Θα αποφυγω να προτεινω συγκεκριμενα μηχανηματα, ομως μπορω να σου δωσω μια γενικη εικονα στο τι θα προσεχα εγω στη δημιουργια ενος ολοκληρωμενου home studio.
Ξεκινωντας απο τα δομικα:
1) Ηχομονωση του χωρου στην περιπτωση που ειναι σε πολυκατοικια ή σε αστικη περιοχη. Θα προτιμουσα αντι-αλλεργικα υλικα, που αντεχουν στο χρονο ( πχ, εαν βαλεις τσιμεντολιθο με ενδιαμεση αμμο, να προσεχεις να ειναι ψημενη, γιατι αλλιως θα εμφανιστουν βακτηρια και μυκητες που θα προκαλεσουν μουχλα ) και τοποθετουνται με το μικροτερο κοστος και τη λιγοτερη ζημια.
2) Σχεδιο κατοψη για το πως θα οργανωθει ο χωρος ( μετα την ηχομονωση, που θα μειωσει το χωρο αναγκαστικα, λογω παχους ), με προσοχη στο control room και στο rec room. Εαν υπαρχει ευχερεια χωρου, μπορεις να τα χωρισεις αυτα τα 2..
3) Ελεγχος εαν η ηλεκτρικη εγκατασταση του χωρου πληρει τις προϋποθεσεις ολων των μηχανηματων που θα βαλουμε και εαν μπορουμε να εχουμε ξεχωριστες γραμμες ανα μπριζα. Επισης, θα φροντιζα οι γραμμες να ειναι γειωμενες σωστα, θωρακισμενες απο τις γραμμες ηχου και με καλα και ποιοτικα υλικα. Σιγουρα θα εβαζα ενα UPS ή εναν σταθεροποιητη τασης ( και τα 2, ακομα καλυτερα ). Εαν το σπιτι εχει τριφασικο, εχεις λυσει πολλα απο τα προβληματα σου.
4) Ακουστικη μελετη με ηχοβολισμο, τοποθετηση ειδικου ηχοαπορροφητικου υλικου ( μπασοπαγιδες, παγιδες μεσαιων και υψηλων συχνοτητων ) σε σημεια που θα βγουν απο τη μελετη. Για control room θες ενα χωρο με minimum χρονο αντηχησης, ωστε η ξηροτητα του ηχου να σε διευκολυνει στις μιξεις και στη χροια. Οσο για το rec room, καλο ειναι να υπαρχει ενας ελαχιστος χρονος αντηχησης. Προσοχη! Αλλο η ηχοαπορροφηση, αλλο η ηχομονωση!
5) Ο,τι επιπλο θα μπει μεσα στο χωρο, θα πρεπει να ειναι σταθερο, χωρις περιθωρια να τριζει και να συντονιζεται με τον ηχο.
Αυτα ειναι τα δομικα σημεια!
Παμε τωρα στο καθαυτο στουντικο θεμα:
1) Το αλφα και το ωμεγα ειναι ενας καλος PC. Αυτο σημαινει πως προτιμας υψηλο επεξεργαστη, RAM και γρηγορες ταχυτητες σε σκληρους δισκους. Επισης, αποφευγεις θορυβωδη μηχανηματα ( δηλαδη coolers που να ειναι ελικοπτερα ) και προτιμας κουτια τα οποια να τοποθετουνται ευκολα πανω σε αφρωδη υλικα που θα μειωσουν τους κραδασμους του μηχανηματος.
2) Παμε στην καρτα ηχου...Εαν προτιμησεις ψηφιακη κονσολα, τοτε επελεξε μια που να εχει και διασυνδεσιμοτητα με τον υπολογιστη κατευθειαν ( οπως οι περισσοτερες ). Εαν θελεις να εχεις μια υποτυπωδη αναλογικη, επελεξε μια RME καρτα ηχου που ειναι η κορυφη των home και pro studio. Ειπα μαρκα βεβαια, αλλα μαζι με τις Apogee, ειναι απο τις καλυτερες στο χωρο.
3) Το επομενο σταδιο ειναι τα καλα preamps, δηλαδη προενισχυτες. Κανενα σοβαρο στουντιο που σεβεται τον εαυτο του δεν χρησιμοποιει τα preamps της κονσολας ( ακομα κι εαν ειναι των 100.000Ε ). Καλυτερα να παρεις εξωτερικη μοναδα RACK απο Preamps. Υπαρχουν πολλες εταιριες εκει εξω ( AVALON πχ ) που προσφερουν τον απολυτο ηχο. Επειδη ειναι παρα πολλες, πρεπει να τις δοκιμασεις και να μην πας στα τυφλα απο προτασεις τριτων.
4) Τα monitors ειναι σημαντικο ζητημα τοσο για τον ηχο, οσο και για τη μιξη! Να εχεις κατα νου πως πρεπει να ειναι σε συγκεκριμενες θεσεις σε σχεση με τον ηχοληπτη, πανω σε ειδικες αντικραδασμικες βασεις. Για την επιλογη τους, θα πρεπει να αφιερωσεις πανω απο 1 εβδομαδα ψαχνοντας και ακουγοντας :D
5) Καλωδια! Το λαθος ολων των home studio gig. Παιρνουν μηχανηματα της ταξης των 8.000Ε και τα καλωδια τους ειναι των 5Ε το ενα! Ε, λογικο ειναι το "χασιμο" αυτο, να γινεται αντιληπτο απο τα μηχανηματα των τοσων χιλιαδων ευρω.Προτιμησε μικρα σε μεγεθος, καλα θωρακισμενα, καλης ποιοτητας και βεβαια κατα προτιμηση balanced.
6) Μικροφωνα! Ε, κατλαβαινεις εδω τι γινεται..Ειναι σαν να εχεις παρει το αυτοκινητο και να εχεις βαλει λαστιχα απο μηχανακι. :D
Πανω κατω, αυτα τα σημεια θα κοιταζα. Σιγουρα οι δυναμικοι επεξεργαστες ( Compressors/Limiters/EQ/Expanders/Gates ) θα μου προκαλουσαν το ενδιαφερον, καθως και οι μοναδες effect ( Reverb/Phase/Delay/Chorus/Distortion/κλπ ) ομως επειδη θα δουλευα σε ψηφιακη πλατφορμα, θα εβαζα προτεραιοτητα τους ψηφιακους επεξεργαστες.
Καλη τυχη!