ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997

    συναυλία του Roger Waters στην Ελλαδα

    kalouka
    15.02.2006, 13:11
    18 Ιουνίου στο Τerra vibe και υπάρχει ένα ενδεχόμενο να είναι στα πλαίσια του ROCKWAVE.Οι φήμες λένε πως θα παίξει ολόκληρο το Dark side of the moon σε μια extended version την οποία η τεχνολογία της εποχής δεν υποστήριζε,η θα είναι σε στυλ in the flesh tour με μια μίξη σόλο και Pink floyd καριέρας.Θα είναι μια ροκ συναυλία και όχι το Ca Ira.

    Roger Waters Full Itinerary Official! We have just had official confirmation direct from Roger's Management of Roger's full itinerary for his upcoming mini tour this June/July. Here's the full schedule. All venues with the exception of Reykjavik are open air. MAF = Multiple Artists Festival OS = Own Show

    2 June Portugal, Lisbon - Rock in Rio Festival (MAF)
    4 June Italy, Verona - Anfiteatro Arena di Verona (OS)
    5 June Italy, Verona - Anfiteatro Arena di Verona (OS)
    6 June Italy, Rome - Curva Olympico Stadium (OS)
    8 June Germany, Berlin Whulheide (OS)
    10 June Holland - Arrow Rock Festival (Nr. Arnhem) (MAF)
    12 June Iceland, Reykjavik - Egilsholl Arena (OS)
    14 June Norwegian Wood Festival, Oslo (OS)
    16 June Italy, Palermo Stadium, Sicily (OS)
    18 June Greece, Athens - Terra Vibe Park (OS)
    ***20 June Tel Aviv - Hayarkon Park (OS)
    29 June Ireland, Cork - Marquee Festival (OS)
    30 June London, Hyde Park Calling Festival (MAF)
    2 July Denmark, Roskilde Festival (MAF)
    12 July Italy, Lucca - Piazza Napoleone (OS)
    14 July France, Magny-Cours - French F1 Grand Prix (Nr. Nevers) (OS)
    ***16 July Switzerland, Locarno - Moon & Stars site (Piazza Grande) (OS)



    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : kalouka στις 15-02-2006 13:14 ]
    12plus
    16.02.2006, 14:29
    Όπως ανανεώθηκε τώρα:

    Roger Waters Full Itinerary Official! We have just had official confirmation direct from Roger's Management of Roger's full itinerary for his upcoming mini tour this June/July. Here's the full schedule. All venues with the exception of Reykjavik are open air. MAF = Multiple Artists Festival OS = Own Show

    2 June Portugal, Lisbon - Rock in Rio Festival (MAF)
    8 June Germany, Berlin Whulheide (OS)
    12 June Iceland, Reykjavik - Egilsholl Arena (OS)
    14 June Norwegian Wood Festival, Oslo (OS)
    18 June Greece, Athens - Terra Vibe Park (OS)
    2 July Denmark, Roskilde Festival (MAF)


    Keen observers will realise that a number of shows have been removed from the original list. We have been requested to do this by Roger's Management, as the removed shows are presumably still under negotiation, and are not yet fully confirmed. We have been advised that further notification about the other shows will be advised to us as soon as possible.

    Θα πάω standard !!!!!!!!! Ελπίζω!
    ageras
    16.02.2006, 14:44
    Μπορεί οι Pink Floyd να ανακοίνωσαν πως δεν πρόκειται να επανασυνδεθούν, ο Ρότζερ Γουότερς ωστόσο, ετοιμάζει μία μεγάλη έκπληξη για όσους βρεθούν στο Roskilde festival της Δανίας που θα διεξαχθεί από τις 29/6 ως τις 2/7. Θα ερμηνεύσει ολόκληρο το κλασικό Dark Side Of The Moon των Pink Floyd!

    Το set του Γουότερς θα περιλαμβάνει τραγούδια και από την προσωπική του καριέρα, ωστόσο είναι προφανές πως ολόκληρο το Dark Side Of The Moon παιγμένο ζωντανά θα κλέψει την παράσταση. Μερικά από τα ονόματα που έχουν ήδη επιβεβαιώσει τη συμμετοχή τους στο φετινό Roskilde είναι οι Tool, Κανάι Γουέστ, Franz Ferdinand, Coldcut, Τζος Ρουζ, Animal Collective, Amplifier και άλλοι.





    επισυναπτόμενα: 34.rogerwaters.jpg 
    Konnie
    16.02.2006, 23:13
    αν και εγινα fan των Pink Floyd σχετικα προσφατα,δε θα το χασω!
    Προβλεπω ομως να μας καιγεται το χερι με το εισιτηριο!!
    12plus
    17.02.2006, 10:04
    Να κάνει πάνω από 50 € δε νομίζω? Μα Αγέρα και εδώ για αυτό έρχεται νομίζω....
    ageras
    17.02.2006, 13:09
    Quote:

    Το μέλος 12plus στις 17-02-2006 στις 10:04 έγραψε:

    Να κάνει πάνω από 50 € δε νομίζω? Μα Αγέρα και εδώ για αυτό έρχεται νομίζω....




    Το καλό που του θέλω να έρχεται εδώ γι'αυτό!!!!!!!!!

    12plus
    17.02.2006, 15:24
    Αν έρχεται για Ca Ira καλύτερα να πήγαινε στο Ηρώδειο ή στο Μέγαρο παρά στο TerraVaibe... Καλά δε λέω? Λες να 'ρχεται για να διευθύνει ορχήστρα?
    GL
    18.02.2006, 04:29
    Αν θελετε επισκεφτειτε εδω το Roger Waters News Headlines .

    Καποια καλα πραματακια θα βρειτε οσοι ενδιαφερεστε!!


    Godinplayer
    18.02.2006, 13:52
    Αυτή τη συναυλία την περιμένα ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ.... δεν υπάρχει περίπτωση να μην είμαι εκείνη τη βραδιά στο Terra Vibe... και νεκρός θα πάω (που λέει ο λόγος)... χε, χε,... πάντως ενδέχεται να ανακοινωθούν κι άλλα όνοματα μέχρι το καλοκαίρι...
    12plus
    21.02.2006, 13:39
    Quote:

    Το μέλος 12plus στις 17-02-2006 στις 10:04 έγραψε:

    Να κάνει πάνω από 50 € δε νομίζω? Μα Αγέρα και εδώ για αυτό έρχεται νομίζω....





    Οι Depeche Mode ...σερβίρονται στα 60€ (ταμείο 65€), τα συμπεράσματα τα βγάζει κανείς μοναχός του...
    ageras
    27.02.2006, 15:29
    Και για του λόγου το αληθές παραθέτω το Δελτίο τύπου:

    Κυριακή 18.06.06

    TERRA VIBE (Μαλακάσα)

    Μία βραδιά με τον Roger Waters σε κλασσικά κομμάτια από το ρεπερτόριο των Pink Floyd και την προσωπική του πορεία.

    H ευρηματική ιδιοφυΐα των PINK FLOYD παρουσιάζει, στην Ευρωπαϊκή του περιοδεία, το μεγαλειώδες έργο

    "THE DARK SIDE OF THE MOON"

    χωρίς περικοπές.

    ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ

    Η DiDi Music – Big Star Promotion με δέος παρουσιάζει τον Roger Waters, συν – ιδρυτή και κύριο συνθέτη των «ιερών τεράτων» του progressive rock, Pink Floyd για μια και μοναδική παράσταση, ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ την Κυριακή 18 Ιουνίου 2006 στο Θεματικό Πάρκο Terra Vibe .

    Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ

    Ο αξεπέραστος μουσικός πλούτος του Roger Waters, θα μας μαγέψει σε ένα υπερθέαμα όπου θα χρησιμοποιηθεί η τελευταία λέξη της οπτικοηχητικής τεχνολογίας. Στο Terra Vibe θα στηθούν τεράστιες γιγαντοόθονες υψηλής ευκρίνειας και θα χρησιμοποιηθούν μεγάλης κλίμακας video projections υψηλών προδιαγραφών, θεατρικά σκηνικά και μία εκθαμβωτική διάταξη ειδικών εφέ, που θα τονίσουν με τον λαμπρότερο τρόπο τη δύναμη της μουσικής. Το πρωτοποριακό , στο στήσιμο και την τεχνολογία του ηχητικό σύστημα (με διάταξη 360 μοιρών), σχεδιάστηκε ειδικά για την περιοδεία αυτή ώστε να δημιουργεί στο κοινό την αίσθηση μίας 3D πραγματικότητας!

    Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

    Στο πρώτο Set ο Waters ερμηνεύει το επιτυχημένο "In The Flesh", εμπλουτισμένο με νέα στοιχεία, καθώς και πρώιμο υλικό των Pink Floyd: κλασσικές συνθέσεις από το αριστούργημα "The Wall", αγαπημένα κομμάτια από τα "Animals," "Wish You Were Here," "The Final Cut" καθώς και τραγούδια από τα προσωπικά άλμπουμ του Waters: "Amused To Death" και "The Pros and Cons of Hitch Hiking."

    Στο δεύτερο Set ο Roger Waters παρουσιάζει με πλήρη ορχήστρα στο "The Dark Side Of The Moon," ένα από τα χαρακτηριστικότερα έργα της rock μουσικής, το οποίο θα ερμηνευτεί ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ χωρίς περικοπές.

    ΤΟ ΕΡΓΟ

    Το "The Dark Side Of The Moon" κυκλοφόρησε το 1973 δημιουργώντας νέα δεδομένα για την μουσική τελειότητα, χάρη στην μείξη progressive ήχων, φιλοσοφικής θεματολογίας και ακουστικών περιπλανήσεων. Περιέχει εκπληκτικά καλοδουλεμένα τραγούδια, που αφηγούνται λεπτομερώς τους γρίφους της ανθρωπότητας, μέσα στο σύγχρονο τεχνοκρατικό περιβάλλον. Το "The Dark Side Of The Moon" χαρακτηρίζεται από λιτότητα στο ύφος, χωρίς να χάνει το πολυσήμαντο νόημά του και παράλληλα υπέδειξε τον ρόλο της ηλεκτρονικής μουσικής σε μία αναπτυσσόμενη νεανική, μουσική κουλτούρα.

    Το "The Dark Side Of The Moon" άγγιξε ένα απλησίαστο επίπεδο αισθητικής και εμπορικής επιτυχίας και έγινε ένα από τα top-selling albums όλων των εποχών. Το άλμπουμ παρέμεινε ανάμεσα στα Billboard Top 200 best-selling άλμπουμ για 15 χρόνια σπάζοντας κάθε προηγούμενο ρεκόρ και βρισκόταν στο #1 του Billboard Pop Catalog chart μέχρι το 2003. Το 2004, το άλμπουμ πουλούσε ακόμα, περισσότερα από 8000 αντίτυπα την εβδομάδα. Έχει υπολογιστεί ότι 1 στους 14 Αμερικανούς κάτω των 50 έχει ένα αντίτυπο του "The Dark Side Of The Moon."

    Ο ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ

    Ο Roger Waters συν – ίδρυσε τους πρωτοποριακούς Pink Floyd με τον Syd Barrett το 1966 και έγινε ο αρχιτέκτονας του ήχου τους μετά την αποχώρηση του δεύτερου, συνθέτοντας κλασσικά albums όπως τα "The Dark Side Of The Moon" (το οποίο παρέμεινε 15 χρόνια στο Billboard 200 album chart), "The Wall" (το οποίο έγινε 23x RIAA πλατινένιο), "Animals," "Wish You Were Here," και "Final Cut."

    Το πρώτο full-length solo album του, "The Pros and Cons of Hitchhiking", κυκλοφόρησε τον Απρίλιο του 1984, συναντώντας θετική ανταπόκριση από κοινό και κριτικούς και έδωσε το έναυσμα για την πρώτη του solo περιοδεία. Το "Radio K.A.O.S." που κυκλοφόρησε τον Ιούνιο του 1987, ήταν η συνέχεια της solο επιτυχίας του και έφερε τον Roger Waters ξανά στην σκηνή. Το τελευταίο του προσωπικό άλμπουμ, το ειρωνικό και μελαγχολικό "Amused To Death," που θεωρείται ισάξιο των "The Dark Side Of The Moon" και "The Wall," κυκλοφόρησε τον Αύγουστο του 1992.


    Πηγή:avopolis.gr



    επισυναπτόμενα: rogerwaters.jpg 
    12plus
    06.03.2006, 14:49
    Δύο καλά links....
    didimusic
    pinkfloydz

    12plus
    27.03.2006, 14:49
    Τα εισητήρια βγήκαν σήμερα 50€ το κανονικό και 100 το vip...
    kalouka
    05.06.2006, 14:30
    ΡΟΤΖΕΡ ΓΟΥΟΤΕΡΣ


    Μια βόλτα στο φεγγάρι


    Του ΝΙΚΟΥ ΠΕΤΡΟΥΛΑΚΗ


    Φαίνεται πως η επανασύνδεση των Πινκ Φλόιντ πέρυσι τον Ιούνιο στο Live 8 κάθε άλλο παρά σήμανε το τέλος της βεντέτας ανάμεσα στον Ντέιβιντ Γκίλμορ και τον Ρότζερ Γουότερς. Διότι πώς αλλιώς εξηγείται το γεγονός ότι αυτή την εποχή το συγκρότημα περιοδεύει ανά την υφήλιο... κατά δυάδες;





    Από τη μια ο Γκίλμορ, διαφημιζόμενος ως «η φωνή και η κιθάρα των Πινκ Φλόιντ» και επικουρούμενος από τον οργανίστα Ρικ Ράιτ, παρουσιάζει στις κατά τόπους ζωντανές εμφανίσεις του μια σειρά από δημοφιλή δείγματα του καταλόγου του συγκροτήματος πλαισιωμένα με τραγούδια από το ολοκαίνουριο πόνημά του «On an island». Και από την άλλη ο Γουότερς, υπερθεματίζοντας ως «η δημιουργική ιδιοφυΐα των Πινκ Φλόιντ» και εξασφαλίζοντας τη συνδρομή του ντραμίστα Νικ Μέισον, αποδίδει επί σκηνής ολόκληρο το περίφημο «The dark side of the Moon» διανθισμένο με αποσπάσματα από την προσωπική του καριέρα. Αυτό θα κάνει και στο Τέρα Βάιμπ της Μαλακάσας την Κυριακή 18 Ιουνίου, με το φεγγάρι να βρίσκεται -σημαδιακά;- στο τελευταίο του τέταρτο!

    Αυτή η ροκ «Σονάτα του Σεληνόφωτος» όμως αποτελείται από κάποια «καλά κρυμμένα μυστικά και ντοκουμέντα». Δοθείσης της ευκαιρίας, ας τα... «ασβεστώσουμε με φεγγαρόφωτο» λοιπόν, όπως έγραφε και ο Γιάννης Ρίτσος στο εν λόγω αριστούργημά του πριν από μισόν αιώνα.

    Οι συνθήκες που προβίβασαν τους Πινκ Φλόιντ από μπροστάρηδες του λονδρέζικου αντεργκράουντ σε πρωτοκλασάτες φίρμες της παγκόσμιας ροκ ελίτ διαμορφώθηκαν σε περιβάλλον υπερσύγχρονης τεχνολογίας και υψηλής πιστότητας, για τα δεδομένα των αρχών της δεκαετίας του '70 φυσικά. Χειριστής της κονσόλας στο στούντιο της Αμπεϊ Ρόουντ ήταν ο πρωτόβγαλτος πλην εφευρετικός Αλαν Πάρσονς. Και τοποτηρητής της εύθραυστης ισορροπίας ανάμεσα στον Γουότερς (που είχε ήδη αυτοανακηρυχθεί πνευματικός καθοδηγητής της μπάντας) και στον Γκίλμορ (που όρθωνε το δεξιοτεχνικό του ανάστημα) ορίστηκε ο πολυμήχανος Κρις Τόμας, που είχε ήδη δει τα χειρότερα με τα Σκαθάρια κατά τη διάρκεια της ηχογράφησης του «Λευκού άλμπουμ». Με τη βοήθειά τους η υπόθεση «The dark side of the Moon» διευθετήθηκε μέσα σε μισό χρόνο και κάτι, από τον Ιούνιο του '72 μέχρι τον Ιανουάριο του '73.

    Περισσότερο μια αλληλουχία θεμάτων που πραγματεύονταν τις αβάσταχτες πιέσεις της καθημερινότητας και την παράνοια που μπορούν να προκαλέσουν, παρά μια σειρά από συμβατικά τραγούδια, το άλμπουμ ήταν γεμάτο από αριστοτεχνικά δομημένα ηχητικά εφέ (το παραλήρημα της ταμειακής μηχανής στο «Money», ο οργασμός των ρολογιών στο «Time») και εντυπωσιακά φωνητικά ακροβατικά που διεκπεραίωσαν στο μεν «The great gig in the sky» η παντελώς άγνωστη λευκή Κλερ Τόρι έναντι ευτελούς ποσού, στα δε υπόλοιπα ένα κουαρτέτο με πρωθιέρεια την ιδιαίτερα δημοφιλή κάποτε στους μοντ κύκλους Αφροαμερικανίδα Ντόρις Τρόι.

    Συνέβαλαν κι αυτές ώστε ο ήχος ν' ακούγεται σαν την ενσάρκωση του πιο τρελού ονείρου ενός χαϊφιντελίστα. Στο κατάμαυρο εξώφυλλο του άλμπουμ, πρωτοποριακή σύλληψη των κοφτερών μυαλών της γραφιστικής κολεκτίβας Hipgnosis, κυριαρχούσε η ανάλυση μιας ακτίνας φωτός -με το έβδομο χρώμα, το βαθύ μπλε, να λάμπει διά της απουσίας του. Στο εσωτερικό του διπλού φακέλου οι στίχοι, η πράσινη φωτεινή γραμμή μεταλλαγμένη σε καρδιογράφημα και μπόνους δύο αυτοκόλλητα σε μέγεθος καρτ ποστάλ και δύο, διπλωμένες στα τέσσερα, αφίσες- η μία με φωτογραφίες του συγκροτήματος εν δράσει και η άλλη με τις πυραμίδες της Αιγύπτου φωτογραφημένες με νυχτερινό φως και διάφορα φίλτρα.

    Αν και το άλμπουμ των Πινκ Φλόιντ φάνηκε εντελώς πρωτότυπο και τολμηρό την εποχή εκείνη, στην πραγματικότητα μερικά κομμάτια του είχαν ξανακουστεί με τον έναν ή τον άλλον τρόπο. Μια διαφορετική εκδοχή του «Breathe» είχε εμφανιστεί αρχικά στο σάουντρακ του ντοκιμαντέρ «The body» (1970), που είχε ηχογραφήσει ο Γουότερς και τα τρία υπόλοιπα μέλη του συγκροτήματος, δίχως όμως να αναφέρονται, με τον πειραματικό συνθέτη Ρον Γκίζιν. Επίσης ένα ακόμα τραγούδι από το ίδιο σάουντρακ, το «Give birth to a smile», αποτέλεσε τον «οδηγό» για το «Eclipse». Για ένα άλλο σάουντρακ, της ταινίας «Zabriski Point» (1970) του Μικελάντζελο Αντονιόνι, ηχογραφήθηκε μια πρώιμη άποψη του «Us and them», αλλά δεν έφτασε τότε μέχρι το τελικό μοντάζ. Το κομμάτι «The great gig in the sky» αποτελεί την τελειοποιημένη μορφή του «The mortality sequence», γνωστού και ως «Religious theme». Επρόκειτο για ένα τρικ στις συναυλίες του συγκροτήματος, όπου ένα κατανυκτικό θέμα του Ράιτ στα πλήκτρα «έντυνε» προηχογραφημένες απαγγελίες αποσπασμάτων από τη Βίβλο.

    Τα βασικά μέρη του «Brain damage» γράφτηκαν κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων του άλμπουμ «Meddle» (1971). Εμπνευσμένο μάλιστα από τη διανοητική κατάσταση του Σιντ Μπάρετ (του πάλαι ποτέ ιδρυτή του συγκροτήματος, που από τις αρχές της δεκαετίας του '70 είχε ήδη «ξεφύγει»), είχε τους λίαν εύστοχους «τίτλους εργασίας» «The lunatic song» και... «The dark side of the Moon». Ετσι ακριβώς μάλιστα σκόπευε το συγκρότημα να βαφτίσει και το, όγδοο κατά σειρά, άλμπουμ του. Το 1971 όμως οι Μέντισιν Χεντ, ένα ιδιόρρυθμο βρετανικό φολκ-ροκ ντουέτο, είχε τη φαεινή ιδέα να κυκλοφορήσει το τρίτο του άλμπουμ με τον ίδιο τίτλο. Τότε οι Πινκ Φλόιντ υιοθέτησαν τον τίτλο «Eclipse», εμπνευσμένοι προφανώς από το ομώνυμο αριστούργημα που είχε παρουσιάσει ο Αντονιόνι το '62. Καθώς όμως το άλμπουμ των Μέντισιν Χεντ πέρασε απαρατήρητο, επέστρεψαν στην αρχική επιλογή τους.

    Εδώ και κάμποσα χρόνια κυκλοφορεί ο μύθος ότι το άλμπουμ «The dark side of the Moon» λειτουργεί ως σάουντρακ στο κλασικό τεκνικολόρ παραμύθι του Βίκτορ Φλέμινγκ «Ο μάγος του Οζ» (1939).

    Υποτίθεται, λοιπόν, ότι, αν ξεκινήσει κανείς το άλμπουμ τη στιγμή που το λιοντάρι της MGM βρυχάται για τρίτη φορά στην οθόνη, τότε υπάρχει απόλυτη ταύτιση της εικόνας του dvd με τον ήχο του cd. Σε σκηνές, όπως π.χ. όταν το Σκιάχτρο χορεύει, ακούγεται η φράση «Got to keep the loonies on the path» («πρέπει να κρατήσουμε τους μουρλούς υπό έλεγχο») από το τραγούδι «Brain damage». Οταν πάλι η Ντόροθι ακουμπά το αφτί της στο στήθος του Τενεκεδένιου, αντηχεί μια καρδιά που χτυπάει ρυθμικά. Πώς γίνεται όμως ένα άλμπουμ που μετά βίας ξεπερνάει τα 42 λεπτά να επενδύσει καρέ-καρέ μια ταινία που διαρκεί μία ώρα και 45 λεπτά είναι κάτι που μάλλον δεν εξηγείται και τόσο εύκολα!

    Αντίθετα, μία δεδηλωμένη επιρροή είναι η εξής: ο στίχος «Hanging on in quiet desperation is the english way» στο «Time» είναι μία παραλλαγή της φράσης «The mass of men lead lives of quiet desperation» από τη νουβέλα «Walden» (1854) του αμερικανού ποιητή και γκουρού της μη βίας Χένρι Ντέιβιντ Θόρο. Στο βασίλειο των απόκρυφων επιστημών η φράση «η σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού», η πλευρά δηλαδή που δεν είναι ορατή από τη Γη, παραπέμπει στο υποσυνείδητο. Στις τελευταίες στροφές του δίσκου ακούγεται η φράση: «Δεν υπάρχει σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού· στην πραγματικότητα είναι ολόκληρο βυθισμένο στο σκοτάδι».

    Το άλμπουμ κυκλοφόρησε πρώτα στις ΗΠΑ στις 10 Μαρτίου του 1973. Ανέβηκε στην κορυφή του Billboard, αλλά άντεξε εκεί μία και μόνο εβδομάδα: το έριξε ο Ελβις Πρίσλεϊ στέλνοντας τα χαιρετίσματά του από την εξωτική Χαβάη! («Aloha from Hawaii»). Στη συνέχεια όμως παρέμεινε στους αμερικάνικους καταλόγους επιτυχιών επί... 741 εβδομάδες! Ενα ρεκόρ που δεν πρόκειται να καταρριφθεί ποτέ, καθώς οι κανονισμοί του εν λόγω τσαρτ δεν επιτρέπουν πλέον την παραμονή ενός άλμπουμ μετά το πέρας της δεκαετίας...

    Στις 23 Μαρτίου του 1973 κυκλοφόρησε και στη Βρετανία. Οσο απίστευτο κι αν ακούγεται όμως, τόσο το «Billion dollar babies» του Αλις Κούπερ όσο και το «Houses of the Holy» των Λεντ Ζέπελιν του επέτρεψαν να φτάσει μόνο στο νούμερο δύο. Γεγονός όμως που δεν το εμπόδισε να πετύχει και εκεί ένα σερί... 301 εβδομάδων! Από τότε μέχρι σήμερα το άλμπουμ «The dark side of the Moon», που σημειωτέον επελέγη ως το πρώτο cd που θα τύπωνε η ΕΜΙ στη μετά το βινύλιο εποχή, έχει καταναλωθεί σε περισσότερα από 35 εκατ. αντιτύπων, εκ των οποίων οι διακόσιες πενήντα χιλιάδες περίπου εντός των ορίων της ελληνικής επικράτειας!

    Το άλμπουμ αποδόθηκε ολόκληρο επί σκηνής, και από τους τέσσερις Πινκ Φλόιντ, περίπου 400 φορές - με τελευταία αυτήν στο φεστιβάλ του Νέμπγουορθ το '75. Τον Σεπτέμβριο του 1983 κυκλοφόρησε στη Βρετανία ένα σινγκλ και ένα άλμπουμ με τίτλο «The dark side of the Sun». Αμφότερα περιείχαν μουσική που είχε γράψει ο Σταύρος Ξαρχάκος για λογαριασμό του BBC!


    πηγη enet.gr

    kalouka
    05.06.2006, 14:50
    ΡΟΤΖΕΡ ΓΟΥΟΤΕΡΣ


    Μια βόλτα στο φεγγάρι


    Του ΝΙΚΟΥ ΠΕΤΡΟΥΛΑΚΗ


    Φαίνεται πως η επανασύνδεση των Πινκ Φλόιντ πέρυσι τον Ιούνιο στο Live 8 κάθε άλλο παρά σήμανε το τέλος της βεντέτας ανάμεσα στον Ντέιβιντ Γκίλμορ και τον Ρότζερ Γουότερς. Διότι πώς αλλιώς εξηγείται το γεγονός ότι αυτή την εποχή το συγκρότημα περιοδεύει ανά την υφήλιο... κατά δυάδες;





    Από τη μια ο Γκίλμορ, διαφημιζόμενος ως «η φωνή και η κιθάρα των Πινκ Φλόιντ» και επικουρούμενος από τον οργανίστα Ρικ Ράιτ, παρουσιάζει στις κατά τόπους ζωντανές εμφανίσεις του μια σειρά από δημοφιλή δείγματα του καταλόγου του συγκροτήματος πλαισιωμένα με τραγούδια από το ολοκαίνουριο πόνημά του «On an island». Και από την άλλη ο Γουότερς, υπερθεματίζοντας ως «η δημιουργική ιδιοφυΐα των Πινκ Φλόιντ» και εξασφαλίζοντας τη συνδρομή του ντραμίστα Νικ Μέισον, αποδίδει επί σκηνής ολόκληρο το περίφημο «The dark side of the Moon» διανθισμένο με αποσπάσματα από την προσωπική του καριέρα. Αυτό θα κάνει και στο Τέρα Βάιμπ της Μαλακάσας την Κυριακή 18 Ιουνίου, με το φεγγάρι να βρίσκεται -σημαδιακά;- στο τελευταίο του τέταρτο!

    Αυτή η ροκ «Σονάτα του Σεληνόφωτος» όμως αποτελείται από κάποια «καλά κρυμμένα μυστικά και ντοκουμέντα». Δοθείσης της ευκαιρίας, ας τα... «ασβεστώσουμε με φεγγαρόφωτο» λοιπόν, όπως έγραφε και ο Γιάννης Ρίτσος στο εν λόγω αριστούργημά του πριν από μισόν αιώνα.

    Οι συνθήκες που προβίβασαν τους Πινκ Φλόιντ από μπροστάρηδες του λονδρέζικου αντεργκράουντ σε πρωτοκλασάτες φίρμες της παγκόσμιας ροκ ελίτ διαμορφώθηκαν σε περιβάλλον υπερσύγχρονης τεχνολογίας και υψηλής πιστότητας, για τα δεδομένα των αρχών της δεκαετίας του '70 φυσικά. Χειριστής της κονσόλας στο στούντιο της Αμπεϊ Ρόουντ ήταν ο πρωτόβγαλτος πλην εφευρετικός Αλαν Πάρσονς. Και τοποτηρητής της εύθραυστης ισορροπίας ανάμεσα στον Γουότερς (που είχε ήδη αυτοανακηρυχθεί πνευματικός καθοδηγητής της μπάντας) και στον Γκίλμορ (που όρθωνε το δεξιοτεχνικό του ανάστημα) ορίστηκε ο πολυμήχανος Κρις Τόμας, που είχε ήδη δει τα χειρότερα με τα Σκαθάρια κατά τη διάρκεια της ηχογράφησης του «Λευκού άλμπουμ». Με τη βοήθειά τους η υπόθεση «The dark side of the Moon» διευθετήθηκε μέσα σε μισό χρόνο και κάτι, από τον Ιούνιο του '72 μέχρι τον Ιανουάριο του '73.

    Περισσότερο μια αλληλουχία θεμάτων που πραγματεύονταν τις αβάσταχτες πιέσεις της καθημερινότητας και την παράνοια που μπορούν να προκαλέσουν, παρά μια σειρά από συμβατικά τραγούδια, το άλμπουμ ήταν γεμάτο από αριστοτεχνικά δομημένα ηχητικά εφέ (το παραλήρημα της ταμειακής μηχανής στο «Money», ο οργασμός των ρολογιών στο «Time») και εντυπωσιακά φωνητικά ακροβατικά που διεκπεραίωσαν στο μεν «The great gig in the sky» η παντελώς άγνωστη λευκή Κλερ Τόρι έναντι ευτελούς ποσού, στα δε υπόλοιπα ένα κουαρτέτο με πρωθιέρεια την ιδιαίτερα δημοφιλή κάποτε στους μοντ κύκλους Αφροαμερικανίδα Ντόρις Τρόι.

    Συνέβαλαν κι αυτές ώστε ο ήχος ν' ακούγεται σαν την ενσάρκωση του πιο τρελού ονείρου ενός χαϊφιντελίστα. Στο κατάμαυρο εξώφυλλο του άλμπουμ, πρωτοποριακή σύλληψη των κοφτερών μυαλών της γραφιστικής κολεκτίβας Hipgnosis, κυριαρχούσε η ανάλυση μιας ακτίνας φωτός -με το έβδομο χρώμα, το βαθύ μπλε, να λάμπει διά της απουσίας του. Στο εσωτερικό του διπλού φακέλου οι στίχοι, η πράσινη φωτεινή γραμμή μεταλλαγμένη σε καρδιογράφημα και μπόνους δύο αυτοκόλλητα σε μέγεθος καρτ ποστάλ και δύο, διπλωμένες στα τέσσερα, αφίσες- η μία με φωτογραφίες του συγκροτήματος εν δράσει και η άλλη με τις πυραμίδες της Αιγύπτου φωτογραφημένες με νυχτερινό φως και διάφορα φίλτρα.

    Αν και το άλμπουμ των Πινκ Φλόιντ φάνηκε εντελώς πρωτότυπο και τολμηρό την εποχή εκείνη, στην πραγματικότητα μερικά κομμάτια του είχαν ξανακουστεί με τον έναν ή τον άλλον τρόπο. Μια διαφορετική εκδοχή του «Breathe» είχε εμφανιστεί αρχικά στο σάουντρακ του ντοκιμαντέρ «The body» (1970), που είχε ηχογραφήσει ο Γουότερς και τα τρία υπόλοιπα μέλη του συγκροτήματος, δίχως όμως να αναφέρονται, με τον πειραματικό συνθέτη Ρον Γκίζιν. Επίσης ένα ακόμα τραγούδι από το ίδιο σάουντρακ, το «Give birth to a smile», αποτέλεσε τον «οδηγό» για το «Eclipse». Για ένα άλλο σάουντρακ, της ταινίας «Zabriski Point» (1970) του Μικελάντζελο Αντονιόνι, ηχογραφήθηκε μια πρώιμη άποψη του «Us and them», αλλά δεν έφτασε τότε μέχρι το τελικό μοντάζ. Το κομμάτι «The great gig in the sky» αποτελεί την τελειοποιημένη μορφή του «The mortality sequence», γνωστού και ως «Religious theme». Επρόκειτο για ένα τρικ στις συναυλίες του συγκροτήματος, όπου ένα κατανυκτικό θέμα του Ράιτ στα πλήκτρα «έντυνε» προηχογραφημένες απαγγελίες αποσπασμάτων από τη Βίβλο.

    Τα βασικά μέρη του «Brain damage» γράφτηκαν κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων του άλμπουμ «Meddle» (1971). Εμπνευσμένο μάλιστα από τη διανοητική κατάσταση του Σιντ Μπάρετ (του πάλαι ποτέ ιδρυτή του συγκροτήματος, που από τις αρχές της δεκαετίας του '70 είχε ήδη «ξεφύγει»), είχε τους λίαν εύστοχους «τίτλους εργασίας» «The lunatic song» και... «The dark side of the Moon». Ετσι ακριβώς μάλιστα σκόπευε το συγκρότημα να βαφτίσει και το, όγδοο κατά σειρά, άλμπουμ του. Το 1971 όμως οι Μέντισιν Χεντ, ένα ιδιόρρυθμο βρετανικό φολκ-ροκ ντουέτο, είχε τη φαεινή ιδέα να κυκλοφορήσει το τρίτο του άλμπουμ με τον ίδιο τίτλο. Τότε οι Πινκ Φλόιντ υιοθέτησαν τον τίτλο «Eclipse», εμπνευσμένοι προφανώς από το ομώνυμο αριστούργημα που είχε παρουσιάσει ο Αντονιόνι το '62. Καθώς όμως το άλμπουμ των Μέντισιν Χεντ πέρασε απαρατήρητο, επέστρεψαν στην αρχική επιλογή τους.

    Εδώ και κάμποσα χρόνια κυκλοφορεί ο μύθος ότι το άλμπουμ «The dark side of the Moon» λειτουργεί ως σάουντρακ στο κλασικό τεκνικολόρ παραμύθι του Βίκτορ Φλέμινγκ «Ο μάγος του Οζ» (1939).

    Υποτίθεται, λοιπόν, ότι, αν ξεκινήσει κανείς το άλμπουμ τη στιγμή που το λιοντάρι της MGM βρυχάται για τρίτη φορά στην οθόνη, τότε υπάρχει απόλυτη ταύτιση της εικόνας του dvd με τον ήχο του cd. Σε σκηνές, όπως π.χ. όταν το Σκιάχτρο χορεύει, ακούγεται η φράση «Got to keep the loonies on the path» («πρέπει να κρατήσουμε τους μουρλούς υπό έλεγχο») από το τραγούδι «Brain damage». Οταν πάλι η Ντόροθι ακουμπά το αφτί της στο στήθος του Τενεκεδένιου, αντηχεί μια καρδιά που χτυπάει ρυθμικά. Πώς γίνεται όμως ένα άλμπουμ που μετά βίας ξεπερνάει τα 42 λεπτά να επενδύσει καρέ-καρέ μια ταινία που διαρκεί μία ώρα και 45 λεπτά είναι κάτι που μάλλον δεν εξηγείται και τόσο εύκολα!

    Αντίθετα, μία δεδηλωμένη επιρροή είναι η εξής: ο στίχος «Hanging on in quiet desperation is the english way» στο «Time» είναι μία παραλλαγή της φράσης «The mass of men lead lives of quiet desperation» από τη νουβέλα «Walden» (1854) του αμερικανού ποιητή και γκουρού της μη βίας Χένρι Ντέιβιντ Θόρο. Στο βασίλειο των απόκρυφων επιστημών η φράση «η σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού», η πλευρά δηλαδή που δεν είναι ορατή από τη Γη, παραπέμπει στο υποσυνείδητο. Στις τελευταίες στροφές του δίσκου ακούγεται η φράση: «Δεν υπάρχει σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού· στην πραγματικότητα είναι ολόκληρο βυθισμένο στο σκοτάδι».

    Το άλμπουμ κυκλοφόρησε πρώτα στις ΗΠΑ στις 10 Μαρτίου του 1973. Ανέβηκε στην κορυφή του Billboard, αλλά άντεξε εκεί μία και μόνο εβδομάδα: το έριξε ο Ελβις Πρίσλεϊ στέλνοντας τα χαιρετίσματά του από την εξωτική Χαβάη! («Aloha from Hawaii»). Στη συνέχεια όμως παρέμεινε στους αμερικάνικους καταλόγους επιτυχιών επί... 741 εβδομάδες! Ενα ρεκόρ που δεν πρόκειται να καταρριφθεί ποτέ, καθώς οι κανονισμοί του εν λόγω τσαρτ δεν επιτρέπουν πλέον την παραμονή ενός άλμπουμ μετά το πέρας της δεκαετίας...

    Στις 23 Μαρτίου του 1973 κυκλοφόρησε και στη Βρετανία. Οσο απίστευτο κι αν ακούγεται όμως, τόσο το «Billion dollar babies» του Αλις Κούπερ όσο και το «Houses of the Holy» των Λεντ Ζέπελιν του επέτρεψαν να φτάσει μόνο στο νούμερο δύο. Γεγονός όμως που δεν το εμπόδισε να πετύχει και εκεί ένα σερί... 301 εβδομάδων! Από τότε μέχρι σήμερα το άλμπουμ «The dark side of the Moon», που σημειωτέον επελέγη ως το πρώτο cd που θα τύπωνε η ΕΜΙ στη μετά το βινύλιο εποχή, έχει καταναλωθεί σε περισσότερα από 35 εκατ. αντιτύπων, εκ των οποίων οι διακόσιες πενήντα χιλιάδες περίπου εντός των ορίων της ελληνικής επικράτειας!

    Το άλμπουμ αποδόθηκε ολόκληρο επί σκηνής, και από τους τέσσερις Πινκ Φλόιντ, περίπου 400 φορές - με τελευταία αυτήν στο φεστιβάλ του Νέμπγουορθ το '75. Τον Σεπτέμβριο του 1983 κυκλοφόρησε στη Βρετανία ένα σινγκλ και ένα άλμπουμ με τίτλο «The dark side of the Sun». Αμφότερα περιείχαν μουσική που είχε γράψει ο Σταύρος Ξαρχάκος για λογαριασμό του BBC!


    πηγη enet.gr