Εδώ και πολύ καιρό είχα αποφασίσει πως τελειώνοντας το λύκειο θα 'θελα να περάσω στο πανεπιστήμιο μουσικών σπουδών στην Κέρκυρα, όμως μια κουβέντα με τον δάσκαλο της αρμονίας μου μου άλλαξε τελείως τα σχέδια....
Μου είπε πως δεν ειναι καλα εκεί και πως δεν γίνεται καλή δουλεια. Μου είπε πως είναι περισσότερο ζημία παρά κέρδος και πως ότι κι αν θέλω να κάνω στη μουσική θα είναι αποτελεσματικό μόνο με τους δάσκαλους από το ωδείο και πως απλά πρέπει να πάρω ένα πτυχίο οπότε να πάω στην αθήνα.
Είμαι πολύ προβληματισμένη και αν κάποιος μπορεί να αφιερώσει λίγο χρόνο να με βοηθήσει προσφέροντας τη γνώμη του θα βοηθούσε πολύ. Καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις από φοιτητές και μη των δύο πανεπιστημίων. :)
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : jorge στις 02-01-2012 13:36 ]
Καλησπέρα και Χρόνια Πολλά. Καλή χρονιά με υγεία και ευτυχία. Εργάζομαι στη Κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας. Αυτά που θα σου γράψω είναι ότι έχω ακούσει ή διαβάσει σε έγγραφα για τα Τμήματα Μουσικών Σπουδών των Πανεπιστημίων Κέρκυρας και Αθηνών. Πρώτα λοιπό για τη Κέρκυρα. Πριν τρία ή τέσσερα χρόνια είχε ξεσπάσει σούσουρο ότι κάποιοι καθηγητές του Τμήματος Μουσικών Σπουδών της Κέρκυρας δεν είχαν τα απαιτούμενα προσόντα για να εργαστούν εκεί. Για το αντίστοιχο Τμήμα της Αθήνας δεν έχει ακουστεί κάτι τέτοιο. Το Τμήμα Μουσικών Σπουδών της Αθήνας λειτουργεί αθόρυβα και για να μην έχει ακουστεί κάτι "στραβό" σημαίνει ότι γίνεται σοβαρή δουλειά εκεί. Επίσης σε ένα μέσο επίπεδο είναι και το Τμήμα Μουσικής Έρευνας και Τεχνολογίας (ΜΕΤ) του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Βέβαια στο ΜΕΤ πηγαινοέρχονται οι καθηγητές του Τμήματος Μουσικών Σπουδών της Αθήνας. Για το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ψυθιρίζονται πράγματα για ρεμούλες. Πέρα από αυτά που σου γράφω, μπορείς να επικοινωνήσεις με τις Γραμματείες των αναφερομένων Τμημάτων και να ζητήσεις το πρόγραμμα σπουδών τους. Είναι ένας σίγουρος τρόπος να αποφασίσεις τι να ακολουθήσεις. Επίσης μπορείς να μπεις στην ιστοσελίδα των Πανεπιστημίων και να ψάξεις αυτά που σε ενδιαφέρουν. Έχω μια επιφύλαξη για το εάν έχουν πρόσφατα ενημερωθεί. Αυτά είχα να σου πω από διοικητικής άποψης. Από την άποψη των προσφερομένων μουσικών σπουδών θα πρέπει να το ερευνήσεις περισότερο, γιατί εσύ ξέρεις περισότερα από ότι εγώ για τη μουσική. Με εκτίμηση, Ευαγγελία Σακελλαρίου.
Σε ευχαριστω πολύ. :) όσα είπες τα έχω κάνει και γιαυτό είχα επίλεξει το πανεπiστήμιο στην Κέρκυρα τα μαθήματα και το πρόγραμμα με ενδιαφέρουν πάρα πολύ εκεί. όμως περισσότερο ψάχνω αν κάποιος έχει κάποια πληροφορία από μέσα κάποια άποψη από προσωπική εμπειρία δική του ή κάποιου κοντινού του. Ευχαριστώ και πάλι:)
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : kapoios στις 06-01-2012 17:14 ]
Καλησπέρα σε όλους κι από μένα.
Με λένε Μαρία και είμαι απόφοιτη του τμήματος Μουσικών Σπουδών της Αθήνας.
Το ερώτημά σου είναι σοβαρό και θέλει πολύ ψάξιμο. Όχι γιατί υπάρχει έστω και μία περίπτωση στο εκατομμύριο να ευσταθούν τα όσα σου είπε ο καθηγητής της αρμονίας σου, αλλά γιατί τα τέσσερα Πανεπιστήμια είναι τελείως διαφορετικά μεταξύ τους και πρέπει να πας σε εκείνο που πραγματικά σε ενδιφέρει.
Αρχικά, θα σου πω για τον καθηγητή του Ωδείου σου κάποια πράγματα για να σου φύγουν τελείως οι αμφιβολίες. Δεν τον ξέρω τον άνθρωπο και για να είμαι ειλικρινής δεν με ενδιαφέρει το όνομά του. Όλα όμως όσα σου λέει ξεκινάνε από το κόμπλεξ που κουβαλάνε οι "Ωδιακοί" που τους λέμε εμείς, επειδή 1. δεν έχουν Πανεπιστημιακό χαρτί και 2. οι πανεπιστημιακοί προηγούμαστε από τους Ωδειακούς στην κατάταξη μας στα σχολεία. Επίσης, σε ρωτάω ποιος είναι καλύτερος γνώστης του αντικειμένου; Γιατί οι άνθρωποι που διδάσκουν στα Πανεπιστήμια είναι άνθρωποι με διδακτορικά και οι περισσότεροι από αυτούς με σπουδές στο εξωτερικό στα καλύτερα Πανεπιστήμια. Τέλος, μην ξεχνάς, πως όλοι όσοι έχουμε τελειώσει το Πανεπιστήμιο έχουμε και πτυχία από τα Ωδεία.
Στα χρόνια μου (2002) το καλύτερο τμήμα ήταν της Κέρκυρας. Τώρα, καλύτερο κι από τα τρία θεωρείται της Θεσσαλονίκης. Εγώ επέλεξα να σπουδάσω στην Αθήνα. Όταν κοίταξα τα προγράμματα σπουδών των τριών τμημάτων διαπίστωσα ότι το καθαρά μουσικολογικό (αυτό που εμένα ενδιέφερε) ήταν της Αθήνας κι ενώ είχα δυνατότητα να πάω κι αλλού είπα όχι. Δεν το μετάνιωσα ποτέ, γιατί το τμήμα έχει όντως εξαιρετικούς καθηγητές σε όλους τους τομείς (και ειδικά στον τομέα της εθνομουσικολογίας που είναι και ο τομέας μου και είμαι πιο ειδική για να σου πω πληροφορίες). Τώρα που έχουν κάνει και κατευθύνσεις καταλαβαίνεις ότι το επίπεδο είναι ακόμη καλύτερο. Επισης, έχουμε πολύ ανεβασμένο επίπεδο στη μουσική τεχνολογία (αν και ξέρω λίγα πράγματα γιατί πήρα μόνο τα υποχρεωτικά μαθήματα από αυτόν τον τομέα).
Της Κέρκυρας έχει τρεις κατευθύνσεις α) μουσικολογίας, β) σύνθεσης και γ)όργανα. Οι φίλοι μου που έχουν τελειώσει της Κέρκυρας μου έχουν πει πάρα πολύ καλά λόγια.Και βέβαια διαπιστώνω κι εγώ καθημερινά πόσο καλοί μουσικοί είναι.
Της Θεσσαλονίκης είναι κάτι ενδιάμεσο στα άλλα δύο με τις κατευθύνσεις που έχει, κλείνοντας προς το μουσικολογικό. Κι από εκεί ξέρω φοιτητές που έχουν τελειώσει και μου έχουν πει τα καλύτερα λόγια. Στους κύκλους μας συζητιέται ότι πλέον έχει το καλύτερο επίπεδο όπως σου προανέφερα. Έχω παρακολουθήσει και κάποια συνέδρια που οργανώνουν κι είναι όντως πολύ καλά.
Επίσης, της Αθήνας το τμήμα προσφέρει κι ένα διατμηματικό μεταπτυχιακό, με τα ΕΜΜΕ της Αθήνας "Μουσική Κουλτούρα κι επικοινωνία: Ανθρωπολογικές κι επικοινωνιακές προσεγγίσεις της μουσικής" που το παρακολουθώ και σου εγγυώμαι ότι έχει πάρα πολύ καλό επίπεδο και γινεται πάρα πολύ καλή δουλειά. (Βέβαια είναι πιο κοντά στα ενδιαφέροντα ενός εθνομουσικολόγου παρά στα ενδιαφέροντα ενός ιστορικού μουσικολόγου κλπ.)Για τη μουσική Ακαδημία του Πανεπιστημίου Μακεδονίας δεν ξέρω να σου πω πληροφορίες. Καθόλου. Επειδή όπως κατάλαβες με ενδιέφερε η μουσικολογία και μόνο, κι ετσι από την αρχή είχα ξεκάθαρο στο κεφάλι μου ότι δεν θα κοιτάξω καθόλου τη μουσική ακαδημία.
Αν σε ενδιαφέρει να πάρεις πανεπιστημιακό χαρτί σε κάποιο όργανο ή στη σύνθεση, σίγουρα δε θα πρέπει να κοιτάξεις το τμήμα της Αθήνας (σου το τονίζω γιατί πολύ συμφοιτητές μου νόμιζαν ότι και τα τρία τμήματα παρέχουν τις ίδιες σπουδές και όταν διαπίστωσαν ότι στην Αθήνα δεν κάνουμε όργανα ξενέρωσαν και δεν τους άρεσε η σχολή). Αν σε ενδιαφέρει ένα Πανεπιστημιακό χαρτί πάνω στη μουσικολογία σου συστήνω να κοιτάξεις και το τμήμα της Αθήνας που κάνει πολύ καλή δουλειά κι έχουμε παιδιά που έχουν φύγει για μεταπτυχιακά και διδακτορικά στα καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου.
Οι καθηγητές στο ΤΜΣ της Αθήνας είναι άνθρωποι που αγαπούν πολύ τη δουλειά τους και αν θέλεις μπορείς να μάθεις πολλά πράγματα από αυτούς (φαντάζομαι το ίδιο θα ισχύει και στα υπόλοιπα τμήματα).
Αυτό που έκανα εγώ όταν ήμουν στη φάση σου ήταν να πάρω και τα τρία προγράμματα σπουδών και να δω πιο πραγματικά με ενδιαφέρει να παρακολουθήσω. Αυτή την απόφασή μου δεν τη μετάνιωσα ποτέ. Εδώ που έχει φτάσει η κατάσταση στη χώρα μας - τώρα που ούτως ή άλλως η επαγγελματική αποκατάσταση δεν είναι αυτονόητη- είναι πολύ σημαντικό αυτό που σπουδάζουμε να μας αρέσει και να το ευχαριστιόμαστε.
Επίσης, θα συμφωνήσω με την κοπέλα που είπε ότι πρέπει να κοιτάξεις και τα οικονομικά των δικών σου. Γιατί ζούμε σε δύσκολους καιρούς.
Συγνώμη αν είπα πάρα πολλά, αλλά ήθελα να σε βοηθήσω, μιας και βρίσκομαι μέσα στο χώρο και ως φοιτήτρια παρακολουθώ το μεταπτυχιακό που σου προανέφερα αλλά και ως επάγγελμα είμαι καθηγήτρια μουσικής σε δημοτικό σχολείο.
Με εκτίμηση,
Μαρία.
Μιλώντας ως "ωδειακή" θα συμφωνήσω με τους προλαλλήσαντες.
1ον, είχα τη τύχη να έχω καθηγητή μου έναν απο τους καθηγητές που αναφέρθηκαν ήδη, και μπορώ να σε διαβεβαιώσω ότι ειναι εξαιρετικός στη δουλειά του και με πολύ κέφι.
2ον, το ωδειακό σύστημα στην Ελλάδα πάσχει, και έστω και αν είναι απαραίτητο (ειδικά στο όργανο), κάποιος που θέλει να ασχοληθεί επαγγελματικά καλά θα κάνει να πάρει ενα πιο "εγκυρο" πτυχίο
3ον, και σημαντικότερο κατα την αποψη μου: ποτέ δεν πρέπει να λες σε μαθητη "ειναι χαλια μη πας". Πες του "ειναι χαλια, πηγαινε και μάθε απο τα λάθη τους". Αν έχει την ικανότητα ο καθηγητής σου να σου πει τι λάθη κανουν, κ πως μπορεις να διδαχτείς απο αυτα, τοτε μάλιστα....αλλα πολύ αμφιβάλλω............
Εύχομαι κάθε επιτυχία
Αγαπητή Μαρίλια
Συνήθως δεν ασχολούμαι με ιστοσελίδες τέτοιου τύπου ενημέρωσης, θεωρώ ότι θα πρέπει κάποιος να αναζητά για σοβαρά θέματα ζωής περισσότερο επίσημες πηγές ενημέρωσης. Επειδή όμως έχω πια την πεποίθηση ότι σαν εσένα υπάρχουν πολλά παιδιά τα οποία δεν γνωρίζουν τι προσφέρει η χώρα μας σε σπουδές, και δη σε μουσικές, και επειδή ορισμένα από αυτά που γράφονται στο σάιτ είναι όχι μόνο αναληθή αλλά ψευδή, και μάλιστα όταν γράφονται από υποτιθέμενους υπαλλήλους του υπουργείου μπορεί να επισύρουν και πειθαρχικές ποινές, θεώρησα χρέος μου να σε ενημερώσω για τα εξής (και όποιους άλλους στη θέση σου προσπαθούν να βρουν μια άκρη σε όλα αυτά): Καταρχήν δεν υπάρχει "Τμήμα Μουσικής Έρευνας και Τεχνολογίας" του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Υπάρχει "Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης" της Σχολής "Κοινωνικών, Ανθρωπιστικών Επιστημών και Τεχνών" του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Όταν υπάλληλος του Υπουργείου Παιδείας γράφει αυτά, τι να πούμε... Οι σπουδές στο εν λόγω Τμήμα είναι 4ετείς ενώ στα υπόλοιπα Τμ. Μουσ. Σπουδών είναι 5ετείς. Η διαφορά που έχει το Τμήμα αυτό σε σχέση με τα υπόλοιπα είναι ότι εστιάζει πολύ περισσότερο στη μουσική πράξη (για αυτό και κάποιος έχει γράψει κατά λάθος στην ιστοσελίδα ότι είναι "Ακαδημία"): δεν υπάρχει "Ακαδημία μουσικής" στην Ελλάδα, και ο όρος χρησιμοποιείται καταχρηστικά και θα πρέπει επιτέλους να πάψει να χρησιμοποιείται. ΟΛΑ αυτά τα Τμήματα είναι ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ. Επίσης στο ΤΜΕΤ ΔΕΝ πηγαινοέρχονται καθηγητές, υπάρχουν περίπου 30 μέλη ΔΕΠ τα οποία διδάσκουν κανονικά τα μαθήματά τους, απ' ότι ξέρω, και στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι απόφοιτοι σχολών εξωτερικού με μεταπτυχιακά, διδακτορικά, πληθώρα συναυλιών, πλούσιο διδακτικό και ερευνητικό έργο, μονογραφίες, συμμετοχές σε συνέδρια κλπ. Οι απόφοιτοι του Τμήματος έχουν συνήθως πολύ πετυχημένες σταδιοδρομίες είτε σε μεταπτυχιακά προγράμματα του εξωτερικού, είτε ως διδάσκοντες στη μέση εκπαίδευση. Η ειδοποιός διαφορά του Τμήματος αυτού σε σχέση με τα άλλα είναι ότι έχει μία ολόκληρη κατεύθυνση σπουδών στην ελληνική παραδοσιακή μουσική (ερμηνεία-εκτέλεση) και επίσης κατευθύνσεις ευρωπαϊκής, βυζαντινής και σύγχρονης μουσικής, όπου σε όλες δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στη μουσική πράξη. Φυσικά και σε άλλα τμήματα δίνεται έμφαση στην πράξη: στο Ιόνιο πχ υπάρχει πολύ δυνατή τζαζ μουσική κλπ. Και στο ΑΠΘ, όπως και στο Ιόνιο και στο ΤΜΕΤ, υπάρχουν κατευθύνσεις σύνθεσης. Θυμήσου ότι για να διδάξεις σε μουσικό σχολείο όργανο, θα πρέπει να έχεις πτυχίο ειδίκευσης στο όργανο αυτό, το οποίο ΜΟΝΟ το ΤΜΕΤ και το Τμήμα του Ιονίου δίνουν (εκτός από τη σύνθεση στο ΑΠΘ νομίζω). Άρα, αντί να ψάχνουμε στα σπίτια των άλλων για ρεμούλες, ας κοιτάξουμε πρώτα μέσα στο μυαλό μας και στις προθέσεις μας. Εάν θέλεις να μείνεις κοντά στο σπίτι σου, καλύτερα να επιλέξεις των Αθηνών. Εάν θέλεις να σπουδάσεις σε ανώτατο επίπεδο κάποιο συγκεκριμένο όργανο, θα πρέπει να διαλέξεις μάλλον ανάμεσα στου Ιονίου και στου Μακεδονίας. Το κάθε Τμήμα έχει το δικό του προφίλ. Το μόνο σίγουρο είναι ότι το Ωδείο σου δίνει ένα πτυχίο χωρίς κανένα επαγγελματικό αντίκρυσμα (για να μη μιλήσουμε για την ουσία). Αυτά και πρόσεχε ποιούς ρωτάς.
Αγαπητή tymphi, καλώς ήρθες την κοινότητα του ΜΗ. Η γνώμη-συμβουλή που δίνεις στη συμφορουμίτισα μας Μαρίλια είναι σωστή και συμφωνώ μαζί σου. Η φράση με την οποία διαφωνώ μαζί σου είναι η εξής: "...και επειδή ορισμένα από αυτά που γράφονται στο σάιτ είναι όχι μόνο αναληθή αλλά ψευδή, και μάλιστα όταν γράφονται από υποτιθέμενους υπαλλήλους του υπουργείου μπορεί να επισύρουν και πειθαρχικές ποινές". Επειδή είσαι πολύ μικρότερη μου σε ηλικία, δεν μπορείς να αμφισβητείς και να προσβάλεις τα τριάντα τρία χρόνια δούλειάς που έρριξα στο κατά άλλα αξιοσέβαστο Υπουργείο Παιδείας, ούτε μπορείς να κρίνεις έναν υπάλληλο, που επί δώδεκα χρόνια δούλεψε στη Διεύθυνση Σπουδών και Φοιτητικής Μέριμνας και μπορεί να κρίνει την παρεχόμενη διοικητική υποστήριξη στη εκπαίδευση των φοιτητών των Πανεπιστημιακών Τμημάτων. Εξάλλου, συμβούλεψα τη Μαρίλια να επικοινωνήσει με τις Γραμματείες των μουσικών τμημάτων και να επισκεφθεί τις ιστοσελίδες των εν λόγω τμημάτων για να πληροφορηθεί το πρόγραμμα σπουδών. Όσον αφορά τις πειθαρχικές ποινές αυτές τις ακούω βερεσέ, γιατί δεν διέδωσα ψεύδη και ανακρίβειες. Αντιθέτως, έγραψα ότι η Μαρίλια πρέπει να το ψάξει περισσότερο και εύχομαι αυτή τη στιγμή που μιλάμε η κοπέλα να έχει πετύχει στο Τμήμα που έχει επιλέξει. Και εάν θέλεις να το συνεχίσεις, σε ενημερώνω ότι: α) η νέα γενιά δεν βασίζεται μόνο στα λόγια των αγνώστων στο διαδίκτυο και β) οι πραγματικά εκκολαπτόμενοι άνθρωποι αναζητούν συνεχώς το καλύτερο για αυτούς. Τέλος, για να κλείσουμε το θέμα, σε πληροφορώ ότι δεν γουστάρω να απολογούμαι για αυτό που είμαι. Είμαι αυτή που είμαι και δεν με νοιάζει ΚΑΘΟΛΟΥ η γνώμη των άλλων για το άτομο μου. Σε χαιρετώ, Ε.Σ.
Υ.Γ. : Για να μάθεις να γράφεις χωρίς να προσβάλλεις, προς πληροφόρησή σου, σε ενημερώνω ότι από 1-1-2013 έπαψα να ανήκω στο ανθρώπινο δυναμικό του ΥΠΑΙΘΠΑ.
-----------------
Ερχόμαστε από μια σκοτεινή άβυσσο καταλήγουμε σε μια σκοτεινή άβυσσο το μεταξύ φωτεινό διάστημα το λέμε Ζωή.
[ τροποποιήθηκε από τον/την EVAGGELIASAKELLARIOU, 13-08-2013 17:25 ]
Παράθεση:
|
Ωραία η ενημέρωση που κάνεις στην Μαρίλια από την δική σου οπτική και βάση γνώσεων, απαράδεκτο όμως να αμφισβητείς την κυρία Σακελλαρίου υπαινισσόμενος/η σφετερισμό διοικητικής θέσης/ειδικότητας.
Ας είμαστε προσεκτικοί όταν αναφερόμαστε σε συμφορουμίτες μας. Η έκθεση των δικών μας απόψεων αρκεί, χωρίς αναφορές στους άλλους προς εδραίωσή τους.
Τα υπόλοιπα σου τα εξήγησε η ίδια και παρακαλώ να μην δοθεί συνέχεια επί προσωπικού, η Μαρίλια οφείλει να συνεκτιμήσει τα ΠΑΝΤΑ πριν αποφασίσει.
-----------------
Η ανάγκη να έχεις πάντα δίκιο, σφραγίδα ενός χυδαίου πνεύματος.. (Αlbert Camus)
[ τροποποιήθηκε από τον/την mary_omikron, 13-08-2013 18:06 ]