Αφού λες ότι διάβασες τα σχετικά άρθρα η πρώτη φωτογραφία του άρθρου εδώ : περιγράφει αναλυτικά το γιατί πχ Cross Harp μιας C ματζόρε είναι το G και το ίδιο ακριβώς αντίστοιχα και για τις υπόλοιπες τονικότητες .
Υπ’ όψη ότι οι ξένοι (μουσική Blues , rock….) παίζουν κατά 90% σε cross harp (2nd position) που ως εκ τούτου απαιτεί οπωσδήποτετην εκμάθηση της τεχνικής bending που αναφέρεται αναλυτικά στα 3 άρθρα του Musicheaven Εδώ : .
Έτσι αν πχ ακομπανιάρεις με την κιθάρα σου ένα τραγούδι σε τονικότητα Ε Blues, τότε απαιτείται φυσαρμόνικα Α key .
Όμως στο 99% του ελληνικού ρεπερτορίου ότι τονικότητα έχει το τραγούδι (πχ αν ένα ελληνικό τραγούδι το ακομπανιάρεις σε D , η φυσαρμόνικά σου θα πρέπει να είναι D key αν παίζεις με την κιθάρα πχ Dm τότε ή παίζεις με φυσαρμόνικα Dm key ή με φυσαρμόνικα C key όμως από άλλη θέση (Δες το σχετικό άρθρο εδώ :).
Εγώ επειδή παίζω σχεδόν 100% ελληνικό ρεπερτόριο , όταν παίζω μαζί με κιθάρα διαθέτω στη ‘’φυσιγγιοθήκη’’ μου περισσότερες από 20 φυσαρμόνικες των πιο βασικών τονικοτήτων (πχ όχι Bbm , Eb ... που απαιτούν και πολύ καλό χειρισμό της κιθάρας. Επειδή όμως έχω και τέτοιες τότε χρησιμοποιώ για τα ακόρντα το καποτάστο).
Βέβαια με μόνο την C key μπορείς να παίξεις αφού εξασκηθείς με το Bending εύκολα ( Am φυσικό χωρίς bending , D Δωρικό χωρίς bending) και όλες τι ς υπόλοιπες κλίμακες με 1 ή περισσότερα bendings.
Το Em το παίζει με C key (ωραίο τραγούδι , εγώ το έπαιξα αμέσως με την Em key) σε cross harp αφού η Em φυσικό είναι η σχετική κλίμακα της G .
Για οποιαδήποτε άλλη απορία εδώ είμαστε