Ας πιασουμε τη δικη σου αριθμηση και θα προσθεσω μερικα extra δικα μου:
1) Τα active εχουν πανω τους και τον ενισχυτη ηχου, ενω τα passive χρειαζονται εξωτερικο ενισχυτη για να παιξουν. Οπως καταλαβαινεις τα active ειναι λιγο πιο ακριβα απο τα passive, ομως τα τελευταια εχουν το μειονεκτημα πως εαν παρεις ενα καλο ζευγαρι με 500€, θα πρεπει να διαθεσεις κι ενα αντιστοιχο ποσο για την αγορα καλου ενισχυτη, ωστε να αποδωσουν 100% τις δυνατοτητες τους!
Αρα, για project studio φασεις, οπως εισαι εσυ, προτιμουνται τα active
2) Ειναι καλυτερα να εχουν βασεις αντικραδασμικες ( ωστε να απορροφουνται ανεπιθυμητες δονησεις στην αναπαραγωγη ), να βρισκονται στο υψος του αυτιου του ηχοληπτη, ενω η τοποθετηση τους πρεπει να ειναι τετοια ωστε να σχηματιζουν ενα ισοσκελες τριγωνο με το δεξι κι αριστερο αυτι του τεχνικου.
Να εχεις κατα νου πως εαν τα ηχεια που θα παρεις, εχουν εξοδο απο τη πισω πλευρα για τον αερα που δημιουργειται μεσα στο monitor, καλο θα ειναι να τοποθετησεις ενα ηχοαπορροφητικο υλικο για μπασες και μεσαιες συχνοτητες απο πισω απο το monitor ( σε μια αποσταση βεβαια απο την τρυπα, ωστε να μη "πηξεις" τον ηχο ).
3) Γιατι αυτα τα "κομματια" ειναι παρα πολυ καλα ποιοτικα και σαν υλικα και σαν αποδοση! Επομενως καταλαβαινεις πως ο κατασκευαστης τα πουλαει ανα κομματι, γιατι εχει δαπανησει περισσοτερα χρηματα για τη κατασκευη τους!
4) Εξαρταται τι ακριβως θες να μαθεις. Ειναι γενικη ερωτηση. Εαν αναφεροσουν σε μοντελα συγκεκριμενα, ισως να μπορουσα να βοηθησω.
5) Καλο ειναι να ξερεις πως τα monitors δεν ειναι σαν τους ενισχυτες κιθαρας. Οσο το δυνατον περισσοτερα WATT, τοσο καλυτερο. Τα monitors, περα απο τη ποιοτικη κατασκευη, εχουν και μεγαλη εξαρτηση απο το μεγεθος του woofer και των Watt που αποδιδουν.
Εαν εχεις μικρο χωρο, το να παρεις 8" woofer με 120W εξοδο ( συνολικη ) ανα monitor, θα γινει "σκοτωμος" απο νεκρες συχνοτητες! Εφοσον μαλιστα λες πως δεν εχεις βαλει μπασοπαγιδες και ηχοαπορροφησεις, δε θα σου προτεινα να κινηθεις σε μεγαλα woofers και watts.
Ισως καποιο 5" στα 100-120W θα ηταν η καλυτερη λυση ετσι ωστε, ουτε το monitor να δουλευει στο 100% του volume του, ουτε κι εσυ να βασανιζεσαι απο στατικες συχνοτητες. Βεβαια τα 5" woofer δε σου δινουν τον ογκο του μπασου που θες, ομως εαν κανεις το κλασσικο "briefing" στα αυτια σου, δε θα δυσκολευτεις να αντιληφθεις πως αποδιδουν τις μπασες συχνοτητες.
Το briefing ειναι μια απλη διαδικασια. Βαζεις ενα κομματι παρομοιας παραγωγης με αυτο που θες να κανεις εσυ και το ακους πολλες φορες. Ενδεχομενως θα ηταν βολικο να βαλεις πολλα κομματια, ωστε να πρεις μια γευση τι ηχο δινουν τα monitors σου. Οταν σιγουρευτεις πως το "εχεις" ( εμενα μου πηρε παντως 2 μηνες ), προχωρα στη μιξη!
6) Ενα δωματιο με παραξενη κατανομη δεν εξασφαλιζει και τη σωστη διαχυση του ηχου. Πχ εαν το αριστερο μονιτορ βλεπει σε μια επικλινη επιφανεια καποιων μοιρων, ενω το δεξι σε μια επιφανεια λεια και καθετη, φανταζεσαι τι μπορει να γινει. Η τεχνη της ακουστικης ειανι παρα πολυ μεγαλη και δεν αναλυεται εδω. Ομως καλο θα ηταν να σκεφτεις πως σε ενα studio που θα κανεις μιξεις, θα πρεπει να εχει και καλη ακουστικη. Στο Thomann θα βρεις ορισμενα ετοιμα πακετα για project studio, τα οποια περιεχουν και ηχοαπορροφητικα πανελ και μπασοπαγιδες και οδηγιες για το πως θα τα εγκαταστησεις!