Αν ο Syd Barrett ήταν ακόμη στους Pink Floyd... Αν ο Mick Harvey ήταν ακόμη στους Bad Seeds...
Σ'ένα παράλληλο σύμπαν ίσως να μαθαίναμε πώς θα ακούγονταν...
Απλά, δεν καταλαβαίνω το προηγούμενο σχόλιο, σύμφωνα με το οποίο, οι δισκογραφικές έχουν καταστρέψει τη μουσική.. Σαν να λέμε, τα εργοστάσια παραγωγής τοματοπελτέ έχουν καταστρέψει την τομάτα.
Ποιος θα προωθούσε τους Beatles στα 60's, αν όχι η ΕΜΙ? Ποιος θα τους ηχογραφούσε και θα κυκλοφορούσε τη μουσική τους, σε μια εποχή που δεν υπήρχε Ίντερνετ και YouTube? Πώς θα μαθαίναμε τους Joy Division αν δεν είχε πιστέψει σ'αυτούς η Factory Records? Ποιος θα έστελνε τους δίσκους τους στα δισκάδικα?
Τα συμβόλαια υπογράφονται για αμοιβαία προστασία, τόσο του καλλιτέχνη όσο και της δισκογραφικής. Υπάρχουν και καλλιτέχνες που επιλέγουν να κινούνται ανεξάρτητα, κανείς δεν τους το απαγορεύει. Από τη στιγμή που ο Joe Satriani (για να επανέλθω) υπέγραψε με την X δισκογραφική, προφανώς δεσμεύεται. Δεν μπορεί να πάρει την προκαταβολή που του έδωσε, να ηχογραφήσει το δίσκο του, και μετά να πάρει τα master και να τον κυκλοφορήσει στην ανταγωνίστρια εταιρία. Ή να ηχογραφήσει με συγκρότημα της ανταγωνίστριας εταιρίας... Απλή λογική...