Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.
Στείλε το άρθρο σου
σχολιάστε το άρθρο
#276 / 03.11.2003, 03:03 / Αναφορά Φίλε mrdrummergr, καταρχήν σε ευχαριστούμε για τις πληροφορίες σου, αλλά ποιος είναι ο σκοπός του κειμένου σου; Διαβάζοντας τον τίτλο περίμενα κάποιες αναφορές σχετικά με το έργο του Πολυκανδριώτη αλλά τελικά είδα ότι αναλώθηκες στην ανάλυση και τελικά την σάτιρα της φράσης "οχι μπουζουξής αλλά μπουζουκίστας". |
#277 / 03.11.2003, 08:09 Φίλε Astron, σ'ευχαριστώ κατ'αρχήν για την ανάγνωση τού χρονογραφήματος τούτου και το σχόλιό σου...υπήρχε, που λες, κάποτε στο Φυσικό Τμήμα τού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών ένας συμπαθέστατος καθηγητής ονόματι Ιωάννου. Αυτός λοιπόν είχε μπερδέψει το σύμπαν αναφέροντας κ' γράφοντας συνεχώς το ημίτονο ως sinus με αποτέλεσμα οι φοιτητές να νομίζουν πως μιλάει για το συνημίτονο...έτσι το είχε μάθει ο άνθρωπος στην - τότε - Ε.Σ.Σ.Δ. όπου σπούδασε. Το πρόβλημα ήταν πως κανείς από τούς κρατικοπαχυλομισθοδίαιτους ανωτέρους του δεν τού είχε εξηγήσει ότι βρισκόταν στην Ελλάδα, όπερ θεμιτόν θα ήτο να εξοικειωθεί με την ιθαγενή ορολογία. Κι αυτό δι'ότι είχαν σοβαρώτερες ασχολίες: αντιγραφή ξένων συγγραμμάτων (π.χ. "Alonso Finn" από τον "μαίτρ" τού είδους κ. Ρεσβάνη, σε κοπιαστική βεβαίως-βεβαίως συνεργασία με τον κ. Φίλιππα τού Ε.Μ.Π.) αντί να γράψουν λίγες ευκατανόητες σελιδούλες όπως έκαναν οι συνάδελφοί τους στο Α.Π.Θ., αποπομπή τού Νανόπουλου το ταχύτερο δυνατόν δι'ότι ήταν ο μόνος που γινόταν αντιληπτός στις διαλέξεις του παρά τίς "ταπεινές" εν τη υπερατλαντική αλλοδαπή σπουδές κ' έρευνά του, παρακολούθηση ενδελεχή τών νετρονίων στον Δημόκριτο μην πεταχθεί κανένα στον κήπο...άσε δε που έπεφταν και τα κονδύλια σωρό και ήτο κοπώδεστάτη η τσεπορρόφησίς των. Οί δε άνωθεν τών άνωθεν του, συσκέπτονταν δια το πώς θα γινόταν η διακοσιοστή τέταρτη - μέχρι το 1994 - μεταρρύθμιση τής Νεο-Μεταπολιτευτικο-Ελληνικής Μέσης Εκπαίδευσης...πού, λοιπόν, να προλάβουν να ασχοληθούν με την διδαχή τής Νοηματοδοσίας και Νοηματολαβής τών κειμένων, ζήτησαν δε βοήθεια κι από τον στην 9η παράγραφο τού ανωτέρω πονήματος αναφερόμενο κενταυροκάρεκλο όμως ήτο απασχολημένος με το να τρυπώνει σε Επιτροπές, Εκπομπές, Εκδηλώσεις πολυπολιτισμικές...εεε, πού να μάθουν και τα παιδιά να διεισδύουν στην ουσία τών κειμένων που διαβάζουν...ξαναδιάβασε λοιπόν προσεκτικά το χρονογράφημα και σχολίασε σε παρακαλώ το σχόλιό σου. Ενδεικτική Βιβλιογραφία δια τούς εν τω τής Παιδείας Υπουργείω κατοικούντες σαχλεπίσαχλους μεταρρυθμιστάς: Πλουτάρχου "Περί Παίδων Αγωγής" (30 σαφείς σελιδούλες είναι, όχι εκατοντάδες νοηματοsurreal που γράφουν αυτοί και ταλαιπωρούν τα παιδιά) Α.Σ. Νήλ "Summerhill, A Radical Approach to Child Rearing" Λιαντίνη συλλεκτικό εγχειρίδιο περί Παιδαγωγικής Κεντρική ιδέα: είδα τί τράβηξε ο συγγραφέας τού "...χάπι end" - αλλά και άλλοι - σε αυτό εδώ το βήμα και προσπαθώ να προλάβω τα χειρότερα... Υποννοούμενο: εαν είχα σκοπό να σχολιάσω τά Έργα και τας Ημέρας Πολυκανδριώτη θα επέγραφα "Τάδε έφη Ζαρατούστρα" (original), όπου θα ανέλυα τίς προφυτείες (ups...προφητείες) τού πρωτοπόρου Mentium σχετικά με την εξέλιξη τής Νεολληνικής Μουσικής (σώσον Ζεύ τον λαόν Σου) Παρασκηνής Επίλογος: Παύλο, δεν υποφώσκει καμμία προσωπική επίθεση εναντίον σου νά'σαι βέβαιος, άλλωστε τά γραπτά σου κρύβουν μέλλον. |
Administrator
|
#278 / 03.11.2003, 09:26 Αγαπητέ mrdrummergr, δεν σε αντιλαμβανόμαστε. Ή λοιπόν πολλοί από εμάς δεν έχουν προχωρημένη νόηση ή δεν επιχειρηματολογείς πειστικώς. Με δεδομένο πως τα άτομα που βρίσκονται εδώ, στην πλειοψηφία τους, έχουν αποδείξει πως τουλάχιστον σκέπτονται, καταλήγω στο δεύτερο. Πιστεύω λοιπόν πως όταν στοιχειοθετείς κατηγορίες εις βάρος του Πολυκανδριώτη, είναι άδικο να μην αναφέρεις ΓΙΑΤΙ είναι τόσο κακό που ο άνθρωπος γουστάρει τη λέξη μπουζουκίστας. Δεν σου αρέσει, διότι είσαι της τρίχορδης σχολής. Δεκτό, ξέρω πολλούς. Αλλά είναι τόσο μεγάλο έγκλημα, ώστε να προκύπτει ένα τόσο ειρωνικό κείμενο, εις βάρος ενός μεγάλου - μας αρέσει δε μας αρέσει - συνθέτη; |
#282 / 04.11.2003, 03:01 Jorge, δεν είμαι τής Τρίχορδης μα τής Εξάχορδης σχολής...άλλωστε εκτιμώ τον Χιώτη πού ήταν Τετράχορδος, δεν γνωρίζω όμως αν αυτός αποκάλεσε ποτέ τον εαυτό του Μπουζουκίστα...επίσης δεν έχω καμμία αναστολή αν κάποια από τίς πληροφορίες ή τίς διατυπώσεις μου αποδειχθεί λανθασμένη ή υπερβολική να ανασκευάσω...προς το παρόν θεωρώ ότι είμαι ακετά επιεικής πρός όλη την Κλίκα, κατηγορίες δε κατά Πολυκανδριώτη δεν στοiχειοθετώ δι'ότι δεν κατηγορώ, απλά σχολιάζω την βλαχοκορώνα του...ciao |
#280 / 03.11.2003, 23:50 / Αναφορά Φίλε mrdrummergr, υπάρχουν μερικά προβληματάκια στην επικοινωνία σου με τους άλλους αναγνώστες. Θα γράψω αυτά που ενοχλούν εμένα. Πρώτον και κύριον διακρίνω εμπάθεια στα κείμενά σου. Ίσως να είναι ιδέα μου, αλλά δεν θα τολμούσα να το γράψω αν δεν επρόκειτο για τη δεύτερη φορά. Δεύτερον, είτε το κάνεις επίτηδες είτε όχι, η αλήθεια είναι ότι δεν σε κατανοούμε. Τα βαριά λόγια δε σημαίνει πως είναι και ξεκάθαρα. Είτε από βλακεία είτε από χίλιους άλλους λόγους εγώ, τουλάχιστον, δεν είμαι σίγουρος για το στόχο που έχει το συγκεκριμένο κείμενό σου. Έτσι αντί να κρίνω τώρα τις απόψεις σου κάθομαι και κρίνω το ύφος σου. Ακόμα, με ενοχλεί πολύ που όταν τα βάζεις με κάποιο πρόσωπο-όποιο και αν είναι δε με πειράζει- τα 'ψάλεις' ταυτόχρονα και σε δέκα άλλα άτομα που είτε δεν έχουν σχέση με το θέμα ή έχουν σχέση αλλά δεν έχουν εμπλακεί σε αυτό. Είναι πολύ άσχημο να προκαταβάλεις την άποψη κάποιου χωρίς να τον έχεις ρωτήσει. Επίσης όσο και αν συμφωνώ περί του 'μπουζουκίστα' δεν μπορώ να καταλάβω τι φταίνε οι ταξιτζήδες και όλοι οι άλλοι που αναφέρεις. Υ.Γ. Σε προκαλώ στην απάντησή σου να περιοριστείς μόνο στο να απαντήσεις τι ήθελες τελικά να μας πεις. Αυτό που κατάλαβε ο Jorge για το τρίχορδο ή απλώς να ειρωνευτείς τον Πολυκανδριώτη; |
#283 / 04.11.2003, 03:11 Πότε geordan σού έκαναν παράπονα ότι δεν επικοινωνούν μαζί μου; Πές μου, μ'ενδιαφέρει...όσον αφορά τα υπόλοιπα που αναφέρεις βλ. απαντήσεις προηγουμένων σχολίων, thx |
#285 / 04.11.2003, 20:00 Έχουμε και λέμε mrdrummergr, κατ' αρχήν να διορθώσω αν έχω κάνει λάθος διατύπωση. Κανείς δε μου παραπονέθηκε ότι δεν επικοινωνεί μαζί σου. Αυτό που έγραψα ήταν το συμπέρασμα που έβγαλα διαβάζοντας τα σχόλια του astron και του jorge και την απάντησή σου που μεσολάβησε. Προφανώς, η σωστή λέξη είναι κατανόηση και όχι επικοινωνία. Για την παρεξήγηση λοιπόν αυτή ζητώ εγώ συγγνώμη. Κατά τα άλλα,η απάντησή σου στον jorge ήταν όντως κατατοπιστική και μου λύνει τις απορίες. Επέτρεψέ μου όμως να σου πω πως έτσι με δικαιώνεις λίγο, αφού αν ήσουν από την αρχή έτσι ξεκάθαρος δεν θα είχαμε μπερδευτεί έτσι και θα ξέραμε αν συμφωνούμε ή διαφωνούμε. Στο συγκεκριμένο θέμα πάντως είμαστε σύμφωνοι. |
#291 / 07.11.2003, 02:04 Ok, για να δούμε το καινούργιο περί Λ.Παπαδόπουλου...είναι σαφέστερο; Σ'ευχαριστώ |
#23419 / 17.09.2011, 16:17 / Αναφορά Πολύ ευχαριστήθηκα την ανάγνωση του άρθρου που μόλις διάβασα. |
#23421 / 17.09.2011, 19:47 / Αναφορά Όπως ένας ζωγράφος δε θέλει να τον λένε μπογιατζή ή όπως ένας γλύπτης δε θέλει να τον λένε μαρμαρά(μιας και περί τέχνης ο λόγος) έτσι και ο Πολυκανδριώτης είπε τη λέξη αυτή... Όχι ότι είναι υποτιμητικό το μπουζουξής βέβαια, αλλά αν δει κανείς συνεντεύξεις του για το τι προσπάθεις κάνει αυτός ο μπουζουξής, ή μπουζουκίστας ή όπως θέλετε πείτε τον, για να υπάρχει έστω κάποια πιστοποίηση κρατική(πτυχίο) για κάθε λαίκό οργανίστα, τότε νομίζω ότι η ειρωνία προς το πρόσωπό του περιττεύει... Και μιας και έχει λάβει μέρος ως οργανίστας στο μεγαλύτερο μέρος της λαίκής δισκογραφίας τότε ναι... μπορεί και να καβαλήσει εκατό καλάμια... όχι μόνο ένα... |
#23422 / 18.09.2011, 14:27 Άλλο πράγμα ο ζωγράφος,άλλο ο μπογιατζής,άλλο ο γλύπτης και άλλο ο μαρμαράς.Καλό είναι να μην χρησιμοποιούνται λάθος προκείμενες ως σωστές για να βγεί ένα συμπέρασμα! Ο μπουζουξής είναι λέξη που έχει καθιερωθεί και δεν γίνεται να κάνει ο καθένας λεξιπλασίες απο το κομπλεξ του να μην τον συγκρίνουν με τα σκυλάδικα.Αν και γνώμη μου είναι καλύτερα να έπαιζε σκυλάδικο ο Πολυκανδριώτης... |
#23430 / 19.09.2011, 17:20 Αρχικά για να ξεκαθαρίσω κάτι... Αν διάβασες δεν είπα ότι η μία ιδιότητα συγχέεται με την άλλη(ζωγράφος-μπογιατζής, γλύπτης-μαρμαράς)... Είπα απλά μια αντίληψη που γενικά επικρατεί για κάποια είδους τέχνη... Και για να επιστρέψω στη μουσική με ένα παραπλήσιο παράδειγμα... Δηλαδή δεν έχετε ακούσει το χαρακτηριστικό "Γιατί θα παίζεις στα μπουζούκια;" αν ένα παιδί πει στους γονείς του ότι θέλει να ασχοληθεί επαγγελματικά με τη μουσική;;; Άλλη μία περίπτωση όπου η μουσική θεωρείται κάτι το υποβαθμιστέο... Και για αυτό δε φταίμε απόλυτα εμείς, αλλά το γεγονός ότι για άλλη μία φορά στην Ελλάδα είμαστε στα πάντα πίσω... Σας παραπέμπω σε συνέτευξη του κιθαριστή Ιωάννη Αναστασάκη στο TV War του Mad, όπου αναφέρει το πώς αντιμετωπίζουν τη μουσική στο μέρος όπου σπούδασε... Ως κάτι το φυσιολογικό... Ο Πολυκανδριώτης λοιπόν είτε από ανασφάλεια-κόμπλεξ το λες εσύ, άλλος μπορεί να το πει όπως θέλει- ανέφερε αυτήν τη λέξη... Εγώ δεν είπα ότι είμαι απόλυτα σύμφωνος με αυτό, όμως γιατί θα πρέπει να τον στηλιτεύουμε για μια γλωσσολογική παραδρομή;;; Αν εξέφραζε μια άποψη που αντίκειτο δεν ξέρω κι εγώ σε ποια αξία, εντάξει... Με αυτήν την έννοια θα έπρεπε να κακίζουμε και το Θάνο Μικρούτσικο που υποστηρίζει και στηρίζει το έντεχνο τραγούδι ή τον Πάνο Κατσιμίχα(βλέπε επιστολή προς Χατζηγιάννη) επειδή οι άνθρωποι θέλουν να διαχωρίσουν τη θέση τους στο τραγούδι και να μην τους συγκρίνουν με άλλα είδη-α ξέχασα, αυτό ονομάζεται κόμπλεξ σύμφωνα με την ανωτέρω άποψή σου... |
#23423 / 18.09.2011, 17:30 "νομίζω ότι η ειρωνία προς το πρόσωπό του περιττεύει" Πίσω από τα λόγια του κειμένου μπορεί να κρύβεται άπειρη συμπάθεια ή ειρωνία ή ο.τιδήποτε στο ενδιάμεσο. |
#23429 / 19.09.2011, 16:51 Συμφωνώ ότι πίσω από τα λόγια του κειμένου μπορεί κρύβεται το οτιδήποτε... Αφού εσύ όμως δε βρίσκεις ότι υπάρχει ειρωνεία-και άπειρη μάλιστα-στο κείμενο σε αντίθεση με εμένα και τους υπολοίπους προλαλήσαντες-ή καλύτερα προγράψαντες, τότε οκ... Εμείς έχουμε το πρόβλημα και τη λανθασμένη εντύπωση-άποψη και πάω πάσο... |
#23424 / 18.09.2011, 23:49 / Αναφορά Που το ξεθάψατε αυτό το άρθρο 2003 ??? Πάντως το κλίμα.... δεν άλλαξε καθόλου !!! σαν να μην πέρασε ούτε ώρα βρε παιδί μου, μπράβο !!! Πήρα και μια γεύση πως θα μοιάζουν κάποια περσινά & φετινά παρόμοια άρθρα σε 8 χρόνια :) Απολαυστικά !!! |
#23426 / 19.09.2011, 12:42 / Αναφορά Τώρα το είδα κι'εγώ αυτό το άρθρο και έχω την ίδια απορία που πρό οκταετίας είχε κεφράσει ο πρώτος σχολιαστής Astron. Σε τί σε ενώχλησε το πώς αποκαλεί τον εαυτό του ο Πολυκανδριώτης; Ο Πολυκανδριώτης είναι ένας πολύ σημαντικός λαϊκός μουσικός και το γεγονός ότι συνέπραξε με την Συμφωνική Ορχήστρα τής Πράγας δείχνει ότι έχει και διεθνή αναγνώριση.Αν έχης τα κότσια,άς τολμήσης κι'εσύ να συμπράξης με την Ορχήστρα αυτή και σού υπόσχομαι πως δέν θα σε θεωρώ καλαμοκαβαλλάρη άν μετά απ'αυτήν την συνεργασία αυτοαποκαλήσαι "τυμπανίστας". ΥΓ.Ο σωστός Ελληνικός όρος γιά τον μουσικό που παίζει κιθάρα είναι "κιθαριστής" (όπως,αντίστοιχα,γι'αυτόν που παίζει βιολί είναι "βιολιστής").Ο όρος "κιθαρίστας" προήλθε από το ιταλικό chitarrista που είναι βεβαίως η "μετάφραση" τής λέξης "κιθαριστής".... |
#23428 / 19.09.2011, 16:00 Mπουζούκι: H Eτυμολογική περιπέτεια μιας λέξης http://www.sarantakos.com/language/bozuk.html |
#23433 / 19.09.2011, 20:29 Πολύ ενδιαφέρον το κειμενάκι τού Σαραντάκου. Αυτά όμως παθαίνει κανείς άμα δέν ξέρει μιά γλώσσα και προσπαθεί να κάνη ετυμολογία με δικές του "πατέντες". ΥΓ.Εδώ γελάμε: http://www.rembetiko.gr/forums/showthread.php?t=16455&page=92 "Μα, και το μπουζούκι ελληνική ετυμολόγηση έχει: Εμβουζούκιον, από την εμβύζισιν του βρέφους στο στήθος της μάνας, που και αυτό είναι φουσκωμένο όπως το σκάφος του οργάνου." |
#23432 / 19.09.2011, 18:08 Πράγματι πολύ σημαντικός μουσικός!! Ωστόσο με αφορμή αυτό το άρθρο θα ήθελα να πω τα εξής, καταρχήν νομίζω έχει το δικαίωμα ο κ Πολυκανδριώτης να αυτοαποκαλείται μπουζουκίστας και όπως αλλιώς θέλει και δεν γίνεται να εστιάζουμε στην ονομασία αλλά στην μεγάλη του προσφορά!!! Επιτρέψτε μου όμως και μένα να πω ότι δεν παίζει μπουζούκι, παίζει ένα τετράφωνο όργανο άριστα και γι αυτό είναι σπουδαίος οργανοπαίχτης αλλά όχι, μπουζουξής δεν είναι επειδή μόνο και μόνο οι δυο χορδές έχουν ίδιο κούρδισμα με τις αντίστοιχες του τρίχορδου, δοκιμάστε να παίξετε ένα λαϊκό τραγούδι στο τετράχορδο και στο τρίχορδο, οι ίδιες νότες βγάζουν έναν ήχο που μοιάζει αλλά σίγουρα έχει χάσει αρκετά από το χρώμα του λόγω της τρίτης χορδής, για να μη μιλήσω για την 4η χορδή την ντο που πραγματικά σβήνει όλη την ομορφιά του τραγουδιού, νομίζω την ανοιχτή ρε λα ρε δεν μπορεί να την δώσει με τίποτα το ίδιο όμορφα το τετράφωνο.. ΠΡΟΣΟΧΉ: δεν κατηγορώ σε καμία περίπτωση τους "τετράχορδους" ίσα ίσα που πολλούς όπως και τον κύριο Πολυκανδριώτη φυσικά τους θαυμάζω απλά δεν καταλαβαίνω γιατί πέρασε στην ιστορία ως μπουζούκι το τετράχορδο. |