Παράθεση:
Το μέλος STEFANOS604 στις 05-07-2012 στις 18:15 έγραψε...
Δηλαδή πράγματι ένας φθόγγος που σε μια κλίμακα έχει ένα ορισμένο όνομα , αν αλλάζει εναρμονία αυτό το όνομα, τότε προσφέρει δυνατότητα προσέγγισης σ’ άλλη κλίμακα και άρα σε άλλη τονικότητα.''
|
συμφωνω 100% σε αυτο
αυτο δεν σημαινει ομως πως πρακτικα ειναι σωστο και θεωρητικα λαθος...ισα ισα ειναι ολοσωστο και ειδικα για την γραφη,,,καθως αν αλλαξει εναρμονία μια νοτα της κλιμακας ξαφνικα θα χρειαστει να αλλαξει και ο οπλισμος και να δημιουργηθει τεραστιο μπερδεμα σε οποιον διαβαζει το μουσικο κειμενο,,,
σε μια A μειζωνα ας πουμε δεν μπορεις να χαρακτηρισεις την τριτη μεγαλη C# σαν Db διοτι ο οπλισμος αλλα και τα διαστηματα που χαρακτηριζουν την κλιμακα πανε περιπατο,,,,ηχητικα διαφορα δεν θα υπαρχει...φανταστειτε ομως ενα μουσικο κειμενο σε Α μειζωνα...αντι ο οπλισμος να αναφερει τρεις διεσεις C#-F#-G# ξαφνικα θα δεις γραμμενο Db-F#-G#..!!!
πρακτικα δηλαδη μεσα στο μυαλο μας μπορουμε να σκεφτομαστε οπως μας βολευει,,,,ομως οταν αυτο χρειαζεται να αποτυπωθει στο χαρτι υπαρχουν καποιες σταθερες.
τα εχω ξαναγραψει αυτα σε παλιοτερο ποστ
η Phrygian Dominant παιρνει αυτη την διπλης σημασιας ονομασια για δυο λογους,,,
το ενα ειναι το διαστημα b2 που χαρακτηριζει τον φρυγιο τροπο...
και ο δευτερος η μικρη εβδομη που χαρακτηριζει ολα τα dominant ακκορντα οπως επισης χαρακτηριζει και τον μυξολιδιο τροπο για αυτο και εδω(βασικα μονο εδω στην ελλαδα και αυτο ειναι κακο)παιρνει την ονομασια mixob2 b6
τα θεματα σου στεφανε εχουν παντα ενδιαφερον!!