Καλησπέρα,
Είμαι νέο μέλος,και θα ήθελα να με κατατοπίσετε σχετικά με τον εξοπλισμό που χρειάζεται για μια αξιοπρεπή ηχογραφηση στο σπίτι.Έχω ένα usb πυκνωτικό μικρόφωνο (C1-u behringer), το οπόιο συνδέω στο laptop,αλλά δεν έχω την απόδοση που είχα όταν παλιότερα χρησιμοποιούσα σταθερό pc.Λογικά πρέπει να αγοράσω μια κάρτα ήχου,σωστά; Τι μου προτείνετε;
Επίσης μπορεί να φανεί λίγο βλακεία η ερώτηση,αλλά παίζουν ρόλο και τα ηχεία για την απόδοση του ήχου;
Αυτό που θέλω να κάνω είναι να ηχογραφώ φωνή και κιθάρα.
Παιδιά είμαι άσχετη με όλα αυτά,και πραγματικά θα ήθελα την βοηθειά σας!!!!
Θα συμφωνήσω με τα λεγόμενα του investor αλλά για ημιεπαγγελματική χρήση.
Η άποψη μου είναι ότι αξιοπρεπή οικιακή ηχογράφηση μπορείς να κάνεις και με το C1 - Behringer που είναι ένα καλό usb mic για οικιακή ηχογράφηση όχι βέβαια σε σύγκριση με ένα από τα περιγραφόμενα mics στην #9 απάντηση στο topic που είναι ακόμα στο προσκήνιο εδώ :
Απ’ ότι καταλαβαίνω απ’ τη φράση σας (…παίζουν ρόλο και τα ηχεία για την απόδοση του ήχου….?) δεν μπορείτε να χαρείτε το αποτέλεσμα της ηχογράφησης σας με το ενσωματωμένο ηχείο του laptop.
Αν ακούγατε το αποτέλεσμα σας μέσω active monitors (κάποιας αξίας και όχι τα φτηνιάρικα) θα είχατε διαφορετική γνώμη. Τα ηχεία αυτά λέγονται : Ηχεία Αυτοενισχυόμενα (Powered) ή Ενεργά (Active).
Στο μέλλον θα μπορούσατε να εφοδιαστείτε με μια εξωτερική κονσόλα (πχ εγώ έχω την πλέον 10ετίας Creative Audigy4).
Θα μπορούσατε τότε να εφοδιαστείτε με ένα τέτοιο hardware mixer :
Όμως το παν για να χαρείτε την ηχογράφηση σας απαιτεί:
Δείτε και το σχετικό video μου για σπιτική ηχογράφηση
εδώLink
Νομιζω πως τα εχεις ολα μπερδεμενα στο κεφαλι σου και αυτο μου φαινεται λογικο......
Το πρωτο που πρεπει να μας πεις .....πως ειναι δυνατον να εχεις χειροτερη ηχογραφηση απο το λαπτοπ σε σχεση με το σταθερο υπολογιστη;;;
Το μικροφωνο σου και στο λαπτοπ αλλα και στο σταθερο σε θυρα usb συνδεεται,οι θυρες usb ειναι ολες οι ιδιες,οποτε η δεν ειχες τον ιδιο εξοπλισμο ειτε κατι εχει χαλασει.
Αν για παραδειγμα η μονη διαφορα ειναι πως ειχες στο σταθερο υπολογιστη ηχεια και τωρα ακους απο τα ηχεια του λαπτοπ,αυτο δεν εχει να κανει με το recording αλλα με το playback.
Το phantom power δεν θα σου διορθωση κατι,μιας και αν δεν επαιρνες τροφοδοσια αναλογη του phantom power απο την θυρα του usb του υπολογιστη το μικροφωνο δεν θα δουλευε.Αρα δεν φταιει αυτο.
Ακριβως λοιπον γι αυτο ειναι τα μικροφωνα usb,για να μην δινεις λεφτα σε καρτες ηχου που εχουν πανω phantom power για να δουλευει το πυκνωτικο μικροφωνο και αυτη την τροφοδοσια την δινει η θυρα ωστε να δουλευουν.
Τωρα.......οσο αναφορα την ηχογραφηση και την ποιοτητα, αυτο εξαρταται απο 3 πραγματα
1) Ποιοτητα ηχου (οργανα/φωνες) Παραδειγμα,αν ενα οργανο ειναι κακοηχο γιατι μπορει να μην εχει τα καλυτερα υλικα σαν κατασκευη, γιατι μπορει να εχει σκευρωση,γιατι μπορει μια φωνη να μην ειναι και στην καλυτερη μερα κ.λ.π ολα αυτα παιζουν ρολο.Εαν αυτα δεν εχουν μια χ καλη ποιοτητα,τοτε τιποτα δεν μπορει να φερει μια καλη ηχογραφηση.
2) Η ποιοτητα του εξοπλισμου που θα χρησιμοποιησουμε.
3) Η τελικη επεξεργασια καθε ηχου (μιξη)
Υπαρχει και ενα τεταρτο και αυτο ειναι ο χωρος,αλλα αυτο δεν ειναι προς συζητηση τωρα.
Αυτα ειναι τα 3 σημαντικα σταδια για μια ηχογραφηση
Μια απλη αλυσιδα ηχογραφησης ειναι...... οργανα/φωνς-μικροφωνο-καρτα ηχου-daw
μια δευτερη επιλογη για ακομη καλυτερη ηχογρφηση ειναι μεταξυ μικροφωνου και καρτας ηχου να παρεμβενει μια προενισχυση.
Η αλυσιδα αναπαραγωγης (δηλαδη να ακουσουμε αυτο που γραψαμε) ειναι daw-out καρτας ηχου-ηχεια η ακουστικα.
Παμε να δουμε τωρα ενα ενα τα βηματα.......
1)Οταν γραφεις ηλεκτρικη κιθαρα με ενισχυτη καλο θα ηταν γυρω γυρω απο τον ενισχυτη να υπαρχει καποιο ειδος απορροφητικου υλικου τυπου ρικουφον ωστε να αποφυγουμε τα πολλα στασιμα κυματα που δημιουργουν συχνοτικο μπερδεμα.
2)Καλο θα ηταν επισης ο ενισχυτης να ειναι πανω σε καποιο χαλι/μοκετα ωστε να αποφυγουμε συντονισμους και βομβους που ερχονται απο το πατωμα και χαλανε παλι το συχνοτικο φασμα.
3)Καλο θα ηταν στο μικροφωνο να υπαρχει ενα ποπ φιλτερ(ειδικα στην φωνη) και ενα τετοιο http://www.athensproaudio.gr/el/seectronics-project-studio-reflexion-filter.html ωστε να αποφυγουμε ανεπιθυμητους θορυβους.
Ενα καλο πυκνωτικο μικροφωνο σιγουρα θα μας δωσει το κατι παραπανο απο ενα τυπικο usb μικροφωνο,και αυτο φυσικα εχει να κανει με τα υλικα κατασκευης,σιγουρα να ξερεις πως σε αυτα τα πραγματα οσο ανεβαινεις σε τιμη συνηθως τοσο πιο καλα και ποιοτικα ειναι.
Για μενα ως μια καλη προταση πυκνωτικου μικροφωνου ειναι το rode nt1
Η καρτα ηχου μας πρεπει να εχει.......τουλαχιστον μια εισοδο mic/line και μια εισοδο line(Στην εισοδο mic μπαινει το μικροφωνο και στην εισοδο line κατευθειαν μια κιθαρα π.χ.)
Ενα κουμπι που να γραφει 48volt (και αυτο ειναι το κουμπι που πρεπει να εχει για να δωσει τροφοδοσια για να λειτουργησει το πυκνωτικο μικροφωνο μας.)
Μια εισοδο για ακουστικα (phone)
μια στερεο εξοδο left-right οπου εκει θα βαλουμε τα ενεργα ηχεια μας.
και συνδεση midi in/out.
Στην καρτα ηχου παιζει το πιο σημαντικο ρολο η ποιοτητα σε εισοδους αλλα και εξοδους.
Για μενα η προταση μου ειναι σε καρτες ηχου presonus,lexicon,rme
Η κονσολα δεν σου χρειαζεται,η κονσολα σου ειναι το προγραμμα του υπολογιστη (daw)
Μεσα στο προγραμμα κανεις τα παντα,ηχογραφηση,επεξεργασια,editing,mixing.
Το προγραμμα που εχεις για αρχη ειναι καλο και εφοσον δεν εχεις εμπειρια κρατα το μεχρι να μαθεις 5 βασικα πραγματα και μετα βλεπεις.
Παμε και στο τριτο σταδιο που ειναι η αναπαραγωγη και η επεξεργασια του ηχου.
Ειναι επισης ενα σημαντικο σταδιο και αυτο,για αυτο πολλες φορες δεν φτανει απλα ενα ζευγαρι ακουστικων αλλα και ενα ζευγαρι απο ηχεια.
Εδω ειναι οπως και τα αλλα πραγματα του εξοπλισμου,οσο αναβαινεις σε τιμη τοσο πιο καλα ηχεια παιρνεις.
Η δουλεια του ηχειου ειναι να αναπαραγει οσο πιο πιστα γινεται το καθε ηχο ξεχωριστα και για αυτο δεν παιρνουμε απλα οικιακα ηχεια,αλλα ηχεια μονιτορ.
Τα ηχεια μονιτορ εχουν πιο στεγνο ηχο και ετσι μπορουμε να καταλαβουμε τι λειπει η τι μας ενοχλει ωστε στην επεξεργασια να το διορθωσουμε.
Για μενα καλα ηχεια ειναι τα focal,dynaudio,genelec και adam.
Σαν πιο φτηνη λυση krk,tannoy.
1)Ο τροπος που γραφεις τα οργανα ειναι σωστος.
2) Η προενισχυση ειναι ενα ξεχωριστο μηχανημα το οποιο μπαινει αναμεσα στο μικροφωνο και στην καρτα ηχου ωστε να δωσει πιο καθαρο και δυνατο ηχο πριν φτασει στην εισοδο της καρτας.
Και η καρτα ηχου εχει προενισχυση,πως αλλιως θα εβαζες επανω μικροφωνα και οργανα,η ουσιστικη διαφορα ειναι πως μια ξεχωριστη προενισχυση εχει καλυτερα και ποιοτικοτερα υλικα απο μια καρτα ηχου,γιατι εχει φτιαχτει ειδικα μονο για αυτο,ετσι ανοιγοντας το gain απο την προενισχυση δεν χρειαζεται να ανοιξεις το gain απο την καρτα ηχου που σαφως θα εχει χαμηλοτερη ποιοτητα.
Επισης καθε προενισχυση εχει και ενα δικο της ηχοχρωμα που δινει στο τελικο αποτελσμα μια αλλη χροια(π.χ λαμπατη προενισχυση)
Και φυσικα σε ολα αυτα τα παραπανω που ειπα,πρεπει να υπαρχει και μια ποιητικη καλωδιωση,ενα καλωδιο κακο μπορει να χαλασει ολη την ροη τους σηματος και να καταστρεψει ολη την αλυσιδα.
Θα συμφωνήσω με τον Geo 321.
Απλά να διορθώσω 1 σίγουρα φραστικό από απροσεξία λάθος και ένα ουσιαστικό ‘’λάθος’’:
Σίγουρα θα εννοείς Έξοδο (OUTPUT)
Στην είσοδο Line της Sound Card η επ’ ευθείας σύνδεση της κιθάρας είναι μεσοβέζικη λύση και θα έχει πενιχρά αποτελέσματα στην ηχογράφηση όμως αν θες έτσι απλά για να ακούς την κιθάρα σου σε ενισχυτή θα έχεις κάποια έστω φτωχά αποτελέσματα.
Η κιθάρα δίνει HiZ level σήμα το οποίο ούτε ένα Hi Fi ούτε μια Sound Card μπορεί να το διαχειριστεί σωστά και να το μετατρέψει σε σήμα line level στην είσοδο line In.
Τότε φθηνότερη λύση, η μηδενική αν ήδη διαθέτετε , είναι να χρησιμοποιήσετε , οποιαδήποτε πεντάλ κιθάρας μεταξύ Line In της κάρτας ήχου και της κιθάρας.
Έχω γράψει ένα άρθρο με φωτογραφίες για πλήρη κατανόηση του θέματος με τέτοιες διασυνδέσεις . Δείτε το ΕΔΩ :
[ τροποποιήθηκε από τον/την STEFANOS604, 22-09-2015 11:32 ]
Σε ευχαιστω φιλε σταφανε για την διορθωση,εξοδο ηθελα να πω αλλα απο κεκτημενη ταχυτητα εκανα λαθος.
Συμφωνο με αυτα που λες για την κιθαρα και την συνδεση της,γιατι με ενα μικροφωνο και ενα ενισχυτη εχεις ενα πιο πλουσιο ηχο σε αρμονικες και ογκο.
Ναι ειναι μεσοβεζικη λυση ομως σκεψου τα εξης....1)καποιος μπορει να μην εχει χρηματα να αγορασει το οτιδηποτε
2)Επειδη μιλαμε για ηχογραφηση στο σπιτι,μπορει να εχουμε γειτονες οι οποιοι ακομα και σε ωρα μη κοινης ησυχιας να μην μπορουν να ακουνε μια κιθαρα να βαραει,ειτε επειδη δινουν εξετασεις ειτε επειδη δουλευαν και εκεινη την ωρα γυρισαν και θελουν να ξεκουραστουν ειτε ειναι αρρωστοι κ.λ.π.
3)Στο προηγουμενο ποστ περιγραφω τι προβληματα υπαρχουν σε μια ηχογραφηση ηλεκτρικης κιθαρας στο σπιτι και πως μπορεις να μειωσης τα φαινομενα αυτα.Σε ενα σπιτι αυτα δεν εξαφανιζονται πρωτον και δευτερον εαν βαλεις ολα αυτα που λεω θελεις αρκετα λεφτα να τα αγορασεις.
Αρα οπως βλεπεις ολα εχουν τα θετικα και τα αρνητικα τους,για παραδειγμα εαν δεν μπορω με κανενα τροπο να κοψω ενα βομβο που ερχεται απο το πατωμα,τι να κανω ενα πλουσιο ηχο σε αρμονικες και ογκο αφου θα εχω βομβους.
Ναι εκει ισως βαλεις ενα εκουαλαιζερ,ομως αυτο μπορει να χαλασει ολο το συχνοτικο φασμα της κιθαρας,και προσπαθωντας να κοψεις θορυβους,βομβους,συντονισμους,κοψε κοψε δεν θα μεινει τιποτα!!
Αρα η θα καταληξεις απο το κοψε κοψε σε ενα πενιχρο ηχο παλι η θα αφησεις τα διαφορα να υπαρχουν στην ηχογραφηση,και αυτο φυσικα ειναι υποκειμενικο.
Για μενα στεφανε ακομα και αν δεν ειναι αυτο που θα επρεπε να ειναι ο ηχος μιας κιθαρας και εφοσον φυσικα υπαρχουν αυτα τα προβληματα,θα το ελυνα στην επεξεργασια με διαφορα τρικ,αν επρεπε να γραψω με line in.
Φυσικα να ξερεις πως με μια ακριβη προενισχυση το θεμα λυνετε,μιλαω παντα για το σπιτι!!
Παράθεση:
|
treirini Χαιρομαι που σε βοηθησα λιγο......
Το οτι μιλας για κρυσταλλινο ηχο δεν σου κρυβω πως με προβληματιζει λιγο,δυστηχως η ευτυχως το πως αντιλαμβανετε ενα αυτι τον ηχο απο ενα αλλο αυτι ειναι σχετικο!
Μερικες ακομα συμβουλες...............Ποτε και για κανενα λογο την ωρα που γραφουμε δεν βαζουμε κανενα εφε,παρα μονο εαν απλα θελουμε να το ακουμε και οχι να το ηχογραφουμε.Ποτε σε κανενα καναλι (φωνες/οργανα)δεν βαζουμε reverb,eq,compression κ.λ.π
Διοτι εαν γραψουμε ενα εφε κσι μετα δεν μας αρεσει η δεν κολαει με το συνολο θα εχουμε μια ασχημη ηχογραφηση που δεν θα γυριζει πισω,παρα μονο εαν ξανα κανουμε την διαδικασια απο την αρχη.
Αυτο επισης που εχεις να κανεις σαν τεστ ειναι,ειτε να βαλεις παλια κοματια σου που ειχες γραψει στον επιτραπεζιο υπολογιστη να παιξουν στο λαπτοπ και να δεις αν τα παλια ακουγονται και αυτα τωρα φλατ;
Και αν ακουγονται το ιδιο φλατ τοτε εχεις προβλημα στην αναπαραγωγη και οχι στην ηχογραφηση,και μετα λεμε για παρακατω.
Αν ομως ακους διαφορες καλο θα ηταν να γραψεις ενα κοματι σου απο τον παλιο υπολογιστη και ενα απο το καινουργιο σε ενα σιντι και να τα ακουσεις σε ενα καλο ηχοσυστημα για να βγαλεις πιο ασφαλη συνπερασματα.
Καλο θα ηταν αυτες οι ενεργειες να γινουν χωρις να εχουμε εφε στα καναλια και στο τελικο μιξ.
Κανε αυτο που λεω και μετα ισως να βρουμε καποια λυση,να κανεις αυτη την διαδικασια ομως σε ενα ησυχο μερος χωρις κοσμο και πολυ θορυβο.
Geo321 καλημέρα
Γι’ αυτό έβαλα τη λέξη ‘’λάθος’’ σε εισαγωγικά καθώς το εφάρμοζα πριν πολλά χρόνια αλλά και σήμερα σε πολλές ταβερνούλες , όταν υπάρχει οχλαγωγία, αν έχουν στερεοφωνικό και δεν έχω μαζί μου το φορητό ενισχυτή κιθάρας , συνδέω το μαγνήτη της ακουστικής μου με adaptor (από ‘καρφί’ σε RCA αρσενικό) στην είσοδο Input Aux του στερεοφωνικού .
Αλλά το συγκεκριμένο το έχω προτείνει και στο παρελθόν ,σαν μεσοβέζικη λύση, για κάποιον που δεν έχει χρήματα να αγοράσει το οτιδήποτε. Ενώ η μεσοβέζικη λύση έχει κόστος 2 ευρώ ή 0,5 ευρώ αν τον adaptor τον φτιάξεις μόνος σου..
Έχω προτείνει και πολλά άλλα τέτοια χρήσιμα μεσοβέζικα TIPS (οι τεχνικοί τα λέμε : ‘’έκανα πατέντα’’ – χωρίς βέβαια η συσκευή να παθαίνει ζημιά) από την πολύχρονη εμπειρία μου στη συντήρηση ηλεκτρονικών συσκευών ,όμως δέχτηκα αρνητικά σχόλια (ευπρόσδεκτα) του τύπου πχ ότι: ‘’…τα μέλη που το διαβάζουν να είναι προσεκτικά ως προς την τήρηση των κανόνων ασφάλειας που ορίζει ο κατασκευαστής για την κάθε συσκευή’’ και πολλά άλλα τέτοια !!! αλλά δυστυχώς και προσβλητικά σχόλια (απαράδεκτα). Oι προσβολές ,οι χαρακτηρισμοί , ο στείρος αρνητισμός και το trolling δεν είναι ο σωστός τρόπος συνομιλίας.
Ο διάλογος , έστω κάποτε και :
πάντα είναι γόνιμος , αρκεί να γίνεται με αλληλοσεβασμό κι ας είναι όσο σκληρός αν υπάρχουν επιχειρήματα.
Πχ στο συγκεκριμένο δίνεις το επιχείρημα ότι εφ’ όσον , κατά την ηχογράφηση με διασύνδεση κιθάρας στο line in της sound card, υπάρξουν προβλήματα , θα τα έλυνες στην επεξεργασία με διάφορα τρυκ.
Αυτό για μένα είναι γόνιμος διάλογος…