ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997

    Λογοκρισία στην Κίνα για τον Bob Dylan

    PHILIPPOSSM
    08.04.2011, 11:04

     

    Για πρώτη φορά στην καριέρα του, ο Bob Dylan έπαιξε ζωντανά χτες το βράδυ στην Κίνα. Το live πραγματοποιήθηκε στην πρωτεύουσα της χώρας, στο Πεκίνο, σε ένα κλειστό γυμναστήριο 5,000 θέσεων ενώ το set list περιελάμβανε τραγούδια που είχαν προ – εγκριθεί από τις Κινεζικές αρχές!
    Συγκεκριμένα, την έγκριση έδωσε ο υπουργός πολιτισμού της χώρας ο οποίος είναι υπεύθυνος για να δώσει τη συγκατάθεση του για οποιαδήποτε συναυλία λαμβάνει χώρα στη χώρα. Έτσι, μετά από συσκέψεις δόθηκε τελικά η σχετική άδεια στον Dylan ο οποίος ωστόσο θα έπρεπε να αποφύγει να τραγουδήσει κομμάτια με πολιτικό περιεχόμενο όπως για παράδειγμα το “The Times They Are A – Changin’”.
    Σύμφωνα με πηγές, ο θρύλος της μουσικής έπαιξε ζωντανά για περίπου 2 ώρες παρουσιάζοντας στους fans του στιγμές από όλη του την καριέρα με τα “Like A Rolling Stone”, “All Along The Watchtower” και “Highway 61 Revisited” να κλέβουν την παράσταση.
    Η ουσία είναι πως ακόμα και «λογοκριμένος» ο Bob Dylan κατάφερε και έσπασε ένα κατεστημένο που διατηρούσε δεκαετίες.
    http://www.rockyourlife.gr/


    periigitis
    08.04.2011, 15:08

    Η εποχή μας - εκτός όλων των άλλων- είναι αυτή των ψευδών επιγραφών. Μερικές χαρακτηριστικές είναι:

    Λαική Δημοκρατία της Κίνας

    Κομμουνιστικό Κόμμα Κίνας

    Ευρωπαική Ένωση

    Διεθνές Νομισματικό Ταμείο

    Ελληνική Δημοκρατία

    Δημοκρατική Αριστερά

    Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας

    Νέα Δημοκρατία

    Πανελλήνιο Σοσιαλιστικό Κίνημα

    και πολλές άλλες.

    Εξορθολογισμός-εκσυγχρονισμός-ανταγωνιστικότητα-μεταρρύθμιση-αναδιάρθρωση χρέους-εκμετάλλευση δημόσιας περιουσίας-πατρίδα μπλα μπλα μπλα

    Επι του προκειμένου τώρα...

    είναι τόσο αστείοι αυτοί οι "κομμουνιστές" λογοκριτές, που κόψανε το The times they are a- changin αλλά άφησαν να περάσει το All along the watchtower!!!


    G-makis
    08.04.2011, 16:40

    [ τροποποιήθηκε από τον/την G-makis, 24-04-2013 23:57 ]


    ohcaptainmycaptain
    08.04.2011, 21:16
    Αυτό το κείμενο θα έπρεπε να το τρίψω στα μούτρα ενός καθηγητή που μου έλεγε ότι πρέπει να μοιάσουμε στην Κίνα......τι να πεις.....
    MANOS19
    12.04.2011, 20:50

    αφηστε τν DYLAN να μιλαει!!!εχει απολυτο δικιο


    jorge
    12.04.2011, 23:45
    O Dylan σύμφωνα με τα σημερινά ΤΑ ΝΕΑ, ξεπουλήθηκε μια και το set list πέρασε από έγκριση. Τον κράζουνε, ενώ πολλοί δηλώνουν απογοητευμένοι που δέχθηκε να λογοκριθεί η μουσική του.
    periigitis
    13.04.2011, 12:51

    'Οταν μιλάμε για καλλιτέχνες του διαμετρήματος του Dylan πρέπει να είμαστε αρκετά προσεχτικοί στην κριτική. Κανείς δεν είναι στο απυρόβλητο αλλά οι εύκολοι αφορεσμοί τύπου "ξεπουλήθηκε" είναι διαφορετικό πράγμα.

    Και ποιός τον "κράζει" παρακαλώ; Κάποιοι που ζουν σε μια χώρα πρωταθλήτρια της αμετροέπειας και που ο συμβισαμός των κατοίκων της έχει φτάσει στο ξεβράκωμα; Που ξεπουλιέται η ίδια τους η χώρα και δεν κουνιέται φύλλο;

    Και ποιός τελικά μιλά για ¨ξεπούλημα"; Η εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ"; Χα χα χα χα! 


    sven
    13.04.2011, 15:44

    Κύριε Περιηγητά,

    το σχόλιό σου ταιριάζει ΑΠΟΛΥΤΑ στο πνεύμα της παροιμίας "Δάσκαλε που δίδασκες και λόγο δεν εκράτεις" καθώς το προηγούμενό σου σχόλιο στη συζήτηση αυτή -αλλά και κάθε σχόλιό σου, γενικώς- βρίθει εύκολων αφορισμών (ολόκληρο κατάλογο συμπλήρωσες) και ΜΗ "προσεκτικής κριτικής"...

    Μοιάζει να αρέσκεσαι να "επιτίθεσαι", λές και είναι αυτό αυτόματο αντανακλαστικό για σένα, και γι΄αυτό η όποια, κατ΄εσέ, "κριτική" δεν είναι παρά μία "κατά μέτωπον" πολεμική τις περισσότερες φορές...

    Αν αυτό σε κάνει να ισορροπείς, δεν έχεις παρά να συνεχίσεις. Ελεύθερα...


    periigitis
    13.04.2011, 16:35

    κύριε Sven,

    όπως έγραψα κανείς δεν είναι στο απυρόβλητο. Έτσι δικαίωμά σου είναι κρίνεις το ύφος με το οποίο ασκώ κριτική. Επίσης, αν και εγώ δεν επίτέθηκα ούτε σ' εσένα ούτε σε κανέναν άλλο συνομιλητή προσωπικά, θα αντιπαρέλθω προσωρινά το αυθαίρετο συμπέρασμα σου περι της ανισορροπίας μου για να μην ξεφύγουμε απ' το θέμα.

    Απο την άλλη οφείλω να σ' ευχαριστήσω που έχεις διαβάσει όλα τα σχόλια μου. Θα ήθελα όμως να μου εξηγήσεις λίγο περισσότερο αν μπορείς εκείνα τα περί "εύκολων αφορισμών" και "ΜΗ προσεκτικής κριτικής" μου.


    sven
    13.04.2011, 18:11

    Περιηγητή,

    κατ΄αρχήν, δεν θεώρησα, σε καμία περίπτωση, πως επιτίθεσαι σε κάποιον προσωπικά, και κάτι τέτοιο δεν νομίζω πως προκύπτει από το σχολιασμό μου.

    Όσον αφορά στους "εύκολους αφορισμούς και στη «μη προσεκτική κριτική»: 

    το να παραθέτεις μία ολόκληρη λίστα παραδειγμάτων "ψευδών επιγραφών" -άσχετα με το αν κάποιος μπορεί να συμφωνεί εν μέρει ή συνολικά μαζί σου, επί της ουσίας- δεν αποτελεί "εύκολο αφορισμό"; Το δικαίωμα να μπορείς να το κάνεις το έχεις, φυσικά, και αυτό δεν κρίνεται. Κρίνεται, όμως, η μεγάλη ευκολία με την οποία αποκαλείς ως ψευδεπίγραφο ένα ολόκληρο κράτος/λαό, κόμμα ή θεσμό, που το καθένα από αυτά έχει μια ιστορική πορεία και ανθρώπους που τα εκπροσωπούν ή/και τα πιστεύουν με αγνή και ειλικρινή διάθεση...

    Με τον ίδιο τρόπο που θα ήταν παντελώς αυθαίρετος και "εύκολος αφορισμός" ή «μη προσεκτική κριτική» το να υποστηρίξει κάποιος πως ΟΛΟΙ οι γιατροί, οι δημοσιογράφοι, οι εφοριακοί κ.τ.λ. "τα παίρνουν" ή πως το Κ.Κ.Ε. είναι ένα κόμμα αρτηριοσκληρωμένων εγκεφάλων, έτσι και ο κατάλογός σου περί "ψευδεπίγραφων" παραδειγμάτων είναι εξίσου αυθαίρετος, ισοπεδωτικός και "αυθάδης"…

    Δεν θα αναφερθώ σε ανάλογες υπεραπλουστεύσεις και «ισοπεδώματα» σε άλλα σου σχόλια…

    Όσον αφορά, τώρα, στο σχόλιό σου πως «Όταν μιλάμε για καλλιτέχνες του διαμετρήματος του Dylan πρέπει να είμαστε αρκετά προσεκτικοί στην κριτική». Για ποιο λόγο θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στην κριτική μας απέναντι στον όποιον Dylan και όχι απέναντι στην ιστορία και την υπόσταση ενός κόμματος, λαού ή θεσμού; Από πού αντλεί ο κάθε Dylan το δικαίωμα να «ξεπουλιέται» και να κρίνεται με επιείκεια και όχι πολύ μεγαλύτεροι σε ιστορία θεσμοί, όπως, για παράδειγμα, το Κ.Κ. της Κίνας, το ΠΑ.ΣΟ.Κ., η ΓΕ.Σ.Ε.Ε., η Δημοκρατική Αριστερά κ.ά.;

    Δεν είναι πολύ ευτελές -αν όχι «ξεπούλημα»- για έναν Dylan, που τα τραγούδια του αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης προοδευτικών ιδεών και κινημάτων, να επιτρέπει να λογοκρίνεται όσον αφορά στο ποια τραγούδια θα παίξει στη συναυλία του στην Κίνα;  Για ποιο λόγο δέχθηκε κάτι τέτοιο; Για τα χρήματα που θα έπαιρνε, τώρα στη δύση της καριέρας του, και που δεν τα έχει ανάγκη στο ελάχιστο; Ή μήπως για την υστεροφημία του; Αυτή του η πράξη είναι λιγότερο ευτελής και κατακριτέα από αυτή των «αστείων κομμουνιστών λογοκριτών», που στο κάτω-κάτω έχουν, σύμφωνα με την οπτική τους, κάποιο σοβαρό λόγο να θέλουν να το κάνουν;

    Γιατί αυτή η «θεοποίηση» που οδηγεί στο απυρόβλητο πρόσωπα, ιδεολογίες ή θεσμούς; Και γιατί, ταυτόχρονα, αυτή η ισοπεδωτική κριτική και απόρριψη πολύ πιο σοβαρών και σύνθετων πραγμάτων, όπως αυτά που επικρίνεις και απορρίπτεις συλλήβδην;

    Η εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» είναι, στην περίπτωση αυτή, το πρόβλημα ή ο «εχθρός» ή η ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ στάση του Dylan, που, αν μη τι άλλο, δεν σεβάστηκε -πέραν του εαυτού του- και τα εκατομμύρια όλων αυτών που τον πίστεψαν και τον έκαναν να είναι ο «μεγάλος Dylan» που γνωρίζαμε ως τώρα;

    Για σκέψου όλα αυτά, έτσι για εξάσκηση της κριτικής σου σκέψης και του τρόπου που συνηθίζεις να εκφράζεσαι για πρόσωπα και πράγματα…

    ΥΓ. Καλά έκανες και αντιπαρήλθες το «αυθαίρετο συμπέρασμά μου, περί της ανισορροπίας σου», γιατί δεν εννοούσα, σε καμία περίπτωση, κάτι τέτοιο. Παρόλα αυτά, ανακαλώ -αν έτσι το θεώρησες- την έκφραση «αν αυτό σε κάνει να ισορροπείς».

    Καλό σου απόγευμα


    periigitis
    14.04.2011, 10:51

    Παράθεση:
     

    Όσον αφορά στους "εύκολους αφορισμούς και στη «μη προσεκτική κριτική»:

    το να παραθέτεις μία ολόκληρη λίστα παραδειγμάτων "ψευδών επιγραφών" -άσχετα με το αν κάποιος μπορεί να συμφωνεί εν μέρει ή συνολικά μαζί σου, επί της ουσίας- δεν αποτελεί "εύκολο αφορισμό"; Το δικαίωμα να μπορείς να το κάνεις το έχεις, φυσικά, και αυτό δεν κρίνεται. Κρίνεται, όμως, η μεγάλη ευκολία με την οποία αποκαλείς ως ψευδεπίγραφο ένα ολόκληρο κράτος/λαό, κόμμα ή θεσμό, που το καθένα από αυτά έχει μια ιστορική πορεία και ανθρώπους που τα εκπροσωπούν ή/και τα πιστεύουν με αγνή και ειλικρινή διάθεση...

    Με τον ίδιο τρόπο που θα ήταν παντελώς αυθαίρετος και "εύκολος αφορισμός" ή «μη προσεκτική κριτική» το να υποστηρίξει κάποιος πως ΟΛΟΙ οι γιατροί, οι δημοσιογράφοι, οι εφοριακοί κ.τ.λ. "τα παίρνουν" ή πως το Κ.Κ.Ε. είναι ένα κόμμα αρτηριοσκληρωμένων εγκεφάλων, έτσι και ο κατάλογός σου περί "ψευδεπίγραφων" παραδειγμάτων είναι εξίσου αυθαίρετος, ισοπεδωτικός και "αυθάδης"…

    sven,

    όχι εγώ δεν προσέγγισα τα πράγματα "με τον ίδιο τρόπο" που προσέγγισες το παράδειγμα σου. Αν έγραφα ας πούμε ότι "γνώρισα ένα μέλος του Κ.Κ Κίνας που δεν είναι κομμουνιστής άρα το Κ.Κ.Κίνας δεν είναι κομμουνιστικό", τότε θα ήταν "με τον ίδιο τρόπο". Τώρα δεν είναι. Ούτε είναι "εύκολος αφορεσμός" ή "μη προσεκτική κριτική" απο πλευράς μου. Οι θεσμοί, όπως κι εσύ αναφέρεις, έχουν ιστορία. Έχουν παρελθόν, παρόν και δράση. Το Κομμουνιστικό Κόμμα Κίνας για παράδειγμα δεν εφαρμόζει τις πιο βασικές αρχές του Μαρξισμού-Λενινισμού κι έχει μετατρέψει τη χώρα σε καπιταλιστικό παράδεισο και άντρο εκμετάλλευσης της μισθωτής εργασίας. Μπορεί κάποιος να συμφωνήσει μ' αυτή την πολιτική του ή όχι. Όμως το "Κομμουνιστικό" στον τίτλο του είναι ψευδές κι αυτό δεν είναι αφορεσμός, είναι η πραγματικότητα. Μπορεί αυτό το "Κομμουνιστικό" να έχει κληρονομηθεί απο το παρελθόν αλλά αυτό δεν αλλάζει το γεγονός της ψευδούς επιγραφής. Τό ίδιο με το ΠΑΣΟΚ που επιμένει να αυτοαποκαλείται "σοσιαλιστικό" αλλά και όλους τους άλλους που ανέφερα.    

    Λες πως υπάρχουν άνθρωποι που εκπροσωπούν ή/και τα [τους θεσμούς που αναφέρω δηλαδή] πιστεύουν με αγνή και ειλικρινή διάθεση...

    Κατ' αρχήν κανείς δεν εκπροσωπεί με αγνή και ειλικρινή διάθεση κάτι που είναι εξ αντικειμένου ψευδεπίγραφο. Όσο γι' αυτούς που συνεχίζουν αγνά και ειλικρινά να το πιστεύουν, τι να κάνω εγώ τώρα; Με αυτή τη λογική, επειδή υπάρχουν άνθρωποι που υποστηρίζουν νεοναζιστικά κόμματα κι επειδή ένα μεγάλο μέρος των Ιταλών και των Γερμανών ζητοκραύγαζαν το Μουσολίνι και το Χίτλερ με αγνή και ειλικρινή διάθεση πιθανώς, θα πρέπει εγώ να αισθάνομαι ισοπεδοτικός και αυθάδης όταν αναθεματίζω το φασισμό; Άλλωστε αυτοί οι "ειλικρινείς" και "αγνοί" που λες, αυτοί οι αφελείς δηλαδή, είναι πιο επικίνδυνοι απο τους συνειδητά υπηρετούντες. 

    Θα δεχθώ όμως το "αυθαίρετο" που λες με την έννοια ότι η λίστα μου δεν ήταν πλήρης, παρ' όλο που η επιλογή μου δεν ήταν καθόλου τυχαία. Δεν ήταν πλήρης γιατί δεν θα μπορούσε να είναι. Έχει όμως τέτοια χαρακηριστικά παραδείγματα που κανένας θα μπορούσε να την επεκτείνει με την ίδια λογική. Ούτε συμφωνώ με το "αν δεν μπορείς να τα πεις όλα μη λες τίποτα" 

    Παράθεση:

    Δεν θα αναφερθώ σε ανάλογες υπεραπλουστεύσεις και «ισοπεδώματα» σε άλλα σου σχόλια…

    Όχι, να αναφερθείς σε παρακαλώ. Εγώ πιστεύω ότι προσέχω, προσπαθώ τουλάχιστον, το γράφω!

    Παράθεση:

    Όσον αφορά, τώρα, στο σχόλιό σου πως «Όταν μιλάμε για καλλιτέχνες του διαμετρήματος του Dylan πρέπει να είμαστε αρκετά προσεκτικοί στην κριτική». Για ποιο λόγο θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στην κριτική μας απέναντι στον όποιον Dylan και όχι απέναντι στην ιστορία και την υπόσταση ενός κόμματος, λαού ή θεσμού; Από πού αντλεί ο κάθε Dylan το δικαίωμα να «ξεπουλιέται» και να κρίνεται με επιείκεια και όχι πολύ μεγαλύτεροι σε ιστορία θεσμοί, όπως, για παράδειγμα, το Κ.Κ. της Κίνας, το ΠΑ.ΣΟ.Κ., η ΓΕ.Σ.Ε.Ε., η Δημοκρατική Αριστερά κ.ά.;

    Κατ' αρχήν οι άνθρωποι είναι θύματα των θεσμών και όχι το αντίθετο. Ύστερα ό Dylan είναι ένας από αυτούς που πολλοί τον παραμονευουν στη γωνία για διάφορους και διαφορετικούς λόγους. Ποτέ δεν του συγχώρησαν αυτό που ήταν κι αυτό που είναι. Αυτό που έκανε ο Dylan ναι, μπορεί να χαρακτηριστεί συμβιβασμός αλλά όχι ξεπούλημα. Το "ξεπούλημα" είναι βαρειά λέξη και χρησμοποιήθηκε απο εκείνους τους κύκλους των ΗΠΑ που όχι μόνο τη "φυλάγανε" στο Dylan αλλά βρήκαν ευκαιρία να ασκήσουν και πολιτική. Τέλος, δεν έχω όπως ήδη είπα κανένα λόγο να είμαι επιεικής με τους θεσμούς γιατί παίζουν με τη μοίρα πολλών ανθρώπων. Έχω όμως λόγο να είμαι επιεικής με τους ανθρώπους χωρίς βέβαια να τους βάζω στο απυρόβλητο.  

    Παράθεση:

    Για σκέψου όλα αυτά, έτσι για εξάσκηση της κριτικής σου σκέψης και του τρόπου που συνηθίζεις να εκφράζεσαι για πρόσωπα και πράγματα…

    Αυτό το τελευταίο, επίτερψε΄μου να σου το επιστρέψω σαν συμβουλή.

     

    Καλή σου ημέρα!


    Hastaroth
    14.04.2011, 14:58

    Εγώ θα ρωτήσω κάτι:γνωρίζει ο κ.Ντύλαν ότι στην Κίνα όποιος έχει αντίθετη γνώμη με το καθεστώς συλλαμβάνεται και φυλακίζεται;Προφανώς το γνωρίζει.

    Γνωρίζει ο κ.Ντύλαν ότι στην Κίνα λογοκρίνεται ακόμα και το internet;Προφανώς το γνωρίζει.

    Με ποιά "μούτρα" λοιπόν δέχτηκε ο κ.Ντύλαν να τού περιορίσουν την ελευθερία έκφρασης που (καί) με τά τραγούδια του υποστηρίζει;

    Με ποιά "μούτρα" θα πή,σε τυχόν πρόταση γιά συναυλία σε άλλο κράτος με ολοκληρωτικό καθεστώς,"όχι,δέν δέχομαι να παίξω γιατί είμαι κατά τής λογοκρισίας,που ασκείτε στο κράτος σας";

    Μήπως τα λεφτά τής Κίνας ήταν πολλά και δέν σύμφερε να τα χάση αρνούμενος να κάνη την συναυλία;Γιά ποιόν άλλο λόγο άραγε θα ήταν ασυνεπής πρός τίς αρχές και τίς αξίες του περί ανθρώπινης ελευθερίας;

    Και όσο γιά το ποιοί τον κράζουν,κ.περιηγητά μου,δέν ακούνε μόνο στην Ελλάδα τα τραγούδια του......

    ΥΓ.Και η Σοβιετική Ενωση,άντρο εκμετάλλευσης τής μισθωτής εργασίας ήταν-αλλά επ'αυτού τσιμουδιά κ.περιηγητά μου,έτσι;Δέν πειράζει,θ'ανοίξουμε κάποτε άλλη κουβέντα γι'αυτό...

     


    periigitis
    14.04.2011, 16:36

    κ.Hastaroth,

    εγώ είπα ότι αν έτσι είναι τα πράγματα, ο Dylan έκανε σίγουρα συμβιβασμό. Το πως και το γιατί δεν το γνωρίζω. Κι εσείς εικασίες κάνετε. Όμως ο συμβιβασμός απο το ξεπούλημα έχουν τεράστια διαφορά.

     Λέω όμως "αν" γιατί προσωπικά δεν έχω καμμία εμπιστοσύνη στα ΜΜΕ. Αυτοί είναι ικανοί, επειδή ο Dylan δεν έπαιξε συγκεκριμένα τραγούδια στη συναυλία, να βγάζουν σενάρια για να κάνουν πολιτική. Είναι μάνες στην προπαγάνδα και στο ψέμα άλλωστε! Ψάχνοντας να δω τι έγραψε ποιός για το θέμα, έπεσα σε μια αναδημοσίευση -ελληνικό blog νομίζω δεν θυμάμαι καλά- που κάποιος έλληνας που ζει και εργάζεται στην Κίνα, εξέφραζε την απορρία του γιατί να κόψει η κινεζική λογοκρισία το Blowin' in the wind, αφού -όπως λέει- ακούγεται πολύ συχνά απο το κρατικό ραδιόφωνο. Αλήθεια; Ψέματα; Ποιός ξέρει. Γι' αυτό λέω!

    Αλλά και λογοκρισία να μην έγινε δεν αλλάζει τίποτα για το τι είναι η Κίνα σήμερα!

    Όσο για τη Σοβιετική Ένωση, μπορείτε να της καταλογίσετε πολλά, αλλά όχι και την εκμετάλλευση της μισθωτής εργασίας! Αν υπήρχε τέτοια να είστε σίγουρος ότι θα υπήρχε ακόμη.


    pastella
    15.05.2011, 17:27

    Στις 13 Μαίου ο Bob Dylan δημοσίευσε το παρακάτω κείμενο στην ιστοσελίδα του. Ολόκληρο μπορείτε να το διαβάσετε εδώ, ακολουθεί σε ελεύθερη μετάφραση από μένα (δυστυχώς δεν μπορώ να αποδόσω τον όρο ex-pats οπότε και το αφήνω ως έχει, αν γνωρίζει κάποιος να το διορθώσω):

    "Επιτρέψτε μου να αποσαφηνίσω μερικά πράγματα σχετικά με την θέμα [της λογοκρισίας] της Κίνας. Πρώτον, ποτέ δεν μας αρνήθηκε η άδεια για συναυλία στην Κίνα. Όλο αυτό διέρρευσε από ένα Κινέζο οργανωτή που προσπαθούσε να με φέρει (στην Κίνα) μετά από τις συναυλίες στην Ιαπωνία και την Κορέα. Υποθέτω ότι ο συγκεκριμένος τύπωσε εισητήρια και έκανε υποσχέσεις σε ορισμένους χωρίς να έχουν πραγματοποιηθεί οποιεσδήποτε συμφωνίες πριν. Δεν σκοπέυαμε να πάμε στην Κίνα τότε, και όταν δεν συνέβη, το πιο πιθανόν είναι ότι ο οργανωτής έπρεπε να σώσει εαυτόν δηλώνοντας ότι το Υπουργείο αρνήθηκε μου δώσει άδεια να παίξω, ώστε να μην έχει μπελάδες. Αν κάποιος έμπαινε στον κόπο να το ελέγξει με τις Κινεζικές Αρχές, θα ήταν ξεκάθαρο ότι οι αρχές δεν είχαν ιδέα για το συμβάν.

    Πήγαμε φέτος εκεί (στην Κίνα) με διαφορετικό οργανωτή. Σύμφωνα με το περιοδικό Mojo, στις συναυλίες παρευρέθησαν κυρίως ex-pats & υπήρχαν πολλές κενές θέσεις. Αναληθές. Αν κάποιος το τσεκάρει με οποιονδήποτε ήρθε στη συναυλία θα δει ότι ήταν κυρίως νέοι άνθρωποι αυτοί που ήρθαν. Πολύ λίγοι ex-pats, αν όχι καθόλου. Οι ex-pats ήταν κυρίως στο Χονγκ Κονγκ και όχι στο Πεκίνο. Από τα 13.000 εισητήρια πουλήθηκαν περίπου τα 12.000 και τα υπόλοιπα μοιράστηκαν σε ορφανοτροφεία. Όμως, ο κινεζικός τύπος με προώθησε σαν είδωλο των 60s, και δημοσίευσε παντού την φωτογραφία μου με την Joan Baez, τον Che Guevara, τον Jack Kerouac & τον Allen Ginsberg. Οι παρευρισκόμενοι των συναυλιών πιθανώς να μην ήξεραν κανέναν από τους παραπάνω. Ανεξαρτήτως, ήταν ιδιαίτερα θερμοί απέναντι στα τραγούδια των τελευταίων 4-5 δίσκων μου. Ρωτήστε οποιονδήποτε από αυτούς που ήταν εκεί. Ήταν νέοι και η συναίσθησή μου ήταν ότι δεν θα γνώριζαν ούτως ή άλλως τα πρώτα μου τραγούδια.

    Όσον αφορά τη λογοκρισία, η Κινεζική κυβέρνηση ζήτησε τα ονόματα των τραγουδιών που θα έπαιζα. Δεν υπάρχει λογική εξήγηση σε αυτό, οπότε τους στείλαμε τις λίστες 3 μήνες πριν. Αν υπήρχαν τραγούδια, ρεφρέν ή στίχοι λογοκριμένοι, κανείς δεν μου είπε για αυτό και παίξαμε όλα τα τραγούδια που σκοπεύαμε να παίξουμε.

    Όλοι γνωρίζουν ήδη οτι υπάρχουν αμέτρητα βιβλία για μένα είτε αυτά έχουν εκδοθεί ή πρόκειται να εκδοθούν. Οπότε ενθαρρύνω οποιονδήποτε που με έχει γνωρίσει, με ακούσει ή με έχει δει να προχωρήσει στο να γράψει το δικό του βιβλίο. Ποτέ δεν ξέρεις, μπορεί κάποιος να έχει ένα σπουδαίο βιβλίο μέσα του."

    Και κάποια σχόλια ακόμη εδω.