ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997

    Πότε δικαιούται να δώσει δίπλωμα οργάνου ένας καθηγητής σε μαθητή του;

    oulion
    25.03.2012, 01:05

    Έχω ακούσει πως ο καθηγητής πρέπει να έχει 5 χρόνια τουλάχιστον καλλιτεχνική δραστηριότητα στο ΥΠΠΟ για να μπορέσει ένας μαθητής τους να δώσει δίπλωμα ή πτυχίο. Ισχύει αυτό ή πρέπει ο καθηγητής αυτός να διδάσκει 5 χρόνια; Δεν αρκεί να είναι 5 χρόνια σε μια ορχήστρα;Όποιος γνωρίζει, παρακαλώ, να μου πει! Ευχαριστώ εκ των προτέρων!

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : oulion στις 25-03-2012 01:09 ]


    artsea
    05.04.2012, 16:57

    Η ερώτηση είναι λάθος διατυπωμένη.

    Ο μαθητής πρέπει να είναι εγγεγραμμένος σε Ωδείο, σε τάξη καθηγητή και να έχει περατώσει την ανωτέρα τάξη του αντικειμένου που σπουδάζει, για να μπορεί να λάβει μέρος σε απολυτήριες εξετάσεις, για τίτλο σπουδών.

    Α.Κ.


    oulion
    06.04.2012, 00:15

    Η ερώτησή μου δεν είναι για το μαθητή, αλλά για τον καθηγητή του. Η απορία μου λύθηκε. Τηλεφώνησα στο υπουργείο και μου είπαν πως τηρούνται τα 5 χρόνια αυστηρά ως προυπηρεσία του καθηγητή σε οποιοδήποτε ωδείο.


    AIDONOGLOUNEKTARIA
    10.04.2012, 21:14

    Με την συμπλήρωση της 5ετίας ένας διπλωματούχος οργάνου γίνεται καθηγητής στο όργανο!

    Από 'κει & πέρα, κάθε καθηγητής έχει δικαίωμα να στείλει μαθητή του σε διπλωματικές εξετάσεις, αφού φυσικά έχει Πτυχίο οργάνου ή έχει περατώσει το Δ' έτος της Ανωτέρας τουλάχιστον, ή έχει πάρει τον βαθμό Δεξιοτεχνίας (ο μαθητής) !!!!!!

    Το πόσο ικανός είναι ένας καθηγητής μέσα σε 5 χρόνια να έχει άποψη για ένα Δίπλωμα είναι σχετικό!!!!!!!!!!!!!!!!

    Και αν μη τι άλλο, όταν έχεις ένα μαθητή σε επίπεδο Διπλώματος δουλεύεις μαζί του τουλάχιστον 6 χρονια (από την Α' Μέσης).


    -----------------
    ΑΗΔΟΝΟΓΛΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΑ Καθηγήτρια Κλασσικής Κιθάρας & Ανώτερων Θεωρητικών Μουσικής

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : AIDONOGLOUNEKTARIA στις 12-04-2012 12:41 ]


    PapagiannhElenh
    11.04.2012, 09:53

    Για να δώσει δίπλωμα κάποιος πρέπει να είναι "καθηγητής" και όχι δάσκαλος ή επιμελητής στο ΥΠ.ΠΟ.Τ.

    Είναι μια διαδικασία που γίνεται μέσω Ωδείων και ΥΠ.ΠΟ.Τ.


    NikosVy
    28.07.2012, 19:17

    Αθάνατο β. διάταγμα του 1957!!!

    Καθημερινά διαπιστώνουμε το μεγαλείο σου. Έχεις κατοχυρώσει όσο λίγα νομοθετήματα μια συντεχνία, δίνοντάς της απόλυτα δικαιώματα (Π.χ. όποιος νομίζει ότι τελειώνοντας τις τάξεις Α, Β, Γ της Ανωτέρας Πιάνου, μπορεί να δώσει εξετάσεις για το δίπλωμά/πτυχίο του, είναι γελασμένος. Θα ακούσει έκπληκτος τη Γραμματεία του Ωδείου του, να τον πληροφορεί ότι "πρέπει να παρακολουθήσει και άλλη μία τάξη, την τάξη του Διπλώματος/Πτυχίου του Πιάνου").

    Αθάνατο β. διάταγμα περί Ωδείων του 1957!

    Παράθεση:
    Από συζήτηση σε ένα Ωδείο το 2010. Ο Δάσκαλος ρωτάει τις μαθήτριες, που στο Γυμνάσιο/Λύκειο παίρνουν πάντα 19-20 στα μαθήματα.

                                               ΔΑΣΚΑΛΟΣ

    Ποια από σας γνωρίζει τι ήταν ο Μακάριος στην Κύπρο;

    (οι τρεις πρώτες μαθήτριες δεν γνώριζαν τίποτα)

                                               4η ΜΑΘΗΤΡΙΑ

    Νομίζω ότι ήταν παπάς, αλλά δεν ξέρω, πού.


    noizreduction
    28.07.2012, 23:35

    Ειλικρινα Νικο, η παραθεση σου τι αποδεικνυει; Πως το ωδειο εχει χαζους μαθητες, επειδη στο σχολειο δεν εμαθαν ποιος ειναι ο Μακαριος;



    Δηλαδη, εσυ που εισαι του "Πανεπιστημιου", μπορεις να μου απαντησεις σε ερωτησεις κβαντοφυσικης;


    Μην βλεπω ανοητες συγκρισεις που σκοπο εχουν να δημιουργησουν εντυπωσεις, αλλα καμια ουσιαστικη τοποθετηση πανω στο ερωτημα του δημιουργου του αρθρου! Ειναι προσβολη των συνομιλητων σου αυτο το πραγμα!



    NikosVy
    29.07.2012, 00:02

    Παράθεση:

    Το μέλος noizreduction στις 28-07-2012 στις 23:35 έγραψε...

    Ειλικρινα Νικο, η παραθεση σου τι αποδεικνυει; Πως το ωδειο εχει χαζους μαθητες, επειδη στο σχολειο δεν εμαθαν ποιος ειναι ο Μακαριος;

    Η παράθεσή μου, που έγινε πράγματι το 2010 (εγώ ήμουν ο 5ος μαθητής και δεν ήθελα να απαντήσω για να δω που θα φτάσει το πράγμα), σκοπό έχει να δείξει πόσο εξωπραγματικό είναι να μαθαίνει κάποιο κάτι και να είναι ξεκομμένος από τις άλλες γενικότερες γνώσεις (κάτι που είναι της μόδας στα Ωδεία και όχι μόνο) που δεν ακολουθούν την αρχαία ελληνική μέθοδο της τετρακτίδος (Μουσική = μία από τις 4 επιστήμες που διδάσκονται και οι 4 μαζί)

    Δεν είπα πουθενά ότι τα ωδεία έχουν χαζούς μαθητές. Και εγώ μαθητής Ωδείου ήμουν.

    Και αν πρόσεξες, δεν διαφώνησε σε όλα τα γραφόμενά σου. Καληνύχτα.


    noizreduction
    29.07.2012, 00:08

    ...συνεχιζεις να προσβαλεις τη νοημοσυνη μου παντως...


    Για τον Θεο, ζουμε στον 21ο αιωνα και μιλαμε για το τι εκαναν στην Αρχαια Ελλαδα! Μπορεις να αντιληφθεις πως ο κοσμος, οι γνωσεις, ο ογκος των δεδομενων, κλπ εχουν αλλαξει; Η αγορα εργασιας απαιτει συγκεκριμενη εκπαιδευτικη διαδικασια κι εμεις εδω μιλαμε για το πως συνεδεεαν τη Μουσικη με την Εκπαιδευση!


    Οι αρχαιοι καλα εκαναν Νικο, ομως εδω δεν μπορουμε να συγκρινουμε την εξελικτικη πορεια της δυτικης μουσικης με την αρχαια ελληνικη φιλοσοφια περι Εκπαιδευσης!

    Δηλαδη το ωδειο πρεπει να σου μαθει ΚΑΙ παγκοσμια ιστορια ΚΑΙ γεωγραφια ΚΑΙ μαθηματικα ΚΑΙ φυσικη, ωστε οι μαθητες να απαντανε σε ο,τι ερωτηση κανει ο "Δασκαλος"; {#emotions_dlg.nono}



    Ωραια η αγαπη για το παρελθον, ομως μερικες φορες τεινει να κατανταει μια λαγνεια που δεν οδηγει παρα μονο στο σκοταδισμο. Ετσι απλα κι ωραια!

    Οσο για εαν η απαντηση σου, συνδυαζεται με το θεμα
    , θα σου πω πως οταν αναφερεις περι Συντεχνιων, μιας επιπλεον ταξης για το πιανο...και μετα βαζεις μια παραθεση με μια φανταστικη στιχομυθια ( γιατι, το ομολογω, τη θεωρω ψευτικη, απο τη στιγμη που μεσα σε μια ταξη ωδειου γινεται ερωτηση περι...Μακαριου!! ) με ασχετο θεμα....καταλαβαινεις ποσο σχετικο ειναι!

    Καληνυκτα!



    -----------------
    Dreamcatcher Music DreamCatcher

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : noizreduction στις 29-07-2012 00:11 ]


    NikosVy
    29.07.2012, 09:36

    Παράθεση:

    Το μέλος noizreduction στις 29-07-2012 στις 00:08 έγραψε...

    ...συνεχιζεις να προσβαλεις τη νοημοσυνη μου παντως...


    Για τον Θεο, ζουμε στον 21ο αιωνα …

    Δεν είναι ο στόχος μου να προσβάλω, ούτε να προκαλέσω ένταση. Όμως έχω δει και στο παρελθόν ότι όταν τονίζω κάτι που είναι αυτονόητο, να χτυπάω σε ένα τοίχο, αναντίρρητων αληθειών που έχει επιβάλει μια συντεχνιακή τάξη με το «έτσι θέλω, αν σ’ αρέσει, διαφορετικά μη σπουδάζεις σε Ωδείο, πήγαινε να πουλάς φιστίκια».

    Το πώς ζούμε στον 21ο αιώνα, όπως λες, και θα προσπαθήσω να σε πιστέψω ότι «ζούμε στον 21ο αιώνα», ενώ παράλληλα η νομοθεσία για τη μουσική εκπαίδευση και τα Ωδεία έχει ρυθμιστεί με ένα διάταγμα του 1957 τόσο τέλειο ώστε να μη γίνεται ποτέ συζήτηση, είτε μέσα στα Ωδεία είτε μέσα στο MusicHeaven (με τα 140.000 εγγεγραμμένα μέλη), είναι πραγματικά ένα ερώτημα.

    Παράθεση:

    Το μέλος noizreduction στις 29-07-2012 στις 00:08 έγραψε...

    Μπορεις να αντιληφθεις πως ο κοσμος, οι γνωσεις, ο ογκος των δεδομενων, κλπ εχουν αλλαξει; Η αγορα εργασιας απαιτει συγκεκριμενη εκπαιδευτικη διαδικασια κι εμεις εδω μιλαμε για το πως συνεδεεαν τη Μουσικη με την Εκπαιδευση!

    Αφού παραδέχεσαι και εσύ ότι έχουν αλλάξει όλα αυτά, πως εξηγείς το ότι δεν έχει αλλάξει το «τέλειο» β. διάταγμα του 1957 περί μουσικής εκπαίδευσης και Ωδείων που ρυθμίζει τα πάντα, μέχρι και το πώς γίνεται η απαγγελία του Σολφέζ κατά την εξέταση; Εάν έπρεπε στο διάστημα πέραν του μισού αιώνα που μεσολάβησε από τη δημοσίευσή του στο ΦΕΚ το 1957, να γίνει και κάποια αναθεώρηση του σχετικού νομικού πλαισίου, πως εξηγείς το ότι δεν έγινε ποτέ καμία σχετική συζήτηση, το ότι κανένα Ωδείο δεν οργάνωσε δημόσια συζήτηση (όχι να απαντά ο δάσκαλος στο μαθητή σε σχετική ερώτηση την ώρα που παίζει πιάνο στο Ωδείο ), το ότι δεν έγινε καμία σχετική συζήτηση είτε σε περιοδικό (με εξαίρεση σε 2 τεύχη στο Πολύτονο), είτε ανάμεσα στα 140.000 μέλη του MusicHeaven (σαφώς πιο ενημερωμένα σε θέματα Μουσικής Εκπαίδευσης από τον απλό πολίτη που συζητάει επί παντός επιστητού σε άλλες περιστάσεις);

    Παράθεση:

    Το μέλος noizreduction στις 29-07-2012 στις 00:08 έγραψε...

    Οι αρχαιοι καλα εκαναν Νικο, ομως εδω δεν μπορουμε να συγκρινουμε την εξελικτικη πορεια της δυτικης μουσικης με την αρχαια ελληνικη φιλοσοφια περι Εκπαιδευσης!

    Και επειδή δεν μπορούμε να τα κάνουμε αυτά, δεν συζητάμε και τα αφήνουμε στην "ωραία" και "επικερδή για ορισμένους" νομοθετική ρύθμιση του β. διατάγματος του 1957;

    Αλήθεια, μήπως αναρωτήθηκες αν έχει αρχίσει να γίνεται μια τελείως αντίστροφη συζήτηση για τη μουσική εκπαίδευση (μια και εσείς της Δυτικής όπως λένε Μουσικής δεν θέλετε να τα συζητάτε), από τους λεγόμενους της Βυζαντινής Μουσικής, για αλλαγή του πλαισίου μουσικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Και τι έχετε να πείτε επί του προκειμένου;

    Αφού λοιπόν εσείς σιωπάτε, έχουν ξυπνήσει και οι Βυζαντινολόγοι, ή για να τους πούμε πιο λιανά, οι Ψάλτες, και λένε «μέχρι πότε αυτό το καταραμένο β. διάταγμα του 1957 θα μας υποχρεώνει να περνάμε με εξετάσεις τις τάξεις Θεωρία της Δ. Μουσικής  Α, Β, Γ, και Σολφέζ Α, Β, Γ; για να πάρουμε το Δίπλωμα Βυζαντινής Μουσικής» Εσείς δηλαδή οι της Δυτικής Μουσικής είστε εφησυχασμένο με το Μπετόβεν σας και οι άλλοι, οι σκλάβοι ετοιμάζουν λαϊκή εξέγερση, ισχυριζόμενοι ότι δεν πρέπει να υπάγονται στην ίδια εκπαίδευση περί μουσικής αφού όπως λένε δεν έχει τίποτα κοινό η Βυζαντινή Μουσική με τη Δυτική Μουσική (για να μην ισχυριστείς πάλι ότι γράφω φανταστικά πράγματα, μπες σε ένα φόρουμ βυζαντινής μουσικής π.χ. στο Αναλόγιο σε κεφάλαιο για Μουσική Εκπαίδευση στη Δ. Μουσική και εκεί πάρε μερικές βαθειές εισπνοές και διάβασε). Δυστυχώς δεν γίνεται ποτέ συνολική εκπαίδευση στα Ωδεία και στις Σχολές της Βυζαντινής Μουσικής για τη συνολική ενότητα «Μουσική» με αποτέλεσμα να βγαίνουν μονόπλευρα εκπαιδευμένοι μαθητές είτε από την πλευρά της Δυτικής Μουσικής είτε από την πλευρά της Βυζαντινής μουσικής και έτσι φυσικό είναι να λένε «εμείς τι σχέση έχουμε με τους άλλους». Ούτε φυσικά γίνεται πουθενά σε καμία τάξη ή σε καμία ειδίκευση του Ωδείου (πιάνο, Αρμονία, Αντίστιξη, Φούγκα, Σύνθεση, Μονωδία κλπ) συζήτηση για το ποια είναι αν υπάρχει και «ελληνική μουσική» ή «ελληνική μουσική παράδοση».

    Συγχαρητήρια!

    Παράθεση:

    Το μέλος noizreduction στις 29-07-2012 στις 00:08 έγραψε...

    Οσο για εαν η απαντηση σου, συνδυαζεται με το θεμα, θα σου πω πως οταν αναφερεις περι Συντεχνιων,

    Ισχυρίζεσαι ότι «δεν υπάρχει συντεχνία»;

    Παράθεση:

    Το μέλος noizreduction στις 29-07-2012 στις 00:08 έγραψε...

    ....και μετα βαζεις μια παραθεση με μια φανταστικη στιχομυθια ( γιατι, το ομολογω, τη θεωρω ψευτικη, απο τη στιγμη που μεσα σε μια ταξη ωδειου γινεται ερωτηση περι...Μακαριου!! ) με ασχετο θεμα....καταλαβαινεις ποσο σχετικο ειναι!

    Η στιχομυθία είναι αληθινή. Πως μπορώ να σε πείσω γι’ αυτό; Αν αναφέρω πλήρη στοιχεία, θα μου διαγράψουν αμέσως το ποστ μου, δεν έχω ψευδαισθήσεις, εδώ σε μένα φέρονται πολύ αυστηρά. Ο δάσκαλος είχε δικές του ευαισθησίες για την Κύπρο και έτσι το έφερε η κουβέντα. Εξάλλου δεν είπα ότι έφταιγε το Ωδείο ή ο δάσκαλος για το ότι οι μαθήτριες του Άριστα του Γυμνασίου και του Λυκείου απάντησαν με αυτό τον τρόπο στην ερώτησή του.

    Η αληθινή αυτή στιχομυθία δείχνει πόσο είναι αναγκαίο να έχει κανείς και κάποια σφαιρικότερη εκπαίδευση. Με τη σημερινή εκπαίδευση στα Ωδεία με βάση το β. διάταγμα του 1957, μπορεί κάποιος να έχει πάρει όλα τα διπλώματα, Πιάνου, Ειδικού Αρμονίας (ακόμα και μαθαίνοντας απέξω το βιβλίο «Ιστορία της Δ. Μουσικής του Christopher Headington»), Αντίστιξης, Φούγκας και Σύνθεσης και να μην είναι σε θέση να απαντήσει σε ένα ερώτημα που θα του υποβληθεί όπως «ποια είναι η ελληνική μουσική παράδοση;» ή «ποια λέγεται ελληνική μουσική;» ή «ποιο λέγεται έντεχνο τραγούδι;».


    noizreduction
    29.07.2012, 10:33

    Παράθεση:
    Όμως έχω δει και στο παρελθόν ότι όταν τονίζω κάτι που είναι αυτονόητο, να χτυπάω σε ένα τοίχο, αναντίρρητων αληθειών που έχει επιβάλει μια συντεχνιακή τάξη με το «έτσι θέλω, αν σ’ αρέσει, διαφορετικά μη σπουδάζεις σε Ωδείο, πήγαινε να πουλάς φιστίκια».

    Η μονη αληθεια ειναι πως εχεις μια παρελθοντολαγνεια, επικινδυνη για την παιδαγωγικη δραστηριοτητα του 21ου αιωνα. Δεν ειμαι η Ρεπουση για να τα ακυρωνω ολα, ομως οταν συνεχως δημιουργεις εντυπωσεις για το συνολο των Ωδειακων σπουδων, τοτε ναι....καλυτερα να πουλησεις φυστικια παρα να αναφερεσαι συνεχως στο συγκεκριμενο ζητημα!


    Παράθεση:
    Αφού παραδέχεσαι και εσύ ότι έχουν αλλάξει όλα αυτά, πως εξηγείς το ότι δεν έχει αλλάξει το «τέλειο» β. διάταγμα του 1957 περί μουσικής εκπαίδευσης και Ωδείων που ρυθμίζει τα πάντα, μέχρι και το πώς γίνεται η απαγγελία του Σολφέζ κατά την εξέταση;


    Προφανως σε ενοχλει το συγκεκριμενο διαταγμα, για λογους που δεν μπορω να κατανοησω, ομως υπαρχουν κι αλλοι νομοι που προερχονται απο το παρελθον κι επειδη λειτουργουν, δεν υπαρχει νουημα να συζητηθουν εξαρχης!

    Δηλαδη τι αλλαγες θελεις; Ελευθερια στα ωδεια να ξεφυγουν απο αυτο το διαταγμα; Δικαιωμα στους ανεξαρτητους καθηγητες να παραχωρουν τιτλους σπουδων;

    Παράθεση:
    Εάν έπρεπε στο διάστημα πέραν του μισού αιώνα που μεσολάβησε από τη δημοσίευσή του στο ΦΕΚ το 1957, να γίνει και κάποια αναθεώρηση του σχετικού νομικού πλαισίου, πως εξηγείς το ότι δεν έγινε ποτέ καμία σχετική συζήτηση, το ότι κανένα Ωδείο δεν οργάνωσε δημόσια συζήτηση (όχι να απαντά ο δάσκαλος στο μαθητή σε σχετική ερώτηση την ώρα που παίζει πιάνο στο Ωδείο ), το ότι δεν έγινε καμία σχετική συζήτηση είτε σε περιοδικό (με εξαίρεση σε 2 τεύχη στο Πολύτονο), είτε ανάμεσα στα 140.000 μέλη του MusicHeaven (σαφώς πιο ενημερωμένα σε θέματα Μουσικής Εκπαίδευσης από τον απλό πολίτη που συζητάει επί παντός επιστητού σε άλλες περιστάσεις);


    Μπορω να δωσω μια απαντηση: Μηπως επειδη εισαι ο μονος που "τρωγεται" με τα ρουχα του επι του θεματος;


    Προσεξε τι γραφεις:

    Παράθεση:
    Αφού λοιπόν εσείς σιωπάτε, έχουν ξυπνήσει και οι Βυζαντινολόγοι, ή για να τους πούμε πιο λιανά, οι Ψάλτες, και λένε «μέχρι πότε αυτό το καταραμένο β. διάταγμα του 1957 θα μας υποχρεώνει να περνάμε με εξετάσεις τις τάξεις Θεωρία της Δ. Μουσικής  Α, Β, Γ, και Σολφέζ Α, Β, Γ; για να πάρουμε το Δίπλωμα Βυζαντινής Μουσικής»

    και

    Παράθεση:
    Δυστυχώς δεν γίνεται ποτέ συνολική εκπαίδευση στα Ωδεία και στις Σχολές της Βυζαντινής Μουσικής για τη συνολική ενότητα «Μουσική» με αποτέλεσμα να βγαίνουν μονόπλευρα εκπαιδευμένοι μαθητές είτε από την πλευρά της Δυτικής Μουσικής είτε από την πλευρά της Βυζαντινής μουσικής και έτσι φυσικό είναι να λένε «εμείς τι σχέση έχουμε με τους άλλους».


    Εφοσον αναφερεις κι εσυ ο ιδιος πως οι Βυζαντινοι μουσικοι κανουν Μουσικη Θεωρια και Σολφεζ, πως ειναι δυνατον να εχουν μονομερεια στη μουσικη τους εκπαιδευση; 

    Και κακα τα ψεμματα, 3 ταξεις θεωριας ειναι που πολλα ωδεια τα κανουν πλεον μεσα σε 1 χρονο ως express τμημα!

    Παράθεση:
    Ούτε φυσικά γίνεται πουθενά σε καμία τάξη ή σε καμία ειδίκευση του Ωδείου (πιάνο, Αρμονία, Αντίστιξη, Φούγκα, Σύνθεση, Μονωδία κλπ) συζήτηση για το ποια είναι αν υπάρχει και «ελληνική μουσική» ή «ελληνική μουσική παράδοση».


    Προφανως εχεις μπερδεψει τι παρεχει το ωδειο και τι παρεχει ενας δασκαλος παραδοσιακης μουσικης! Υπαρχουν πολλα ωδεια που κανουν μαθηματα παραδοσιακων οργανων, οπως ουτι, λαουτο, κλπ και δεν ειναι λιγοι οι μαθητες που κανουν τα υποχρεωτικα θεωρητικα της δυτικης μουσικης.

    Βλεπεις, στα βασικα θεωρητικα ( Θεωρια Α-Β-Γ και Σολφεζ ) δε μαθαινεις κατι ιδιαιτερο, αλλα τουλαχιστον μαθαινεις τη μουσικη σημειογραφεια, την μουσικη αναγνωση και καποιες βασεις για τις συγχορδιες, τις κλιμακες και τα διαστηματα.

    Δηλαδη, να πας να παιξεις σε μια παραδοσιακη μπαντα και να μη ξερεις τιποτα απο νοτες και κλιμακες; {#emotions_dlg.eek}

    Παράθεση:
    Ισχυρίζεσαι ότι «δεν υπάρχει συντεχνία»;


    Μονο στη δικη σου αποψη υπαρχουν! Κι αν υπαρχουν συντεχνιες, δεν ειναι "οργανωμενες" κατω απο εναν αρχηγο, αλλα αφορουν μεμονωμενες περιπτωσεις καθηγητων κι ωδειων!

    Γιατι, δεν υπαρχουν συντεχνιες στους Ψαλτες; Επειδη δουλευω στο χωρο της Εκκλησιας, μετα τους ιερεις μπορω να πω ιστοριες για ψαλταδες που θα κανουν τις τριχες της κεφαλης ολων να κανουν παρτυ!


    Παράθεση:
    Η αληθινή αυτή στιχομυθία δείχνει πόσο είναι αναγκαίο να έχει κανείς και κάποια σφαιρικότερη εκπαίδευση. Με τη σημερινή εκπαίδευση στα Ωδεία με βάση το β. διάταγμα του 1957, μπορεί κάποιος να έχει πάρει όλα τα διπλώματα, Πιάνου, Ειδικού Αρμονίας (ακόμα και μαθαίνοντας απέξω το βιβλίο «Ιστορία της Δ. Μουσικής του Christopher Headington»), Αντίστιξης, Φούγκας και Σύνθεσης και να μην είναι σε θέση να απαντήσει σε ένα ερώτημα που θα του υποβληθεί όπως «ποια είναι η ελληνική μουσική παράδοση;» ή «ποια λέγεται ελληνική μουσική;» ή «ποιο λέγεται έντεχνο τραγούδι;».


    Επαναλαμβανω πως δεν εχει καμια σχεση η εννοια της σφαιρικης γνωσης και το ωδειο! Ειναι σαν να ζητας απο ενα φροντιστηριο αγγλικων να μαθει στους μαθητες την ιστορια της Σκωτιας και της Ιρλανδιας!

    Εσυ στηριζεσαι πανω σε μια ( φανταστικη κατ'εμε ) στιχομυθια που αφορα ενα ιστορικο προσωπο ΑΣΧΕΤΟ με τη μουσικη για να "πεισεις" πως ο μεσος σπουδαστης του Ωδειου δε θα μπορει να απαντησει σε ερωτησεις.....που εχουν σχεση με τη μουσικη.

    Παράθεση:
    «ποιο λέγεται έντεχνο τραγούδι;»

    Μονο απο αυτη την ερωτηση που θετεις, θα σου προτεινα να ξανακαθισεις στα θρανια του ωδειου γιατι....δεν υπαρχει "ατεχνο" τραγουδι, ωστε να υπαρχει κι "εντεχνο".


    Μερικες φορες οι κοσμοθεωριες που πλαθουμε για να διεστρεβλωνουμε τα πραγματα ειναι καλες, αρκει να μην γινονται σημειο αναφορας για το πως πρεπει να λειτουργει ο κοσμος. Επι πολλα χρονια οι Ψαλτες ηταν ανθρωποι της Εκκλησιας που δεν σπουδαζαν το αντικειμενο, αλλα το μαθαιναν απο τους προκατοχους τους. Καλως ή κακως, ετσι λειτουργουσε ( και θα επρεπε να λειτουργει ) η παραδοσιακη και Βυζαντινη μουσικη, γιατι αποτελει κομματι της λαϊκης και εκκλησιαστικης παραδοσης του λαου μας.

    Απαξ και μπηκε στα ωδεια και στην ανωτατη εκπαιδευση, γεμισαμε με "ειδικους", "αναλυτες" και "ειδημονες" που περα απο το βασικο κορμο της μελετης ( που ορισμενες μελετες ειναι τρομερες κι αξιες αναγνωσης, αλλα προερχονται απο τρομερους ανθρωπους ), νομιζουν πως κατεχουν τη μοναδικοτητα στη μουσικη, καταργωντας ετσι εκατονταδες χρονια εξελιξης της Βυζαντινης μουσικης μεσω των λαϊκων στρωματων!

     


    NikosVy
    29.07.2012, 11:08

    Παράθεση:

    Το μέλος noizreduction στις 29-07-2012 στις 10:33 έγραψε...

    Και κακα τα ψεμματα, 3 ταξεις θεωριας ειναι που πολλα ωδεια τα κανουν πλεον μεσα σε 1 χρονο ως express τμημα!

    Τα Ωδεία κάνουν τη Θεωρία της Μουσικής σε ένα χρόνο ως express τμήμα, τα Πανεπιστήμια έχουν τους φοιτητές τους να σπουδάζουν full time 4-8 ώρες τη μέρα, 5 μέρες τη βδομάδα και για 5 χρόνια και με εξετάσεις κάθε τόσο στις οποίες άλλοι περνάνε και άλλοι κόβονται. Στα Ωδεία μία κοπελίτσα μπορεί να ρυθμίσει το χρόνο της, 1 φορά τη βδομάδα, 2 φορές τη βδομάδα 4 φορές τη βδομάδα από 1 ώρα, να κάνει και άλλα πράγματα όπως μαθήματα του σχολείου, έρωτες, ραντεβουδάκια, διασκέδαση κλπ. Εξαρτάται πως εννοεί κανείς το express τμήμα και το μη express τμήμα. Εγώ θα παραλλήλιζα τα Ωδεία με τα Φροντιστήρια Ξένων Γλωσσών. Φυσικά και χρειάζονται να ξέρουν ξένες γλώσσες όσοι θέλουν να μπουν στα Τμήματα Αγγλικής, Γαλλικής κλπ Φιλολογίας του Πανεπιστημίου και θα είναι σκάρτοι επιστήμονες ή επαγγελματίες καθηγητές όσοι δεν συνεχίζουν να μαθαίνουν αγγλικά σε φροντιστήρια ή κατ΄ιδίαν οι φοιτητές σε όλο το διάστημα των σπουδών τους. Το Πανεπιστήμιο δεν μπορεί να σου μάθει την ξένη γλώσσα. Την ίδια σχέση έχουν και τα Ωδεία με τις Μουσικές Σπουδές στα Πανεπιστήμια (συμπληρωματικό ρόλο αλλά ποτέ αυτοτελή ρόλο).

    Παράθεση:

    Το μέλος NikosVy στις 29-07-2012 στις 09:36 έγραψε...

    Με τη σημερινή εκπαίδευση στα Ωδεία με βάση το β. διάταγμα του 1957, μπορεί κάποιος να έχει πάρει όλα τα διπλώματα, Πιάνου, Ειδικού Αρμονίας (ακόμα και μαθαίνοντας απέξω το βιβλίο «Ιστορία της Δ. Μουσικής του Christopher Headington»), Αντίστιξης, Φούγκας και Σύνθεσης και να μην είναι σε θέση να απαντήσει σε ένα ερώτημα που θα του υποβληθεί όπως «ποια είναι η ελληνική μουσική παράδοση;» ή «ποια λέγεται ελληνική μουσική;» ή «ποιο λέγεται έντεχνο τραγούδι;».

    Έμεινα με την απορία. Σε ποιά τάξη του Ωδείου, Πιάνου, Ειδικού Αρμονίας (ακόμα και μαθαίνοντας απέξω το βιβλίο «Ιστορία της Δ. Μουσικής του Christopher Headington»), Αντίστιξης, Φούγκας και Σύνθεσης μαθαίνει ή τέλος, μετά από περίπου 25 χρόνια συνολικών σπουδών, μπορεί να απαντήσει ένας απόφοιτος Ωδείου σε ένα ερώτημα που θα του υποβληθεί όπως «ποια είναι η ελληνική μουσική παράδοση;» ή «ποια λέγεται ελληνική μουσική;» ή «ποιο λέγεται έντεχνο τραγούδι;»

    Και μη μου πεις ότι είναι "άσχετο ερώτημα". Υποτίθεται πως ένας που έχει μάθει Σύνθεση, πρέπει να ξέρει και τι είναι αυτό που θέλει να συνθέσει, εκτός αν μόνο κλασσική μουσική εκπαιδεύτηκε επί 25 χρόνια να συνθέττει. Για να συνθέσει και κάτι πιο σύγχρονο ή κάτι ελληνικό, θα πρέπει να κάνει μετεκπαίδευση στο εξωτερικό;

    Παράθεση:

    Το μέλος noizreduction στις 29-07-2012 στις 10:33 έγραψε...

    Μονο απο αυτη την ερωτηση που θετεις, θα σου προτεινα να ξανακαθισεις στα θρανια του ωδειου γιατι....δεν υπαρχει "ατεχνο" τραγουδι, ωστε να υπαρχει κι "εντεχνο".

    Ο Μίκης Θεοδωράκης έχει αντίθετη άποψη από τη δική σου (επιφυλάσσομαι να σου κάνω παράθεση στο συγκεκριμένο βιβλίο όταν το βρω στην αποθήκη μου) οπότε με τη λογική των κλειδοκρατόρων της μουσικής εκπαίδευσής μας (=Ωδείων) θα έπρεπε να καθίσει και αυτός στα θρανία των Ωδείων να μάθει μερικά πράγματα.

    Επίσης, στις προτιμήσεις του προφίλ σου στο MusicHeaven έχεις γράψει ότι εσύ ο ίδιος ακούς «…Ελληνική Μουσική Κλασικό Έντεχνο   Κλασικά Ρεμπέτικα   …..»

    Πάντως, για εσάς τους "κλειδοκράτορες της μουσικής εκπαίδευσης" (που αποφασίζετε ποιος πρέπει να καθίσει πάλι στα θρανία του Ωδείου επειδή διαφωνεί με σας) έχει γράψει ο Σένμπεργκ τα εξής:

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : NikosVy στις 29-07-2012 12:59 ]


    noizreduction
    29.07.2012, 15:18

    Πρεπει να κανεις πλακα Νικος...

    Παράθεση:
    Τα Ωδεία κάνουν τη Θεωρία της Μουσικής σε ένα χρόνο ως express τμήμα, τα Πανεπιστήμια έχουν τους φοιτητές τους να σπουδάζουν full time 4-8 ώρες τη μέρα, 5 μέρες τη βδομάδα και για 5 χρόνια και με εξετάσεις κάθε τόσο στις οποίες άλλοι περνάνε και άλλοι κόβονται. Στα Ωδεία μία κοπελίτσα μπορεί να ρυθμίσει το χρόνο της, 1 φορά τη βδομάδα, 2 φορές τη βδομάδα 4 φορές τη βδομάδα από 1 ώρα, να κάνει και άλλα πράγματα όπως μαθήματα του σχολείου, έρωτες, ραντεβουδάκια, διασκέδαση κλπ. Εξαρτάται πως εννοεί κανείς το express τμήμα και το μη express τμήμα.



    Τα ωδεια, με εξαιρεση το Express τμημα ( που λιγα ωδεια κανουν ), κανουν 3 χρονια Θεωρητικων σπουδων, απο 2 ωρες την εβδομαδα, συν τις ωρες του Σολφεζ.

    Θεωρητικα, αυτος που εχει μπει πανεπιστημιο, ηδη ξερει αρμονια, γιατι ειναι απαραιτητο προσον!

    Βεβαια, εαν παμε σε πιο ανωτερα θεωρητικα ( βλεπε Αντιστιξη, Φουγκα, Συνθεση ), το Πανεπιστημιο τα κανει σε εξαμηνα, ενω ο σπουδαστης του ωδειου σε 2-3 χρονια ( αναλογα με το μαθημα ) και λυνοντας πανω απο 1000 θεματα ανα διπλωμα!


    Προφανως και στο ελληνικο Πανεπιστημιο ( που επαναλαμβανω πως το τμημα Αθηνων με το περιεχομενο του ειναι παγκοσμια πατεντα ) θεωρουν πως εαν τα κανεις ολα απο λιγο, θα εισαι τελειος...

    Γι' αυτο και πολλοι φοιτητες στρεφονται αναγκαστικα στα ωδεια, μπας και βγαλουν μια ακρη με το θεωρητικο κομματι της μουσικης σπουδης!

    Και πες μου τωρα πως οι φοιτητες δεν εχουν χρονο για ερωτα, καφε, μπανακια, σουζες, κλπ Περασα κι εγω απο τη φοιτητικη ζωη, οπως κι αλλοι εδω μεσα και δεν φανταζομαι να υποννοεις πως 18 ωρες την ημερα διαβαζε ο καθενας μας....

    Δηλαδη, ποσο χαζους πρεπει να θεωρεις τους συνομιλητες σου, για να δημιουργεις εντυπωσεις και εικονες που δεν ανταποκρινονται στην αληθεια;

    Παράθεση:
    Έμεινα με την απορία. Σε ποιά τάξη του Ωδείου, Πιάνου, Ειδικού Αρμονίας (ακόμα και μαθαίνοντας απέξω το βιβλίο «Ιστορία της Δ. Μουσικής του Christopher Headington»), Αντίστιξης, Φούγκας και Σύνθεσης μαθαίνει ή τέλος, μετά από περίπου 25 χρόνια συνολικών σπουδών, μπορεί να απαντήσει ένας απόφοιτος Ωδείου σε ένα ερώτημα που θα του υποβληθεί όπως «ποια είναι η ελληνική μουσική παράδοση;» ή «ποια λέγεται ελληνική μουσική;» ή «ποιο λέγεται έντεχνο τραγούδι;»


    Εγω μενω με την απορια που ενας ανθρωπος της "σπουδαγμενης" μουσικης επιμενει να αναμασα τον ορο "εντεχνο" τραγουδι, λες κι ολα τα αλλα ειναι "ατεχνα"....

    Τουλαχιστον εμεις που σπουδαζουμε και Συνθεση καταννοουμε πως η λεξη "εντεχνος" ειναι αφηρημενη εννοια, δημιουργημενη απο συγκεκριμενους κυκλους της μουσικης ( παραγωγης ) και για συγκεκριμενο σκοπο....

    Για να συνθεσεις κατι συγχρονο και κατι ελληνικο δε θα ανατρεξεις στους κανονες του εντεχνου (???!!!!! )!

    Μακαρι να ησουν σπουδαστης ή αποφοιτος της Συνθεσης...Ισως καταννοουσες τι διαβασμα ριχνει καποιος και τι ακριβως μαθαινει...

    Δυστυχως βλεπω ορισμενα ατομα με πληρη αγνοια του περιεχομενου της μουσικης Συνθεσης ( ως διπλωμα ) να αναφερονται σε αυτην σαν να ειναι Θεωρια Α της μουσικης!

    Παράθεση:
    Ο Μίκης Θεοδωράκης έχει αντίθετη άποψη από τη δική σου (επιφυλάσσομαι να σου κάνω παράθεση στο συγκεκριμένο βιβλίο όταν το βρω στην αποθήκη μου) οπότε με τη λογική των κλειδοκρατόρων της μουσικής εκπαίδευσής μας (=Ωδείων) θα έπρεπε να καθίσει και αυτός στα θρανία των Ωδείων να μάθει μερικά πράγματα.


    Ο Μικης Θεοδωρακης ειναι αποφοιτος του Ωδειου Αθηνων, οποτε ψαξεις-δεν ψαξεις την παραθεση, αναλογισου πως θα χρησιμοποιησεις τα λογια ενος κλειδοκρατωρα της ελληνικης Συνθεσης του 20-21ου αιωνα {#emotions_dlg.whistling}

    Οσο για τον Σενμπεργκ, ευχομαι καποια στιγμη να κατανοησεις σε τι αναφερεται ( ως σεραϊστης ) και να μην παραθετεις τα λογια του μονο κατα τη δικη σου "βολεψη".