Ένα επιμορφωτικό ιστορικό ντοκιμαντέρ για τα τραγούδια της περιόδου 1922-1926 και την αντικατάσταση του βαλς από το τανγκό.
Το πλούσιο αρχείο της ΕΡΤ έφερε στο φως μια παρουσίαση των γεγονότων της περιόδου 1922-1926 μέσα από τη σειρά «ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΡΑΜΜΕΝΗ ΜΕ ΝΟΤΕΣ».
Στο ιστορικό αυτό ντοκιμαντέρ γίνεται αναφορά στις επιπτώσεις που είχε για τη χώρα μας η καταστροφή της Σμύρνης και στην αλλαγή του ύφους των τραγουδιών, για το περιεχόμενό τους και για την αντικατάσταση του βαλς από το τανγκό.
Δίνονται πληροφορίες για την προέλευση του χορού ενώ παρακολουθούμε ζευγάρια να χορεύουν ταγκό.
Κατόπιν ο φακός μας μεταφέρει στην περίοδο του καρναβαλιού όπου οι πιερότοι και οι κολομπίνες κάνουν την πρώτη τους εμφάνιση στη θεατρική σκηνή.
Ωστόσο, το έθνος βρίσκεται σε απόγνωση εξαιτίας της δυσοίωνης πολιτικής κατάστασης, αναβιώνουν οι φατρίες και η «Δίκη των Εξ» στιγματίζει την ελληνική κοινωνία. Επέρχεται η δικτατορία του ΠΑΓΚΑΛΟΥ και το επεισόδιο ολοκληρώνεται με τους ηθοποιούς να τραγουδούν καθώς υποδύονται αξιωματικούς του πεζικού.
Παρακολουθήστε εδώ το ντοκιμαντέρ
Επιμέλεια Παραγωγής:
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΥΛΩΝΑΣ
Σκηνοθεσία:
ΓΙΩΡΓΟΣ Μ. ΔΑΜΠΑΣΗΣ
Στην ομάδα παραγωγής συνεργάστηκαν:
Θ. ΧΑΤΖΗΠΑΝΤΑΖΗΣ
ΤΑΚΗΣ ΑΘΗΝΑΙΟΣ
ΛΙΛΗ ΝΑΖΙΡΟΓΛΟΥ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΛΕΡΥ
ΓΙΩΡΓΟΣ Μ. ΔΑΜΠΑΣΗΣ
Βοηθός σκηνοθέτη:
ΜΑΓΔΑ ΡΕΜΟΥΝΔΟΥ
Σχόλια, επιλογή και προσαρμογή κειμένων:
Θ. ΧΑΤΖΗΠΑΝΤΑΖΗΣ
Αφήγηση:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΩΓΛΕΡΗΣ
Ηθοποιοί (κατά αλφαβητική σειρά):
ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΩΓΛΕΡΗΣ
ΚΩΣΤΗΣ ΓΕΩΡΓΑΛΗΣ
ΘΟΔΩΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΕΦ
ΜΙΡΑΝΤΑ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΥ
ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΙΩΑΝΝΟΥ
ΘΑΝΟΣ ΚΑΛΗΩΡΑΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΪΚΟΣ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΗΤΡΟΥΣΗΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΟΥΤΣΙΟΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ
ΜΑΓΔΑ ΡΕΜΟΥΝΔΟΥ
ΚΑΡΜΕΝ ΡΟΥΓΓΕΡΗ
ΦΡΥΝΗ
Αποσπάσματα από τις οπερέττες:
«Η πριγκίπισσα της ταβέρνας» του Ριτσιάδη
«Οι Απάχηδες των Αθηνών» του Ν. Χατζηαποστόλου
«Η Χριστίνα», «Ο Βαπτιστικός», «Η Ροζίτα» και «Ο Λοχαγός Λίλη» του Θεοφ. Σακελλαρίδη
«Το Λούνα Πάρκ»
«Η Κάτια η χορεύτρια»
και από τις επιθεωρήσεις:
«Η Πρωτευουσιάνα 1925»
και «Ο παπαγάλος 1927»
Τα τραγούδια ηχογραφήθηκαν από τον ΓΙΑΝΝΗ ΤΡΙΦΥΛΛΗ στο STUDIO ACTION
Μουσική διεύθυνση:
ΤΑΚΗΣ ΑΘΗΝΑΙΟΣ
Χορογραφίες:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΛΕΡΥ
Χορευτές:
ΑΛΕΞΑΝΤΕΡ ΜΕΡΙΛΙΝ
ΠΗΤΕΡ ΑΛΑΝ
ΠΑΤΡΙΤΣΙΑ ΖΟΥΙΚΡΙ
ΤΖΑΚΥ ΜΠΑΚΩΛ
ΚΑΡΕΝ ΣΜΙΘ
ΜΑΓΚΝΤΑΛΕΝΑ ΜΠΑΪΝΤΟΓΙΟΥ
ΑΝΤΡΙΑΝΝΑ ΚΟΝΟΠΕΖΥΝΣΚΙ
Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.
Στείλε το άρθρο σου
σχολιάστε το άρθρο
#24500 / 03.04.2012, 15:48 / Αναφορά Dear administrator ευπειθώς αναφέρω ότι το ανέβασμα του άρθρου Αρχείο ΕΡΤ: Ιστορία γραμμένη με νότες και η μεταμόρφωση του ντοκυμαντέρ της ΕΡΤ είναι ακόμη μια ενδιαφέρουσα εργασία σου. Αλλά για να σε δυσκολέψω (χωρίς να σου προκαλέσω εγκεφαλικό)σου προτείνω το εξής: Πριν από κάποια χρόνια το Εθνικό Θέατρο στη σκηνή Μαρίκα Κοτοπούλη είχε ανεβάσει ένα αφιέρωμα στην Ελληνική Επιθεώρηση με την φροντίδα των Ρέππα Παπαθανασίου. Αν έβρισκες και ανέβαζες στο ΜΗ το πρόγραμμα της συγκεκριμένης παράστασης ή κάποια αποσπάσματα από αυτή τη παράσταση θα ήταν ένα εξαιρετικό κατόρθωμα για το οποίο θα σου απένειμα το βραβείο του τρυποκαρύδα(τρυποκαρύδας στη γλώσσα των γραφιάδων είναι αυτός που ερευνά, ρωτά μαθαίνει και αυτό που ανακαλύπτει το μοιράζεται με όλους). Εάν πάλι το αίτημα αυτό είναι γεμάτο από θράσος σε παρακαλώ ρίξε τους κεραυνούς σου πάνω μου σαν ένας νέος Δίας. Ευχαριστώ για ότι από τα δύο κάνεις. Ε.Σ. |
Administrator
|
#24501 / 03.04.2012, 17:02 Κυρία Σακελλαρίου, ευχαριστώ για το σχόλιο. Δεν υπάρχει λόγος να ρίξω κανέναν ...κεραυνό, μια και το αίτημά σας μάλλον δεν αφορά το περιοδικό του MusicHeaven. Εδώ δημοσιεύουμε - αποκλειστικα - κείμενα που έχουν μουσικές προεκτάσεις. Δεν ξερω αν αυτό που προτείνετε αφορά στη μουσική. Αν ναι, μπορείτε να συνεισφέρετε - αν το θέλετε - από το μενού e-Περιοδικό > Αποστολή Δημοσίευσης, είναι μια εύκολη διαδικασία. Σας ευχαριστώ και πάλι. |
#24503 / 03.04.2012, 19:39 Αγαπητέ μου κύριε Εγγλέζο(-ε)σας ευχαριστώ για την άμεση απάντησή σας. Ως συνήθως κάνω λάθη, αλλά υπόσχομαι ότι θα μάθω και θα συμμορφόνομαι προς τους κανόνες που έχετε θέσει στο στο σταθμό. Γνωρίζω ότι στο e-περιοδικό αναρτώνται δημοσιεύσεις σχετικές με τη μουσική.Το αναφερόμενο στο σχόλιο μου αφιέρωμα στην Ελληνική επιθεώρηση έχει να κάνει με την μουσική, δεδομένου ότι από τις επιθεωρήσεις που ανέβαιναν στις θεατρικές σκηνές του μεσοπολέμου και μετά την Κατοχή αναδείχθηκαν τραγούδια που έγιναν επιτυχίες τότε και είναι επίκαιρα και σήμερα. Ευχαρίστως να ψάξω και να γράψω στο e-περιοδικό, αλλά θα ήθελα και τη συνδρομή κάποιων ειδικών, που πιστεύω ότι υπάρχουν αρκετοί στη μουσική κοινότητα του ΜΗ. Με εκτίμηση, Ε.Σ. Υ.Γ. Ο πληθυντικός είναι δείγμα ευγένειας. Με συγχωρείτε για τον ενικό, αλλά ένοιωσα τόσο αυθόρμητα να μιλήσω σε αυτό τον αριθμό σε ένα άνθρωπο (με συγχωρείτε για το αυθόρμητο και για την επόμενη φράση) που στην κυριολεξία έχει "φτύσει αίμα" να στήσει ένα ανεξάρτητο σταθμό και μια ολοκληρωμένη μουσική κοινότητα. Την επόμενη φορά θα χρησιμοποιήσω και εγώ πληθυντικό όχι μόνο για λόγους ευγενείας, αλλά και για λόγους σεβασμού προς όλους μας. |