Eίμαστε στο μάθημα 4 όπου θα μάθουμε μια κλίμακα ΝΤΟ ματζόρε δυο οκτάβων με αλλαγή θέσης, από την 2η θέση στην 5η θέση.
Όταν λέμε "θέση " εννοούμε εκεί όπου θα βρίσκονται τα δάκτυλα του αριστερού μας χεριού, για να μπορούμε να πατάμε όταν πρέπει στα σωστά τάστα αλλά και για να είμαστε πιο γρήγοροι και αποτελεσματικοί.
Ενα παράδειγμα "θέσης" είναι αν διαβάσατε το προηγούμενο μάθημα (Μαθήματα κιθάρας για πρωτάρηδες III) όταν
στη κλίμακα ΝΤΟ ματζόρε δυο οκτάβων στην έβδομη θέση είπαμε ότι πάντα στο έβδομο τάστο σε όλες τις χορδές χρησιμοποιούμε τον δείκτη, δάκτυλο Νο1 στο τάστο 8, τον μέσο δάκτυλο Νο 2 στο τάστο 9, το δάκτυλο Νο 3 και το μικρό μας δάκτυλο στο τάστο 10, άρα έχουμε έτοιμα τα δάκτυλα μας πάνω από τα συγκεκριμένα τάστα και όταν πρέπει, πατάμε εκεί που πρέπει να πατήσουμε.
Πάντοτε η "θέση" τον δακτύλων μας παίρνει τον αριθμό του τάστου που πατά το πρώτο μας δάκτυλο, ο δείκτης, δηλαδή αν έχουμε τα δάκτυλα μας πάνω από τα τάστα 3-4-5-6 είμαστε στην τρίτη θέση.
Ας δούμε τις επόμενες δυο κλίμακες με τους δυο τρόπους που μάθαμε στα προηγούμενα μαθήματα.
Σε συντομογραφία
5(3)ΝΤΟ - 5(5)ΡΕ
4(2)ΜΙ - 4(3)ΦΑ - 4(5)ΣΟΛ
3(2)ΛΑ - 3(4)ΣΙ -3(5)ΝΤΟ - (3(7) ΡΕ
2(5)ΜΙ - 2(6)ΦΑ - 2(8)ΣΟΛ
1(5)ΛΑ - 1(7)ΣΙ - 1(8)ΝΤΟ
Οι υπογραμμισμένες νότες από την 3(5)-ΝΤΟ είναι η δεύτερη μας κλίμακα αλλά η 3(5)-ΝΤΟ είναι επίσης και η τελευταία νότα της πρώτης κλίμακας. Οι δυο πιο πάνω κλίμακες πρέπει να παίζονται συνεχόμενες και για να το κάνουμε αυτό πρέπει να παίξουμε τις πρώτες επτά νότες στην δεύτερη θέση και κατόπιν να μετακινήσουμε τα δάκτυλα μας στην πέμπτη θέση, γλιστρώντας ομαλά το πρώτο μας δάκτυλο μέχρι το πέμπτο τάστο της τρίτης χορδής. (θα δείτε και το βίντεο που θα ανεβάσω)
Τώρα ας δούμε τις δυο κλίμακες και σε ταμπλατούρα
1)---------------------------------------------------5--7--8-------
2)--------------------------------------5--6--8--------------------
3)---------------------2--4--5--7---------------------------------
4)----------2--3--5------------------------------------------------
5)---3--5-----------------------------------------------------------
6)-------------------------------------------------------------------
Ας κάνουμε τώρα μιαν επανάληψη για να δούμε τι μάθαμε μέχρι σήμερα
1) Στο πρώτο μας μάθημα μάθαμε 8 νότες ΝΤΟ-ΡΕ-ΜΙ-ΦΑ-ΣΟΛ-ΛΑ-ΣΙ-ΝΤΟ
2) Στο δεύτερο μας μάθημα μάθαμε 17 νότες ΜΙ-ΦΑ-ΣΟΛ-ΛΑ-ΣΙ-ΝΤΟ-ΡΕ-ΜΙ-ΦΑ-ΣΟΛ-ΛΑ-ΣΙ-ΝΤΟ-ΡΕ-ΜΙ-ΦΑ-ΣΟΛ εκ των οπίων οι 8 ήταν αυτές που μάθαμε στο πρώτο μας μάθημα.
3) Στο τρίτο μάθημα μάθαμε άλλες 15 νότες εντελώς καινούριες σε διαφορετικές κλίμακες ΝΤΟ-ΡΕ-ΜΙ-ΦΑ-ΣΟΛ-ΛΑ-ΣΙ-ΝΤΟ-ΡΕ-ΜΙ-ΦΑ-ΣΟΛ-ΛΑ-ΣΙ-ΝΤΟ
4) και σήμερα στο τέταρτο μάθημα θα μάθουμε άλλες 15 Νότες σε δυο κλίμακες εκ τον οποίον τι 10 τις μάθαμε από το μάθημα 1 και 2 - ΝΤΟ-ΡΕ-ΜΙ-ΦΑ-ΣΟΛ-ΛΑ-ΣΙ-ΝΤΟ-ΡΕ-ΜΙ-ΦΑ-ΣΟΛ-ΛΑ-ΣΙ-ΝΤΟ
Σύνολο μάθαμε από τα πρώτα 12 τάστα 37 νότες... οι υπόλοιπες στο επόμενο μάθημα.
Κώστας Χατζής - Απ' το αεροπλάνο
1---------------------------3-------5--5--3--5--3--5--3--3----1--1--1--3--1--0------0--0----
2---1--0--1--3--1--0--1-------------------------------------------------------------3------------
3---------------------------------------------------------------------------------------------------
4--------------------------------------------------------------------------------------------------
5--------------------------------------------------------------------------------------------------
6--------------------------------------------------------------------------------------------------
1--5--5--3--5--3--3--0------------------------------------------------------------------------------
2--------------------------3--1------------------------------------------------------------------------
3------------------------------------------------------------------------------------------------------
4---------------------------------------------------------------------------------------------------------
5---------------------------------------------------------------------------------------------------------
6----------------------------------------------------------------------------------------------------------
1----5--5--3--3--0---------3-----5--5--5--8--7--8--5--3--5--8--7--8--5-------3--------
2---------------------3--1------------------------------------------------------5--6------
3---------------------------------------------------------------------------------------------------
4--------------------------------------------------------------------------------------------------
5--------------------------------------------------------------------------------------------------
6--------------------------------------------------------------------------------------------------
1--5--5--5--3--0--1--------------------------------------------------------------------
2-----------------------3--1----------------------------------------------
3------------------------------------------------------------------------------------------------------
4---------------------------------------------------------------------------------------------------------
5---------------------------------------------------------------------------------------------------------
6----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.
Στείλε το άρθρο σου
σχολιάστε το άρθρο
#26973 / 19.03.2013, 13:20 / Αναφορά Καλησπέρα σε όλους! Να ρωτήσω κάτι: "Όταν λέμε "θέση " εννοούμε εκεί όπου θα βρίσκονται τα δάκτυλα του δεξιού μας χεριού, για να μπορούμε να πατάμε όταν πρέπει στα σωστά τάστα αλλά και για να είμαστε πιο γρήγοροι και αποτελεσματικοί.", μήπως εννοείς του ΑΡΙΣΤΕΡΟΥ χεριού; |
#26995 / 25.03.2013, 22:15 / Αναφορά Καλησπερα Το δευτερο μερος (Μοιαζουν τα σπιτια...) απο το Αεροπλανο εχει δημοσιευτει? |
#27101 / 17.04.2013, 12:03 / Αναφορά Bravo eisai poly katatopistikos perimenw me agwnia gia to epomeno ma8ima dn pisteyw na mn anevaseis allo etc? |
#28505 / 09.03.2014, 13:33 / Αναφορά Καλησπερα! Ευχαριστουμε για την βοηθεια! Επομενο μαθημα θα υπαρχει?? Επισης στην 5η θεση για να παιξουμε αυτο 5(3)ΝΤΟ - 5(5)ΡΕ 4(2)ΜΙ - 4(3)ΦΑ - 4(5)ΣΟΛ 3(2)ΛΑ - 3(4)ΣΙ -3(5)ΝΤΟ - (3(7) ΡΕ 2(5)ΜΙ - 2(6)ΦΑ - 2(8)ΣΟΛ 1(5)ΛΑ - 1(7)ΣΙ - 1(8)ΝΤΟ
σε ποια θεση πρεπει να εχουμε τα δαχτυλα μας γιατι δεν ειναι πολυ ξεκαθαρο?? Ευχαριστω |