Γειά σας,
βρήκα τυχαία την σελίδα και το φόρουμ και μου φάνηκε το σωστό μέρος να εκφράσω την απορία μου. Ο πρωταρχικός μου στόχος είναι να μάθω να συνθέτω μελώδιες πανώ στο πίανο, κυρίως hip hop και rnb ρυθμούς. Κάνω πέντε χρόνια πιάνο και έχω φτάσει στην 3η θεωρία. Τώρα βέβαια το σταμάτησα αλλά συνεχίζω τις παραγωγές στο στουντιάκι μου σπίτι. :P Θα ήθελα να καταφέρω τις μελωδίες που έχω στο κεφάλι να τις μεταφέρω στα πλήκτρα όπως ο μουσικός παραγωγός Ryan Leslie που μπορείται να δείτε στο παρακάτω link (και όχι στις παρτιτούρες :P). Σκέφτηκα να αγοράσω κάποια βιβλία αρμονίας και σύνθεσης και να τα δουλέψω μόνος μου, αλλα δεν είμαι πολύ σίγουρος αν θα τα καταφέρω. Θα εκτιμούσα πολύ ιδέες και συμβουλές!
[ τροποποιήθηκε από τον/την dimos99, 11-04-2014 19:46 ]
Για να έχεις πιο συγκεκριμμένη βοήθεια από τους ειδικούς του είδους που γράφουν εδώ καλύτερο θα ταν να ανέβαζες δειγματάκι από τη δική σου δουλειά φίλε μου...
Αλλοιώς όλες οι συμβουλές που θα πάρεις θα είναι σωστές μεν,αλλά εντελώς γενικόλογες και αόριστες.
Καλημερα φιλε μου............αρχικα να σου πω,πως το να μπορει καποιος να συνθεση ειναι ταλεντο,ειναι κατι σαν χαρισμα απο το θεο............δεν σημαινει πως οσοι εχουν σπουδασει μουσικη,γραφουν και δικια τους μουσικη.
Πρεπει αρχικα να σου πω. πως αλλο ειναι η συνθεση και αλλο η ενορχηστρωση,οταν λεμε συνθεση λεμε ο ταδε εγραψε μουσικη για το ταδε τραγουδι,εχεις δει που καποια σιντι πανω γραφουν στιχοι-μουσικη ταδε;αυτο το μουσικη ειναι η συνθεση,δηλαδη;αυτη την μελωδια που τραγουδια ο τραγουδιστης οταν λεει του στιχους.
Το απο πισω που ακους ντραμς,μπασο,κιθαρα,πιανο,βιολια κ.λ.π. ειναι η ενορχηστρωση.
Αυτα λοιπον ειναι 2 διαφορετικα πραγματα που φυσικα ομως χρειαζζονται και τα 2 σε ενα τραγουδι.
Το να κανει λοιπον καποιος μια συνθεση ειναι ταλεντο,ξερω ανθρωπους που δεν εχουν σπουδασει αλλα μπορουν να βρουν μια μελωδια πανω σε ενα στιχο.
Το να κανεις ομως ενορχηστρωση χρειαζεται να ξερεις και να εχεις σπουδασει,οσο απλο και να ακουγεται κατι,να σαι σιγουρος πως σε αυτο το τομεα θελει γνωση,η γνωση λοιπον ερχεται μονο εαν σπουδασεις κατι,το να παρεις ενα βιβλιο αρμονιας η συνθεσης που λες δεν θα σε βοηθησει σε τιποτα,αντιθετα θα μπερδευτεις και πιθανον να το αφησεις σε μια ακρη και να μην το ξανα διαβασεις ποτε.
Γιατι; γιατι ενα βιβλιο μπορει να λεει για το πως κανουμε αυτο, εκεινο, το αλλο,αλλα σιγουρα θα σου δημιουργει αποριες και γι αυτο υπαρχει ο δασκαλος ο οποιος ειναι εκει να σε διδαξει και να σου μαθει αυτα που λεει το καθε βιβλιο με σωστη σειρα και μεθοδο.
Σιγουρα μπορεις και μονος σου να πειραματιστεις,αλλα σιγουρα ειναι πολυ καλυτερο να εχεις διπλα σου ενα δασκαλο εμπειρο να σου λυνει τα θεματα που προκυπτουν στην πορεια.
Αρα λοιπον εγω θα σου προτεινα να συνεχισεις να σπουδαζεις και με το καιρο ολα οσα εχεις μεσα σου θα βγουν.Τιποτα δεν γινεται απο την μια μερα στην αλλη,Θελει κοπο,διαβασμα και προσπαθεια.
Γειά σου φίλε , ωραία η ερωτηση σου.
Θα σου παραθεσω μια αναλυση στο συγκεκριμενο θεμα.
Τι ειναι ο μουσικος παραγωγος, ενας ανθρωπος με γνωριμιες , προσβαση στην αγορα (δηλαδη ενα δρομο και τροπο επικοινωνιας) , οραμα, και λευτα.
Ενας σοβαρος μουσικος παραγωγος εχει κατ αρχας συνεργατες που αναλαμβανουν υπο την καθοδηγηση του τη συνθεση , ενορχηστρωση και μιξη παραγωγη της μουσικης.
Πολλες φορες ο παραγωγος τα κάνει ολα αυτα αλλα πρεπει να τα κανει σε υψηλο επιπεδο σε σχεση με τα standards της αγορας.
Τι κανει ομως στην ουσια ; Τις περισσοτερες φορες , ο παραγωγος θα ακουσει καποια μη τελειωμενη μουσικη η εναν μη ολοκληρωμενο καλλιτεχνη και θα οραματιστει το "στυλ" το υφος και ολη την γενικοτερη αισθητικη με την οποια θα "ντυσει" το ακατεργαστο υλικο ωστε να καταφερει να βγαλει κατι στην αγορα που θα ειναι πλεον ενα προϊον.
Αρα το οραμα εχει να κανει και με την εμπνευση και απαιτει ενα κριτηριο που θα πρεπει να αποκτησεις, δηλαδη θα πρεπει να εισαι ικανος να ακους την αισθητικη που εχει μια επιτυχημενη μουσικη παραγωγη σε ολα της τα επιπεδα.
Πρεπει επισης να μαθεις τις διαδικασιες και τη σειρα που αυτες εκτελουνται ωστε να μπορεις σε αυτο το περιβαλλον να δουλευεις γιατι προκειται περι δουλειας.
Ο δρόμος προς την αγορα. Ο Παραγωγος εχει αλλον ενα παραγοντα στην εξισωση.Ολη αυτη η σκεψη πρεπει να γινει συμφωνα με τον δρομο που εχει προς την μουσικη αγορα, δηλαδη αν ενας παραγωγος εχει δρομο προς το hip hop τοτε το πιο λογικο ειναι οτι το hip hop θα ειναι το κυριαρχο ειδος με το οποιο θα ασχολειται , μπορει δηλαδη να ενωσει μια hip hop παραγωγη με μια μπαλαντα και οι 2 αυτοι να ειναι διαφορετικοι καλλιτεχνες με τους οποιους να συνεργαζεται.Τιποτα απο αυτα δεν αναιρει τα προηγουμενα δηλαδη αν η αισθητικη ειναι π.χ. Urban η 90's (πολυ περιληπτικα) τοτε το κομματι θα εχει αισθητικη 90's hip hop με μπαλαντα στο ρεφραιν (για να στα βαλω ολα σε μια προταση)...Αρα ο παραγωγος πρεπει να βλεπει μπροστα, πιο μπροστα απο τους καλλιτεχνες και να ξερει πως να κανει προϊον προς καταναλωση κατι που ο αλλος εχει ως άμεση εκφραση, να ενωσει δηλαδη δυο ακρα.
Η μουσικη ως προϊον.Το πρωτο πραγμα που εχει ενας παραγωγος στο οπλοστασιο του ειναι το στουντιο, εκει μπορει να βγαλει τον δικο του ηχο, σε καταστασεις ουτοπικες ενας παραγωγος ξερει 5 διαφορετικα στουντιο, τον εξοπλισμο τους και τον ηχο τους και για καθε του project διαλεγει ενα στουντιο και κανει την δουλεια εκει.Αλλες φορες οι παραγωγοι μενουν σε ενα στουντιο που εχει μεγαλη ποικιλια και απλα το γουσταρουν :) .Εκει βαζει σε λειτουργια το κομματι των γνωσεων του και χρησημοποιει τις τεχνικες του και τις μανιερες του ωστε να καταφερει να βγαλει τον ηχο που κρινει αυτος ως σωστο.Για να γινει ομως η μουσικη και ειδικοτερα η μουσικη προϊον χρειαζοντα και ανθρωποι.. εδω μπενουμε στα βαθια νερα...
Η μεγαλυτερη "μαεστρια" ενος παραγωγου ειναι το directing πρεπει δηλαδη να πιεσει τους μουσικους με τετοιο τροπο ωστε εκεινοι να του δωσουν το αποτελεσμα που αποζητα, να τους καθοδηγησει μεσα στο στουντιο και ισως αν θες να τους μαθει και καποια πραγματα.Ενα πραγμα που ειναι πολυ δυσκολο να αποφυγεις ειναι να εχεις μουσικους συνεργατες, μεχρι τωρα στη συζητηση εχουμε ξοδεψει σαν παραγωγοι ηδη πολυ χρονο και χρημα (ειτε το βλεπεις σαν δικες σου εργατοωρες ειτε σαν πραγματικα λευτα) για να μπει μεσα ο ντραμερ και να κανει λαθη..ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΕ ΛΑΘΗ, εκει αρχιζει και ανεβαινει ο πηχης γιατι αν εχεις σωστα παιξιματα στα χερια σου η ευθηνη σου ειναι ηδη μεγαλυτερη.Δυστυχως επειδη η μουσικη τεινει να γινει τελειως προσωποκεντρικη ο μονος που δεν μπορεις να αποφυγεις ειναι τις περισσοτερες φορες ενας ασχετος καλλιτεχνης που δεν εχει καμια ελπιδα να φανει ανταξιος των στανταρντ της αγορας απλα ετυχε να ειναι ταλαντουχος (ειμαι λιγο μηδενιστης sorry) , εκει συνεχιζεις να "σκαβεις" χωρις να του δειχνεις να καταλαβει οτι εσυ ξερεις που το πας, σαν να το πηγαινετε μαζι, ζητας που λεει ο λογος και την αποψη του, ασχετο αν τον γραφεις, πλεον το οραμα σου ειναι πολυ μεγαλυτερο απο την ωραια μπαλαντα που εγραψε ενας τυπος σε καθε περιπτωση πρεπει να του δειχνεις οτι ειναι σε καλα χερια (στα εξηγω τελειως ψυχρα , γινομαι λιγο γραφικος για να καταλαβαινομαστε). Οταν εισαι αρκετα τυχερος να δουλευεις με φτασμενους καλλιτεχνες τα πραγματα προφανως ειναι τελειως διαφορετικα, σε αλλους τομεις πιο ευκολα σε αλλους πιο δυσκολα.Γενικα ομως πρεπει να εχεις τροπους να επιβαλεις τη αποψη σου, οι μουσικοι παρα ειναι cool για να ασχοληθουν με "μπιζνες" και επισης τυχαινει να τα ξερουν ολα :)
Οταν ερθει η ωρα να κανεις τη μιξη της μουσικης που εχεις ηχογραφησει και ολα πλεον εχουν παει καλα, εκει αρχιζει το πραγμα και περνει μορφη.Στο λεγομενο "post" γινοντε απειρα πραγματα , προσθετεις ρεφραιν στο τελος , κανεις καποια αναπαυλα και φωναζεις μουσικους να σου παιξουνε καποια parts( η τα παιζεις μονος σου), ολα με γνωμονα την ολοκληρωση.Στο τελος το υλικο δεν θα πρεπει να εχει loose ends θα πρεπει να ειναι σφιχτο σαν δηλωση, με αρχη μεση και τελος , χρησημοποιωντας ολα τα "κολπα" κλεινοντας ολες τις τρυπες θα πρεπει να ειναι κατι που δεν θα "κλωτσαει" πουθενα ,ο αλλος θα το βαζει και θα λεει μαρεσει δε μαρεσει , οχι "α εδω γιατι ακουγεται αυτο ετσι, δεν ακουω τι λεει" κτλ.Εδω λοιπον εχεις καταληξει με ενα προϊον!
Δυστυχως τα πραγματα εδω γινονται πολυ απλα,αν τα χεις κανει ολα σωστα και εισαι ταλαντουχος σε αυτο που κανεις ,δουλευεις σκληρα χωρις να κανεις εκπτωσεις στο υλικο σου, το κρητηριο σου εχει κατι να πει στον κοσμο και το οραμα σου εχει ολοκληρωθει , εχεις αρκετες ελπιδες να πουλησεις στην αγορα ΣΟΥ. Αν πηγαινεις στα τυφλα δεν ξερεις που πουλας που αναφερεσαι και γενικα στο φλου, οι ελπιδες σου να πετυχεις μειωνοντε δραματικα. Επισης αν κατι εχει παει στραβα αρχιζουν και παλι οι πιθανοτητες να μειωνοντε.
Τα λευτα πιστευω δεν χρειαζεται να τα αναλυσουμε , βιομηχανια ειναι.
Υπαρχουν περιπτωσεις που παραγωγος βαφτιζεται ο ηχοληπτης, αυτος που βαζει απλα τα λευτα και εχει μια αποψη , η μπαντα , καποιος που απλα κανει directing , ο συνθετης και παει λεγοντας, ο παραγωγος μπορει λοιπον να θεωρηθει και εννοια μιας και ολη η συζητηση γινεται με βαση τις εννοιες :) Επισης ο παραγωγος μπορει να ειναι οπως αναφεραμε στην αρχη αυτος που εχει ολους τους αλλους για συνεργατες οποτε καθοδηγει με αυτον τον τροπο τη διαδικασια.Εσυ ομως θες να παρεις την ευθυνη? Αν αποτυχει θελεις να εχεις παρει το ρισκο? στην Ελλαδα ζεις.Αν βαφτιστεις απλα για να το παιζεις παραγωγος ωντας ηχοληπτης ειναι μια χαρα!! , στο τελος λες 150 ευρω φιλε και ειμαστε ΟΚ και ουτε που σε νοιαζει, αλλα λες οτι κανεις παραγωγες...ελπιζω να καταλαβαινεις που το παω.
Το βιντεο που δειχνεις ειναι ενα πολυ ωραιο διαφημιστικο σποτ,ο τυπος εχει τον κοσμο του ειναι πανω στο ρευμα και πολυ απλα βγαζει μουσικη για καταναλωση σε 2 μηνες θα την εχεις ξεχασει και σε 2 μηνες θα εχει σταματησει να πληρωνεται για αυτο το δημιουργημα, επισης ηχογραφει φωνες με κοσμο να παρταρει στο control room, γελαω.Μη μασας.
Ολα αυτα πιστευω οτι μαθαινοντας ο,τι χρειαζεται εχεις ελπιδες να τα καταφερεις,η αναλυση αναφερεται σε ενα αρκετα υψηλο επιπεδο σε ολους τους τομεις.Εκει πρεπει να φτασεις οχι να ξεκινησεις ,η δουλειες σου θα μιλανε για σενα και προφανως θα πρεπει να εισαι ετοιμος να δουλευεις χωρις αυριο και χωρις καμια εγγυηση οτι θα πετυχεις.Το hip hop ειναι της μοδας, κανεις ομως δε σου λεει οτι οταν το αγγιξεις δε θα κανει στροφη και θα ξεχαστει για καμια 20αρια χρονια παλι...
Αυτα, ελπιζω να μην σε σκοτισα , Καλη τυχη.
[ τροποποιήθηκε από τον/την MixalisP, 15-01-2015 18:58 ]