Καλησπέρα στην παρέα. Θα θελα να ρωτήσω, όποιος γνωρίζει να μου πει, πως θα μπορέσω να κατοχυρώσω τα πνευματικά δικαιώματα κάποιων τραγουδιών που έχω ηχογραφήσει στο κινητό μου? Το να τα ανεβάσω σε κάποια ιστοσελίδα όπως το youtube κι αυτό να κρατήσει την ημερομηνία που τ ανέβασα, είχα διαβάσει ότι δεν είναι και η πιο έγκυρη λύση. Επίσης είδα κάποια πράγματα για το ΟΠΙ. Εκεί ζητάνε 20 ευρω για αρχείο μεχρι 3mb. Μου φαίνεται υπερβολικό. Γνωρίζετε κάποιον άλλον δρόμο? Επαναλαμβάνω, αναφέρομαι απλά σε κάποιες ηχογραφήσεις από κινητό, τα οποία φοβάμαι να τα μοιράσω απο δω κι απο κεί, χωρίς να τα διασφαλίσω.
Καλησπέρα SakisLoco !
Έτσι για την ιστορία, θέλω να αναφέρω πως πριν πολλά χρόνια οι κατοχυρώσεις πνευματικής ιδιοκτησίας γινότανε στο λεγόμενο " Τμήμα Εισαγωγής " στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος.
Αυτό σταμάτησε εδώ και εικοσιπέντε περίπου χρόνια και έμεινε ο τρόπος κατοχύρωσης στον συμβολαιογράφο, όπως αναφέρει ο κύριος freddieKrueger και ο παραδοσιακός παλιός τρόπος με τον οποίο μπορείς να στείλεις ένα φάκελο με τα ΕΛΤΑ στον εαυτό σου, με συστημένη επιστολή, που όταν τον παραλάβεις τον κρατάς κλειστό στον χώρο του σπιτιού σου.
Προσοχή στις σφραγίδες του ταχυδρομίου, ώστε να διακρίνεται ευκρινώς η ημερομηνία αποστολής του φακέλου αυτού.
Το θέμα συμβολαιογράφου δεν κοστίζει πολύ , μπορείς να κάνεις κατοχύρωση και τριάντα τραγουδιών μαζί με την ίδια τιμή.
Ένας φάκελος μένει στο συμβολαιογραφείο κλειστός και ένα αντίγραφο παίρνεις εσύ στο σπίτι και το κρατάς πάντοτε κλειστό και σφραγισμένο με αναγραφόμενη την ημερομηνία της συμβολαιογραφικής πράξης.
Ευχαριστώ πολύ για τη βοήθειά σας. Τέλος, η απορία μου ειναι η εξής. Επειδή δε γνωρίζω να αποτυπώνω τη μουσική σε πεντάγραμμο, γίνεται σ αυτη τη διαδικασία που αναφέρατε στον συμβολαιογράφο, να τα έχω σε κάποιο φλασάκι ή dvd? Χωρίς βέβαια να τ ανοίξω μετά
Καλημέρα !!
Βεβαίως και γίνεται αυτό, αλλά καλό είναι να συνοδεύεται
και από ένα έγγραφο δικό σας που θα αναφέρει
τους τίτλους των τραγουδιών και τον συνολικό αριθμό αυτών.
Πάλι ένα αντίγραφο στον συμβολαιογράφο και ένα στο σπίτι σας.
Καλή επιτυχία !!
Καλησπέρα, να ενημέρωσω απλά οτι ρώτησα μια συμβολαιογράφο και έμαθα οτι για να γίνει η κατοχύρωση θα πρέπει το τραγούδι να ειναι γραμμένο σε πεντάγραμμο με νότες και όχι απλα ηχογραφημένο σε ψηφιακή μορφή.
Καλημερα Σακη.
Ρωτα αλλο συμβολαιογραψο.
Αυτο που ειπε ειναι λαθος.
Αν ισχυε θα ειχε καταργησει πνευματικα δικαιωματα απο πολλους μεγαλους μουσικους του παγκοσμιου στερεωματος.
Με αυτο τον τροπο θα μπορουσε να κλαπει απο ενα φυτο του dictee μια ιδιοφυης δημιουργια απο τον πνευματικο του πατερα και να φερεται εκεινο το nerd ως αυθεντικος συνθετης.
Δεν απαξιωνω τη χρησιμοτητα της απεικονισης σε νοτες αλλα ειναι πολυ δευτερευουσας σημασιας.
Ακομη θυμαμαι ποσο περιορισμενος ημουν οταν βασιζα την εκμαθηση της κιθαρας σε πενταγραμμο η ταμπλατουρα και ποσο απογειωσα το παιξιμο μου οταν εμαθα να ακουω και να παιζω χωρις διαμεσολαβηση "βοηθηματων" οπως ειναι οι νοτες.
Οι νοτες ειναι μεσο και οχι σκοπος.
Ρωτα ενα καλυτερα ενημερωμενο στο θεμα συμβολαιογραφο γιατι αυτο που σου ειπε δεν ισχυει.
Παράθεση:
|
Γεια σου φίλε μου!
Κατοχύρωση πνευματικού δικαιώματος γίνεται με πολλούς τρόπους , αυταπόδεικτα που να περνάει σε δικαστήριο όμως μόνο με δύο.
Ο πρώτος είναι:
1. Φανερά - Με την δημόσια αναμετάδοση(ισχύει από το ρωμαϊκό δίκαιο ακόμη ..τόσο παλιά)
α) Συναυλία με ότι αυτό σημαίνει ακόμη κι αν το παιξεις σ΄ενα πάρτυ με τους φίλους σου και κρατήσεις ημερομηνία του συμβάντος και αφού αναγγείλεις τον τίτλο του κομματιού και τους δημιουργούς του στο κοινό. Φαντάσου όμως ότι πρέπει να βρεις 2 μάρτυρες σε περίπτωση αντιδικίας . Καληνύχτα και ΤΡΕΧΑ ΓΥΡΕΥΕ δηλαδή!!!!Εχει πολλά κενά , άστο ...
β) Internet: Youtube , Soundcloud κλπ. Θα πρέπει στα σχόλια να αναφέρεις τους δημιουργούς μουσική και στίχο ποιος έγραψε σε ένα κανάλι που θα αναφέρει το όνομα σου το πραγματικό και όχι π.χ το ανάρτησε ο user81249182. Αυτόματα παίρνεις το ζητούμενο . Βεβαία Χρονολογία ονομάζεται. Την ημερομηνία συγγραφής του έργου . Το Youtube σου δίνει την δυνατότητα να αναφέρεις χρονολογία και μάλιστα τον τόπο που το έγραψες π.χ Αθηνα. Τόσο λεπτομερώς. Εχω ρωτήσει δικηγόρο, έχω ρωτήσει παλιά την ΑΕΠΙ και κατόπιν την ΕΔΕΜ και η απάντηση ήταν ναι , ισχύει η κατοχύρωση με αυτό τον τρόπο. Thanks to technology όσο αυτή παραμένει δωρεάν και εύκολα προσβάσιμη!!
2. Στα κρυφά - Με κατάθεση σε Συμβολαιογράφο - "τίτλος εκτελεστός" (το ποιο ισχυρό χαρτί)
Εκεί στο συμβολαιογράφο θα καταθέσεις το έργο σου ή πολλά έργα σου μαζί σε μία συμβολαιογραφική πράξη. Θα έχεις μία λίστα με τα τραγούδια σου όπου θα αναφέρεις τους τίτλους και τους δημιουργούς δλδ ποιος έχει γραψει τι και την παραδώσεις και αυτήν στον συμβολαιογραφο να την βάλει στον φάκελλο. Μπορείς να καταθέσεις σελίδες με τους στίχους σου, εκτύπωση από παρτιτούρες των κομματιών, ή απλά ένα στικάκι USB με τις ηχογραφήσεις. Αυτά που σου λέει η συμβολαιογράφος ότι μόνο έγγραφα δέχεται είναι απλά βασιλικότερη του βασιλέως. Σου προτείνω όμως και τα τρία για το δικό σου καλό.
Ερώτηση: Φαντάσου την περίπτωση σε μια αντιδικία για κάποιον λόγο να μην μπορούν να διαβάσουν το στικάκι. Τι κάνεις αν έχεις μόνο αυτό καταθέσει? Πώς θ αποδείξεις ότι έγραψες την μουσική χωρίς ακριβή παρτιτούρα? Είσαι απλά στο αέρα. Παίζει να συμβεί και πρέπει να το προβλέψεις !
Το κόστος δεν είναι ευκαταφρόνητο. Αν πρόκειται για ένα κομμάτι οι σελίδες της συμβολαιογραφικής πράξης θα είναι μία ή δύο . Ο συμβολαιογράφος χρεώνει κόστος ανά σελίδα και εκτός αυτού το μεγάλο κόστος είναι τα χαρτόσημα. Κατόπιν θα γράψει το συμβάν στο βιβλίο του (δηλαδή ότι ήρθες και κατέθεσες το / τα έργα σου την συγκεκριμένη ημερομηνία) δηλώνοντας ότι είναι δικά σου. Μπορείς να αποφύγεις το μεγάλο κόστος των χαρτοσήμων ρωτώντας τον συμβολαιόγραφο εαν μπορεί να σου δώσει την συμβολαιογραφική πράξη χωρίς χαρτόσημα και αν και εφόσον παρουσιασθεί στο μέλλον αντιδικία στα δικαστήρια θα πας και θα το χαρτημάνεις για να είναι έγκυρο πληρώνοντας το κόστος τότε. Το συμβαν όμως της καταθεσης εργου θα το έχει γράψει στο βιβλίο του. Εγω πολλά έργα έτσι τα έχω κάνει.
Ολες οι υπόλοιπες λύσεις "τύπου" το στέλνω ΣΥΣΤΗΜΕΝΟ (!) στο εαυτό μου και στο φάκελλο απ' έξω γράφω αποστολέα και παραλήπτη εμένα και προσέχω η σφραγίδα του ταχυδρομείου να φαίνεται ευκρινώς και να είναι ακριβώς εκεί που κλείνει ο φάκελος και κρατώ το συστημένο και τον φάκελλο μια ζωή στο αρχείο μου ούτως ώστε να αποδεικνύεται ότι δεν ξανανοίχθηκε ο φάκελλος, ισχύουν ως κατοχύρωση! Τι θα γίνει όμως αν πιάσει μια πλημμύρα , μια φωτιά θεός φυλάξει, αν πεταχτεί κατά λάθος η απλά το έχεις παταχωνιάσει και δεν το βρίσκεις την κατάλληλη στιγμή που το θες? Θα σου πω . Είσαι εντελώς στον αέρα!!
Αρα καταλήγουμε στο ιντερνετ. Τώρα αν φοβάσαι μην στο κλέψουν αυτούσιο , είναι εύλογη ανησυχία. Μπορεί και ευλογία όμως γιατί έτσι θα τους γλεντήσεις στα δικαστήρια με το αζημίωτο εφοσον γινει επιτυχία. Μπορούν όμως να στο παραποιήσουν ευκολότατα. Ο νομος δίνει δικαίωμα έως 2 μουσικά μέτρα να ταιριάζει μια μελωδία. Αν σέ μια αράδα στίχου αλλαχθεί μια λέξη όχι συνωνυμη τότε επίσης δικαιολογείται. Οι επίδοξοι "μάγκες" το ξέρουν αυτό και πως να το χειρισθούν..
Οπότε μην φοβάσαι να εκτεθείς στο κοινό με την έννοια μήπως σε κλέψουν. Φρόντισε μόνο να καλύψεις τα νώτα σου. Το ταλέντο εσύ είσαι , οι άλλοι ζηλεύουν και σε αντιγράφουν. Εσύ θα συνεχίσεις να γράφεις και στο εύχομαι, οι άλλοι θα συνεχίσουν να κλέβουν ή να αντιγράφουν ..γιατί στερέψανε!
Ελπίζω να σου/σας ξεκαθάρισα έστω λίγο κάποια πράγματα
Με εκτίμηση
Όσον αφορά την χρέωση του συμβολαιογράφου για πνευματικά δικαιώματα, σας πληροφορώ πως το 2001 και το 2004 για την κατοχύρωση των ποιημάτων στα βιβλία μου, πριν εκδοθούν, είχα πληρώσει 20 ευρώ για το καθένα από αυτά.
Το κάθε βιβλίο περιείχε 45 ποιήματα.
Με την έκδοση , φυσικά , πήρα και το ISBN που είναι η παγκόσμια κατοχύρωση.
Τώρα δεν γνωρίζω πόσο κοστίζει, αλλά τότε οι τιμές ήταν αυτές.
Παράθεση:
|
Παράθεση:
|
Ο ασφαλέστερος τρόπος κατοχύρωσης είναι η συμβολαιογραφική πράξη
Το να το ανεβάσεις στο youtube δε λέει κάτι.
Μπορεί εσύ να είσαι ο κλέφτης και να πρόλαβες να το ανεβάσεις.
Το να το έχεις απόρρητο προστατεύει τη δημιουργία σου από κλοπή αλλά δεν την εκθέτει δημόσια.
Πάντως οι πιθανότητες να έγραψε κάτι κάποιος τόσο ιδιοφυές και μοναδικό έχουν πλεον εξαντληθεί.
Συνήθως πρόκειται για μετριο-κακή δουλειά που κανείς δεν ενδιαφέρεται να "κλέψει" μια και από τέτοιες συνθέσεις "βρωμάει" ο τόπος.
Τραγούδια που μιλάμε για έρωτα,σε λαικους δρομους,άλλα πάλι εντεχνιάρικα σε μινορε δρομους με δηθεν ψαγμενο στιχο και τελος τα βαρετά ανάλατα και ανούσια instrumental από κιθαρίστες και πιανίστες.
Αυτά αποτελούν το 95% της δημιουργικής μάζας του πλήθους.