Οποιασδήποτε τονικότητας φυσαρμόνικα που βγάζεις από το κουτί δεν σημαίνει ότι είναι και κατάλληλη για overbends.
Η επιτυχία εξαρτάται από το αν είναι σωστό το κενό διάστημα μεταξύ γλωσσιδίου και χτενιού της φυσαρμόνικας που πρέπει να είναι το ελάχιστο δυνατό αλλά κυρίως από το σχήμα της στοματικής κοιλότητας και την ενέργεια φυσήματος, δηλαδή τη σωστή τεχνική. Πχ μη σωστό διάστημα κάνει το overbend αν όχι ακατόρθωτο, πολύ δύσκολο.
Δείτε περισσότερα στο άρθρο μου για Blues εδώ:
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&id=3172
Στο ξενόγλωσσο άρθρο που αναφέρεις προτείνεται μια μέθοδος με 2 παλιές φυσαρμόνικες στις οποίες να σας έχει σπάσει κάποιο γλωσσίδι και σας είναι άχρηστη ή κάποια φυσαρμόνικα φτηνή όπου στη μια να σφραγίσεις με ταινία τα γλωσσίδια στο χτένι blow και στην άλλη στο χτένι draw……
Είναι πράγματι μέθοδος που θα το πετύχεις σχετικά εύκολα, το θέμα όμως είναι να μη εθιστείς σε κάτι που επανερχόμενος, σε πραγματική φυσαρμόνικα (πχ με διαφορετικά διάκενα) με ίδιο σχήμα στοματικής κοιλότητας και ίδια ενέργεια να μη μπορείς να πετύχεις.
Η γνώμη μου είναι αυτή που είπα στο προηγούμενο ποστάρισμα
Το ξενόγλωσσο άρθρο που αναφέρεις: ‘’One thing that really helps when you are learning to play overblows is to have 2 old harmonicas where the reeds have been taped shut. One with the drawreeds taped shut and one with the blowreeds taped shut.
On these you can easily practice the different parts of the overblow technique. Use the harmonica with the tape on the drawreeds to practice bending the blowreeds down untill they choke and use the one with the blowreeds taped to get the drawreed to respond to you when you are blowing into the hole.
You will find that the seperate parts of the overblow are relatively easy. Putting them together is hard, but becomes a lot easier when you have a clear feeling for the different parts of the mouth that are involved when doing these seperate elements of the overblow’’.