STEFANOS
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : STEFANOS604 στις 13-03-2011 22:57 ]
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : jorge στις 16-03-2011 23:10 ]
2. το Αρμονικό Μινόρε (Harmonic Minor) στο οποίο παίζεται η πλειονότητα των Ανατολικο-Ευρωπαϊκών τραγουδιών καθώς και για τραγούδια μινόρε από Ελλάδα , Ιταλία , μερικών Ασιατικών χωρών και Μέσης Ανατολής καθώς και Ρωσικών και οι αντίστοιχες φυσαρμόνικες Harmonic Minor είναι σχεδιασμένες να παίζουν σε Straight Harp Position(1nd Position) βλέπε τα ίδια ανωτέρω videos:
Όμως με αυτές τις φυσαρμόνικες Αρμονικού Μινόρε (Harmonic Minor) δεν μπορούμε να παίξουμε ΠΛΗΡΩΣ μια μεγάλη γκάμα ελληνικών και μερικών ξένων τραγουδιών.
Όταν λέω ΠΛΗΡΩΣ εννοώ το εξής: Ας το δούμε όμως με ένα παράδειγμα:
Ας πάρουμε ένα τραγούδι σε Am.(Για αυτούς που γνωρίζουν μουσική ή παίζουν κιθάρα τα πλεον χρησιμοποιούμενα ακομπανιαμέντα είναι τα Am – Dm – E7 – F και G.
Σε πολλά λοιπόν τραγούδια κυρίως του Μάνου Χατζηδάκη αλλά και άλλων Ελλήνων συνθετών (π.χ Θα πιώ απόψε το φεγγάρι – Οι Μοιραίοι – Ηρθα κι απόψε στα σκαλοπάτια σου – Εσένα που σε ξέρω τόσο λίγο – ίσως φταίνε τα φεγγάρια ……..) όταν αυτά τα παίξουμε με Am Αρμονική φυσαρμόνικα συνοδευόμενη με κιθάρα θα διαπιστώσουμε ότι σε κάποιο σημείο που το ακομπανιαμέντο κιθάρας αντιστοιχεί στο G η φυσαρμόνικα δεν ανταποκρίνεται. Δηλαδή πρέπει να σταματήσουμε και να ξανα-ξεκινήσουμε σε άλλη αλλαγή ακομπανιαμέντου
Αυτά δηλαδή τα τραγούδια τα παίζουμε μερικώς.
Ενας δεύτερος λοιπόν λόγος που αγόρασα τη Χρωματική SEYDEL 10 C ήταν να μπορώ να παίζω πλήρως αυτά τα τραγούδια. (ο πρώτος λόγος ήταν για Χιτζαζ).
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : STEFANOS604 στις 14-03-2011 17:56 ]
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : STEFANOS604 στις 14-03-2011 19:20 ]
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : STEFANOS604 στις 14-03-2011 19:24 ]
Ολα εύκολα εφ’ όσον η μελωδία δεν έχει αλλοιώσεις δηλαδή διέσεις και υφέσεις δηλαδή ακολουθεί την κλίμακα του C που είναι η μοναδική χωρίς αλλοιώσεις.
5.Για να μπορέσεις όμως να παίξεις με μια διατονική φυσαρμόνικα ματζόρε μια μελωδία που περιέχει και αλλοιώσεις , τότε θα πρέπει να ασχοληθείς με προκεχωρημένες τεχνικές δηλαδή το Bending=να πετύχεις τις αλλοιώσεις δηλαδή τις διέσεις και υφέσεις .
6. Αυτές οι προκεχωρημένες τεχνικές επιτυγχάνονται με:
· Αναπνοή απ’ το διάφραγμα
· αλλαγή του σχήματος του λάρυγγά και του εσωτερικού του στόματος (λοξό φύσυμα-ρούφημα).
7.Επειδή λοιπόν υπάρχει αυτή η ανωτέρω δυσκολία πολλοί καταφεύγουν για τις μελωδίες που έχουν αλλοιώσεις στην αντίστοιχη χρωματική φυσαρμόνικα
8. Τα πράγματα όμως δεν είναι τα ίδια για τις διατονικές μινόρε. Δες τα video:
Link
https://www.youtube.com/watch?v=Q4Ahjfg6gZA&feature=related
https://www.youtube.com/watch?v=M0J0ZU2xksw
9.Η έκταση της φυσαρμόνικας (το πόσες οπές έχει) είναι υπερ αρκετή για οποιαδήποτε μελωδία
(Η διατονικές 2 οκτάβες οι χρωματικές των 10 οπών 2,5 οκτάβες (όσες και το ΣΑΞΟΦΩΝΟ) και των 12 οπών 3 οκτάβες.
10. Ρίξε μια ματιά στους τίτλους των υπόλοιπων videos μπορεί να βρείς κάτι που να σ’ ενδιαφέρει
Π.χ Ματζορο-μίνορο που είναι συνηθισμένο στα ελληνικά τραγούδια ή το γιατί αρκετά μινόρε τραγούδια κυρίως του Χατζηδάκη δεν παίζονται ’πλήρως΄με την Αρμονική Μινόρε Φυσαρμόνικα
Ελπίζω να σε κάλυψα
Στέφανος
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : STEFANOS604 στις 17-03-2011 09:50 ]