Καλημέρα, παιδιά και καλώς σας βρήκα.
Ενδιαφέρομαι να ξεκινήσω μαθήματα φωνητικής σε ωδείο μετά από συμμετοχή σε σχολική χορωδία, μουσικές βραδιές και παραστάσεις (πάντα στο πλαίσιο του σχολείου και σε ερασιτεχνικό επίπεδο).
Το είδος που με ενδιαφέρει είναι το έντεχνο, λαϊκό (έως και ρεμπέτικο) τραγούδι.
Έχω ψάξει ενδελεχώς στο ίντερνετ για κάποια απάντηση στα ερωτήματα μου, αλλά δεν βρήκα δυστυχώς τίποτα κατατοπιστικό.
Θα ήθελα, λοιπόν, να ρωτήσω τα εξής:
Ευχαριστώ πολύ!
[ τροποποιήθηκε από τον/την mamagena, 11-03-2015 13:24 ]
Καλημέρα φίλη μου...
Στο
1.Πρέπει απλά να χεις υπόψην σου πως όταν ξεκινάς να μαθαίνεις να τραγουδάς,θα πρεπε να μην γίνεται εκπαίδευση φωνής πάνω σε ρεπερτόριο.
Δηλαδή,μια φωνή στηνην αρχή έχει ανάγκη να ΞΑΝΑΧΤΙΣΤΕΙ και πάλι.Να μάθεις να ανασαίνεις σωστά χωρίς ήχο,να τοποθετείς και αν αρθρώνεις την ομιλούσα φωνή σου ορθά κτλ.
Αρα στην αρχη κάποιος ότι είδος τραγουδιού κι αν ακολουθήσει θα πρέπει να εκπαιοδευτεί πάνω στα εντελώς βασικά τα οποία τις πιο πολλές φορές δυστυχώς θεωρούντα δεδομένα τόσο από μαθητές όσο και από καθηγητές.
Συνεπώς θα σου λεγα να βρεις ένα ΚΑΛΟ δάσκαλο φωνητικής,ακόμη και κλασσικού τραγουδιού,αλλά να του ξεκαθαρίσεις πως σε ενδιαφέρει να μάθεις να ανασαίνεις σωστά,να τοποθετείς τη φωνη σου στη μασκα και να αποφυγεις τα αντηχεια τριου κλασσικου τραγουδιου.
Να του δώσεις να καταλάβει πως δε σε ενδιαφέρει το κλασσικό ρεπερτόριο.
Δυστυχψως στρην Ελλαδα τουλαχιστο είναι δύσκολο να βρεις καλό καθηγητη μοντερνου τραγουδιού.
Συνηθως δεν ειναι καλοι.Αλλα ας μη γενικευουμε.
2-3.Καλύτερα να αποφύγεις το Ωδείο και να ψάξεις κάποιο καθηγητή με ιδιαίτερα.
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις
Παράθεση:
|
Γιατί, έχω ακούσει ότι γίνεται πιο σωστή δουλειά στη μονωδία. Στο λαϊκό, η προσέγγιση είναι ελλιπής, ξεκινάς να τραγουδάς, χωρίς να έχεις σωστές βάσεις.
Παράθεση:
|
Το πρόβλημα με τους καθηγητές εκτός ωδείων είναι ότι δεν ξέρεις πού να ψαξεις, ποιον να ρωτήσεις και δεν ξέρεις αν εν τέλει θα είναι καλός. Όλα αυτά συνεπάγονται χάσιμο χρόνο, ως εκ τούτου. Πέραν του οικονομικού, βέβαια.
Κι εγώ, προσωπικά, δεν έχω τις κατάλληλες δικτυώσεις για να βρω έναν/μία πράγματι καλό/-ή δάσκαλο/δασκάλα.
Νομίζω, δεν μου μένει άλλη λύση από το να πάρω σβάρνα όλα τα ωδεία...
[ τροποποιήθηκε από τον/την mamagena, 14-03-2015 11:23 ]
καλησπέρα....από προσωπική εμπειρια θα σου ελεγα, να κάνεις τουλάχιστον 3- 4 χρονια εντατικά κλασσικο τραγουδι και να ζητησεις να σου δειξουν την διαφραγματική αναπνοή και πώς να χειριζεσαι την εκπνοή στο τραγουδι.κάνοντας κλασσικο τραγουδι μπορεις να τραγουδησεις αργοτερα και με τον δικο σου τροπο ό,τι ρεπερτόριο θέλεις...η κλασσική παιδεια ειναι η βάση...χωρια που η φωνή αποχτα χρώμα και ογκο...αν θες αποκλειστικα μοντερνο, χρειαζεται οπωσδηποτε ποικιλία φωνητικών ασκησεων και εμφαση από τον δασκαλο στο τι ειναι και πώς λειτουργει το διαφραγμα....καλό ειναι να βρεις κάποιον δασκαλο που να γνωριζει και τα δύο ειδη...κλασσικο και συγχρονο να μπορει να παιζει λιγο πιάνο να σε συνοδευει στα κομμάτια σε τονους που σου ταιριάζουν (ειδικά στο μοντερνο) δηλαδή να ειναι και μουσικός καλός..
[ τροποποιήθηκε από τον/την demary, 14-03-2015 23:26 ]
[ τροποποιήθηκε από τον/την demary, 14-03-2015 23:36 ]
Αγαπητή φίλη, όταν έψαχνα εγώ να ασχοληθώ με μουσική, (μουσικό όργανο) είχα πέσει σε ένα ωδείο στα Ιλίσια, που έδινε πολυ έμφαση στην φωνητική και στην άρθρωση. Το Τονικό, διατονικό ωδειο! Εγώ να σου δώσω τα στοιχεία του αν θέλεις σε πμ να πας να κοιτάξεις. έχει ένα στην Αθήνα κι από ότι ξέρω ένα στην Παλήνη. Νομίζω ότι μπορεί να σε εξυπηρετεί για αυτό που θέλεις αφού εξειδικεύεται στην φωνητική! Τώρα για τιμή, να ξερεις πως όλα τα ωδεία έχουν ρίξει τις τιμές τους, αλλά ακόμα έχε υπόψιν σου πως ό,τι πληρώνεις παίρνεις αφού κανένας δάσκαλος που κάνει αυτή την εργασία για επιβίωση κι όχι για ευχαρίστηση /χόμπυ δεν θα βάλει όλο το μεράκι του, άν το ωδείο του δίνει.....ψίχουλα!!! Σκέψου το όμως σαν μια υπέροχη επένδυση αφου το τραγούδι αυτό καθαυτό όπως και γενικά η μουσική είναι το καλύτερο φάρμακο για την ψυχολογία μας την ευημερία και την .....μακροημέρευσή μας !!
Τραγουδάτε!! Είναι μεταδοτικό!!
Αυτά από μένα κι αν θές γράψε ή στείλε πμ για να σου στείλω περισσότερα για το ωδείο, αλλά μπορείς να το βρεις κι εσύ στο ιντερνετ αν θες! Πιθανότατα να το έχεις ήδη δει!!! Σου εύχομαι ολόψυχα καλή σου συνέχεια σε ό,τι ψάχνεις γιατί αυτό που αναζητάμε μέσα στην καλλιτεχνική έκφραση είναι μια βαθύτερη ανάγκη της ψυχής μας!!!
[ τροποποιήθηκε από τον/την essendream, 15-03-2015 12:17 ]
Παράθεση:
|
Ευχαριστώ πολύ, κι εγώ προς το κλασικό βλέπω να κατευθύνομαι για αρχή...
Παράθεση:
|
Νομίζω πως ξέρω ποιο λες, κάνει στάση το 608 απέναντι από το ωδείο αυτό.
Θα σου στείλω πμ...
Καλησπέρα σε όλους. Είμαι 28 ετών και πάντα μου άρεσε το τραγούδι.Παντα ήθελα να γίνω τραγουδιστής. Λόγω το ότι μένω επαρχία και όχι Αθήνα και λόγω οικονομικών δυσκολιών δεν τόλμησα πότε κάτι. Θα ήθελα λοιπόν τώρα μιας και έχω μια δουλειά να το κυνηγήσω και ότι βγει.Σκεφτηκα να ξεκινήσω μαθήματα φωνητικής.Θα ήθελα να μου πείτε αν γνωρίζεται κάτι και που με συμβουλευεται να απευθυνθώ.Δεν ξέρω αν μπορώ τώρα λόγω ηλικίας και χωρίς να έχω ιδέα από φωνητικά αν μπορώ να κάνω κάτι άλλα θα ήθελα να το κηνυγησω όσο μπορώ . Ευχαριστώ εκ των προτέρων
Φίλε stoyo αν εξαιρέσεις ότι γενικά τραγουδάω μόνος μου και καμιά φορά σε καραοκε δεν έχω κάνει κανένα μάθημα και καμιά εξάσκηση. Μένω στην Χαλκίδα απλά πιστεύω πως αν ερχόμουν Αθήνα είναι πιο εξιδεικευμενα ωδεία.Δεν ξέρω αν είναι σωστό σκεπτικό αυτό απλά έτσι το φαντάζομαι.
Προς της mamagena. Χαίρομαι που σκέφτεσαι σοβαρά να ασχοληθείς με το τραγούδι. Θέλει αφοσίωση και ουσιαστική ενασχόληση για να έχεις αποτελέσματα. Θα διαφωνήσω με όσους μιλησαν πιο πάνω σχετικά με τα μαθήματα κλασικού τραγουδιού.
Η προκατάληψη αυτή εναντίον των καθηγητών μη-κλασικού τραγουδιού έρχεται από ένα μακρύ παρελθόν όπου οι καθηγητές φωνητικής έντεχνου ήταν συχνά απλά άνθρωποι που είχαν μία σωστή φωνή από τη φύση τους. Ηταν δηλαδή άνθρωποι που δεν είχαν πάρει μαθήματα φωνής ή μουσικής και απλά προσπαθούσαν να διδάξουν ό,τι αυτοί από φυσικού τους έκαναν.
Τα πράγματα έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια όπου υπάρχουν πολύ αξιόλογα τμήματα ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ τραγουδιού σε ωδεία με κύρος, αλλά που επίσης πολλοί μουσικοί έχουν βγει για εκπαίδευση στην σύγχρονη φωνή σε πανεπιστήμια και κονσερβατόρια του εξωτερικού.
Η φήμη σχετικά με τους κλασικής εκπαίδευσης καθηγητές φωνητικής έχει να κάνει με το ότι περνάνε ουσιαστική ΜΟΥΣΙΚΗ εκπαίδευση και άρα η ΜΟΥΣΙΚΟΤΗΤΑ τουσ τείνει να είναι υψηλή. Τείνει λέω εδώ, γιατί άλλο να έχει κάποιος ένα πτυχίο από ένα Ωδείο με κύρος και άλλο να έχει πτυχίο από το ωδείο 3ο δεντράκι 2η γωνία πίσω από το λοφάκι. Αλλο το κύρος και άλλο το βάθος εργασίας.
Εάν σε ενδιαφέρει η ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ του τίτλου σπουδών που θα πάρεις, θα πρέπει να ξέρεις πως το Υπουργείο Πολιτισμού αναγνωρίζει ΜΟΝΟ πτυχία και διπλώματα κλασικού τομέα μουσικών σπουδών.
Δηλαδή θα πρέπει να κάνεις μονωδία εάν σε ενδιαφέρει η αναγνώριση από το ΥΠ.ΠΟ. Ο,τιδήποτε άλλο και να πάρεις ακόμη και από το καλύτερο ωδείο της Ελλάδας, ακόμη και εάν γράφει επάνω "πτυχίο" είναι απλά μία βεβαίωση σπουδών στην ουσία και τίποτε άλλο.
Στον κόσμο της σύγχρονης μουσικής εάν θέλεις να έχεις αναγνωρισμένο τίτλο, ο μόνος τρόπος είναι η συμμετοχή σου σε πιστοποιημένες διαπιστευμένες εξετάσεις που διεξάγονται από διάφορες επιτροπές (LCM, Trinity, Rockschool).
Θα πρέπει να λάβεις υπ' όψην σου τα εξής εάν θέλεις να κάνεις κλασσικό τραγούδι
1) το κλασικό τραγούδι είναι φτιαγμένο έτσι ώστε να φτιάχνει έναν τραγουδιστή που θα μπορέσει να υπερβεί με τη φυσική του (μη ενισχυμένη) φωνή μία συμφωνική ορχήστρα. Για αυτό και είναι μία αργή διαδικασία που παίρνει χρόνο. Εάν σκοπεύεις να τραγουδίσεις λαικό και έντεχνο, θα τραγουδίσεις με μικρόφωνο. Η ικανότητα αυτή της προβολής της φωνής σου πάνω από μία συμφωνική ορχήστρα σου είναι παντελώς άχρηστη.
2) Το ρεπερτόριο δεν θα είναι της επιλογής σου και θα σε κουράσει, ιδίως εάν δεν έχεις εξοικίωση με αυτά τα ακούσματα.
3) Το κλασικό στήνει συγκεκριμένες ΜΟΝΟ φωνητικές ποιότητες. Οι φωνητικές ποιότητες που μπορεί να παράξει ο φωνητικός μηχανισμός είναι πολλές. Το στυλ της Οπερας είναι μία από αυτές τις φωνητικές ποιότητες.
Στην σύγχρονη μουσική χρησιμοποιούνται άλλες φωνητικές ποιότητες όπως το twang & το belt που μία καθηγήτρια κλασική δεν ξέρει να σε καθοδηγήσει καθόλου και απεναντίας θα σε φοβήσει. Προσωπική μου άποψη είναι πως ένας τραγουδιστής πρέπει να έχει πρόσβαση σε όλες του τις φωνητικές ποιότητες και να μπορεί να διαλέξει κατά βούληση ποιά θα χρησιμοποιήσει.
Πολλά ακόμη ζητήματα στύλ, φρασαρίσματος και γενικότερης συνεργασίας εγείρονται εάν πρόκειται να ασχοληθείς με το κλασικό τραγούδι. Το πως να βρεις έναν ικανό καθηγητή είναι ένα μεγάλο θέμα. Καλή δουλειά μπορεί να γίνει τόσο σε ωδείο όσο και σε ιδιαίτερο.
Ενα σωστό μάθημα σύγχρονου τραγουδιού κατά την άποψή μου θα πρέπει να χωρίζεται στα εξής 3 μέρη:
1) Τεχνική (αναπνοή, τοποθέτηση, πειραματισμός με τις φωνητικές ποιότητες, τονικό ύψος κλπ) Κατανόηση του φωνητικού μηχανισμού Τεχνικές ασκήσεις ειδικές, κλίμακες και αρπέζ έτσι ώστε ο τραγουδιστής να έχει τις κλίμακες "στα αυτιά του" όπως λέμε
2) Μουσική θεωρία γύρω από το τραγούδι που μαθαίνουμε έτσι ώστε ο μαθητής να αναπτύσει την μουσικότητά του και να καταλαβαίνει ολοένα και περισσότερο τι συμβαίνει μουσικά. Αυτό θα είναι πολύ χρήσιμο αργότερα καθώς ο μαθητής θα αρχίσει να μελετάει μόνος του.
3) εκμάθηση ρεπερτορίου που ΙΚΑΝΟΠΟΙΕΙ τον μαθητή Στυλιστικές συμβουλές και εκπαίδευση στο φρασάρισμα και τον αυτοσχεδιασμό σύμφωνα με το είδος που μελετάει ο εκάστοτε μαθητής
ΣΗμαντικό επίσης είναι να γίνεται σήμανση της ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗΣ προόδου του μαθητή μέσα από πιστοποιημένες εξετάσεις (στις ανέφερα ήδη). Θα μπορούσα να σου γράψω πολλά ακόμη αλλά τώρα είναι αργά. Εάν θέλεις να ρωτήσεις κάτι ή να συζητήσεις κάτι είμαι στη διάθεσή σου.
[ τροποποιήθηκε από τον/την vocalesque, 26-04-2015 00:54 ]
Παράθεση:
|
Καλημέρα Κώστα, το τραγούδι είναι αγάπη, ανάγκη και ψυχοθεραπεία και δεν έχει ηλικία. Εάν σε τραβάει θα πρέπει να ασχοληθείς.
Εάν θέλεις συγκεκριμένες πληροφορίες μπορείς να έρθεις σε επαφή μαζί μου
___
Εάν τραγουδούσαμε όλοι θα είμασταν ευτιχισμένοι
Vocalesque
Παράθεση:
|
Ο διαχωρισμός κλασσικού-μοντέρνου δεν έχει να κάνει απλά και μόνο στην επιλογή ρεπερτορίου.
Επίσης:Αλλο μάθημα μουσικης,άλλο μάθημα τραγουδιού.
Πολύ πιο σημαντικό από το να διαβάζεις μοωουσική και να ξέρεις νότες,είναι να κατανοείς πως βιολογικά παράγεται η φωνή και πως θα γυμνάσεις το φωνητικό σου όργανο.Στο κλασσικό τραγούδι αλλάζουν η τοποθέτηση της φωνής,οι ανάγκες υποστήριξης της φωνής,οι απαιτήσεις κτλ.
Αυτα.
Οι γνωσεις μουσικης θεωριας και αρμονιας σαφως βοηθουν,ομως ο ρολος τους ειναι επικουρικος και οχι πρωτευων.
Τυπικο παραδειγμα-κι εχω βαρεθει να το λεω-πως οι πιο πολλοι μεγαλοι συνθετες εχουν μετριοτατες εως ασχημες φωνες.
Το μονο που χρειαζεται ειναι να εχεις σχετικο μουσικο αυτι,δλδ να μπορεις να ακους σωστα κυριως τονικα,αλλα και να εχεις αντιληψη του ρυθμου και της χρονικης διαρκειας ενος τονου(αξια)
Αυτα τα λιγα.