Παράθεση:
Το μέλος mpoyk στις 27.08.2014, 20:37 έγραψε...
Σε ευχαριστώ, για το σκίτσο, είναι πολύ κατατοπιστικό. Αλλά και πάλι, έχω την ίδια απορία. Υπάρχουν π.χ. στην αριστερή πλευρά του σκίτσου και στην 5η γραμμή του πενταγράμμου 3 Ε (Μι). Αν διαβάσουμε μία παρτιτούρα, δεν θα δούμε αυτούς τους αριθμούς που έχεις επεξηγηματικα, και εγώ ο άπειρος θα προσπαθήσω να παίξω τις 3 ίδιες νότες (Ε) ανοικτές. Αυτό που ρωτάω είναι πως (κόλπο ή έμπειρο μάτι) θα ερμηνεύσει σωστά την ίδια νότα σε διαφορετικά όμως τάστα.
|
Δεν ειναι τιποτα, δυσκολο και μυστηριο.
Θα επιλεξεις να παιξεις τη νοτα στη θεση που βολευει καλυτερα, αναλογα την position που χρησιμοποιεις εκεινη τη στιγμη, για τη μουσικη φραση που παιζεις.
Πχ αν η φραση σου εχει ως πιο ψηλη νοτα τη νοτα C5 (5ο μετρο του tab στη φωτο) και η πιο χαμηλη νοτα στην φραση ειναι η E3, θα καταλαβεις και μονος σου οτι το C5 ειναι πιο βολικο να το παιξεις στην πρωτη χορδη (Ε καντινι) 8 ταστο και το E3 (2ο μετρο του tab) στην 5η χορδη 7ο ταστο.
Το 2ο ταστο που παιζεται επισης το Ε3, ειναι πολυ μακρυα απο το 7ο, οπως ειναι μακρυα και το 12ο.
Φυσικα υπαρχουν και οι εξαιρεσεις.
Πχ αναλογα τη φραση που παιζεις, ειναι εφικτο να μετακινεισαι απο posιtion σε position, και μπορει να φτασεις να παιξεις το Ε3 και στο 2ο ταστο (αν μετακινεισαι προς τα πισω) ή και στο 12ο (αν μετακινεισαι εμπρος).
Αλλη επιλογη ειναι να παιξει το C5 στο 13ο ταστο της 2ης χορδης και το Ε3 στο 12ο της 6ης.
Ολα αυτο ονομαζεται "δαχτυλοθεσια" (fingering) και ειναι απο τα πιο σημαντικα κεφαλαια τεχνικης του οργανου.
-----------------
....click to visit Spyros Delta youtube channel....
[ τροποποιήθηκε από τον/την delta66, 28-08-2014 00:49 ]