ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997

    Μπορεί κάποιος που δεν έχει φωνή να αποκτήσει?

    Snoufi
    19.08.2011, 03:52

    Καλησπερα σε ολους και παλι, ελπιζω να μην γινομαι κουραστικος απλως επειδη δεν λαμβανω απαντηση στο προηγουμενο ποστ μου σκεφτηκα να εκφρασω μια ακομα απο τις πολλες αποριες μου που εχω!

    Δεν εχω καταλαβει ακομα αν  καποιος παραφωνος , η καποιος χωρις ιδιαιτερη φωνη και βαρυτονος, αν γινεται να φτιαξει μια μετρια προς καλη φωνη.

    Με την εξασκηση κερδιζεις πολλα οπως λενε? Γιατι ακουσα το 90% ειναι η ασκηση και το 10 % η θεωρια. Αληθευει?

    Ευχαριστω πολυ, και ελπιζω να βρω απαντηση στα ερωτηματα μου απο εσας. Βασιζομαι επανω σας!

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : mary_omikron στις 22-08-2011 17:21 ]


    freddieKrueger
    22.08.2011, 15:55

    Καλησπέρα κι εδώ φίλε μου...διαβάζω με προσοχή αυτά που γράφεις κι έχω την αίσθηση πως τα χεις λίγο μπλέξει...

    Γράφεις επί λέξει

    Δεν εχω καταλαβει ακομα αν γινετε καποιος παραφωνος , η καποιος χωρις ιδιετερη φωνη και βαρυτονος, αν γινετε να φτιαξει μια μετρια προς καλη φωνη.

    Οι 3 αυτές εντελώς διαφορετικές κατηγορίες φωνών δηλ ο παράφωνος, ο χωρίς ιδιαίτερη φωνή και ο βαρύτονος δεν έχουν ουδεμία σχέση κατ αρχή μεταξυ τους μια και δεν αποτελούν κριτήρια υποβάθμισης μια φωνής...

    Πιο σθγκεκριμμένα:Ο παράφωνος είναι αυτός που τραγουδά εκτός μελωδικής γραμμής και η αλληλουχία των ''μουσικών'' τόνων που παράγει δεν ηχούν αρμονικά...Κάποιος που είναι παράφωνος στην ουσία ΔΕΝ ΑΚΟΥΕΙ...

    Υπάρχουν πολλά αίτια για τα οποία κάποιος μπορεί να είναι ''παράφωνος''...Μερικά από αυτά είναι:-Όταν κάποιος έχει μπερδέψει το τραγούδι με τη θεατρική απαγγελία..έτσι του αρκεί να ξεφωνίζει με θεατρικότητα το κομμάτι δίνοντας μια κατάθεση ψυχής,αγνοώντας τη μουσικότητα των στίχων...Συνεπώς τραγουδά σαν να μιλά σχεδόν και αρκετά παράφωνα...είναι κατα τη γνώμη μου το πιο συχνό είδος παραφωνίας που θα ακούσεις...είναι π τρόπος τραγουδισματος που θα ακουσεις αν βαλεις το ''μεσο'' ανεκπαιδευτο φωνητικα με υγιη φωνηση και ακοη ανθρωπο να σου τραγουδησει...αμεσως μετα το τυπικο σχολιο του ιδιου για τον εαυτο του:αυτο σαρκασμος και ''ενταξει,δεν εχω φωνη'' που στην ουσια δεν ειναι τιποτε αλλο παρα μια αναδιατυπωση του ''βαριεμαι να ασχοληθω''...

    -Κάποιος που δεν έχει ΟΥΔΕΜΙΑ αίσθηση της αρμονίας και παρόλο που παράγει μουσικούς ήχους αυτοί είναι εντελώς ''αλλού''...Σ αυτή την περίπτωση είναι πολύ δύσκολο κάποιος να μάθει να τραγουδά σωστά μια και όση δουλειά κι αν κάνει στο φωνητικό του όργανο,ο τρόπος εκτέλεσης δεν αλλάζει...Ευτυχώς αυτές οι περιπτώσεις ανθρώπων είναι πολύ λίγες μια και λίγο ως πολύ και με επανάληψη ενός δεδομένου μουσικού τόνου΄πολλές φορές,μπορεί κάποιος να τον αναπαράγει τελικά σωστά...

    -Μια εντελώς ακλλιέργητη φωνή είναι πιοεπηρρεπής σε παραφωνίες όταν αγγίζει τα άκρα του φωνητικού της εύρους μια και από τη στιγμή που δεν μπορεί να παράγει άνετα ένα μουσικό τόνο αδυνατεί και να τον ''υπολογίσει'' με ηρεμία...

     

    -Ψυχολογικοί λόγοι τέλος μπορούν να επηρρεάσουν το τραγούδισμα κάποιου και να τον υποχρεώσουν να υποπέσει σε παραφωνίες...αυτό μπορεί να συμβέι και στις καλύτερες φωνές...

     

    Πάμε να σχολιάσουμε τι σημαίνει τώρα όταν κάποιος δεν έχει και ιδιαίτερη φωνή...είναι μια πολύ επικίνδυνη γενίκευση και εντελώς ανακριβής...τι σημαινει ''οχι και ιδιαίτερη φωνή''?ότι δεν είναι αηδόνι?Είναι ελάχιστοι αυτοί που γεννιούνται με τέτοια φωνή...επίσης ο τίτλος του παρόντος νήματος ''κάποιος που δεν έχει φωνή''..είναι λανθασμένος...μια και από τη στιγμή που μιλάς και ακούγεσαι καλά έχεις φωνή...ΚΑΙ για τραγούδι...αν αντιθετα έχεις μια ενοχλητική φωνή ομιλίας με άσχημο ηχόχρωμα τότε μπορούμε να πούμε πως ΔΕΝ έχεις ΚΑΛΗ φωνη αλλά αυτή ΙΣΩΣ γίνει κάπως καλύτερη με δουλειά...

    Τι σημαίνει βαρύτονος?Μέτρια φωνή?Ανικανότητα να τραγουδήσει κάποιος ψηλά?ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ...σημάινει απλά πως η φωνή αυτή έχει τον μέγιστο όγκο της και το καθαρότερο ηχόχρωμά της στο ευρος απο Σολ2-Σολ#4...υπάρχουν πάντα εξαιρέσεις και φωνές με μεγάλη μουσική έκταση που καλύπτουν από basso μέχρι και τενόρο...Γενικά για τους άνδρες έχει αξία να έχει κάποιος μια γεμάτη,βαριά και ''σκούρων'' αποχρ,ωσεων φωνή παρά μια αδύνατη,ψιλή φωνή...

     

    Γενικά για να κλείσω το θέμα,όποιος διαθετει ενα υγιες λαρυγγι και αυτι μπορει να τραγουδησει...θελει ομως σκληρη δουλεια χρονων και φυσικα να ψαχνεται συνεχεια και να ανακαλυπτει διαρκως το κορμί του και τις δυνατότητες που αυτό του προσφέρει...

     


    Snoufi
    22.08.2011, 17:10

    Ευχαριστω πολυ για τον χρονο που διαθεσες για να μου απαντησης σε μια απο τις σημαντικοτερες αποριες μου.

    Αλλα οφειλω να ομολογησω οτι με μπερδεψες και με αγχωσες λιγακι. Παντως στα παραπανω που ανεφερες δεν ανοικω σε καμια κατηγορια παραφωνιας. Απλως ηθελα να ρωτησω αν γινετε μετα απο εξασκηση να εμφανιστουν δειγματα παραφωνιας και να αλλοιωθει η φωνη μου και να μου μεινει συνηθεια η παραφωνια, υπαρχει κανενα παρομιο τετιο ενδεχομενο?


    Snoufi
    22.08.2011, 17:38

    Καλησπερα φιλε μου και σε εσενα.

    Βεβαιως και εχω αλλα το ηχογραφικο μου προγραμα ειναι του λαπτοπ μου και δεν εχω ουτε μικροφωνο και αλλοιωνεται η φωνη μου καπως αλλα και ετσι ακουγομαι καπως καλα οποτε μιας και που δεν υπαρχει αλλος τροπος αν θελεις στειλε μου σε prive μηνυμα το e-mail σου να στο στειλω για να ακουσεις και να μου πεις.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : mary_omikron στις 22-08-2011 20:26 ]


    toscana
    26.08.2011, 00:24
    Oλες οι φωνες μπορουν να φτιαχτουν,και καλυτερα να αρχισουν με κλασικο τραγουδι που ειναι φαρμακο εαν βρεις ομως καποιον πραγματικα καλο δασκαλο ..και με αυτο δεν εννοω να εχει "ονομα"....εσυ εχεις υποχρεωση αρχικα να πας σε εναν φωνιατρο να δει την φωνη σου με την καμερα για να σιγουρευτεις οτι η φωνη σου ειναι υγιης....μετα βρες τον δασκαλο-λα και αρχισε κλασικο...επισης και η γυμναστικη βοηθαει πολυ οπως το τρεξιμο..και γενικα σε οτι λαχανιαζεις....Στην ουσια το τραγουδι ειναι αερας, αναπνοη...οσο πιο πολυ κρατας σε φορμα την αναπνοη σου και μεγαλωνει (αυτο μπορεις να το μετρας σε δευτερα απλα κρατωντας την αναπνοη σου) οσο πιο πολυ την κρατας τοσο το καλυτερο....και με τισ ασκησεις του κλασικου τραγουδια αυξανεται και η αναπνοη σου και "ανοιγουν" και τα ηχεια που εχεις στο κεφαλι και την μασκα....οταν μετα απο περιπου 5 χρονια εχεισ φτιαξει την φωνη σου μπορεις να τραγουδας οτι στιλ θες....ενω αν αρχισεις μαθηματα μοντερνου δεν θα κανεις ποτε κλασικο..και δεν ειναι τυχαιο που διασημοι μοντερνοι τραγουδιστες στη ροκ κ γενικα κανουν μαθηματα κλασικου... Αυτα στα λεω απο προσωπικη εμπειρια..εγω ειχα καλους στισ φωνητικες χορδες εκανα εγχειρηση μετα αρχισα κλασικο ,εκοψα αλκοολ τσιγαρα πολυλογιες κτλ και μετα απο 2-3 δασκαλες που αλλαξα βρηκα την ιδανικη,,που οντως "το΄χει"....η φωνη μου εχει γινει αγνωριστη...ποτε δεν το πιστεψα οτι θα μου συμβει..Καλη τυχη, ελπιζω να σε βοηθησα
    aviectus
    26.08.2011, 00:51

    Εγω και παλι δεν μπορω να καταλαβω την ερωτηση,αν δεν εχεις φωνη δεν εχεις,αν ειχες θα το ηξερες ηδη εδω και χρονια,και πιθανος να εκανες ηδη και μαθηματα.

    Το να μαθεις να τραγουδας με παρεα και συνοδια κιθαρας κτλ σε παρτυ κτλ,μπορεις να το κανεις,( ειναι αυτο που λεμε συπαθητικη φωνη ). ειναι το μονο ευκολο, για επαγγελματικα ειναι αλλο θεμα.

     

     


    BAGRATION
    26.08.2011, 11:28

    Η γυμναστική όντως κάνει καλό μαζί με όλα τα άλλα και στην φωνή. Αλλά διάβάζω παρακάτω

    Παράθεση:

    Το μέλος toscana στις 26-08-2011 στις 00:24 έγραψε...

    Στην ουσια το τραγουδι ειναι αερας, αναπνοη...οσο πιο πολυ κρατας σε φορμα την αναπνοη σου και μεγαλωνει (αυτο μπορεις να το μετρας σε δευτερα απλα κρατωντας την αναπνοη σου) οσο πιο πολυ την κρατας τοσο το καλυτερο....και με τισ ασκησεις του κλασικου τραγουδια αυξανεται και η αναπνοη σου και "ανοιγουν" και τα ηχεια που εχεις στο κεφαλι και την μασκα.

    Εδώ είναι η παραπληροφόρηση για το τραγούδι συμπυκνωμένη σε μια παράγραφο. Τα έχω ξανακούσει αυτά από κοντά και από άλλο κόσμο που κάνει κλασσικό. Απορώ πως ακόμη διδάσκονται τοσο αβάσιμες θεωρίες. Καποιος μπορεί να καταλάβει ότι όλα αυτά είναι λανθασμένα, διαβάζοντας τα βασικά περι ανατομίας της φωνής στο wikipedia.org.

    Σε καμμια περίπτωση δεν υποστηρίζω οτι πρέπει να αλλάξετε τον τροπο που έχετε μαθει να τραγουδάτε, η οτι τραγουδάς με λάθος τρόπο. Αναφέρομαι μονάχα στην λανθασμένη αντίληψη που υπάρχει για το πως παράγεται η φωνή.

    Αν θελεις να σου εξηγησω γιατί κανεις λάθος, πολύ ευχαρίστως. (Σε αλλο topic η σε πμ όμως γιατί βγηκα εκτός). Αλλά αν θελεις πραγματικά όμως, όχι για να μου την πεις επειδή σου είπα οτι κανεις λάθος.


    -----------------
    ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ - To blog για την κριτική σκέψη και την επιστήμη...

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : BAGRATION στις 26-08-2011 14:28 ]


    delta66
    26.08.2011, 14:40

    Μαλλον καταλαβα το νοημα του ερωτηματος σου και θα προσπαθησω οσο πιο απλα γινεται να σου δωσω μια απαντηση..

    Ξεκιναω με το δεδομενο οτι ο τραγουδιστης ειναι κι αυτος ενας μουσικος και η φωνη ενα ακομα μουσικο οργανο.

     

    Τα χαρακτηριστικα της φωνης ειναι:

    1. Χροια.

    Η φωνη σαν ηχοχρωμα ειναι και αυτη ενα μουσικο οργανο, που ομως δεν εχουμε την δυνατοτητα να τη βελτιωσουμε αισθητα. Οτι μας εδωσε ο Θεος δλδ. Δεν μπορουμε να παμε να αγορασουμε μια αλλη φωνη, οπως θα εκανε ενας αλλος μουσικος αγοραζοντας ας πουμε μια καλυτερη κιθαρα.

    Δεν βελτιωνεται αισθητα με την δουλεια (μελετη, εξασκηση κλπ).

     

    2. Εκφραση.

    Ο τροπος, το υφος, η εκφραση των λεξεων και των νοηματων που δινει καποιος τραγουδωντας.

    Βελτιωνεται αρκετα με μελετη και εξασκηση (οπως και σε ολα τα μουσικα οργανα) αρκει να υπαρχει το πνευματικο υποβαθρο αλλα και η εμπνευση.

     

    3.  Κουρδισμα και χρονος.

    Εξαρταται πολυ απο το εμφυτο ταλεντο, το "αυτι" οπως αλλιως λεγεται, ή την αυξημενη αντιληψη πανω στους ηχους και στο ρυθμο οπως συνηθιζω προσωπικα να ονομαζω το ταλεντο.

    Ειναι καθαρα θεμα αντιληψης πρακτικα της φυσικης και των μαθηματικων (ηχητικα κυματα και μετρο)

    Το κουρδισμα και ο ρυθμος βελτιωνεται αρκετα με μελετη και εξασκηση, αρκει να υπαρχει αυτη η αντιληψη πανω στου ηχους και το χρονο (οπως και σε ολα τα μουσικα οργανα).

    Χωρις αντιληψη, η βελτιωση με μελετη και εξασκηση μπορει να ειναι εως και μηδαμινη.

     

    4. Τεχνικη.

    Η γνωση να χρησιμοποιει καποιος την φωνη του με πολλους τροπους και οπως θελει.

    Η βελτιωση σε αυτον τον τομεα ειναι καθαρα θεμα μελετης και εξασκησης (οπως και σε ολα τα μουσικα οργανα).

     

    - Οποιος εχει και τα τεσσερα μπορει ανετα να πετυχει.

    Δεν ειναι απαραιτητα ομως ολα, αφου υπαρχουν πολλοι γνωστοι πετυχημενοι τραγουδιστες που ακομα και με ενα απο τα δυο πρωτα ιδιως χαρακτηριστικα, διεπρεψαν (εξαιρωντας την κλασσικη μουσικη)

    (αφου εκτος απο τη φωνητικη, παιζουν και αλλοι παραγοντες στο θεμα επιτυχημενος τραγουδιστης οπως η εμφανιση, η αμεσοτητα στην επικοινωνια, οι δημοσιες σχεσεις κλπ)

     

    Καλη συνεχεια

    Σπυρος Δελτα.


    -----------------
    m/ Spyros Dleta m/ Μαθήματα Κιθάρας m/

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : delta66 στις 26-08-2011 14:48 ]


    Elderon
    28.08.2011, 08:57

    θα σου πώ τι χρειάζεσαι. Εξάσκηση, πολλή μελέτη και υπομονή. Τίποτα δεν γίνεται μαγικά. Δηλαδή με απλά λόγια ξέσκισε την θεωρία, δούλεψε πάνω σε τραγούδια πρώτα στις νότες. Ο Delta έχει απόλυτα δίκιο. Ακόμα και να μιν γίνεις Αλεξίου,Νταλάρας θα έχεις πετύχει πάρα πολλά. Α,... και μην ξεχάσω το μέσα μσς(ηρεμία,γαλήνη,αγάπη,συναίσθημα) είναι το παν. Κατα κύριο λόγο αυτό εκφράζει το τι θα δείξουμε εάν φυσικά είμαστε διαβασμένοι.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Elderon στις 28-08-2011 09:00 ]

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : mary_omikron στις 28-08-2011 10:01 ]


    Snoufi
    28.08.2011, 14:19

    Σας ευχαριστω ολους παιδια για τις συμβουλες σας.

    Μπορω να πω οτι με αγχωσατε λιγακι για το αν εχω καποια απο τα 4 που ανεφερες φιλε μου Δελτα ομως υπομονη εχω αρκετη και αγαπη για το τραγουδι.

    Ανυπομονω να ερθει ο Σεπτεμβριος για να παω να γραφτω σε ωδειο για να ξεκινησω και πρακτικα και θεωριες για να καταλαβω περισσοτερα τα λεγομενα σας.

    Προς το παρον ειχα μερικα θετικα σχολια για την φωνη μου ( δεν περνω φορα, δεν θελω να καταλαβετε κατι αλλο ) Απλως ηθελα να πω οτι βαδιζω με περισσοτερη αυτοπεπυθηση και διαβαζω ολα τα κειμενα και τις συμβουλες που μου γραφεται στο site και τα σκεφτομαι για να καταλαβω τι εννοειται ακριβως ουτοσωστε να μην παει τιποτα χαμενο.

     

    Ευχαριστω σε ολους με βοηθατε κατα αυτον τον τροπο ειλικρηνα.


    Post αρνητικής αξιολόγησης
    raiden1996
    13.12.2012, 00:05
    egw pou exw polu varia fwnh kai eimia 16 xronwn akoma mporw na thn diwr8osw? paizw ki8ara kai 8lw para polu na eixa mia kalh fwnh gia na mporw na tragoudisw opoios mporei as me voh8hsh as m pei th mporw na kanw
    freddieKrueger
    14.12.2012, 01:17

    Δεν χρειάζεται διόρθωση η φωνή σου φίλε μου αν το μοναδικό της 'πρόβλημα' είναι ότι είναι βαριά...

    Εξασκήσου σιγα σιγά να αναπαράγεις με τη φωνή που σου δωσε η φύση απλές μελωδίες...πχ το 'τριγωνα-κάλαντα' για να είμαστε κι εντός εποχής...αυτή θα είναι και η εξάσκησή σου με ήχο...επίσης πολύ χρήσιμο θα είναι να λες την ίδια μελωδία με κλειστό το στόμα και να προσέχεις τη δόνηση να είναι μπροστά δλδ στα δόντια και πάνω απ αυτά...

     

    Εξάσκηση χωρίς ήχο:Ξαπλωσε στο πάτωμα και ανάσαινε ελευθερα ακούγωντας μουσικη...μετα απο λιγο βάλε στο κάτω μέρος της κοιλιάς σου ένα ελαφρύ βιβλίο...

    Για σωστή ομιλία:Δάγκωσε ένα αντικέιμεο στο πλαι των δοντιων σου και διαβαζε κειμενα προσπαθωντας να προφερεις σωστα...αυτη η ασκηση βοηθάει στη σωστή άρθρωση...αργότερα κάνε αυτη την ασκηση σε απλες μελωδιες...

    Στόχος:Να μάθεις να τραγουδάς εύκολα μια οκτάβα έκταση στο τέλος ενός χρόνου εξάσκησης

    Να αποφεύγεις να τραγουδήσεις τραγούδια εκτός του φάσματος αυτού

    Μετά η μια οκταβα θα γινει 1,5 και 2 με το πέρασμα του χρόνου.Καθώς εξελίσσεσαι όλο και πιο πολλές ασκήσεις για ανάσα-στήριξη ήχου,άρθωση και σωστή τοποθέτηση θα σου είναι χρήσιμες.


    RememberRemember
    14.12.2012, 03:33

    Ναι!! (εξαιρούμαι)Smile


    raiden1996
    14.12.2012, 16:13
    se euxaristw para polu apo shmera kiolas 8a arxhsw tis askhseis pou m eipes :)
    SoundObs
    29.12.2012, 04:44

    Παράθεση:
    Γενικά για τους άνδρες έχει αξία να έχει κάποιος μια γεμάτη,βαριά και ''σκούρων'' αποχρ,ωσεων φωνή παρά μια αδύνατη,ψιλή φωνή...

     



    αυτο για να ειμαι ειλικρινης πρωτη φορα το ακουω... :/

    με λιγα λογια ενας δραματικος βαρυτονος εχει μεγαλυτερη "αξια" απο εναν λυρικο τενορο για παραδειγμα? με ποια λογικη αυτο ? ξερω παρα πολλους spinto και lyric τενορους που κανουν μια χαρα επιτυχια.. για την ακριβεια στα περισσοτερα ειδη μουσικης , αν εισαι βαρυτονος δυσκολευεσαι παααααρα πολυ.


    GiorgosPapas
    29.12.2012, 10:45

    Παράθεση:

    Το μέλος SoundObs στις 29.12.2012, 04:44 έγραψε...

    αυτο για να ειμαι ειλικρινης πρωτη φορα το ακουω... :/

    με λιγα λογια ενας δραματικος βαρυτονος εχει μεγαλυτερη "αξια" απο εναν λυρικο τενορο για παραδειγμα? με ποια λογικη αυτο ? ξερω παρα πολλους spinto και lyric τενορους που κανουν μια χαρα επιτυχια.. για την ακριβεια στα περισσοτερα ειδη μουσικης , αν εισαι βαρυτονος δυσκολευεσαι παααααρα πολυ.



    Η αλήθεια είναι πως αυτό με τις σκούρες φωνές ισχυεί για την όπερα. Σίγουρα μια δραματική φωνή εχει τη δυνατότητα να τραγουδήσει Βερντι και Πουτσίνι με περισσότερο όγκο. Βέβαια το ότι εχει δραματική φωνή δε σημαίνει οτι πρέπει να το παρακάνει σε όγκο. Το να είσαι τενορο λέτζιερο ή τενορο ντι γκρατσια (της ευχαρίστησης) δεν είναι κακό αλλα δε μπορείς εύκολα να συναγωνιστείς μεγάλες ορχήστρες. Συνήθως δουλεύουν στο Μπελ Καντο αυτοί λόγω ευελιξίας φωνής. Όπως επίσης θα προτιμηθεί μια δραματική σοπράνο και δη δραματική κολορατούρα έναντι μιας λυρικής. 

    Όσον αφορά στο βαρύτονο, είναι φωνή που παρουσιάζει δυσκολίες στο λυρικό τραγούδι. Αρχικά οι περισσότεροι άντρες είναι βαρύτονοι και στην όπερα οι βαρυτονοι δεν έχουν πολλούς πρωταγωνιστικούς ρόλους. 

    Αν ενδιαφέρεσαι για το μοντέρνο τραγούδι πιστεύω πως αυτά δεν έχουν καμία σημασία. Ακόμα και ελαφρία φωνή να έχεις μπορεί εξίσου να είναι όμορφη. Δε γνωρίζω απο μικρόφωνα αλλα έχω ακούσει πως ακούγονται καλύτερα απο το μικρόφωνο οι "μαλακιές" "στρογγυλές" φωνές παρά οι διαπεραστικές που στην οπερα θα σου έδιναν την ευκαιρία να ξεχωρίσεις από την ορχήστρα και να σε ακούει ο τελευταίος θεατής. Και είναι βέβαια γεγονός πως η φωνή δουλεύεται για να δώσεις το επιθυμητό αποτέλεσμα.

    Κάποιος στην πορεία μπορεί να γίνει "παράφωνος" απ όσο γνωρίζω. Κυρίως λόγω λανθασμένης τεχνικής. Στην ουσία δε θα γίνει φάλτσος αλλα στη ψηλή περιοχής της φωνής του ή γενικά εκει που δυσκολεύται αν δεν έχει λύσει τεχνικά θέματα δε θα φτάνει ακριβώς το τονικό ύψος που χρειάζεται. Τότε θα είναι όπως λέμε φλάτ ή σάρπ. Δηλαδή λίγο πιο κάτω (ουτε ένα ημιτονιο) ή πιο πάνω απο τη νότα που χρειάζεται. Συμβαίνει σε όλους τους μαθητές στην αρχή, απλά πρέπει να το καταλαβαίνεις και να το διορθώνεις για να μη το συνηθίσεις.


    GiorgosPapas
    29.12.2012, 10:53

    Παράθεση:

    Το μέλος raiden1996 στις 13.12.2012, 00:05 έγραψε...

    egw pou exw polu varia fwnh kai eimia 16 xronwn akoma mporw na thn diwr8osw? paizw ki8ara kai 8lw para polu na eixa mia kalh fwnh gia na mporw na tragoudisw opoios mporei as me voh8hsh as m pei th mporw na kanw

    Είσαι αρκετά νέος. Δε χρειάζεται να αγχώνεσαι! Αν όντως έχει τόσο βαριά φωνή όσο νομίζεις ίσως πέσει κι άλλο! Είναι δώρο να έχεις μια βαριά φωνή, γι αυτό να μη τη διορθώσεις αλλά να τη δουλέψεις και να την αξιοποιήσης. Είτε στο μοντέρνο τραγούδι, είτε στο ρεμπέτικο, είτε στην όπερα οι βαριές φωνές εκτιμώνται πολύ γιατί είναι λίγες και σπάνιες (αν είναι βέβαια καλα δουλευμένες).Μάλιστα στην όπερα ένας καλός μπάσος δε θα μείνει ποτέ χωρίς δουλειά (στο εξωτερικό πάντα)!

    Εγώ είμαι της άποψης πως για να τραγουδήσεις σωστά πρέπει πρώτα να μάθεις να ακούς και να κρίνεις σωστά το ηχόχρωμα σου. Κάνοντας εξάσκηση μόνος σου μη περιμένεις θεαματική βελτιώση, αυτό στο μαθαίνει ο δάσκαλος. Καλό θα ήταν απο του χρόνου να βρείς δάσκαλο/α είτε κλασικού αν ενδιαφέρεσαι είτε μοντέρνου. 

    [ τροποποιήθηκε από τον/την GiorgosPapas, 29-12-2012 10:54 ]


    blogarismenos-enge-falos
    08.01.2013, 21:57
    Όλα γίνονται. Ανεξάρτητα απο το πώς χαακτηρίζεις την φωνή σου, με μία εξάσκηση μπορείς να τραγουδάς σωστά τις νότες. Δέν πρόκειται να ξεχάσω όταν ήμουν στο ωδείο στην διάρκεια του σολφέζ τον καθηγητή μας κ.Καλλιά να προσπαθεί επι 40 λεπτά να πετύχει ένας μαθητής το ντό. Τα κατάφερε ενώ τότε για μένα ήταν μια φρούδα ελπίδα του καθηγητή. Αυτός όμως γνώριζε. Το άν έχεις κάποτε ωραία φωνή; Το ωραίο είναι υποκειμενικό. Άρα πρέπει να είναι με χαρακτήρα ή /και ξεχωριστή για να είναι πιο "πολύτιμη" σε σχέση με άλλων...Χμ αυτά. Ελπίζω να βοήθησα
    mirtosou
    03.05.2014, 10:37

    Γεια σας και απο εμένα. Εγω θελω να γίνω ηθοποιός και σε όσες παραστάσεις εγω εμπλακεί πήρα πολύ θετικες κριτικές το ίδιο και απο τις θεατρολογους απλα ολες οι σχολές κατα την εισαγωγή σου ζητάν και να τραγουδήσεις κατι στο οποιο Δεν ειμαι καλη παλαιότερα πηγαινα στην χορωδία του Ωδείου αλλά δεν αρεζα στην καθηγήτρια και γενικά πιστεύω πως δεν έχω καλη φωνη τραγουδάω με συναίσθημα παταω (πιστεύω) στις νοτες αλλα το αποτέλεσμα δεν ειναι το επιθυμητό. Ουτε εμενα μου αρέσω οταν με ηχογραφω...Τι μπορω να κανω?