Ειναι ευαισθητες οι φωνητικες χορδες μας,ναι...κι αυτο γιατι δεν διαθετουν ικανοποιητικη δυνατοτητα να επουλωνουν τους διαφορους τραυματισμους τους...
Τα σταδια καταπονησης μια φωνης ειναι:
1)Λειτουριγικη Δυσφωνια χωρις εμφανη ανατομικη βλαβη,δηλ πονος κατα την ομιλια με μικρου βαθμου βραχνιασμα χωρις να διαπιστωνεται με την εμμεση η αμεση λαρυγγοσκοπηση ανατομικη βλαβη η μικροαιμορραγιες του λαρυγγα...Ο πονος πιστευεται οτι οφειλεται στο μυικο ''καματο'' των λαρυγγικων μυων και το μικροβραχνιασμα στην αυξημενη παραγωγη κολλωδους βλεννας που κολλα στις φωνητικες χορδες και δυσχεραινει κατα πολυ το εργο τους δηλ την αβιαστη κι ελευθερη ταλαντωση τους κατα την ομιλια η το τραγουδι...και τα δυο αλλα κυριως το δευτερο γινονται κοπιωδη και η φωνη χανει την ελαστικοτητα και μαλακοτητα της..ο τραγουδιστης μπορει να τραγουδησει ψηλα καταβαλλοντας προσπαθεια...
2)Δυσφωνια με μικροαιμορραγιες του λαρυγγα οι οποιες εκδηλωνονται με βραχναδα στη φωνη και πονο κατα την ομιλια...αυτες με αφωνια 2-3 ημερων υποχωρουν τελειως και ο λαρυγγας ανακαμπτει.Αν ο τραγουδιστης συνεχισει να πιεζει τη φωνη του και να κανει καταχρηση αυτης,τοτε οδηγουμαστε στο
3)Λαρυγγιτιδα,δηλ φλεγμονη τω φωνητικων χορδων και υπεραιμια και διαταση των τριχοειδων των φωνητικων χορδων οι οποιες στη λαρυγκοσκοπηση χανουν το καθαρο λευκο η γκριζωπο τους χρωμα και γινονται ''ροζ'' και ''πρησμενες''...Συμπτωματα κυριως βραχναδα αλλα και πονος αν συνυπαρχει φαρυγγιτιδα η μυικος σπασμος των λαρυγγικων μυων...Αν η λαρυγγιτιδα δεν θεραπευτει τοτε οδηγουμαστε σε
4)Μονιμη παχυνση τω φωνητικων χορδων με αποτελεσμα χρονια λαρυγγιτιδα η αν ειναι πιο εντιοπισμενη η παχυνση αυτη ειδικα μεταξυ προσθιου 1/3 και οπισθιων 2/3 του μηκους των φωνητικων χορδων στα λεγομενα ''κομβια' η ''καλους'' των φωνητικων χορδων...Ολες αυτες οι παραπανω μεταβολες μπορουν να υποχωρησουν με φωνητικη αναπαυση κι εκμαθηση σωστης τεχνικης τραγουδιου,ομως οι καλοι αν ειναι ευμεγεθεις πιθανον να χρειαστουν χειρουργικη επεμβαση εξαιρεσης τους...αλλη αλλοιωση των φωνητικων χορδων με υπερτροφια τους απο χρονια κακη χρηση ειναι επισης ο πολυποδας που απαιτει τις πιο πολλες φορες χειρουργικη εξαιρεση...
5)Μετα απο μεγαλου βαθμου καταπονηση πχ κραυγες η σε εδαφος λαρυγγιτιδας με ηδη υπαρχουσες μικροαιμορραγιες μπορει να αναπτυχθει μεγαλου βαθμου οιδημα-πρηξιμο κατω απο το βλεννογονο των φωνητικων χορδων οπως και αιμορραγια μεγαλου βαθμου οδηγωντας σε ενα αιμορραγικο πολυποδα των φωνητικων χορδων...
Σε ολες τις παραπανω καταστασεις οδηγουμαστε πιο ευκολα αν
-καπνιζουμε
-εχουμε λιγες ωρες ξεκουρασης και κακη διατροφη
-κανουμε υπερβολικη χρηση της φωνης μας πχ οπως οι εκπαιδευτικοι,οι ραδιοφωνικοι εκφωνητες,οι ηθοποιοι και οι τραγουδιστες...
Επομενως καλη μου φιλη αν θες να προστατεψεις το φωνητικο σου οργανο θα πρεπει να ενημερωθεις σωστα γι αυτο,να το προστατεψεις και να βελτιωσεις η να αλλαξεις την τεχνικη με την οποια τραγουδας...αρετες ενος καλου τραγουδιστη ειναι η οικονομια δυναμεων και η αποφυγη ξεφωνισματων στα ορια της τρεχουσας εκτασης του...
Αυτα