ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997

    Χρόνης Αηδονίδης & Νεκταρία, Μέγαρο Μουσικής

    jorge
    28.05.2004, 10:42
    Τα συνολικά χιλιόμετρα που έκανες orpheus ήταν 1020, μια και είχες και την επιστροφή!

    Δείτε τι έγραψε και η Βραδυνή για την εκδήλωση (αν έχετε και άλλα ρεπορτάζ από τη βραδιά να μας τα στείλετε οκ; ):



    ΤΙΜΗΘΗΚΕ Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ

    (¶ρθρο του Γιάννη Αλεξίου, στην Βραδυνή της 27ης Μαΐου 2004, για την τιμητική εκδήλωση - αφιέρωμα στα 50 χρόνια τραγουδιού του Χρόνη Αηδονίδη, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 25-5-2004)

    Λαμπερή η βραδιά στο Μέγαρο, αφιερωμένη στον θρυλικό θρακιώτη τραγουδιστή και δάσκαλο του τραγουδιού Χρόνη Αηδονίδη

    Το αηδόνι της δημοτικής μας παράδοσης απόλαυσε τους καρπούς μιας ολόκληρης ζωής αφιερωμένης στο τραγούδι...Πενήντα χρόνια δεν είναι και λίγα!

    "Τα καλοκαίρια του να είναι φωτεινά σαν τη φωνή του" διεμήνυσε ο Νιόνιος, στη μεγάλη βραδιά του θρυλικού θρακιώτη τραγουδιστή και δάσκαλου του τραγουδιού Χρόνη Αηδονίδη, προχθές το βράδυ στο Μέγαρο Μουσικής. Το χάρισμα των φωνητικών του δυνατοτήτων το έχει μεταλαμπαδεύσει και στους μαθητές, όπως φάνηκε, που ήταν εκεί στο μεγάλο ραντεβού της δημοτικής μας παράδοσης με το χρόνο, η Νεκταρία Καραντζή και ο Βαγγέλης Δημούδης. Πόσες φορές δεν στάθηκε ο Αηδονίδης καθισμένος στην καρέκλα και ο νους του ταξίδευε κάνοντας ένα φλας μπακ σε μια ζωή γεμάτι τραγούδι...

    Πέρασε μισός αιώνας από τότε που η Δόμνα Σαμίου συνάντησε τον Χρόνη Αηδονίδη στο ΕΙΡ, στο μίζερο υπόγειο εκείνο του Ζαππείου. Πενήντα χρόνια μετά, ο Αηδονίδης υποδέχεται τη Σαμίου στη σκηνή του Μεγάρου και εκείνη τραογυδά "Ρουμπαλιά Γαρουφαλιά". Στη δεκαετία του '50 για κάποιους ήταν ντροπή να τραγουδιέται η δημοτική μας παράδοση, αλλά σήμερα, στην τιμητική αυτή βραδιά του Αηδονίδη, όλοι ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά του να πουν ένα- δυο τραγούδια στο δεύτερο μέρος της παράστασης.

    Αυτό το "Νανούρισμα" που έκλεψε την παράσταση στο φινάλε, με τη φωνή του Χρόνη Αηδονίδη να κάνει ακριβό δώρο την ερμηνεία του στους θεατές που εξάντλησαν τα εισιτήρια της παράστασής του, ένα τραγούδι του Νίκου Κυπουργού από τα "Μυστικά του κήπου" σε στίχους Λίνας Νικολακοπούλου.

    Σε μια άλλη αξιομνημόνευτη στιγμή τραγούδησε σε διφωνία με τη Γλυκερία το θρακιώτικο τραγούδι "Λιανοχορταρούδια" και μόνη της το "Βάλε με στην αγκαλιά σου", για ν' ακολουθήσει το πολυτραγουδισμένο "Ας κρατήσουν οι χοροί" με τον Διονύση Σαββόπουλο. Πρώτος καλεσμένος ήταν ο Γιώργος Νταλάρας που τραγούδησε το ταμπαχανιώτικο "Όσο βαρούν τα σίδερα" και σε διφωνία με τον Αηδονίδη "Κυρ Κωστάκη έλα κοντά".

    Και οι μαθητές του όμως διέπρεψαν. Η καθαρή και πολλά υποσχόμενη φωνή της Νεκταρίας Καραντζή στο καθιστικό "Μαύρο μου χελιδόνι" και το βυζαντινό "Μη αποστρέψης το πρόσωπό σου", καθώς και η διφωνία της με τον Αηδονίδη, στο συρτό "Κυρά μ' κι αρχοντοπούλα" ανέδειξε μια σπάνια γυναικεία φωνή με σεμνή παρουσία.

    Οι χοροί της Ανατολικής, Δυτικής και Βόρειας Θράκης, η βυζαντινή χορωδία στο συν της πλούσιας παραδοσιακής αυτής βραδιάς που είναι άξια κυκλοφορίας σε cd και dvd



    jorge
    29.05.2004, 00:40
    Και από τη σημερινή Ελευθεροτυπία:



    Φόρος τιμής στον Χρόνη Αηδονίδη

    «Σπονδή»-φόρος τιμής στον εξαιρετικό ερμηνευτή αλλά και στο σεμνό άνθρωπο που υπηρέτησε με ήθος και ανέδειξε το δημοτικό τραγούδι και κυρίως το θρακιώτικο επί ολόκληρα 50 χρόνια, αποδόθηκε χθες στον Χρόνη Αηδονίδη από καλλιτέχνες του έντεχνου λαϊκού τραγουδιού και ερμηνευτές της δημοτικής μας μουσικής.

    Η παράσταση, υπό τη μουσική επιμέλεια του Γιώργου Κωνστάντζου, «Γέφυρες-Χρόνης Αηδονίδης, 50 χρόνια προσφοράς στη δημοτική παράδοση», πραγματοποιήθηκε προχθές το βράδυ στο Μέγαρο Μουσικής. Συμμετείχαν τιμητικά ο Γιώργος Νταλάρας, η Γλυκερία, ο Διονύσης Σαββόπουλος και η Δόμνα Σαμίου, που ξεσήκωσαν στην κυριολεξία το κοινό, ενώ από την πλευρά των νεότερων ερμηνευτών του δημοτικού τραγουδιού τραγούδησαν ο Βαγγέλης Δημούδης σε μια από τις πολύ καλές στιγμές του, ο Χρήστος Τσιαμούλης και η Νεκταρία Καρατζή. Ολοι μίλησαν με θερμά λόγια για τον κορυφαίο ερμηνευτή που έθεσε τις βάσεις για να μπει το δημοτικό τραγούδι σε χώρους όπως το Ηρώδειο και το Μέγαρο Μουσικής.

    Επίσης, συμμετείχαν η παραδοσιακή χορωδία αποφοίτων Μουσικού Λυκείου Παλλήνης υπό τη διδασκαλία του Χρυσόστομου Μητροπάνου, η βυζαντινή χορωδία Κοιμήσεως Θεοτόκου Νέου Ηρακλείου υπό τον πρωτοψάλτη-χοράρχη Χρήστο Σταύρου, καθώς και το χορευτικό ίδρυμα Πέτρου Ζήση, σε διδασκαλία Πέτρου Κώτση, με χορούς από την Ανατολική, Βόρεια και Δυτική Θράκη, ενώ προβλήθηκε κατά την έναρξη και ντοκιμαντέρ του Παντελή Βούλγαρη.

    Η παράσταση είχε πολύ καλές στιγμές κορύφωσης, με δύναμη, ζωντάνια και αυθορμητισμό, αλλά παρουσίαζε κάποια κενά στις εναλλαγές κατά την είσοδο και έξοδο των καλλιτεχνών, που θα μπορούσαν σκηνοθετικά να είχαν εκλείψει.


    Hastaroth
    30.05.2004, 00:17
    Dystyxws kai egw den mporesa na parevrethw sto Megaro...Diavazw edw tis "antapokriseis" oswn pigan kai omologw oti stenoxwriemai pou den imoun ki'egw mazi tous.
    Eida omws tin ekpompi stin ET1.Itan malista kai i prwti fora pou akousa tin Nektaria na tragoudaei (otan tin eixa dei se ena meeting ton xeimwna s'ena baraki stou Zwgrafou aplws...akousa tin fwni tis otan milisame:).Par'olo pou o ixos ontws den itan afto pou tha eprepe na einai,i Nektaria itan poly kali (den katalava na einai agxwmeni,gia na to leei i idia kati tha kserei,egw pantws eida oti eixe anesi tin wra pou tragoudouse).Elpizw tin epomeni fora pou tha tragoudisei na kataferw na erthw (eidika an einai Paraskevi i Sabbato,wste na min exw to agxos tou prwinou ksypnimatos tin epomeni).
    Gia ton ko Aidonidi exw na pw (par'olo pou den akouw poly dimotiko i byzantino tragoudi) oti einai...onoma kai pragma,pou lene!Makari na zisei alla tosa ki'alla tosa xronia,na mas syntrofevei olous me tin fwni tou kai ta tragoudia tou kai na diatirei zwntani tin paradosiaki mousiki tis elladas!