Καλημέρα σας.
Γνωρίζοντας ότι γενικά λέμε πως δεν υπάρχουν φάλτσοι άνθρωποι, και ειδικά φάλτσα παιδιά, ότι όλοι ή οι περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να εξασκήσουν το μουσικό τους αυτί και να γνωρίσουν - ελέγξουν σταδιακά τη φωνή τους και ειδικά τα παιδιά χρεάζονται κάποιο χρόνο μέχρι να ωριμάσουν φωνητικά, παρόλ' αυτά, στη μικρή μου διδακτική εμπειρία στη φωνητική είναι η πρώτη φορά που συναντάω ένα απολύτως φάλτσο παιδί!! Είναι 11 χρόνών, αγόρι, παίζει κιθάρα -ευτυχώς και είναι σχετικά σταθερός στο ρυθμό. Έχουμε κάνει μόνο 3 μαθήματα, αλλά έχω δει ελάχιστη πρόοδο. Ελάχιστες στιγμές -ναι, μόνο στιγμές- κατάφερε να πιάσει τη σωστή νότα και δεν μπόρεσε να την κρατήσει, ούτε συζήτηση για ολόκληρο τραγούδι ή φράση.
Έχω εφαρμόσει κάποιες τεχνικές που βλέπω ότι γενικά φέρνουν αποτέλεσμα σε άλλες περιπτώσεις, αλλά λίγο βοήθησαν προς το παρόν. Δοκιμάζουμε τη "σειρήνα" πάνω-κάτω για να γίνει κατανοητό το εύρος της έκτασης της φωνής και προσπαθούμε να σταματήσουμε στη σωστή νότα. Χρησιμοποιώ το χωνί από χαρτόνι στο αυτί του παιδιού τραγουδώντας σταθερά μία νότα με διάρκεια. Περιορίζομαι προς το παρόν στις νότες που του είναι πιο εύκολο (από λα 3 μέχρι ρε 4 το πολύ). Δοκιμάζουμε κομμάτια μικρής έκτασης, χωρίς πολλά πηδήματα. Παίρνουμε μια μουσική φράση ένα ένα διάστημα μαζί με το πιάνο -τραγουδώντας κι εγώ μαζί του φυσικά. Έχουμε δοκιμάσει να πούμε και ολόκληρο κομμάτι με συνοδεία μήπως τον βοηθήσει... Δεδομένου ότι μιλάμε και για παιδί, φαντάζεστε ότι είναι, εκτός των άλλων, και βαρετή η τόσο αναλυτική προσπάθεια, αλλά από την άλλη νομίζω ότι δεν έχει νόημα να τον αφήνω να λέει ένα τραγούδι και να μην πατάει σχεδόν πουθενά. Παράλληλα υπάρχει και σχετική πίεση χρόνου γιατί το παιδί θέλει να δώσει στο μουσικό σχολείο, όπου στις εξετάσεις το τραγούδι και το αυτί είναι βασικό, οπότε δεν έχω μεγάλα περιθώρια για παιχνίδια ή για να τον εντάξω σε μια ομάδα με παιδιά που έχω..
Γνωρίζω ότι θέλει υπομονή, ηρεμία και να του δώσω χρόνο, αλλά αν υπάρχουν κάποιες ιδέες - τεχνικές που θα μπορούσαν να με βοηθήσουν, θα ήμουν ευγνώμων να τις ακούσω!!!
Ευχαριστώ
Δ.