ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997

    Μάνος Αχαλινωτόπουλος, ο ''Υάκινθος'' της δισκογραφίας...

    megaloserwtikos
    24.09.2006, 16:10
    Η Γιορτή
    (θύμηση από τις πρωινές εκστατικές ώρες των πανηγυριών)

    ''Δεκατέσσερις ώρες να φυσάς κλαρίνο
    το οινόπνευμα να εξατμίζεται μέσα του και μέσα σου.
    Έρωτας στην σκόνη,
    ο χορός ανυψώνεται, οι αλήθειες τώρα λέγονται,
    όλοι τις ξέρουν, όλοι τις ήξεραν,
    μόνο που πρέπει κάποιος να τις τραγουδήσει.
    Εκείνοι θα του πουν
    και αυτός θα κρυφακούσει τη γη κι εκείνους μαζί
    και θα επιστρέψει το πρόσφορο
    στην κοινή ΓΙΟΡΤΗ στην χαρά των ΟΛΩΝ.'' (από το ένθετο του ''υάκινθου'')

    Γεννήθηκε στις 11 Ιανουαρίου του 1968 στην Αθήνα από γονείς μικρασιατικής καταγωγής.
    Ο Μάνος Αχαλινωτόπουλος, ξεκίνησε να ασχολείται με την μουσική εννιά χρονών παιδί, ακολουθώντας τον θείο του στα πανηγύρια. Μαγευόταν από τον διονυσιασμό και την αμεσότητα των μουσικών οργάνων.
    Από τη μια η παράδοση κι από την άλλη το έντεχνο τραγούδι, η τζαζ , το ροκ.
    Σπούδασε παιδαγωγικά και κατόπιν πολιτικές επιστήμες στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, ενώ παράλληλα σπούδασε βυζαντινή μουσική και ασχολήθηκε με τα ανώτερα θεωρητικά της ευρωπαικής μουσικής έχοντας δάσκαλο τον Μιχάλη Τραυλό.

    Το 1987 παίρνει το βραβείο καλύτερου σολίστα στο φεστιβάλ Ιθάκης.
    Το 1988 συμμετείχε στο Παμμεσογειακό φεστιβάλ Φολκλορικής μουσικής στη Βαλένθια της Ισπανίας.

    Έχει συνεργαστεί με μεγάλους Έλληνες συνθέτες και μουσικούς, δισκογραφικά η σε συναυλίες, όπως οι :
    Χάρις Αλεξίου (Βύσσινο και νεράντζι),
    Ελευθερία Αρβανιτάκη (''Εκτός προγράμματος'', τραγουδά μαζί της το ''μαύρο μου χελιδόνι'' και ''της πικροδάφνης τον ανθό'' επίσης στην ''εκπομπή'' έχει συνθέσει το ''στα νερά να περπατήσω'')
    Νίκος Πορτοκάλογλου ''Κρυφτό''.
    Αλκίνοος Ιωαννίδης ''Ανεμοδείκτης'', ''όπως μυστικά και ήσυχα'', κ.α.
    Μιχάλης Χατζηγιάννης (τον συνόδευσε στο σιντάκι με τα παραδοσιακά που ηχογράφησε για το περιοδικό των ''νέων'' τον ''ταχυδρόμο'' πρωτοχρονιά του 06).
    Επίσης με τους Γ. Νταλάρα, Δ. Γαλάνη, Α. Πρωτοψάλτη, Ε.Πασπαλά, Στ. Κραουνάκη, Χρ. Νικολόπουλο, Δ. Σαββόπουλο κ.α.
    Επίσης και στην δεύτερη δισκογραφική δουλειά των Ιασις.
    Δημιούργησε το μουσικό σχήμα ''Ελλήσποντος'' (1993), μαζί με τον συνθέτη και λυράρη Ηλία Παπαδόπουλο, κάνοντας συναυλίες και ηχογραφώντας δίσκους.

    Είναι βιρτουόζος στο κλαρίνο, το ζουρνά, τις φλογέρες, στο kaval και άλλα παραδοσιακά πνευστά όργανα.
    Ο πρώτος και μοναδικός του προσωπικός δίσκος με τίτλο ''Υάκινθος'', κυκλοφόρησε την άνοιξη του 1998.

    Υάκινθος
    ''Το μόνο που ξέρω είναι ότι η παράδοση που πρωτογνώρισα 9 χρονών παιδάκι, κάνοντας δίπλα στον παππού μου τα πρώτα μου βήματα στο κλαρίνο... δεν είναι ''η γραία η ανέραστος, η ημιθανής και αν αφασία τελούσα'' με το σηκωμένο δασκαλίστικο δάκτυλο, αλλά ήταν και παραμένει κορίτσι χαρμόλυπο, γεμάτο χυμούς, ολοζώντανο και αγαπητικό, που χορεύει ξυπόλυτο στο χώμα, με μια διάθεση να αμαρτάνει και πάλι να μετανοεί...''

    Ενας από τους σημαντικότερους δίσκους της δεκαετίας του 90, κάτα την γνώμη μου.
    Στα 13 μουσικά του κομμάτια, μπορείς να αφεθείς και να ταξιδέψεις στην Ελλάδα της φύσης και των χωριών, με μια μουσική γήινη και αληθινή.
    Στο δίσκο μπορεί κανείς να ακούσει την ''ηλιογέννητη'' από τόν Αλέξη Παρχαρίδη, πραγματικός ύμνος ομορφιάς, σαν να ακούς κρυστάλλινους ήχους. Ο ίδιος ο συνθέτης ακούγεται στο ''νανούρισμα'', αλλά και στην ''ηχώ''. Ο ψάλτης Χρήστος Χαλκιάς στο ''δοξαστικό''. Μελωδικότατες στιγμές επίσης το ''ρομ'', ''το τραγουδάκι του κλαρίνου'', αλλά και η ''φωτογραφία'' που κλείνει ο δίσκος.

    Ας μιλήσουμε λοιπόν για τον Μάνο Αχαλινωτόπουλο...

    * κάποιες από τις βιογραφικές πληροφορίες τις έχω μαζέψει, από εφημερίδες, κυρίως όμως από το in.gr.


    με την πρώτη σταγόνα της βροχής, σκοτώθηκε το καλοκαίρι...

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : megaloserwtikos στις 24-09-2006 17:18 ]


    επισυναπτόμενα: Αχαλινωτόπουλος.gif 
    Lansetris
    24.09.2006, 22:40
    Πραγματικά, σπουδαίος ο Μάνος Αχαλινωτόπουλος και ο "Υάκινθος" ένας δίσκος απολαυστικός από την αρχή ως το τέλος. Με εντυπωσιάζει η πολυμοφία του δίσκου (ψαλμοί, ρομ, ποντιακά, αρμένικα, σύγχρονα ορχηστρικά)και το γεγονός ότι ο Μάνος παρόλο που κυριαρχεί με τα πνευστά του, δεν "καπελώνει καμιά στιγμή το συγκρότημα που τον συνοδεύει.

    Είδα ένα όνειρο μικρό
    που γλύκανε η καρδιά μου.
    Είχα φτερά, πνοή, γιορτή,
    ψηλό το πέταγμά μου.

    Κι έψαχνα λέει στα σύτννεφα
    στην αγκαλιά του αγέρα
    να βρω την ηλιογέννητη
    του ήλιου θυγατέρα, αχ στο πέταγμά μου.
    ...................................................
    ...................................................
    Βρίσκω την Ηλιογέννητη
    στου σύννεφου την άκρη,
    φλόγα φωτιάς τα μάτια της,
    χρυσή είν' η θωριά της,
    αχ η θωριά της.

    Αν θες να μάθεις που θα πας,
    και να σωθείς γυρεύεις,
    παιδί να γίνεις μάτια μου
    στο μύθο να πιστεύεις.

    Άπαιχτο !!!
    billy_cobham_2005
    25.09.2006, 02:08
    Απίστευτος μουσικός ακόμα πιο απίστευτος κλαρινοπαίχτης... Από την πλευρά μου, αναμένω την μελλοντική τοποθέτησή του, στο θρόνο που εδώ και πολλά χρόνια, στρογγυλοκάθεται ο Μυθικός Πέτρος Λούκας Χαλκιάς...
    katerina229
    25.09.2006, 11:30
    Δεν θα πω πως δεν είναι καλός κλαρινίστας. Θα πω όμως ότι σίγουρα υπάρχουν 3 τουλάχιστον πολύ καλύτεροι από αυτόν. Κι αυτό δεν είναι μόνο γνώμη δική μου αλλά γνώμη πολλών μουσικών του χώρου. Το πρώτο όνομα που θα αναφέρω είναι αυτό του Νίκου Φιλιππίδη. Το παίξιμο του Φιλιππίδη δεν μπορεί να συγκριθεί, κατά τη γνώμη μου. Δυστυχώς όμως όποιος κυνηγά τη δημοσιότητα με πάθος, απ' τη στιγμή που θα γίνει αναγνωρίσιμος, ανεξάρτητα αν είναι ο καλύτερος ή όχι, ο πολύς κόσμος δημιουργεί έναν μύθο γύρω από το όνομά του. Ειδικά για τον Αχαλινωτόπουλο βέβαια δεν θα πω πως δεν αξίζει να γίνεται λόγος γύρω από το όνομά του, αλλά θα το θεωρούσα πιο δίκαιο να γίνετια μεν λόγος, αλλά ο κόσμος να είναι περισσότερο ενημερωμένος για κλαρινίστες όπως ο Φιλιππίδης ή ο Κωτσίνης που είναι σαφώς για 'μένα και για πολλούς μουσικούς ακόμη, πολύ ικανότεροι.
    megaloserwtikos
    25.09.2006, 17:38
    Για να πω την αλήθεια, αυτούς που αναφέρεις τους αγνοώ. Δεν έχω λόγο να πιστεύω πως δεν είναι εξίσου καλοί, η και καλύτεροι. Απλά κάνω την σκέψη, ότι ο Αχαλινωτόπουλος πέρα από κλαρινίστας, έγραψε έναν υπέροχο δίσκο, τον ''Υάκινθο'', επίσης έχει γράψει τραγούδια κάτα καιρούς κι αυτά όλα να του δίνουν την δημοσιότητα. Επίσης τον θυμάμαι να τραγουδά δίπλα στην Αρβανιτάκη, πριν χρόνια στην Ιερά Οδό, σε κατάμεστο μαγαζί.
    Αυτά του έχουν δώσει δημοσιότητα, όχι τόσο το κλαρίνο του.
    Μπορεί να κάνω λάθος, μουσικός δεν είμαι, αλλά πιστεύω ότι μια κάποια εκδοχή είναι κι αυτή.
    billy_cobham_2005
    25.09.2006, 18:31
    Το μέλος katerina229 στις 25-09-2006 στις 11:30 έγραψε...
    Παράθεση:

    Δεν θα πω πως δεν είναι καλός κλαρινίστας. Θα πω όμως ότι σίγουρα υπάρχουν 3 τουλάχιστον πολύ καλύτεροι από αυτόν. Κι αυτό δεν είναι μόνο γνώμη δική μου αλλά γνώμη πολλών μουσικών του χώρου. Το πρώτο όνομα που θα αναφέρω είναι αυτό του Νίκου Φιλιππίδη. Το παίξιμο του Φιλιππίδη δεν μπορεί να συγκριθεί, κατά τη γνώμη μου. Δυστυχώς όμως όποιος κυνηγά τη δημοσιότητα με πάθος, απ' τη στιγμή που θα γίνει αναγνωρίσιμος, ανεξάρτητα αν είναι ο καλύτερος ή όχι, ο πολύς κόσμος δημιουργεί έναν μύθο γύρω από το όνομά του. Ειδικά για τον Αχαλινωτόπουλο βέβαια δεν θα πω πως δεν αξίζει να γίνεται λόγος γύρω από το όνομά του, αλλά θα το θεωρούσα πιο δίκαιο να γίνετια μεν λόγος, αλλά ο κόσμος να είναι περισσότερο ενημερωμένος για κλαρινίστες όπως ο Φιλιππίδης ή ο Κωτσίνης που είναι σαφώς για 'μένα και για πολλούς μουσικούς ακόμη, πολύ ικανότεροι.



    Όντως οι εν λόγω μουσικοί είναι εξαιρετικοί... Δεν αντιλέγω... Δεν έχω δεί όμως από κάποιον από αυτούς κάποια ολοκληρωμένη σύνθεση, που να προχώρησε δισκογραφικά. Υπάρχουν και άλλοι πολύ καλοί.... Το ζήτημα όμως δεν είναι απλά (για μένα προσωπικά) η τεχνική και η εκτελεστική δεινότητα... Παίζει μεγάλο ρόλο δεν λέω, όμως η φαντασία και η ικανότητα να μετατρέπεις το κάθε συναίσθημα σε μουσική είναι κάτι ανώτερο....
    XeniaRodo
    25.01.2007, 13:17
    Πολύ ωραίος δίσκος και η "ηλιογένητη" καταπληκτικό τραγούδι....
    darbukaboy
    25.04.2007, 09:04
    Τ'ανεμου αστρο κι εγω το πιο μικρο
    μες το φως της αυγης ανατολης
    μες το μπλε τ'ουρανου του γιορτινου

    Η ματια μου δροσια σταλαγματια
    με το φοβο γελ' αχ πως πετω
    του ανεμου ψυχη κι εγω
    πως να σωθω,να μαθω που πηγαινω

    Για εμενα ο πιο συναισθηματικος Ελληνας κλαρινιστας.Δεν θα πω ο καλυτερος γιατι οπως εχει ειπωθει υπαρχουν και αλλοι ογκολιθοι αυτου του οργανου(κοτσινης,χαλκιας,φιλιπιδης κτλ).Οταν ακουω το Μανο να παιζει νιωθω μια απιστευτη αγαλλιαση και συναμα πορωση!Μου ξυπναει τρομερα συναισθηματα!Ξερει να συνδυαζει το πανηγυριωτικο ιδιωμα με τη λογια μουσικη παιδεια.
    Επισης εκτος απο πολυ καλος δεξιοτεχνης ειναι και πολυ αξιολογος σαν ανθρωπος.Επειδη τον εχω γνωρισει απο κοντα,απο το λιγο που μιλησαμε καταλαβα οτι ειναι ενας ανθρωπος με κριτικη σκεψη,δεν θετει φραγμους στα ακουσματα του(εννοω δεν κλεινεται στο καβουκι της παραδοσιακοτροπης μουσικης)και ειναι πολυ φιλικος στο να ακουσει αλλες αποψεις και μερικες φορες ακομα και να τις ενστερνιστει.Ειναι αυτο που λεμε ανοιχτομυαλος μουσικος,δεκτικος σε νεες ιδεες και επιρροες.
    Τον εκτιιμω παρα πολυ και ευχομαι καποια στιγμη να μπορεσω να συνεργαστω μαζι του.
    antreas_dr
    25.04.2007, 10:22
    O Υάκινθος είναι απο τα καλύτερα cd που υπάρχουν στη δισκοθήκη μου.
    Ο Μάνος είναι πολύ καλός παίχτης και συνεργάζεται πάντα με καταπληκτικούς μουσικούς.

    Βεβαια υπάρχουν και άλλοι πολλοί καλοί κλαρινιτζίδες. Ο καθένας με το υφος του...
    mousikimaria
    01.10.2007, 21:06
    Δεν ξέρω ποιές είναι οι μουσικές γνώσεις της katerina229.
    Αυτό που έχω να πώ είναι ότι κατά την γνώμη μου αλλά και κατα τη γνώμη πολλών μουσικών του χώρου δεν τίθεται θέμα σύγκρισης του Αχαλινωτόπουλου με τον Κωτσίνη ειδικά, γιατι ο πρώτος είναι στην κορυφη και ο δεύτερος στο πάτο. Όλος ο χώρος ξέρει πως ο Γιώργος Κωτσίνης κυνηγάει την τονικότητα με πάθος αφου το φυσημά του είναι προβληματικό και ειναι μονίμως ξεκούρδιστος. Ο Φιλλιπίδης βεβαίως και είναι σπουδαίος κλαρινετίστας (καμία σχέση με τον Κωτσίνη) αλλά είναι σε τελείως αλλο είδος απο τον Αχαλινωτόπουλο για όσους ξέρουν.
    Να μην μιλάμε αμα δεν γνωρίζουμε.


    darbukaboy
    02.10.2007, 14:18

    Θα διαφωνησω εν μερει με τη Μαρια στο οτι ο Κωτσινης ειναι στον πατο.Ειναι αξιολογος μουσικος(οχι βεβαια στο βεληνεκες του Φιλλιπιδη,αλλα οχι και αμπαλος).

    Βεβαια και οι δυο προαναφερθεντες κλαρινιστες κινουνται σε διαφορετικο μουσικο χωρο απο τον Μανο χωρις ομως αυτο να σημαινει οτι και ο Μανος δεν ειναι πολυ μεγαλος δεξιοτεχνης οσον αφορα το καθαρα δημοτικο ρεπερτοριο.

    Γι'αυτο λοιπον ειναι λιγο επικνδυνη η γενικολογη συγκριση αυτων των καλλιτεχνων.
    -----------------
    αν θες να μαθεις που θα πας και να σωθεις γυρευεις παιδι να γινεις ματια μου στο μυθο να πιστευεις

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : darbukaboy στις 14-11-2008 21:43 ]


    mousikimaria
    07.10.2007, 22:46
    Θα ήθελα να πω στον darbukaboy ότι ο Αχαλινωτόπουλος είναι πολύ μεγάλος κλαρινίστας.Διεθνούς επιπέδου και σπουδαίος αυτοσχεδιαστής.Τα δημοτικά τα παίζει εξαιρετικά και με χρώμα, τα'χει στο τσεπάκι του και υπάρχουν και στη δισκογραφία υποδειγματικές ερμηνείες του στο είδος αυτό.Έχει παίξει άλλωστε από μικρό παιδί με όλους τους μεγάλους δημοτικούς τραγουδιστές(Βέρα,Καρναβάςκ.α) και το έχει βιώσει το πράγμα.Άλλωστε τι θα πει καθαρό δημοτικό ρεπερτόριο?Ξέρεις darbukaboy oνόματα όπως ο Σαλέας, ο Αριστόπουλος, ο Αχαλινωτόπουλος, ο Παζαρέντζης?Ξέρεις πως παίζουν αυτοί τα δημοτικά? Καλύτερα από όλους.Εκτός αν εννοείς καθαρό δημοτικό αυτό το μίζερο για κάτι χορευτικά β διαλογής που πάνε κάτι κλαρινάκια σαν τον Κωτσίνη τον Δήμου κλπ. Μην τα μπερδεύουμε.
    beatlus
    07.10.2007, 23:20
    mousikimaria, νομίζω πως είσαι λιγάκι απόλυτη στον συλλογισμό σου. Προσωπικά, μου αρέσει πολύ ο ήχος και το παίξιμο του Μάνου Αχαλινωτόπολου και πιστεύω πως έχει κάνει σπουδαίες δουλειές. Επίσης, όμως πιστεύω πως τα ονόματα τα οποία παραθέτεις είναι περισσότερο σπουδαίοι εκτελεστές και μουσικοί, παρά υπηρέτες της δημοτικής μας παράδοσης. Εχοντας επίγνωση του τι αναφέρω, θεωρώ πχ, πως ο Σαλέας δεν μπορεί να συμπεριληφθεί στους κλαρινίστες αυτής της κατηγορίας. Είναι ένας εξαιρετικός σολίστας, αλλά το ζειν την παράδοση ως μουσικός σημαίνει κάτι άλλο, αν θέλεις και εσωτερικό... Αυτό, βεβαίως αποτελεί προσωπική άποψη και αν μπορείς να με πείσεις για το αντίθετο, ευχαρίστως θα αφουγκρατσώ την τεκμηρίωσή σου... Ισως, πάλι να έχω αυτή την άποψη γιατί στο αυτί μου ηχούν από μικρό παιδί τα ηπειρώτικα κλαρίνα (δεν αναφέρομαι μόνο στον Πετρο-Λούκα Χαλκιά, αλλά και σε ονόματα όπως ο Ναπολέων Ζούμπας ή ο Γρηγόρης Καψάλης), τα οποία δεν δύναμαι να υποβάλλω σε σύγκριση...

    Γελασμένοι, σε λίγο θα 'ρθει το φθινόπωρο.
    Θα βρέξει, θα ποτίσει. Ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα.
    Τι περίεργο. Το καλοκαίρι φαίνεται μακρινό αλλά εδώ ήταν πριν λίγο.
    Ιδρώσαμε, φωνάξαμε. Όμορφα ήταν.
    Ποίημα "Χέρι και κάνιστρο"
    του Χρίστου Ξένου

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : beatlus στις 08-10-2007 14:43 ]


    delta66
    08.10.2007, 04:51
    Παράθεση:

    Το μέλος megaloserwtikos στις 24-09-2006 στις 16:10 έγραψε...

    με την πρώτη σταγόνα της βροχής, σκοτώθηκε το καλοκαίρι...


    τι εννοεις "με την πρώτη σταγόνα της βροχής, σκοτώθηκε το καλοκαίρι..."


    Εν οιδα οτι ουδεν οιδα.
    http://www.myspace.com/spyrosdelta

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : delta66 στις 08-10-2007 04:53 ]


    darbukaboy
    08.10.2007, 15:58
    -Ως καθαρο δημοτικο ρεπερτοριο εννοω τα αμιγως δημοτικα τραγουδια(χωρις ονομα συνθετη),διοτι ξερουμε οτι σε πολλα μη παραδοσιακα κομματια στα οποια συμμετεχει ο Μανος αλλα και στον ιδιο του τον δισκο εμπεριεχονται πολλα δημοτικα στοιχεια και ιδιωματα.
    -Διαχωρισα τον Μανο απο τους αλλους δυο(Κωτσινη,Φιλλιπιδη) διοτι ειναι γνωστο οτι αυτοι κινουνται σχεδον εξ ολοκληρου τον χωρο της παραδοσιακης μουσικης ενω ο Μανος ασχολειται και με την ethnic-εντεχνη μουσικη σκηνη.

    Συμφωνω οτι ο Μανος το εχει στο αιμα του το παραδοσιακο στοιχειο εχωντας αποκτησει πολλα και ποικιλλα βιωματα διπλα σε μεγαλους καλλιτεχνες του χωρου,αλλα διαφωνω οτι ο Κωτσινης ειναι κλαρινακι.Αυτο μπορεις να το πεις για τον Δημου(χαλια φυσημα ο τυπος)αλλα οχι για τον Κωτσινη κατα την ταπεινη μου αποψη.
    Εχω ακουσει ολους αυτους τους κλαρινιστες που λες και τους εκτιμω παρα πολυ,ιδιαιτερα ομως τον Σαλεα και ακομα πιο πολυ τον Μανο με τον οποιο εχω συνομιλησει κιολας.
    KOTSINIS
    06.01.2008, 16:24
    Χαιρετώ όλη την παρέα.
    Βρήκα τυχαία τον ηλεκτρονικό σας διάλογο γράφοντας το όνομα Κωτσίνης και κάνοντας search. Θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ορισμένα πράγματα στα θέματα που θίγονται.
    Κατ’ αρχήν, ο Μάνος έχει κάνει έναν αριστουργηματικό δίσκο, σημερινό αλλά και διαχρονικό ταυτόχρονα. Εμπεριέχει μέσα στοιχεία απίστευτης δεξιοτεχνίας αλλά και τεχνικές παλιές που ζυμωμένες με τον χρόνο έρχονται στο σήμερα. Ο Μάνος είναι ένας δεξιοτέχνης από τους λίγους. Παν' απ’ όλα ο δίσκος είναι καλλιτεχνικός.
    Τώρα, το να συγκρίνονται με την ευκαιρία του δίσκου όλοι οι γνωστοί κλαρινίστες είναι σαν να ψάχνεις ποιος είναι καλύτερος, ο Πετρολούκας ή ο Βασιλόπουλος. Ο Γιαούζος ή ο Κίτσος Χαρισιάδης για όσους ξέρουν. Σπουδαίο και άξιο είναι ότι υπάρχουν όλες αυτές οι διαφορετικές μουσικές σκέψεις και απόψεις. Της κοπέλας που έθεσε το ζήτημα Φιλιππίδης και Κωτσίνης προφανώς τις αρέσουν ακούσματα που μοιάζουν με την δικιά μας ερμηνεία. Το γούστο είναι προσωπικό. Βεβαίως υπάρχει σημαντική ιδεολογία πίσω από το θέμα της παράδοσης που δεν είναι τις στιγμής να το αναλύσουμε. Ιδεολογία που μας κάνει υπηρέτες της παράδοσης και των «σκοπών» της και όχι η παράδοση να εξυπηρετεί τους δικούς μας σκοπούς.
    Ο Νίκος Φιλιππίδης είναι λίγο ή πολύ δάσκαλος όλων των νεότερων κλαρινιστών και εμένα προσωπικά είναι και αδελφικός μου φίλος. Είμαι κατά πολύ κατώτερος του παιξίματός του αλλά και να αξιωθώ ποτέ να τον ξεπεράσω σε κάποιον τομέα δεν θα το παραδεχτώ ποτέ. Ο δάσκαλος δεν ξεπερνιέται.
    Ένα άλλο θέμα: Οι τόνοι που θα χρησιμοποιήσει ο καθένας στην καριέρα του είναι προσωπική υπόθεση. Ο σεμνότητα πιστεύω είναι προτέρημα και όχι ελάττωμα.
    Ο φίλος που με έθιξε για το κούρδισμά μου ίσως να έχει και κάποιο δίκιο. Δεν ξέρεις τι είναι να παίζεις στο Ηρώδειο με πυκνωτικό μικρόφωνο όλη την παράσταση τέλεια και να βγαίνει π.χ κάποιος καταξιωμένος τραγουδιστής στο τελευταίο τραγούδι, στο διαπασών και να θέλει και ντραμς δίπλα μου. Τέτοια τεχνικά προβλήματα μου έχουν τύχει πολλές φορές. Παθαίνεις σοκ. Πόσο μάλιστα να παίζεις και πολλά άλλα πνευστά μαζί. Πάει η «μάσκα». Ο Μάνος και λόγω του χαρακτήρα του αλλά και του τρόπου ηχοληψίας που προτιμά (ηλεκτρικός ήχος στο live) συνήθως δεν τα επιτρέπει αυτά. Σώζεται. Στο αρχείο μου έχω πολλές ηχογραφήσεις από τέτοιες περιπτώσεις με σπουδαίους, θεϊκούς θα έλεγα μουσικούς όπως ο Τάσος Χαλκιάς, ο Βασίλης Σαλέας ο παλιός ακόμα και ο Πετρολούκας και ο Κόρος. Αυτά πρέπει να τα ξεπερνάμε, γιατί δεν πρέπει να χάνεται η αξία του καθενός από τις όποιες κακές στιγμές. Όλοι προσπαθούμε να κάνουμε τα λιγότερα λάθη. Πάντως γενικά, μην κολλάτε εύκολα ταμπέλες. Και ο Δήμου είναι ταλαντούχος και ανερχόμενος. Την τελευταία φορά που τον άκουσα εξεπλάγην με την βελτίωση του. Ότι τεχνικό πρόβλημα και να έχει σίγουρα το έχει εντοπίσει και το μελετά.
    Όποιος θέλει να μιλήσει μαζί μου μπορεί εύκολα να με βρει στο ωδείο Φ. ΝΑΚΑΣ όπου είμαι διευθυντής του παραδοσιακού τμήματος ή σε κάποια συναυλία όπως 2 Φλεβάρη, Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, που θα είμαι το βασικό κλαρίνο φέτος στους Ηπειρώτες.

    Εύχομαι με όλη μου την αγάπη,
    καλή χρονιά σε όλους με υγεία και ευλογία.
    Γ. Κωτσίνης

    Υ.Γ. Προχτές πήγα με το Λ. Ζέρβα, τον Μ. Βασιλειάδη και τον Ν.Φιλιππίδη και ακούσαμε τα 100 τσιγγάνικα βιολιά από τη Βουδαπέστη. Πάθαμε την πλάκα μας!!! Στην Ελλάδα πότε θα δούμε και θα ακούσουμε αντίστοιχα από τις Ελληνικές ορχήστρες;

    denios2
    07.01.2008, 02:03
    ετσι ακριβως ειναι οπως τα λεει. {πεστα ΓΙΩΡΓΟ}
    Στο χωριο μου λενε εξω απο το χορο πολλα τραγουδια λες
    μονο αμα εισαι μεσα ξερεις πως ειναι.
    Οσοι δεν εχουν εμπειρια απο παιξιμο "live στη νεοτερα" να μην κρινουν και να μην
    βαζουν σταμπες η οτιδηποτε αλλο.
    Η κοπελια που ειπε αυτο απλα θα παιζει καποιο οργανο με τους φιλους τις
    χωρις να ξερει τι ειναι να εισαι εκτελεστεις μουσικου οργανου και να πας για "πολεμο"
    σε καποιο πανυγηρι η σε συναυλια με ροκα {ως συνηθως} ηχοληπτη.
    Γιωργο οποιος ξερει δεν μιλαει ετσι ΠΟΤΕ αστους να λενε εμεις η νεοτερη κλαρτζιδες {προσπαθω και εγω να γινω} ξερουμε την ιστορια του καθενα και οχι μονο απο αυτους που αναφερανε αλλα και απο πολλους αλλους.
    Ο ΚΟΤΣΙΝΗΣ για να μαθουν το λεω ηταν και στην οχρηστρα του Νοτη Σφακιανακη
    για πολλα ετη, εχει παιξει με την ΑΛΕΞΙΟΥ σεζον στο ΔΙΟΓΕΝΗ ΠΑΛΛΑΣ με τον ΤΕΡΖΗ στη θεση του παζαρετζη με τη Γαλανη(εχει τρομερο αυτι ακουει μεσα απο 20 βιολια ποιο ειναι ξεκουρδιστο) και πολλα αλλα.
    SIDI εχει και παζαρετζης {λεω εγω τωρα και τον προσκυνουν στην τουρκια }
    αλλη η δουλεια του ΑΧΑΛΙΝΩΤΟΠΟΥΛΟΥ και αλλη του ΠΑΖΑΡΕΤΖΗ δεν μπορεις να συγκρινης δυο διαφορετικα πραγματα και διαφορετικα "παιξειματα"
    ο καθενας εχει τη φυσα του που ειναι σαν την ομιλια και τι δαχλεια του.
    Με εκτιμιση σε ολους τους "{πολεμιστες} ετσι λενε τα ρωμα που μαθαινουμε απο αυτους και προσπαθουμε να γινουμε ενα μαζι τους"
    ΚΩΣΤΑΣ ΝΤΙΜΤΣΙΟΣ
    κατσι κατα ι να παιξεις μι μσω κλαρινου τσαχαρουμ κιστυρα το αγγελικη φωναζει η μαμα σου "αγγελουμ κρεν η μανας"

    denios2

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : denios2 στις 07-01-2008 15:30 ]