Γενικα θα πρεπει να προσεχεις παρα πολυ τα οργανα "μεταφορας" ( ετσι ονομαζονται τα οργανα που αλλη νοτα διαβαζουν οι εκτελεστες και κατα τη διαρκεια της αναπαραγωγης αλλος φθογγος παραγεται ), τοσο στη γραφη τους ( σωστη επιλογη κλιμακας και σωστο κλειδι ) οσο και στην ορθη χρηση τους συμφωνα με το ηχοχρωμα τους.
Επειδη το σαξοφωνο ειναι ενα οργανο που η εκταση του εξαρταται απο τον εκαστοτε εκτελεστη ( τοποθετηση χειλιων, τροπος ανασας, κλπ ) πρεπει να εισαι σιγουρος πως δε θα ξεπερασεις τα ορια του καθε οργανου ( αναλογα με το τι σαξοφωνο επιλεγεις ).
Γενικα, ενα οργανο οταν παιζει στα ακρα του αποδιδει και διαφορετικα.
Οσο πιο "χαμηλα" πηγαινει, τοσο πιο θολο γινεται το ηχοχρωμα του, ενω συνηθως χρησιμοποιειται για περιπτωσεις που θελουμε να δωσουμε ενα θλιβερο θεμα ή ρομαντικο αργο. Στην περιπτωση του σαξοφωνου μαλιστα, να εχεις κατα νου πως οσο πιο χαμηλα πηγαινει ο εκτελεστης, τοσο πιο εντονη γινεται η ανασα του μεσα απο το σωμα του οργανου. Ενα καλο στοιχειο εαν θες να γραψεις ενα "ανθρωπινο" θεμα.
Αντιθετως, οσο πιο ψηλα ανεβαινει ο εκτελεστης, το οργανο αποδιδει καλυτερα το ηχοχρωμα του ( μιας και οι αρμονικες του γινονται πιο ξεκαθαρες ), μεχρι που ο ηχος γινεται πιο οξυς και ισως ενοχλητικος ( αναλογα με το οργανο βεβαια, διοτι ενα αλτο σαξοφωνο δε παει τοσο ψηλα οσο ενα σοπρανο ). Παλι ειναι αναλογα με το τι χρηση θες να κανεις.
Εαν εχεις ενα θεμα με αρκετη αγωνια, μπορεις να το προσθεσεις, ή ενα θεμα σολο που θελεις να τονιστει ιδιαιτερα απο το σαξοφωνο.
Γενικα ειναι ενα πολυπλοκο οργανο που πριν το "γραψεις" θα πρεπει να μιλησεις με τον εκτελεστη του, Οι ανασες του, η τεχνικη του και η φαντασια του ( διοτι μπορει να παιξει περισσοτερες νοτες απ'ο,τι γραφεις ) θα παιξουν σημαντικο ρολο στην αναπαραγωγη του θεματος.
Καλυτερα να μη χρησιμοποιησεις ψευτικο σαξοφωνο. Ειναι απο τα λιγα οργανα που τα samples του δε μπορουν να πλησιασουν ενα πραγματικο εκτελεστη. Εν αναγκη ( κι εφοσον προκειται για σολο ) χρησιμοποιησε καποιο αλλο οργανο.