Ασχολούμαι 2μιση χρόνια με το κλασσικό τραγούδι και κατάλαβα ότι δεν είναι για μένα. Ξεκίνησα κυρίως για να μάθω σωστές τεχνικές και η καθηγήτρια που έχω είναι πολύ καλή αλλά το πρόβλημα είναι ότι δεν ασχολείται με τίποτα άλλο πέρα από το κλασσικό τραγούδι. Αυτό που ψάχνω είναι κάποιος δάσκαλος φωνητικής (ή ένα σύνολο δασκάλων ενός ωδείου ή μιας σχολής) ο οποίος να έχει σπουδάσει τραγούδι και να ξέρει από διάφορα είδη μοντέρνου τραγουδιού (π.χ. Rock, Metal, Jazz κλπ), τεχνικές μικροφώνου και όλα όσα χρειάζονται στο συγχρονο τραγούδι..
Δυστυχώς απ όσα μου έχουν πει οι περισσοτεροι που διδάσκουν συγχρονο τραγούδι στην Ελλάδα είναι αυτοδίδακτοι! :/
Μου είπανε ότι ο "Νάκας" και το "modern music school" κάνουν καλή δουλειά αλλά θέλω να το ακούσω από κάποιον από μεσα! Επίσης άκουσα κάποιους σπουδαστές μοντέρνου τραγουδιού από το "Ωδειό Αθηνών" (οι οποίοι ήταν και σε προχωρημένο επίπεδο) και μπορώ να πώ ότι μέχρι κι εγώ καλύτερα τραγουδούσα!
Αυτό που θέλω είναι αν υπάρχουν άτομα τα οποία σπουδάζουν μοντέρνο τραγούδι να μου πούνε γνώμες για τις σχολές στις οποίες σπουδάζουν (ή τα ωδεία) για να μπορώ να συγκετρώσω μερικές αξιόλογες σχολές και να καταλήξω σε κάποια που θα με ικανοποιεί!
ευχαριστώ εκ των προτέρων :)
Παράθεση:
|
Ακριβώς. Μόνο στο κλασσικό τραγούδι όμως - όχι στο μοντέρνο - κι οδηγεί σε πτυχίο και δίπλωμα.
Καλημέρες!!Ένα θέμα που έχει απασχολήσει πολλούς λίγο ως πολύ...
Θα καταθέσω τη δική μου εμπειρία.Η αλήθεια είναι πως ανεξαρτήτως είδους τραγουδιού ισχύουν πάντα οι ίδιες αρχές ανάσας και τα ίδια ''γυμνάσματα'' στην τποθετηση της φωνής...Δλδ πιστεύω πως τα πρώτα βήματα είναι ΚΟΙΝ Α είτε σπουδάζει κάποιος κλασσικό είτε μοντέρνο...είναι σαν να ξακινάει κάποιος την Α δημοτικού...το ίδιο αλφάβητο θα μάθει και την ίδια αριθμητική είτε αν φτάοντας στο Λύκειο επιλέξει θετική είτε θεωρητική κατεύθυνση...
Από εκεί και πέρα έχω την εντύπωση πως στη χώρα μας έχει δωθεί ιδιαίτερη αξία στο κλασσικό ρεπερτόριο τραγουδιού(ίσως επειδή είναι και ένα ΑΥΞΗΜΕΝΩΝ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ ΡΕΠΕΡΤΟΤΙΟ)ενώ στο μοντέρνο(λαικό,ελαφρολαικό,έντεχνο,ποπ,τζαζ,ροκ,κτλ)μη κλασσικό έχει δωθεί λιγότερο βάση...πχ ο σπουδαστής κλασσικού οφείλει να γνωρίζει άριστα την σωστή τεχνική,ενώ ο σπουδαστής μοντέρνου αρκεί να 'πατά' σωστά στις νότες και να έχει μια ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗ ΤΕΧΝΙΚΗ για να προστατέψει τη φωνή του...
ΛΑΘΟΣ!!!Αυτό που πρέπει να γίνει καλά κατανοητό και συνείδηση στους πιο πολλούς μαθητές και δασκάλους είναι πως το ΤΡΑΓΟΥΔΙ είναι ένα όσον αφορά τη γνώση άρτιας και άριστης τεχνικής...κάποιος που είναι αυτοδίδακτος δεν μπορεί να διδάξει τίποτα και κανένα παρά μόνο να βελτιώσει τον εαυτό του...
'Χορωδιακές' προσπάθειες εκ μέρους Ωδείων να διδάξουν μοντέρνο τραγούδι καταλήγουν σε απόπειρες διδαχής μόνο μουσικής θεωρίας και αρμονίας,που όμως καθόλου δε βοηθούν τη φωνή...το να πηγαίνω στο μάθημα τραγουδιού και η δασκαλα να με μαθαίνει πως να τραγουδάεω ''δεκαταεκτα'' η πως μετραω ενα μετρο 3 τεταρτων είναι μεν χρησιμες μουσικές γνώσεις,αλλά ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΑΘΗΜΑ ΦΩΝΗΤΙΚΗΣ...τα πάντα ξεκινούν με τη θεώρηση πως η φωνή είναι ένα μουσικό όργανο το οποίο ο αρχάριος δεν ξέρει ΚΑΘΟΛΟΥ να χρσιμοποιεί...κι όχι να θέλουμε να δώσουμε μια ''μουσικότητα'' στο ήδη υπάρχων φωνητικό δυναμικό...
Στην πράξη αν κάνεις μαθήματα κλασσικού τραγουδιού,μπορείς να επιμείνεις στα ''γυμνάσματα'' ανάσας και τοποθέτησης της φωνής,αλλά να αντισταθείς σθεναρα στον βαρύ χρωματισμό της φωνής σε κλασσικό στυλ...να εξηγήσεις και στο δάσκαλό σου πως βλέπεις το κλασσικό τραγούδι σας εργαλείο για να πετύχεις καλά αυτό που αγαπάς και όχι σαν αυτοσκοπό...Δλδ να επιμείνεις πιο πολύ σε ασκήσεις ΓΥΜΝΑΣΜΑΤΩΝ της ανάσας(πχ βιβλία στην κοιλιά,εισνποές-εκπνοές σε διάφορες τεχνικές κτλ) και του λάρυγγα(χαμηλώματα μήλου αδάμ η θυρεοειδούς χόνδρου στις γυναίκες,εκγύμναση γλώσσας να κινείται ανεξάρτητα από το στόμα,άρθρωση,κτλ).Επίσης κάτι ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΑΤΙΚΟ!!!Το μεγαλύτερο μέρος των κλασσικών κομματιών είναι στα ΙΤΑΛΙΚΑ!Κάτι που σημαίνει και αποπροσανατολισμό της σωστής άρθρωσης...είχα κάποτε ακούσει ένα δυνατό τενόρο της λυρικής σκηνής να τραγουδάει Μικη Θεοδωράκη στα ελληνικά φυσικά και κατέβαλα προσπάθεια να καταλάβω ΤΙ τραγουδούσε!
Συμπέρασμα:Οφείλεις να κρίνεις τι είναι ωφέλιμο και τι βλαβερό και να κρατήσεις μόνο τα καλά από την κλασσικη σου παιδεία...τότε μόνο θα μπορέσει να θεωρηθεί αβαντάζ το γεγονός πως έχεις κλασσικό υπόβαθρο!
Πιθανότατα κατέβαλες μεγάλη προσπάθεια να καταλαβεις τι έλεγε γιατί εφάρμοζε την τεχνική cuperto που στρογγυλεύει τα φωνήεντα για να μπορεί να τραγουδήσει σε ψηλές νότες. Έχω ρωτήσει Γερμανούς και Ιταλούς και ούτε αυτοι πιάνουν τα πάντα όταν ακούν όπερα, ιδιαίτερα αν δεν ειναι εξοικειωμένο το αυτί τους με το τροποποιημένο φωνήεν! Οι μη λυρικοί τραγουδιστές τραγουδούν αυτά τα κομμάτια σε διαφορετική τεσιτούρα πιο χαμηλή που δεν χρειάζεται το στρογγυλεμα και ο ήχος είναι πιο "οριζόντιος" και "λευκός". Συνεπώς η άρθρωση πιο φυσική.
[ τροποποιήθηκε από τον/την GiorgosPapas, 02-06-2013 14:47 ]
Ευχαριστώ freddieKrueger για τις συμβουλές!
Συμφωνώ γι αυτό που λες ότι οι βάσεις είναι κοινές και γι αυτό άλλωστε ξεκίνησα με κλασσικό τραγούδι! Και ναί ρώτησα τη δασκάλα μου για να κάνω και κλασσικό και σύγχρονο μαζί και μου λέει ότι δεν είναι καλό γιατί άλλα θα μου λέει ο ένας κι άλλα ο άλλος... Μου είπε αν θέλω να συνεχίσω μαζί της, χωρίς να κάνω την κανονική ύλη του κλασσικού, και να της πηγαίνω τα κομμάτια που θέλω για να με βοηθάει άλλα δε νομίζω πως μπορεί να μου προσφέρει αυτά που θέλω :/ Πάντως δεν έχω παράπονο γιατί μου μαθαίνει να σκέφτομαι ότι η φωνή είναι μουσικό όργανο και αναλύει σε βάθος αυτά που μου διδάσκει..
Επίσης από τεχνικές που λες, εκτός από τα βασικά που μαθαίνω στο ωδείο, επειδή κινούμαι στη Metal, έχω μάθει 3 τεχνικές για βραχνή φωνή (τις 2 μόνος μου τις οποίες συζήτησα με τη δασκάλα μου για να μου πει στα σίγουρα αν αυτό που κάνω δεν επιβαρύνει τη φωνή μου παρόλο που το καταλάβα και μόνος μου αφού δεν κουραζόμουνα! κι απ ότι μου είπε τη μία την μαθάινεις στη Jazz :D) και μία από το DVD της Melissa cross (που διδάσκει brutal φωνητικά στην Αμερική)... Με τα παραπάνω θέλω να σου δείξω ότι έχω αντίληψη και μπορώ να ανακαλύψω τρόπους για να τραγουδάω αυτά που θέλω χωρίς να κάνω, απαραίτητα, μαθήματα αλλά δε φτάνει! Αυτός είναι κι ο λόγος που θέλω να βρώ καλό δάσκαλο! Αλλά απ ότι φαίνεται στην Ελλάδα δεν κάνουμε τίποτα σωστά :P
GiorgosPapas έχεις δίκιο.. Έχει να κάνει με τον τρόπου που τραγουδιέται το κλασσικό τραγούδι κι οχι με τη γλώσσα :)
Παράθεση:
|
Ξέρεις τι θα είχε ενδιαφέρον?Αν μπορούσες να μας ανεβάσεις κάποιο ηχητικό ντοκουμέντο σου στο οποίο τραγουδάς με καθαρή φωνή,ούτε κλασσική ούτε μπουταλ,ουτε βραχνη φωνη κτλ και κατόπιν ένα ντοκουμέντο στο οποιο τραγουδας κλασσικό και κάποιο που τραγουδάς ένα είδος της επιλογής σου...έτσι θα μπορούμε να έχουμε κι εμείς μια πιο εμπεριστατωμένη άποψη για τη φωνη΄σου και κατά πόσο είναι ωφέλιμο ή όχι το μάθημα που κάνεις με τη δασκάλα του κλασσικού ρεπερτορίου...
Ευχαριστώ