Ωσαύτως και:
Βαδίζουμε μαζί στον ίδιο δρόμο,μα τα κελλιά μας είναι χωριστά
Πόσα ζευγάρια άραγε δέν είναι έτσι;Φαινομενικά μαζί,αλλά ο καθένας στον δικό του κόσμο.
Εχουμε λοιπόν:Φριντζήλα-Ρόζα:0-8 (γιατί είναι τρίποντο).
Δέν θέλω πιά να μάθω τί ζητάμε,φτάνει να μού χαρίσης δυό φιλιά.
Ε,άν είναι να μήν καταλαβαίνη κανείς το νόημα αυτού τού στίχου....
Οπότε...Φριτζήλα-Ρόζα:0-11 (γιατί κι'αυτό είναι τρίποντο)
Φυτό αναρριχώμενο η ζωή μου
γιατί η Ρόζα είναι το στήριγμα τού ποιητή,όπως το αναρριχώμενο φυτό έχει ανάγκη από κάποιο στήριγμα.
Συνεπώς Φριτζήλα-Ρόζα:0-12 (ε,άς βάλουμε κι'ένα απλό καλάθι,μήν το παίζουμε και Γκάληδες).
Τα χείλη μου ξερά και διψασμένα,γυρεύουνε στην άσφαλτο νερό
γιατί ο ποιητής νιώθει εγκαταλελειμμένος,σάν τ'αδέσποτα σκυλιά που ψάχνουν μιά λακκούβα με νερό στον δρόμο να σβήσουν την δίψα τους.
Οθεν Φριτζήλα-Ρόζα:0-14 (δίποντο αυτό,γιατί άν ήταν απλό καλάθι θα φτάναμε στά 13,που είναι γρουσούζικος αριθμός).
Σταματάω εδώ γιατί δέν έχει νόημα να συνεχίσω.Σύμφωνα με την δική μου ανάλυση-που δέν θα καταθέσω στην Εθνική Βιβλιοθήκη γιατί έχει πάψει εδώ και χρόνια να κάνη αυτήν την δουλειά-προκύπτει πως η κα Φριντζήλα επέλεξε να χλευάση ένα πολύ ωραίο και δυνατό στίχο και επομένως ΔΕΝ έκανε σάτιρα (όπως ισχυρίζεται),αλλά ένα ΑΙΣΧΟΣ.
Καληνύχτα σας.....
-----------------
Γελάω και βαδίζω στην οδό Μαξίμου,και κάτω απ'την ζακέτα φοράω το βρακί μου
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Hastaroth στις 22-01-2012 00:14 ]
Σε πρόγραμμα του Φοίβου Δεληβορία δεν υπήρχε περίπτωση να παρουσιαστεί τραγούδι χωρίς καποιο ιδιαίτερο στόχο και νόημα.Όσοι σπεύσατε να το κατακρίνετε ως πρόχειρη διακωμώδηση του τραγουδιού μπορείτε να διαβάσετε την απάντηση του Φοίβου:
Υπάρχουν οι «μουτζαχεντίν» του τραγουδιού, πρόθυμοι να πέσουν στη μάχη για να υπερασπιστούν τα αγαπημένα τους τραγούδια και φυσικά υπάρχουν και οι δημιουργοί που ως ευαίσθητα όντα μπορεί να στεναχωρηθούν που κάποιος αποκαθηλώνει ή κοροϊδεύει το τραγούδι τους. Εμένα ποτέ το πείραγμα μου δεν έχει να κάνει με κακεντρεχή στάση απέναντι σε ένα πρόσωπο. Το τραγούδι «Ρόζα» το θεωρώ ένα σύμβολο της υπερστυλιζαρισμένης εποχής που αφήσαμε πίσω μας. Τύποι με πούρα και 4x4 λουσμένοι με γαρύφαλλα και γαρδένιες χορεύουν ζεϊμπέκικο σε διάφορα κέντρα σε όλη την Ελλάδα και τραγουδάνε για τη Ρόζα Λούξενμπουργκ και για το πώς έγινε έτσι η εποχή μας. Αυτού του τύπου η νοσταλγία μπορεί να είναι πραγματικό βίωμα και αδιέξοδο του Άλκη Αλκαίου. Συμβολίζει όμως και αυτή την υποκρισία που περιέγραψα: του κοινού που θέλει να χορεύει το εννιάρι του με την πουράκλα στο στόμα και να το παίζει και αντίσταση κατά της αρχής. Δεδομένου δε, ότι το μεγαλύτερο μέρος του κοινού το τραγουδάει παβλοφικά χωρίς καν να σκέφτεται τους στίχους. Η Μάρθα αυτό το πράγμα σατιρίζει ιδιοφυώς, απαγγέλλοντας το κομμάτι και αυτό το στηρίζω απόλυτα. Ξυπνάει κοιμισμένα κύτταρα στον υπνωτισμένο ακροατή και για αυτό και βγάζει τόσο γέλιο. Δεν το είδα σαν μια σκληρή επίθεση προς το στιχουργό. Αν δω κάποιο τραγούδι δικό μου να λοιδορείται προφανώς και θα στεναχωρηθώ. Αυτό που θα με στεναχωρούσε περισσότερο όμως θα ήταν αν κάποιος fan μου έσπευδε να φωνάξει «αίσχος» και να στήσει κρεμάλες υπερασπίσεως…!
Ο κ.Δεληβοριάς βεβαίως,ώς συνεργάτης τής κας Φριντζήλα στην εν λόγω παράσταση,δέν θα μπορούσε να μήν την υπερασπιστή.Ωστόσο:
1.Πώς,άραγε,η κα Φριντζήλα σατιρίζει ("ιδιοφυώς" μάλιστα) το γεγονός ότι "το μεγαλύτερο μέρος του κοινού το τραγουδάει παβλοφικά χωρίς καν να σκέφτεται τους στίχους",με την απλή ανάγνωση (ούτε κάν απαγγελία) αυτών τών στίχων;
Μήπως επειδή γελάνε οι θεατές/ακροατές;Μα τότε,αυτούς τους θεατές γελοιοποιεί-δηλαδή προσβάλλει-η κα Φριντζήλα,λέγοντάς τους εμμέσως "είστε βλάκες ρέ,που γελάτε με τους στίχους ενός τόσο ωραίου κομματιού".Δέν νομίζω ότι είναι σωστό αυτό.....
2.Λέγει ο κ.Δεληβοριάς: "Αν δω κάποιο τραγούδι δικό μου να λοιδορείται προφανώς και θα στεναχωρηθώ".Συνεπώς παραδέχεται ότι και η κα Φριντζήλα (και μέσω αυτής ο κ.Δεληβοριάς) λοιδωρεί το τραγούδι τού κ.Αλκαίου.Αραγε τί θα απαντούσε στον κο Αλκαίο άν αυτός τον ρωτούσε "γιατί λοιδωρείς τον στίχο μου ρέ Φοίβο;"
-----------------
Τίς πιό καλές σου στιγμές τίς είχες ζήσει στο χτές που δέν θυμόσουν
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Hastaroth στις 07-02-2012 16:07 ]
Είναι να γελάς με κάτι τέτοιες απαντήσεις... θα ήταν πολύ πιο τίμιο αν παραδέχονταν ότι έκαναν "πατάτα", ότι κάτι τέλος πάντων ήθελαν να βγάλουν αλλά δε τους βγήκε.
Το να δικαιολογείς την ειρωνία και την απαξίωση ενός τραγουδιού, επειδή ο κάθε βλακέντιος το τραγουδά κρατώντας πούρο, είναι απάντηση παιδιού πρώτης δημοτικού. Τί σχέση έχει το πού και πώς τραγουδιέται ένα τραγούδι με το τί νόημα έχουν οι στίχοι του? Και στην τελική αυτό είναι πρόβλημα του δημιουργού, όχι του κάθε Δεληβοριά και της κάθε Φριντζήλα.
Αν εγώ αύριο, στο πανηγύρι του χωριού μου, τραγουδήσω δίπλα σε γίδια και πρόβατα, ένα τραγούδι του κου Δεληβοριά, θα έχει κάποιος δικαίωμα να "σατιρίσει" ή να απαξιώσει το τραγούδι επειδή το τραγούδησα σε πανηγύρι εγώ, άσχετα αν το τραγούδι έχει νόημα και λόγο ύπαρξης?
Κι εδώ δε μιλάμε ότι σατιρίστηκε η μελωδία ή το ζειμπέκικο ύφος, το μόνο που βλέπουμε να διακωμωδείται είναι οι στίχοι(να πέφτεις από ταράτσα δηλαδή!)
Πρώτα η κα Φριντζήλα δεν απαντά, μετά ο κος Δεληβοριάς απαντά λες κι απαυθύνεται σε ηλίθιους....τί να πω... θα ξεχάσουμε κι αυτά που ξέρουμε, σε αυτή τη χώρα...!
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : voltaire στις 09-02-2012 00:43 ]
den eimaste kala pou tha paroume sta sovara tis MA**KIES tis fritzila!!!!'H opiou tis eipe na ta pei....kalutera na ta leei auta sto mpanio tis...
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : mary_omikron στις 09-02-2012 08:41 ]
Παράθεση:
|
Σου περισσεύει χρόνος για να λυπάσαι συμφορουμίτες που δεν γνωρίζεις? Απόψεις γράφουν όπως κι εσύ. Δεν υπάρχει λόγος να συδαυλίζουμε έριδες.
Φίλτατοι Spoiler και johnrgal
(συμπεριλαμβάνονται και όσοι άλλοι συμφορουμίτες προσπαθούν να απαξιώσουν τις απόψεις των υπολοίπων για να αναδείξουν τις δικές τους, πάντα χωρίς επιχειρήματα, φυσικά ...)
Ελικρινά, δεν μπορώ να κατανοήσω την άποψή σας περί τέχνης και δυστυχώς η πραγματικότητα σας διαψεύδει ... Άκουγα πριν από λίγο το "Στην Υγειά μας" του Σαββάτου, αφιερωμένο στο κέντρο Αρχαίου Δράματος (Λυδία Κονιόρδου). Το μουσικό μέρος ήταν μια έκπληξη για 'μένα ... Απαιτητικό, φιλόδοξο, με εξαιρετικές ερμηνείες ...
Παρόλο που καλλιτεχνικά το "Πρώτο Όνομα" ήταν η Σαββίνα Γιαννάτου, η Μάρθα Φριντζήλα ακολουθούσε επάξια ... και φαίνεται να χαίρει της εκτίμησης των ανθρώπων του χώρου (τόσο στο χώρο του Θεάτρου, όσο και στα μουσικά πράγματα)
Και για να τελειώνουμε με το θέμα, καλά έκανε η Φριντζήλα και "πείραξε" τη Ρόζα ...
Η Τέχνη μόνο έτσι προχωράει μπροστά ... με θράσος, με αμφισβητούμενη αισθητική και συγκρούσεις ...
Και ας λέει ο καθένας ό,τι θέλει.... .
/Πετροc
ΥΓ. Τα ποδοσφαιρικά σχόλια μάλλον δε βοηθάνε σε τιποτα ...
-----------------
http://www.myspace.com/mpjxprt
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : mpjxprt στις 09-02-2012 21:31 ]
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : mpjxprt στις 09-02-2012 21:34 ]
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : mpjxprt στις 09-02-2012 22:11 ]
Παράθεση:
|
Λοιδώρησες όμως το γεγονός τής προσκύνησης,όχι την ίδια την εικόνα.
Αντιθέτως η κα Φριτζήλα λοιδώρησε τον ίδιο τον στίχο,με τον τρόπο που τον παρουσίασε στο κοινό της.
Παράθεση:
|
Δέν επιτρέπω να λοιδωρούν το nickname μου,όπως και εγώ δέν λοιδωρώ τα nicknames τών άλλων.
Παράθεση:
|
Ο καθένας αντιλαμβάνεται έναν στίχο με διαφορετικό τρόπο.Δέν είναι κακό αυτό,ούτε υποδηλώνει "απώλεια τής μπάλας".Και επίσης το άσμα δέν είναι καθόλου σκανδαλώδες.Τέλος,δέν διακρίνομαι ιδιαιτέρως στον χορό.
Α,και επίσης,όταν δέν γνωρίζουμε κάποιον,είναι αγενές να γελάμε εις βάρος του.
Παράθεση:
|
Δυό ανταπαντήσεις στίς απαντήσεις σου:
1.Δέν είδα την κα Φριντζήλα να χορεύη,ούτε "παυλωφικά" ούτε άλλως πως.Ενα χαρτί κρατάει και διαβάζει τους στίχους.
2.Δέν κατάλαβες το νόημα τής δεύτερης ερώτησής μου οπότε η δική σου απάντηση είναι άκυρη τελείως.
ΥΓ.Ο Γάλλος συγγραφεύς,τού οποίου το όνομα έβαλες ώς nickname,έλεγε "διαφωνώ με όσα λές,αλλά θα υπερασπίζωμαι μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να το λές".Σού το υπενθυμίζω απλώς.
Παράθεση:
|
Το δικό σου επιχείρημα λοιπόν είναι ότι επειδή η κα Φριντζήλα φιλοξενήθηκε στην εκπομπή τού κ.Παπαδόπουλου και "χαίρει τής εκτίμησης" τών ανθρώπων τού χώρου,μπορεί να κάνη ό,τι θέλει-ακόμα και να λοιδωρή τον στίχο ενός άλλου καλλιτέχνη;
-----------------
Τίς πιό καλές σου στιγμές τίς είχες ζήσει στο χτές που δέν θυμόσουν
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Hastaroth στις 09-02-2012 21:38 ]
Μάλλον θα πρέπει όλοι να σκεφτούμε λίγο πώς γίνεται τελικά πάντα οι άλλοι να είναι λάθος κι εμείς σωστοί! χαχα
Πέτρο, απλά την άποψή τους έχουν γράψει τα περισσότερα μέλη που απάντησαν στο συγκεκριμένο θέμα. Εσύ έχεις τη δική σου και είναι σεβαστή και σου απάντησαν ήδη 2 μέλη με τη δέουσα σοβαρότητα.
Αυτό είναι όλο, μη ψάχνουμε τις "μάγισσες" που πάντα πρέπει να μας κυνηγάνε, σόνι και καλά, που λέμε και στο χωριό μου :p
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : rouli726 στις 09-02-2012 23:17 ]
Παράθεση:
|
Εδω hastaroth, κατι αυτοκλητοι κριτικοι και προστατες της τεχνης, ωσαν νεοι Βολτεροι μας ειπαν το "διαφωνω με οσα λες και θα συνεχισω να σου ριχνω φαπες μεχρι να σταματησης να τα λες", το ξεχασες? Κι εγω μια υπενθυμηση κανω...
Mημπως το ιδιο θα επρεπε να υσχυει και για την οποια Φριτζιλα?
Μπορει να διαφωνουμε μαζι της αλλα στο φιναλε δικαιωμα της δεν ειναι να εκφραζεται οπως γουσταρει?
Παράθεση:
|
Λίγες "αγάπες" μεταξύ καλλιτεχνών έχουμε δει?
Παράθεση:
|
Αυτό είναι επιχείρημα?
OK, μάλλον δεν έγινα κατανοητός … θα ξαναπροσπαθήσω για μια τελευταία φορά λοιπόν …
Φίλτατε Hastaroth, Η Φριντζήλα κάνει χρόνια αυτή τη δουλειά, προσωπικά τη θεωρώ αξιόλογη καλλιτέχνιδα και στα πλαίσια της δουλειάς της μπορεί να επανεκτελέσει, διασκευάσει, και κατά μία έννοια ξεφτιλίσει, λοιδορήσει, διακωμωδήσει, σατιρίσει, ασελγήσει και … (μου τέλειωσαν τα ρήματα) οτιδήποτε της κάνει κέφι … Εγώ απλά θα την κρίνω από το αποτέλεσμα της δουλειάς αυτής, και ή θα της γυρίσω την πλάτη και θα σηκωθώ και θα φύγω ή θα τεντώσω τ’ αυτιά μου … ΠΟΤΕ όμως δεν θα τη λογοκρίνω και ΠΟΤΕ δεν θα την απειλήσω ή ασκήσω βία απέναντι της ή της δουλειάς της …
Φίλτατε Spoiler, πρέπει να καταλάβεις ότι κάποιοι δεν αντιλαμβάνονται τα πράγματα όπως εσύ (ευτυχώς) … αν επιμένεις να μην τους σέβεσαι τότε μην περιμένεις σεβασμό από αυτούς …
Φίλτατη rouli726, αν τα πράγματα είχαν μείνει στο επίπεδο της προσωπικής άποψης και αισθητικής και των αντίστοιχων επιχειρημάτων δεν θα υπήρχε θέμα … προφανώς δεν διεκδικώ το αλάθητο για την τις επιλογές μου, αλλά το θέμα για μένα ξεκινάει όταν γίνεται προσπάθεια απαξίωσης (καλλιτεχνών ή και της άποψής μου) και όταν υπαγορεύεται η Λογοκρισία και η Βία ως πράξη δικαιοσύνης.
Φίλτατε antwnispatra, κατ΄αρχήν θα σε παρακαλούσα να μην κρίνεις αποσπασματικά τα γραφόμενά μου … όταν κάνεις παραπομπές σε παρακαλώ να τις κάνεις ολόκληρες για να καταλαβαίνει ο άλλος που είναι τα επιχειρήματα …
Επί της ουσίας τώρα, η εκπομπή του Παπαδόπουλου δεν είναι μεσημεριανάδικο … έχουν παρουσιαστεί ΟΛΟΙ οι συντελεστές της σύγχρονης δημιουργίας στη χώρα μας στη μουσική (πλην Μάλαμα και Παπακωνσταντίνου) και αρκετοί συντελεστές του Θεάτρου (φαντάζομαι), πάντα με τον δέοντα σεβασμό, και αξιοπρέπεια … (Θεοδωράκης, αφιερώματα σε … ). Αν η Φριντζήλα ΕΧΕΙ θέση στη σύγχρονη Ελληνική δημιουργία, πόσο μάλλον σε μια ΠΟΛΥ ΑΠΑΙΤΗΤΗΚΗ εκπομπή –όπως προείπα- αυτό εμένα μου λέει πολλά σχετικά με την καλλιτεχνική της υπόσταση … -αυτό ήταν επιχείρημα.
Επί του θέματος … παρακολουθώ τις δουλειές της Φριντζήλα τόσο με τον Παπακωνσταντίνου όσο και τις δικές της … σε άλλες μου αρέσει, σε άλλες όχι … το ΣΥΝΟΛΟ της δουλειάς της με το Φοίβο δεν μου άρεσε … η άποψή της για τη Ρόζα όμως με έκανε να χαμογελάσω – χωρίς καμία ενοχή – και κατά την ταπεινή μου γνώμη, η Ελληνική μουσική ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ τέτοιους καλλιτέχνες …
/Πέτροc
-----------------
http://www.myspace.com/mpjxprt
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : mpjxprt στις 10-02-2012 00:57 ]
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : mpjxprt στις 10-02-2012 00:58 ]
ΑΠΑΝΤΗΣΗ στον Ρεζιλευτή των Σκύλων Hastaroth.
- Λοιδώρησες όμως το γεγονός τής προσκύνησης,όχι την ίδια την εικόνα.Αντιθέτως η κα Φριτζήλα λοιδώρησε τον ίδιο τον στίχο,με τον τρόπο που τον παρουσίασε στο κοινό της.
- Στην προσπάθειά μου να γίνω κατανοητός από το πλήθος των ειδωλολατρών προσκυνητών λοιδορώ και την ίδια την εικόνα και την χαρακτηρίζω ένα σάπιο, κούφιο, σαρακοφαγωμένο ξύλο. Την καλλιτεχνική και πνευματική της αξία όσο και να το ήθελα, αν το ήθελα, δεν θα μπορούσα να την λοιδορίσω. Η αληθινή Ποίηση δεν μπορεί να αγγιχθεί από λοιδορίες και για τον λόγο αυτό δεν έχει ανάγκη και από μουτζαχεντίνηδες. Και στην περίπτωση της Ρόζας, αυτό που προσκυνάνε οι ζεϊμπέκηδες, με το πούρο ή χωρίς αυτό, είναι ένα κούφιο ξύλο την στιγμή που το προσκυνάνε χωρίς να το καταλαβαίνουν. Εδώ ακριβώς, στο σημείο ετούτο ασκείται και η σάτιρα των καλλιτεχνών. Γιατί επιμένετε με τέτοιο παιδικό πείσμα να μην το καταλαβαίνετε αυτό; Αυτό το " λοιδόρησε τον στίχο !!! " είναι πολύ κωμικό. Σε κάθε εποχή υπάρχουν οι εκφραστές του απόλυτου κακού. Κάποτε πχ οι αιρετικοί, μετά οι κομμουνιστές ,στο πρόσφατο χτες οι σατανιστές, σήμερα οι παιδεραστές, στο αύριο που εδώ μέσα ανατέλλει, οι ...Λοιδoριτές στίχου !
- Δέν επιτρέπω να λοιδωρούν το nickname μου,όπως και εγώ δέν λοιδωρώ τα nicknames τών άλλων.
- Μιά προσπάθεια χιούμορ έκανα κύριε Hastaroth, πού εντοπίσατε την λοιδορία σ' αυτό; Δεν υπήρξε ούτε ίχνος κακόβουλης διάθεσης. Επειδή μιλάμε για την Ρόζα Λούξεμπουργκ αναφέρθηκα κι εγώ στον Τσε και στο "Ηasta la victoria siempre". Ειλικρινά νόμιζα πως θα σας άρεσε και το είπα σαν φιλοφρόνηση. Τόση ευθιξία πιά;
- Ο καθένας αντιλαμβάνεται έναν στίχο με διαφορετικό τρόπο.Δέν είναι κακό αυτό, ούτε υποδηλώνει "απώλεια τής μπάλας". Και επίσης το άσμα δέν είναι καθόλου σκανδαλώδες. Επίσης,όταν δέν γνωρίζουμε κάποιον,είναι αγενές να γελάμε εις βάρος του.
- Τα περί μπάλας είναι δική σας φαεινή ιδέα από την στιγμή που την πήρατε στα χέρια σας και αρχίσατε να βάζετε τρίποντα στο φαντασιακό του εαυτού σας γήπεδο. Δεν είναι σαφώς κακό να αντιλαμβάνετε κάποιος ό,τι αντιλαμβάνετε όπως το αντιλαμβάνετε αλλά όταν παίζει υποκειμενικά στην έδρα της αντικειμενικότητας (διάλογος) τότε την μπάλα την χάνει οπωσδήποτε. Αν για σας η κριτική σε κάτι που θεωρείτε ιερό είναι ιεροσυλία δεν είναι ανάγκη να συμμετάσχετε σε σχετική συζήτηση. Χαρακτήρισα το άσμα σκανδαλώδες για τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν με αφορμή την διακωμώδησή του. Ένας ανεξήγητος φανατισμός θρησκευτικού σχεδόν τύπου σας εμποδίζει να εννοήσετε και τα αυτονόητα. Όσο για τον γέλωτα, ακριβώς το αντίθετο, αγενές είναι να γελάμε εις βάρος κάποιου όταν τον γνωρίζουμε. Εγώ δεν σας γνωρίζω και το ξέρετε και γι αυτό το λόγο το να γελώ για κάτι που είπατε δεν μπορεί με κανένα τρόπο να σας προσβάλλει. Προσβάλλει ίσως μόνο αυτό που είπατε και γι αυτό που είπατε έχω κάθε δικαίωμα να αντιδρώ όπως θέλω εγώ. Ναι πράγματι μου προκαλεί γέλιο το να φαντάζομαι κάποιον να μερακλώνετε με ένα τραγούδι για την Ρόζα Λούξεμπουργκ νομίζοντας πως μιλάει για την Ρόζα την ναζιάρα. Κακό είναι;
- Δυό ανταπαντήσεις στίς απαντήσεις σου:
1.Δέν είδα την κα Φριντζήλα να χορεύη,ούτε "παυλωφικά" ούτε άλλως πως.Ενα χαρτί κρατάει και διαβάζει τους στίχους.
2.Δέν κατάλαβες το νόημα τής δεύτερης ερώτησής μου οπότε η δική σου απάντηση είναι άκυρη τελείως.
- (1). Έτσι ίσως εξηγούνται πολλά. Δεν είδατε τίποτα τελικά γι αυτό δεν καταλάβατε τί ακριβώς συναίβει και τί σατιρίζεται.
(2). Αντί τώρα να το αλλάζετε από το μπάσκετ στο τένις δε θα ήταν καλύτερα να μου εξηγούσατε να καταλάβω κι εγώ;
- Ο Γάλλος συγγραφεύς,τού οποίου το όνομα έβαλες ώς nickname, έλεγε "διαφωνώ με όσα λές,αλλά θα υπερασπίζωμαι μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να το λές". Σού το υπενθυμίζω απλώς.
- Κατ' αρχήν, μήπως θα έπρεπε κι εγώ, υιοθετώντας τον τρόπο σας, να πω: "κάτω τα χέρια απ' το nickname μου, δεν σας επιτρέπω να το ερμηνεύετε όπως σας αρέσει και να το ...λοιδορείτε!"; Δεν τρέφω καμμιά ιδιαίτερη συμπάθεια στον Βολταίρο και τους Διαφωτιστές και ένας λόγος είναι το ότι αυτοί για πρώτη φορά στην ιστορία ταύτισαν την ιδέα με το άτομο που την εκφράζει με αποτέλεσμα από τότε και πέρα όποιος θέλει να κόψει ιδέες κόβει κεφάλια στις γκιλοτίνες. Αποτέλεσμα της "διαφωτιστικής" παιδείας μας είναι το να μην μπορούμε να συζητήσουμε γιατί αν πω σε κάποιον ότι είπε μαλακία νομίζει πως τον είπα και μαλάκα. Το "Voltaire" στο nick μου προέρχεται απ' το "Cabaret Voltaire" και είναι αναφορά στο Dada που, αν δεν το ασπάζομαι, τουλάχιστον το γουστάρω. Πέρα τώρα απ' αυτά, με την γνωστή ρήση του Βολταίρου συμφωνώ απόλυτα και απορώ για τον λόγο που μου την "υπενθυμίζετε". Σας εμπόδισα εγώ να εκφραστείτε; Ίσα - ίσα που όλη αυτή η συζήτηση ξεκίνησε επειδή κάποιοι (μέσα δυστυχώς και εσείς) θέλετε να στερείσετε, και μάλιστα με βίαιες προτροπές, το δικαίωμα σε κάποιους να εκφράσουν την γνώμη τους.
(Λοιδορώ, λοιδορώ, λοιδορώ, λοιδόρισα, λοιδόρισες, λοιδορία, ΤΕΡΜΑ. Υπόσχομαι πως δεν θα ξαναπώ την λέξη λοιδορία και τα παράγωγα αυτής)
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : voltaire στις 10-02-2012 05:48 ]
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : voltaire στις 10-02-2012 05:59 ]
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : voltaire στις 10-02-2012 13:15 ]
Αγαπητέ voltaire (από το cabaret voltaire), είσαι απαξιωτικός και αγενής απέναντι σε μέλη που εκφράζουν με κοσμιότητα την (αντίθετη) άποψή τους και προσωπικά, δε θα χαρακτήριζα το χιούμορ σου "λεπτό". Δε ξέρω αν αυτό οφείλεται στην αγάπη σου για το Ντανταϊσμό, αλλά νομίζω ότι θα πρέπει να το κοιτάξεις... Δε νομίζω επίσης, ότι θέλεις να ασπαστούμε όλοι μας τη δική σου άποψη, οπότε οι προσωπικές ή ομαδικές επιθέσεις και οι χαρακτηρισμοί (π.χ., ειδωλολάτρες προσκυνητές) θα μπορούσαν να λείπουν.
ΜΦΧ
Κατά την γνώμη μου η κουβέντα θα έπρεπε να γίνεται
για τον αν ήταν επιτυχημένη η σάτιρα της Μάρθας Φριντζήλα
και όχι στο αν θα έπρεπε να την κάνει...
Ο εμπνευστής του ποστ έβαλε επικεφαλίδα
''Το αίσχος της Μάρθας Φριντζήλα..''
Όταν πας να φιμώσεις κάποιον και ειδικά καλλιτέχνη ξέρετε πως λέγεται ?
Η Σάτιρα είναι στοιχείο δημοκρατίας και εξ ορισμού εμπεριέχει την υπερβολή για να προκαλέσει γέλιο και σχόλια !
Αν σε μια κοινωνία αυτό δεν είναι κατανοητό τότε πάμε πολύ πίσω ...
ΔΗΛΑΔΗ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΕΙΜΑΣΤΕ !!!
Μιχάλη συμφωνώ μαζί σου, όπως η πλειονότητα (αν όχι όλοι) οι συμμετέχοντες σ΄αυτή τη συζήτηση. Δεν τίθεται, ούτε τέθηκε θέμα περιορισμού της έκφρασης και δη της καλλιτεχνικής έκφρασης, σύμφωνα πάντα με τη δική μου αντίληψη, ακόμη κι αν κάποιοι εκφραστήκαμε με ακραίο τρόπο. Θεωρώ ότι ο τίτλος του νήματος είναι ατυχής και ίσως ακόμη χειρότερα, να "χειραγωγεί" (νομίζω όχι εσκεμμένα) τους πιο αγνούς των μελών του ΜΗ, προς μια συγκεκριμένη στάση απέναντι στο θέμα.
Έγραψα σε προηγούμενο πόστ μου εδώ, ότι δίνεται υπερβολική σημασία στο τίτλο του νήματος, που αναπόφευκτα κάνει τη συζήτηση να περιστρέφεται διαρκώς γύρω από το τίτλο, τη βία ή τη Δημοκρατία και την ελευθερία έκφρασης. Κατά τη δική μου εκτίμηση, το μέλος που ξεκίνησε το νήμα είναι ένα βαθιά δημοκρατικό άτομο και είμαι σίγουρος ότι πρόκειται περί λεκτικής υπερβολής και όχι προσπάθεια φίμωσης της όποιας έκφρασης ενός καλλιτέχνη. Ίσως ακόμη να είναι και έκφραση αγανάκτησης. Όμως, ακόμη και αυτή η αγανάκτηση ή το γιουχάϊσμα των θεατών/ακροατών, δε θα πρέπει να γίνονται αποδεκτά ή/και να είναι αναμενόμενα από εκείνον που επιλέγει τη σάτυρα για να περάσει κάποιο μήνυμα, δλδ. τον καλλιτέχνη;
Προσωπικά εκδήλωσα νωρίτερα την αντίθεσή μου απέναντι στο τρόπο που προσπάθησε να σατυρίσει το συγκεκριμένο ποίημα η Φριντζήλα, εκθέτωντας κάποιες σκέψεις μου και είπα ότι βρήκα πρόχειρη, ασαφή, κακόγουστη και εν τέλει απολίτιστη (α-πολιτισμός) τη σάτυρά της. Αυτή είναι η άποψη που σχημάτισα βλέποντας το video.
Ίσως πάλι, να φταίει και η γωνία λήψης του video που είδαμε...
-----------------
Επιλέγεις τη μουσική που ακούς, όπως επιλέγεις τους φίλους σου.
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : o-Zone στις 10-02-2012 15:24 ]
Αγαπητέ o-Zone
Το συγκεκριμένο σχόλιό σου με βρίσκει σύμφωνο κατά το ήμισυ ,
η επιθετικότητα και τα σχόλια των μελών και απέναντι στην καλλιτέχνιδα και μεταξύ τους μου θυμίζει άλλες εποχές …
Έγινε ολόκληρο ζήτημα μια φάρσα – σάτιρα της Μάρθας Φριτντζηλα που αν θες τη γνώμη μου την βρίσκω πρόχειρη…
Αλλά όλος αυτός ο χαμός τι είναι ?
Είναι μια προειδοποίηση , ‘’ πρόσεξε που διαφωνείς’’?
Μια άκρατη επίδειξη ,εγωπαθούς προστασίας του ‘’κατεστημένου’’,’’ των ιερών και των οσίων’’?
Πως ονομάζεται ΑΥΤΟ ?
Λυπάμαι βαθειά ,πιο πολύ, απ ότι θυμώνω …
Την παράσταση τους πήγε κανένας να την δει ή τελικά από ένα βίντεο
μόνο τα έχουμε δει όλα;Αυτό αναρωτιέμαι τόσο καιρό διαβάζοντας αυτό
το θέμα και οι ακραίες συμπεριφορές που έχω δει να διατυπώνονται με στεναχωρούν.
Παρακαλώ πολύ να μην εκληφθεί αυτή μου η παρατήρηση σαν να υποστηρίζω
ή όχι την Μάρθα Φριντζήλα κλπ.Δεν με απασχολεί αυτό και δεν έχει σημάσια για μένα.
Απλώς σαν παρατηρητής με στεναχωρεί αυτό που βλέπω τόσο καιρό και σας το καταθέτω.
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : kwstasagas στις 23-04-2012 00:07 ]