ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997

    Μετρό Θεσσαλονίκης:μηπως πρέπει να μπει ένα τέλος σε ένα λάθος;

    optiras
    26.10.2013, 19:04

    Η Θεσσαλονίκη ανέκαθεν είχε μεγαλομανείς και κομπλεξικούς πολιτικούς...Οι ίδιοι άνθρωποι ήταν και ανίκανοι να σχεδιάσουν κάτι λογικό, και καφενεία με αποτέλεσμα μη ολοκληρωμένα έργα,και διεφθαρμένοι με αποτέλεσμα υπερβάσεις κόστους,χείριστης ποιότητας έργα ή έργα που δεν παραδόθηκαν ποτέ ή παραδόθηκαν χρόνια μετά από τον χρόνο στον οποίο ήταν χρήσιμα κτλ

    Κλασσικό παράδειγμα είναι και το μετρό....

    Η πρώτη απόπειρα ήταν η γνωστή...λακούβα του κούβελα-τότε δημάρχου Θεσσαλονίκης με την περίφημη-από την πινακίδα που είχε τοποθετηθεί "το έργο χρηματοδοτείται από τον Fm 100-το δημοτικό ραδιόφωνο της πόλης, το οποίο παρεπιμπτόντως εκείνη την εποχή απέλυε εργαζομένους...(πτροφανώς μάλλον η προβολή του δήθεν έργου ή η ταλαιπωρία που προκαλούσε προβάλονταν από τον σταθμό) μπροστά από το τότε 424 στρατιωτικό νοσοκομείο.....

    Χρόνια τώρα, το καινούριο μετρό, ταλαιπωρεί το κέντρο της πόλης έχοντάς το μετατρέψει σε γιαπί (Βαρδάρης,Δελφών,Εγνατία,Μοναστηρίου,Νέα Εγνατία,Σιδηροδρομικός Σταθμός κτλ).

    Αποτέλεσμα είναι μποτιλιάρισμα,ατυχήματα,μόλυνση,επιβράδυνση της κυκλοφορίας...Και οικονομοκή καταστροφή /εξόντωση των καταστημάτων που είχαν την ατυχία να περνάν από μπροστά τους τα έργα...Τόσο γιατί είναι μη προσβάσιμα,όσο και γιατί όταν βάζεις λαμαρίνες μπροστά που καλύπτουν της βιτρίνες δημιουργείς προϋποέσεις για διαρήξεις πράγμα που ξαναείδαμε με την μεταφορά των έργων στο άλλο πλευρό της Εγνατίας πρόσφατα με αποτέλεσμα οι καταστηματάρχες να κάνουν βάρδιες προσπαθώντας να αποτρέψουν τα χειρότερα....

    Τέτοιου είδους ζημιές υπήρχαν και πρίν την κρίση(η κρίση άρχισε το 2008-2009,η ταλαιπωρία των Σαλονικιών πολύ νωρίτερα....

    Από όπου θα περνά το μετρό (τα έργα δηλαδή)υπάρχει ο κίνδυνος να μείνει πίσω έρημη γη,δεκάδες κλειστά καταστήματα και νεκρωμένη τοπική αγορά...Πράγμα που ήδη π.χ. συμβαίνει στην Δελφών...(η φωτογραφία τραβήχτηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο)

    Αν ποτέ η κατασκευαστική εταιρία πλήρωνε τις ζημιές που έχει προκαλέσει δεν θα τις έφθανε ούτε ο προϋπολογισμός των ηπα....

    Το μετρό, είναι γνωστό από μελέτες εδώ και χρόνια ,δεν είναι βιώσιμο...Θα υπάρχει όσο η πολιτική εξουσία θέλει να στηρίζει συγκεκριμένα συμφέροντα (που θα πληρώνονται από το κράτος) και να αρμέγει τους πολίτες/υπηκόους με δυσβάσταχτους φόρους "για το καλό τους" .

    Τελευταία μας προέκυψε και το ζήτημα των αρχαίοτήτων....Είναι γνωστό πως εκεί που χάραξαν την πορεία του μετρό είναι γεμάτο αρχαιότητες.Δεν χρειαζόταν να είσαι αρχαιολόγος για να το ξέρεις...Αρκεί να ρίξεις μια ματιά στον χάρτη, να ξέρεις λίγη ιστορία της πόλης και να την έχεις περπατήσει....

    Μια και πλέον γίνεται γνωστό το ότι το μετρό δεν θα μπεί σε λειτουργία πριν το 2020 ή ακόμα και ποτέ -βλέπε δηλώσεις πολιτικών-και λαμβάνοντας υπόψη το ήδη κατά πολύ ξεπερασμένο κόστος, ίσως θα έπρεπε να βρούμε μια εναλλακτική λύση....

    Η λύση αυτή θα μπορούσε να είναι η αξιοποίηση των ήδη φτιαγμένων στοών ή χώρων σαν αρχαιολογικό μουσείο:μια πορεία στα βάθη της ιστορίας της πόλης...Κάτι τέτοιο και πρωτότυπο θα ήταν-δεν γνωρίζω να υπάρχουν αντίστοιχα παραδείγματα σε τέτοια έκταση (σε πολύ περιορισμένη έκταση υπάρχουν π.χ. στην Μπολόνια-φωτορεπορτάζ προσεχώς-από όπου και μου ήρθε η ιδέα....), αφετέρου θα προσέλκυε πολύ κόσμο...

    Το ότι η ιδέα έχει αξιοποιηθεί στην Μπολόνια,αυτό θα μπορούσε να επιτρέψει στο δήμο Θεσσαλονίκης να έχει πρόσβαση σε άτομα και πληροφορίες που υλοποίησαν το σχέδιο πιο εύκολα αφού και οι δυο πόλεις είναι αδελφοποιημένες....

    [ τροποποιήθηκε από τον/την optiras, 26-10-2013 19:20 ]