Γενικά είναι αντιληπτό ότι ο ήχος της ανοιχτής χορδής είναι διαφορετικός από της μη ανοιχτής στα έγχορδα...
Αλλά σχετικά με το ψυχολογικό φαινόμενο πιστεύω ότι δεν υφίσταται... Είναι θέμα συνήθειας για μένα. Δεν μπορώ να πω ότι η σολ είναι χαρούμενη, η ρε στενάχωρη κλπ. Υπάρχει βέβαια και η ψυχοακουστική που μπορεί να λέει διάφορα για το συγκεκριμένο θέμα αλλά δεν έχω ασχοληθεί.
Η συνήθεια πάντως συγκεκριμένα για το ρεμπέτικο πιστέυω ότι προέρχεται από το μπαγλαμά και το τρίχορδο μπουζούκι που κουρδίζονται συνήθως σε D A D...
@αποστόλη
Τώρα τα θεωρητικά της κλασσικής υρίως μουσικής αποστόλη ευχαριστώ που τα αναφέρεις... έγραψα τις συγκεκριμένες γιατί είπες για όσο το δυνατόν περισσότερες υφέσεις/διέσεις. Σεβαστά όλα αλλά εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω γιατί ένα όργανο σαν την κιθάρα που την κουρδίζεις και όπως θες δηλαδή, να περιορίζει κάποιον και να λέμε ότι δεν βολεύει...
Σίγουρα κάπου θα βρίσκεται η απάντηση σε αυτά που λες αλλά πιστεύω ότι οι νόμοι και οι θεωρίες της κλασικής κυρίως μουσικής είναι "μουσική για την μουσική" (μεγάλο θέμα αυτό, πολυσυζητημένο) και όχι "μουσική για την ψυχή" και ο στέφανος νομίζω ότι ενδιαφέρεται για το δεύτερο.
Οπότε γυρνάω σε ότι είπα προηγουμένως, ότι δεν ξέρω αν η ψυχοακουστική έχει ασχοληθεί, εγώ πιστεύω ότι είναι συνήθεια και προσωπικά δεν βρίσκω διαφορά αν αλλάξει η τονικότητα. Μπορεί και να μην το καταλάβω δηλαδή αν δεν έχω ακούσει πρόσφατα το original κομμάτι.
Πάντως ό,τι και να λέμε... ας παίζουμε μουσική όπως μας βολεύει και μας αρέσει... Ας ψάχνουμε όταν έχουμε απορίες αλλά δεν χρειάζεται όλα να έχουν κανόνες και ταμπέλες γιατί πρόκειται περί μουσικής...
Δεν χρειάζεται όλα να τα υπεραναλύουμε τόσο έως ότου χάνουν το πρακτικό και αισθητικό τους ενδιαφέρον.