Καλη παρατηρηση φιλε Kwstas, επετρεψε μου να απαντησω με ερωτηση.
Δηλαδη εσυ πιστευεις οτι το πανκ ταυτιζεται περισσοτερο με το αρτιο παιξιμο και την καλη φωνη?
Επειδη παραθετεις τρεις μπαντες που μαλλον η εξαιρεση παρα ο κανονας ειναι?
Το πανκ απο το 73 -που στην Ελλαδα φοραγαμε ακομα καμπανες παντελονια- μεχρι το 80 που τελειωσε αυτη η εποχη του προτοπανκ οπως ονομαζεται, δημηουργηθηκε και διατηρηθηκε με την συμετοχη εκατονταδων χιλιαδων συγκροτηματων παγκωσμιως, που κοινο τους γνωρισμα -ανναμεσα σε πολλα αλλα- ηταν η αντιθεση στην αργη, γλυκαναλατη, ελαφρια, ροκ μουσικη, με τους φλυαρους, ταλαντουχους κιθαριστες, με τις διπλες κιθαρες και τα ατελειωτα σολα, τους ντραμερς με τα σετ των 250 τυμπανων, που ξεκινουσαν την αλλαγη απο το πρωτο ακορντο του κιθαριστα μεχρι και τα μακροσυρτα τελειωματα των κομματιων, τους πληκτραδες που θαβονταν κυριολεκτικα κατω απο δεκαδες συνθια στην πιστα και τους τραγουδιστες με τις μακριες κορωνες, τους γυαλιστερους γιακαδες και τα χρυσα ρουθουνια, οι οποιοι βεβαια μπορει να ειχαν πολυ καλη τεχνικη αλλα ηταν εντελως ψευτικοι. Συν το οτι οι πανκηδες ηταν βαθια πολιτικοποιοιμενοι, ετσι?
Συγκεκριμενα για τα παραδειγματα που εδωσες:
Οι stranglers μπορει να ξεκινησαν σαν πανκ μπαντα και αν τους ακουσεις στα πρωτα τους βηματα, -οταν ονομαζονταν Guilford stranglers- θα παρατηρησεις οτι ο δυναμισμος τους υπερυσχυε κατα πολυ της φτωχης τους τεχνικης. Οταν αργοτερα εκαναν τις επιτυχιες τους που ολοι γνωριζουν, η μουσικη τους ειχε ξεφυγει απο το αυθεντικο πανκ και ειχε περασει στο new wave και το gothic. Και, ναι, σιγουρα ηταν πιο τεχνικοι αλλα οχι πανκ.
Tο ιδιο ακριβως ισχυει και για τους siouxie αφου ο βαρης, γρηγορος πανκ ηχος του 76, ειχε μετατραπει σε gothic οταν εγιναν γνωστοι στο ευρυ κοινο με τις επιτυχιες τους. Οποτε παλι δεν μιλαμε για πανκ μπαντα, γιατι οταν απεκτησαν καλυτερη τεχνικη και φημη επαιζαν διαφορετικο στυλ μουσικης.
Οι clash δε, αν και ξεκινησαν ως πανκ μπαντα, οι επιρροες τους ηταν τοσες πολλες, τα ακουσματα και τεχνικες τους τοσο διαφορετικες, που πολυ γρηγορα περασαν απο το στενο δυναμικο πανκ μοτιβο του 76 στο στυλ του 80 με το london calling αλμπουμ, που πιο ροκαμπιλο-ρεγγο-σκα χαρακτηριζεται παρα πανκ. Τεχνικοι ναι, πανκ ομως οχι, τουλαχιστων σε σχεση με τα ειδωλα τους τους sex pistols. Οπως γραφει και ο Jones των clash, ειπε στον Simonon να μαθη γρηγορα ενα οργανο για να μπη στην νεα μπαντα που εφτιαγνε, οποτε και αποφασισε να μαθη μπασο. Οσο για ντραμερ, οπως λεει και ο ιδιος ειχαν "οποιονδηποτε μπορουσαν να βρουν που να επαιζε τυμπανα". Αρα, ολοφανερα, η τεχνικη ηταν το τελευταιο πραγμα που περνουσε απο το μυαλο τους.
Μην ξεχνας επισης οτι ολοι οι παραπανω -μηδενος εξαιρουμενου- ηταν εντελως επηρεασμενοι απο τους pistols, οι οποιοι τεχνικα ηταν τουλαχιστων μετριοι αλλα κορυφες στην αταξια, στον δυναμισμο και στην ενεργεια που ανεφερα στο προηγουμενο μου ποστ. Ασφαλως ειναι φυσικο μερικοι πανκ μουσικοι να ειχαν αριστη μουσικη παιδεια, αυτο ομως δεν τους εμποδισε να φτιαξουν μπαντες με ατομα εντελως ασχετα -η σχεδον εντελως ασχετα- με μονο σκοπο την δυναμικη παρουσια τους στην πανκ σκηνη των κλαμπς της μεγαλης Βρετανιας, με τους θαμωνες συχνα να σπρωχνωνται, να φτυνουν και να ξερνανε μπυρες και οχι να ενδιαφερονται για το ποσο ομορφα εδενε η γεφυρα στο σολ διεση με το τελος του ρεφρεν την ωρα που ο τραγουδιστης εβγαζε την τρομμερη κορωνα δυο οκταβες πανω απο τα back vocals. Μαλλον θα τους λιντζαριζαν αν φυσικα καταλαβαιναν οτι συνεβαινε κατι τετοιο.
Θα μπορουσες ακομα να αναφερεις σαν παραδειγμα τους dead kennedys, αλλα και παλι μιλαμε για διαφορετικη χρονικη στιγμη και εντελως διαφορετικη κουλτουρα και ηπειρο. Η τον billy idol των generation -x, η τον captain sensible των damned, οι οποιοι ισως να χαρακτηρηζονταν απο μερικους αρτιοι μουσικοι (!), αλλα οχι βεβαια τις εποχες που επαιζαν πανκ, μιας και αυτη η μουσικη αρτιοτητα ηταν ενα απο τα πραγματα που εναντιωνωνταν.
Εκτος βεβαια αν εχεις κι εσυ καποια αλλη πληροφορια για την πανκ μουσικη που μου διαφευγει, οποτε το ξανασυζηταμε.