Παράθεση:
|
Φίλε και μπυροσυμπότη virtual guevara
κοίτα τι έχω να σου πω και πιάσε τη κιθάρα
ρίξε τη πρώτη σου χορδή δυό μισοτόνους κάτω
ζεϊμπέκικο παίξε βαρύ λεβέντικο στακάτο
το δρόμο πιάσε Ρε χιτζάζ μιας και είσαι ματζοράκι
και με λιτή γλυκιά πενιά, Drop d για ισοκράτη
πες μας για πίκρες και χαρές ή για καμιά αγάπη
και όχι για πικροσάββατα tzatziki και syrtaki
το όνειρο μη φοβηθείς πως θά΄'ρθει να σε κάψει
μόρτικα θα του ξηγηθείς με φίνο ταξιμάκι
στο τελευταίο γύρισμα στάσου στη σολ τη δίεση
και γλύτωσες βρε μάγκα τη σχιζοφρενοβλαβίωση
σου - τιεν
...και αν σου θυμίσει σε κάτι θοδωράκη,Σερ ή λευτέρη Π.
πάω πάσο.
Να το πω και αλλιώς διότι είμαστε ήδη offtopic μάλλον,άλλα φταίν οι μπύρες που κέρασες.
Φυσικά και υπάρχει ιστορία,
συμφωνώ οτι δε τη σέβονται -ή δε τη ξέρουν λέω εγώ- οι νεότεροι
καλλιτέχνες δεν ξέρω κατα πόσο φταίνε και οι 3 κόλωνες όπως λες του πολιτισμού όμως.
Τώρα διαμορφωτές και συν-δημιουργούς του λαϊκού τραγουδιού οι έστω και σημαντικούς
κρίκους δεν του λες ρε συ guevara γιατί στη πραγματικότητα δε κράτησαν και
πολλά στοιχεία απο το παλιό καλό λαϊκό τραγούδι
το οποίο κορύφωσε το 1930 με 1950 για μερικούς-μερικούς και είμαι και εγω μερικός.
Παραμόρφωσαν κατά τη ταπεινή και μου γνώμη πολλά απο αυτά.
Μόνο εγώ είμαι τόσο πειραγμένος και βλέπω περισσότερη σχέση στα
ζεϊμπέκικα του θοδωράκη με αυτά της βανδής και σια παρά με αυτά
του Μάρκου και του Παπαϊωάννου??
Να δυο κολώνες της λαϊκής μας μουσικής στη πάνω σειρά.
Τώρα όσο αφορά τα περί πολιτικής.. να με συγχωρείτε αλλά δε θέλω να μπω
στη διαδικασία και όποιος
καταλάβει τι είμαι να μου πει και εμένα να μάθω επιτέλους που ανήκω.
Φίλε konstantinosoa και λοιποί θιγμένοι απο το οτι δε δείχνω το δέοντα σεβασμό στα ιερά αυτά τέρατα της μουσικής να ξεκαθαρίσω οτι δεν είναι πολιτικό το θέμα
η ένσταση μου είναι καθαρά μουσικής ηφής και στα
πλαίσια αυτής επέτρεψε μου να διαφωνήσω
με τα στυλοβάτες και τα ενέμπνευσαν που λέτε, αφού δεν έχουμε και κάτι τρομερό να γίνεται
στη μουσική αυτοί οι στυλοβάτες τι στηρίζουν????
ή τελικά ποιον ενέμπνευσαν το φοίβο και το κιάμορέμο??
Απο το 1963 και μετά ο Λευτέρης Παπαδόπουλος απο τον πρώτο κιόλας του δίσκο, δημιούργησε τομή στην Ελληνική Στιχουργική. Η Στιχουργική προ του Παπαδόπουλου ήταν σε γενικές γραμμές φτωχή με εξαίρεση συνθέτες που ασχολούνταν πολύ με αυτό, όπως ο Τσιτσάνης και ο Καλδάρας. Παραδείγματα σαν του Βασιλειάδη, του Βίρβου και της Παπαγιαννοπούλου, δεν αλλάζουν τον κανόνα. Δεν είναι τυχαίο πως απο τα τέλη της δεκαετίας του 50΄ αρχίζει η συνεργασία συνθετών και ποιητών, δεδομένου ότι η στιχουργική δεν συμβάδιζε συνήθως με τις συνθετικές δυνατότητες που εξέφραζε και το τότε νέο ρεύμα ωδειακών συνθετών και το παλαιό του ελαφρού τραγουδιού που είχε αξιόλογους συνθέτες.
Κατα συνέπεια ο Λευτέρης Παπαδόπουλος σαφώς και κάνει τομή στα πράγματα και σαφώς μέχρι το 1981 γράφει την μια επιτυχία μετά την άλλη σε ένα κάρο διαφορετικούς συνθέτες, χωρίς την κάλυψη κανενός ΠΑΣΟΚ. Στην στιχουργική ήταν ανάλογα του Θεοδωράκη πρωτοπόρος και στο είδος του αξεπέραστος.
Το επόμενο είδος στιχουργών που πήγε το τραγούδι παραπέρα ήταν αυτό των ποιητών όπως ο Γκάτσος, ο Λειβαδίτης, ο Μύρης, ο Χριστοδούλου, ο Ελευθερίου, ο Αλκαίος και ο Τριπολίτης ενώ παράλληλα στο πιο συγγενικό του Παπαδόπουλου ύφος θα συναγωνιστούν ο Δασκαλόπουλος, ο Κουγιουμτζής, ο Λάδης και ο Νεγρεπόντης, στο πολιτικό βέβαια και φυσικά οι Μπουρμπούλης και Ρασούλης και ο ελάχιστος σε παραγωγή αλλά εξαιρετικός Σιμώτας...
Υ.Γ: Άνθρωπο που δεν τον εκτιμάς, τον θρυλικό ρόκερ Σιδηρόπουλο, γιατί τον επικαλείσαι; Επειδή απλώς βολεύει την άποψή σου.... Και αφού σιχαίνεσαι τα ΝΕΑ πως έχεις άποψη για τα άρθρα του; Είναι κρίμα να απορρίπτουμε την Τέχνη κάποιου επειδή δεν είναι στο ίδιο μαντρί με εμάς.... Και μην μου πεις πως έχεις ουσιαστική γνώση του Παπαδόπουλου και του Θεοδωράκη γιατί δεν σε πιστεύω..... Δεν υπάρχει συνθέτης ή ποιητής που να μην τους εκτιμά απεριόριστα, σε αντίθεση με εσένα που το χεις βάλει αμέτι μουχαμέτι να τους απαξιώσεις λόγω ιδεολογίας...
Κωνσταντίνε να σε παρακαλέσω να ανοίξεις καινούργιο θέμα σχετικό με αυτές τις παραμέτρους που προέκυψαν στο θέμα απόλυσης Παπαδόπουλου? Είναι πολύ ενδιαφέροντα αυτά που γράφονται απ΄ολους τους συμμετέχοντες στη συζήτηση, πλην όμως και από την αρχική ξεφεύγουμε και αυτά τα ίδια περιορίζονται. Θα επιληφθείς νέου σχετικού θέματος ώστε να υπάρχει άνεση διεξαγωγής?
[ τροποποιήθηκε από τον/την mary_omikron, 01-02-2013 17:21 ]
Έχεις δίκιο, αλλά γράφω εδώ επειδή εδώ ακούω το αποτέλεσμα πολλών δεκαετιών καλής διαφώτισης. Να ανοίξω ένα θέμα αλλά προς τί; Να αποδείξω ότι ο Θεοδωράκης είναι συνθέτης και ο Παπαδόπουλος ότι δεν έχει σχέση με τον Γιώργο και μάλλον σκαρώνει στιχάκια....;
Εν μερει εχει δηκιο ο hastaroth αλλα και παλι αν μεινουν οι τεχνικοι και φυγουν οι αρθρογραφοι παλι με κλεισιμο δεν θα ειναι καταδικασμενη η εφημεριδα, μιας και δεν θα υπαρχει λογος να την αγορασει κανεις?
Προσωπικα μου ειναι εντελως αδιαφορος ο Παπαδοπουλος και δεν μου καιγεται καρφακι αν απολυθηκε η οχι, αλλα ταυτοχρονα δεν παυω να σευομαι το εργο του, οπως και καθε αλλου καλλιτεχνη.
Πιστευω ακομα οτι οσοι ειναι "μεγαλα ταλεντα" θα πρεπει να δινουν την θεση τους για νεους ανθρωπους απο μονοι τους ειδικα οσοι ειναι καταξιωμενοι και με οικονομικη ανεση.
Τωρα στο συγκεκριμενο αρθρο, τι σχεση εχει αν ηταν αριστεροχειρας χορτοφαγος, η τρανσεξουαλ ταλιμπαν που χουφτωνε σερβιτορους? Ο τιτλος λεει "Απολυθηκε ο στιχουργος Λευτερης Παπαδοπουλος" και οχι "Απολυθηκε το πρασινο κομματοσκυλο" Ας τοποθετηθουμε λοιπον πανω σ'αυτο.
Παράθεση:
|
Φιλε, κι εσυ καθημερινη προπαγανδα κανεις ασε που εχεις ξεφυγει απο το θεμα.
Αναρωτιεμαι, ειναι αναγκη σε καθε σου ποστ με -και καλα- εμμεσο τροπο να περνας και τις πολιτικες σου πεποιθησεις?
Βγαλε το κομμα απο μεσα σου οταν γραφεις εδω, εκτος βεβαια αν σε πληρωνει κανενας συνδεσμος.
Στο φιναλε και εφ'οσων βλεπεις τα πραγματα μονο πολιτικοποιημενα, τοτε υπαρχουν και πολιτικα sites ξερεις.
Παράθεση:
|
Την απάντησή σου mousikodifis την πήρες από τις αρνητικές ψήφους των αναγνωστών του -επιεικώς- απαράδεκτου εμπαθούς σχόλιού σου για τον Μεγάλο Μίκη Θεοδωράκη και νομίζω σε όλα τα σχόλιά σου!
Αλλά αυτοί είναι οι Έλληνες του 2000... Ξεπάστρεψαν τον Σωκράτη, τον Πλάτωνα, τον Αριστοτέλη, τον Πυθαγόρα, τον Ηράκλειτο ("ποιοί είναι αυτοί;"), τον Κολοκοτρόνη ("ποιόν τον ομοφιλόφυλο;"), τον Καραϊσκάκη ("του Ολυμπιακού;"), τη Μελίνα ("τη κρατικοδίαιτη;"), τον Χατζιδακι ("έλα μωρέ σιγά τώρα ο δεξιός") και τώρα ήρθε η σειρά του Μίκη Θεοδωράκη!!! Αντίθετα, υμνείτε τον ...Σουλεϊμάν τον μεγαλοπρεπή και το dancing with the stars! Μόνο που Θεοδωράκη δεν έχει βγάλει καμία ιστορία, σε καμία χώρα μέχρι στιγμής, και όσο κι αν δε θέλετε καποιοι, το όνομα Μίκης Θεοδωράκης θα μπει πλάι η πάνω απ' όλους τους Μεγάλους της παγκόσμιας ιστορίας. Όπως είπε και ο φίλος παραπάνω, τέτοιους "κρατικοδίαιτους" τους θέλουμε ισόβια!
Στα 88 του χρόνια ο Μίκης Θεοδωράκης, αποδεδειγμένα εκ των μεγαλυτέρων μουσικοσυνθετών της Υφηλίου και σίγουρα ο μεγαλύτερης εν ελλάδι, μπήκε μέσα στο Σύνταγμα και έφαγε χημικά, έχοντας μόνο ένα πνεύμονα από τη ..καλοπέραση που είχε στη Μακρόνησο! Για εσένα ελεεινέ νεοΈλληνα πήγε στη Μακρόνησο μετά τους Γερμανούς, για εσένα μεγαλούργησε και έκανε την Ελλάδα γνωστή σε ολόκληρο το σύμπαν, για εσένα εξορίστηκε και βασανίστηκε επί χούντας και για εσένα παίζει το κεφάλι του στα 88 του χρόνια τρώγοντας χημικά στο Σύνταγμα. Και εσύ τι λες: "βαρεθήκαμε τον Θεοδωράκη"... Αντί να πεις πως βαρέθηκες τη ζωή σου...
Οσο για το σχόλιο κάποιου, πως τα ζεϊμπέκικα του Μίκη δε μοιάζουν με του Μάρκου, αλλά με της ...Βανδή, τι να πω... όσα λεφτά και να μου έδινε κάποιος, όσο χαμηλό ήθος και μικρή νοημοσύνη να είχα, νομίζω πως τέτοιο σχόλιο δε θα έκανα ποτέ! Τόση άγνοια;
Λίγη ντροπή και λογική δε βλάπτει...
Αν και παραπάνω ο konstanosoa με κάλυψε (ειδικά για τον ...μεγάλο Σιδηρόπουλο, ο οποίος όταν έκανε επιτυχίες με τον Μίκη δεν είχε θέμα. Όταν ο Μίκης έκανε τον παππού του -Ζορμπά- γνωστό σε όλη την οικουμένη, δεν είχε θέμα! Όταν ο Μίκης τον ξεφτύλισε για τα τραγουδάκια του, τότε ξαφνικά ο Μίκης έγινε... κακός!), δε μπορούσα να μη τοποθετηθώ!
[ τροποποιήθηκε από τον/την SultanOfSwing, 06-02-2013 02:12 ]
Μαλλον καποιοι εχουν μπερδεψει την πολιτικη με τη μουσικη. Κι επειδη εδω συζηταμε για το λογο που απολυθηκε/διεκοπη η συνεργασια του Παπαδοπουλου με τα Νεα, γιατι να μην παραμεινουμε στο θεμα και κοιταμε αντιθετως τι μετα-εμφυλιακα συνδρομα εχουμε στο μυαλο μας;
-----------------
Dreamcatcher Music DreamCatcher
[ τροποποιήθηκε από τον/την noizreduction, 06-02-2013 10:58 ]
Η αναφορα μου ηταν γενικη, μιας και το θεμα του "αριστερου καλλιτεχνη" και της απαξιωσης που κυριαρχει ειναι τρομερο σε αυτη τη συζητηση που δεν εχει καμια, μα καμια ομως, σχεση με το αρχικο θεμα.
Λυπαμαι, αλλα για το προσωπο σου εχω ηδη την αποψη μου, κι οσο κι αν θες να αποποιηθεις ευθυνες για τις πολιτικες σου πεποιηθησεις ( που ειναι παραπανω και υπερανω των καλλιτεχνικων, δυστυχως ), δεν μπορεις να με πεισεις. Ομως αυτο ειναι προσωπικο θεμα, προσωπικη εκτιμηση και δεν εχει καμια σχεση με το παρων θεμα.
Παράθεση:
|
Εεεε...σάστισα, μούδιασα, ξεμούδιασα, ξεσάστισα και σου γράφω:
Πιθανότατα να είμαι πολύ ανόητος,ή και να έχω άγνοια ακόμη,
αλλά αυτό με τα λεφτά φαντάζομαι ντρέπεσαι που το έγραψες...
αμαν ρε φίλε, όπα...
Ανήθικος????????????????????????????????????????????????????????????
Λοιπόν να το κάνω πιο ξεκάθαρο και σε παρακαλώ προσπάθησε να καταλάβεις
τη φορά αυτή, γιατί απο οτι φαίνεται δε διάβασες τι έγραψα.
Μπαίνω στο Music Heaven για να διαβάσω,να σχολιάσω,να συζητήσω, να μάθω,
να αντιπαρατεθώ για πράγματα που αφορούν τη μουσική, άντε και λίγο-λιγάκι ίσως πιο κοινωνικά θέματα.
Ξέρω όπως είπε και ο κλέφτης πιο πάνω
οτι υπάρχουν πολλοί χώροι στο διαδίκτυο για πολιτικό σχολιασμό,εκτόνωση
και φανατισμό ακόμη, και η αλήθεια είναι οτι και εγώ απορούσα διαρκώς σε
αυτό το νήμα για την εκτροπή της κουβέντας. Και στη τελική τι κάνει εδώ αυτός ο μουσικοδίφης και δε πάει να επιδοθεί εκεί σε ανάλογου ύφους αντιπαραθέσεις.
Εγώ εκεί δε πάω, και ξέρεις γιατί δε παω ? γιατί δε μ αρέσει.
Αντίθετα με χαλάει, δεν αντέχω.Αρκετά περνάω σε προσωπικό επίπεδο που όταν αρχίζω να μιζεριάζω και με αυτά υποτροπιάζω και κινδυνεύει η υγεία μου.Μπαίνω εδώ να γλιτώσω την υγεία μου τη ψυχική.
Επειδή είμαι ανόητος όπως λες και έχεις δίκιο
φύτρωσα εκεί που δε με σπείραν και είπα τη βλακεία μου πάνω στο πόσο λαϊκος δεν είναι ο θοδωράκης, όρμώμενος απο τις ώρες που έχω περάσει και γλέντήσει με το μπουζούκι και κάποια σκόρπια ψευτοδιαβάσματα και κάποια βιαστικά συμπεράσματα πάνω στη δημοτική μας μουσική το αστικό και το λαϊκό τραγόυδι, αυτό έχω να πω, και μπορώ να το στηρίξω,αν ασχολήσε με κάποιο όργανο θα είναι πιο εύκολο να συνεννοηθούμε..
μπορεί να αποδειχθεί οτι κάνω λάθος, δε πειράζει θα έχω μάθει κάτι απο αυτό και όλα καλά.
Έγραψα και στιχάκια ο μπούφος να ελαφρύνω το κλίμα απευθυνόμενος στον γκεβάρα
για να τονίσω πράμματα που οι καθημερινή μου ενασχόληση με το παλιό λαϊκό τραγούδι με κάνει να βλέπω ξεκάθαρα. Βγάζει μάτι το πόσα λίγα κοινά έχουν τα ζεΪμπέκια του θοδωράκη με του Μάρκου και πόσο πολλά με του φοίβου.
-ενορχήστρωση..βάλτα κάτω κάνε συγκρίσεις , απλό είναι θα το δεις και εσύ
-Κουρδισματα βλέπε ντουζένια..google
-ρυθμοί κάτσε να ακούσεις..χτύπα και με το χέρι σου ή το πόδι, πάλι πολύ απλό για να το καταλάβεις
-ταξίμια, και γενικά τρόπος παιξίματος των τρίχορδων απλο λιτό έξυπνο παίξιμο, όχι επίδειξη όχι, 7-8 διαφορετικά ακκόρδα και ενορχήστρωση βασισμένη στους κανόνες της κλασικής μουσικής
-στίχοι:κλέει η μάννα μου στο μνημα, μανα και παναγια απο τη μια - αντιλαλούνε, ζητώ παντου ο καημένος απο την άλλη, ψάξε βρες τις διαφορές.. άλλο η ποίηση και άλλο ο λαΊκός δημιουργός τόσο δύκολο είναι να τα ξεχωρίσεις?
γενικά η όλη προσέγγιση στη λαΊκίζουσα μουσική του Μ.Θ. βασιζεται στους κανόνες της δυτικής αρμονίας, κάτι που η λαΊκή μας μουσική όταν ξεκίνησε να κάνει έσκαβε το λάκο της
τι άλλο να σου πω, ο θοδωράκης είναι μια χαρά μεγάλος μουσικός
με περγαμηνές πτυχία, αναγνώριση και όλα τα καλα, είναι όμως για μέγαρα, στάδια και μπουατ. Αν πάω σε ταβέρνα και ακούσω τα πικροσάββατα θα φύγω και δε θα ξαναπάω, θα πάω εκεί που θα ακούσω Τσαους, Δελιά
Β.Παπάζογλου.Το ίδιο και με τα φιλαράκια μου όταν πίνουμε κρασάκι και βγάζουμε τη σάρα που μαζέψαμε όλη τη βδομάδα απο τις δουλειές μας
τραγουδάμε αυτά που και ο ίδιος ο θοδωράκης κάποτε έγραψε οτι είναι ευτελή οτι η αρμονική τους γλώσσα είναι ανύπαρκτη εκφυλισμένη σε απλοϊκές σχέσεις-λόγω της αφέλειας των μουσικων- και δε συναντάται σε οποιοδήποτε έργο οποιασδήποτε μουσικής. Αυτά είχε να πει ο ίδιος για τους χασάπηδες τους ψαράδες τους ναύτες που πέρναν το μπουζούκι και σκαρώναν τραγουδάκια να περνάνε τα δύσκολα χρόνια που τους έτυχαν.
Αντίθετα ο ίδιος πρότεινε το ανύπαρκτο συρτάκι και το athens by night with tzatziki mousaka mpouzouki and bithikotsis.
Μια χαρά για τα παιδιά του ωδείου ο θοδωράκης αλλά για πάνε πιάσε κανα παλιό μπουζουκτσή ( αν τον δεις λίγο βαρύ απέφυγετο) και πες τον να σου παίξει θοδωράκη, για πιάσε ένα βιολιστή...ένα ουτίστα βρε αδερφέ.
Η λαΪκή μουσική είναι για τη ταβέρνα για την εκτόνωση, το γλέντι, για το κρασάκι, το μεζέ , τη παρέα, τον έρωτα.
Τα δάκτυλα των μουσικών εκ των πραγμάτων σκληρά, δύσκαμπτα δουλεμένα δεν έχουν σχέση με αυτά
των πιο τυχερών που εσπούδασαν και κάναν και φούγκα και το βράδυ θα βάλουν και κρέμα να τα μαλακώσουν.
Για να το ελαφρύνω λίγο κλείνωντας να σου πω οτι καλά τα λες με πληρώνουν για να τα λέω αυτά, είμαι ο εντεταλμένος εδω στο MH κέντρων σκοτεινών που σκοπό έχει μετά την απαξίωση του θοδωράκη και των λαΊκών ασμάτων τυπου: Το μερτικο μου απτη χαρά.....να κάνουμε ενα ντου ενα βράδυ που όλοι θα κοιμάστε, να κόψουμε τις 4ες χορδές απο τα μπουζούκια, να τα κουρδίσουμε σε
όμορφα παλιά καλά ντουζένια, (κάποιοι πιο μερακλήδες θα αλλάξουν και τα λούστρα),να αντικαταστήσουμε τα πιάνα και τα ντραμς με σαντούρια,
να κλέψουμε τα Εκο και τα οκτάβερ απο τους κλαρινίστες, να πάρουμε απο κάποιους κιθαρίστες τις κιθάρες και να τους αφήσουμε ούτια, στις αρπίστριες κανονάκια και φυσικά να ξηλώσουμε τις μικροφωνικές και τα πάλκα απο κάθε ταβέρνα, θα τρέχετε να κρυφτείτε στις μπουατ τρομαγμένοι
Νομίζω ότι το θέμα της "απόλυσης" του Λευτέρη Παπαδόπουλου από την εφημερίδα "Τα Νέα", ανακυκλώθηκε στα διάφορα blogs λίγο υπερτιμημένα. Σημαντικός στιχουργός και γραφιάς από τους παλαιότερους ο Λευτέρης Παπαδόπουλος, αλλά δεν νομίζω ότι θα λείψει η απουσία των κειμένων του από πολύ κόσμο. Οπωσδήποτε δεν θεωρώ ότι θα του λείψει η χρηματική αμοιβή, χωρίς να ενοχοποιώ την όποια οικονομική του κατάσταση. Αν θέλει να εξακολουθεί να αφήνει το γραπτό στίγμα του, υπάρχουν ένα σωρό τρόποι πλέον. Κανείς δεν νομίζω ότι θα του στερήσει τη δυνατότητα.
Όσο για το αν η διεύθυνση της εφημερίδας σκέφτηκε να απολύσει τον Παπαδόπουλο αντί για κάποιον άλλο νέο εργαζόμενο, γραφίστα, γραμματέα, βοηθό λογιστή κτλ που ενδεχομένως έχει και οικογένεια να θρέψει διατηρώ επιφυλάξεις. Ίσως να είναι το άλλοθι που θα χρησιμοποιήσουν, όταν οι απολύσεις φτάσουν να αγγίζουν και τους απλούς εργαζόμενους. Δυστυχώς, κάναμε ότι μπορούσαμε.....
-----------------
When the music 's over, turn out the lights For the music is your only friend Dance on fire as it intends Music is your only friend until the end...
[ τροποποιήθηκε από τον/την TRAVELOGUE, 07-02-2013 16:33 ]
[ τροποποιήθηκε από τον/την TRAVELOGUE, 09-02-2013 21:02 ]
Καλά, τα σχόλια/απαντήσεις του mousikodifis δε μπαίνω στον κόπο να τα σχολιάσω, καθώς απαντά μόνος του στον εαυτό του, αφήστε που οι περισσότεροι από τους "σχολιογράφους" αυτής της ανάρτησης του είπαν να πάει "αλλού" για να κάνει τη προπαγάνδα του, και με κάλυψαν πλήρως.
Η άποψη του hp όμως είναι ενδιαφέρουσα, αν και κατά τη γνώμη μου ιδιαίτερα αβάσιμη, ακόμη και μουσικά. Επειδή δεν είμαι μουσικός, σας προτρέπω να ανατρέξετε στις δηλώσεις του Τσιτσάνη για τον Θεοδωράκη και τη μουσική του, εκτός και αν δε θεωρείτε "καθαρό" λαϊκό ούτε τον Τσιτσάνη. Όσο για το αν τα ζεϊμπέκικα (λαϊκά) του Μίκη μοιάζουν με του ...Φοίβου (περίμενα μία "συγγνώμη" του hp για αυτή τη σύγκριση προς τους ...νοήμονες που διαβάζουν ελληνικά, αλλά οκ), απλά θα παραθέσω δυο-τρία από τα δεκάδες ζεϊμπέκικα που έχουν χορευτεί εκατομμύρια φορές από ανθρώπους "λαϊκούς" και όχι από φρακοφόρους, ελιτιτζήδες του ...Μεγάρου!
Απολαύστε τα και απλά, αναθεωρήστε, διότι οι στίχοι και η μουσική από μόνοι τους δίνουν τις απαντήσεις στις "ανησυχίες" του hp (Αφαιρέστε το ενδεχόμενο του "χρηματισμού" που ανέφερα στα προηγούμενο σχόλιό μου. Σίγουρα είναι άγνοια ή αφέλεια! Αν κάποιος χρηματιζόταν, θα έψαχνε βάσιμους λόγους να επικαλεστεί...)
Η ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑ (στίχοι: Τ. Λειβαδίτης)
Μ’ αίμα χτισμένο, κάθε πέτρα και καημός
κάθε καρφί του πίκρα και λυγμός
Μα όταν γυρίζαμε το βράδυ απ’ τη δουλειά
εγώ και εκείνη όνειρα, φιλιά
Το `δερνε αγέρας κι η βροχή
μα ήταν λιμάνι κι αγκαλιά και γλυκιά απαντοχή
Αχ, το σπιτάκι μας, κι αυτό είχε ψυχή.
Πάρ’ το στεφάνι μας, πάρ’ το γεράνι μας
στη Δραπετσώνα πια δεν έχουμε ζωή
Κράτα το χέρι μου και πάμε αστέρι μου
εμείς θα ζήσουμε κι ας είμαστε φτωχοί
Ένα κρεβάτι και μια κούνια στη γωνιά
στην τρύπια στέγη του άστρα και πουλιά
Κάθε του πόρτα ιδρώτας κι αναστεναγμός
κάθε παράθυρό του κι ουρανός
Κι’ όταν ερχόταν η βραδιά
μες στο στενό σοκάκι ξεφαντώναν τα παιδιά
Αχ, το σπιτάκι μας, κι αυτό είχε καρδιά
Πάρ’ το στεφάνι μας, πάρ’ το γεράνι μας
στη Δραπετσώνα πια δεν έχουμε ζωή
Κράτα το χέρι μου και πάμε αστέρι μου
εμείς θα ζήσουμε κι ας είμαστε φτωχοί
ΑΠΟΝΕΣ ΕΞΟΥΣΙΕΣ (στίχοι: Μ. Κακογιάννης)
Μια νύχτα που βουλιάζανε τα σπίτια μες στο χιόνι
καρδούλα μου στον κάτω δρόμο του χωριού καρδούλα μου σκοτώσαν τον Αντώνη
Αντώνη μου
Μάνα σε ξεκληρίσανε άπονες εξουσίες
ψυχή δε σου αφήσανε μόνο φωτογραφίες
Ο ένας γιος της μπάρκαρε κρυφά από τη Μεθώνη
καρδούλα μου
τον άλλο τον συλλάβανε καρδούλα μου γιατί ήταν γιος του Αντώνη
Αντώνη μου
Μάνα σε ξεκληρίσανε άπονες εξουσίες
ψυχή δε σου αφήσανε μόνο φωτογραφίε
ΤΗΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ (στίχοι: Ερρικος Θαλασσινός)
Φεγγάρι μάγια μου ‘κανες
και περπατώ στα ξένα
είναι το σπίτι ορφανό
αβάσταχτο το δειλινό και τα βουνά κλαμένα
Στείλε ουρανέ μου ένα πουλί
να πάει στη μάνα υπομονή
Στείλε ουρανέ μου ένα πουλί ένα χελιδονάκι,
να πάει να χτίσει τη φωλιά στου κήπου την κορομηλιά
δίπλα στο μπαλκονάκι,
στείλε ουρανέ μου ένα πουλί να πάει στη μάνα υπομονή
Να πάει στη μάνα υπομονή δεμένη στο μαντίλι
προικιά στην αδερφούλα μου και στη γειτονοπούλα μου γλυκό φιλί στα χείλη
ΒΡΕΧΕΙ ΣΤΗ ΦΤΩΧΟΓΕΙΤΟΝΙΑ (στίχοι: Τ. Λειβαδίτης)
Μικρά κι ανήλιαγα στενά και σπίτια χαμηλά μου
βρέχει στη φτωχογειτονιά βρέχει και στην καρδιά μου
Αχ ψεύτη κι άδικε ντουνιά άναψες τον καημό μου
είσαι μικρός και δε χωράς τον αναστεναγμό μου
Οι συμφορές αμέτρητες δεν έχει ο κόσμος άλλες
φεύγουν οι μέρες μου βαριά σαν της βροχής τις στάλες
Φιλικά,
Χρήστος
[ τροποποιήθηκε από τον/την SultanOfSwing, 07-02-2013 17:42 ]
[ τροποποιήθηκε από τον/την SultanOfSwing, 07-02-2013 19:03 ]
[ τροποποιήθηκε από τον/την SultanOfSwing, 07-02-2013 19:08 ]
Ζητώ συγνώμη απο όποιον θίκτηκε.
Ελέυθερα μπείτε πάρτε μου το κεφάλι..
Η αλήθεια είναι περίμενα να γίνει κουβέντα πάνω σε αυτά που είπα
κουβέντα επικοδομητική, να επωφεληθούμε όλοι...
δεν έλαβαν μέρος, και το σέβομαι, άτομα του φόρουμ που σίγουρα έχουν άποψη και μόνο να υποθέσω μπορώ τους λόγους.
Το ξέρω οτι τα λέω χοντροκομμένα, τα λέω όμως και ξεκάθαρα
την έστω στρεβλή εικόνα που έχω την μοιράζομαι εδω με καλές προθέσεις.
Δε με ενοχλεί που με λες ανόητο και αφελή.Λϊγο πιο χαζός να ήμουνα θα έπαιρνα αναπηρική σύνταξη.
Για την άγνοια που μου καταλογήζεις να σε ενημερώσω οτι τουλάχιστον προσπαθώ.
Διαβάζω Πετρόπουλο,Βολιώτη, Χατζηδούλη,βιογραφίες,σχόλια στο you tube, όπου βρω ''ρεμπετολόγο''
κάθομαι και ακούω με ευλάβεια τις γνώσεις-γνώμες-απόψεις του,είμαι ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ στο Μπιτ Μπαζαρ -google it-
και ψάχνω βιβλία προπολεμικά, τα αγοράζω με την ελπίδα να βρω ακόμη και μια μικρή αναφορά στο τραγούδι
στα όργανα,στίχους χορούς κτλ.
...εκτυπώνω και συλλέγω άρθρα απο το παρών και άλλα φόρουμ
Παίζω τέσσερα διαφορετικά όργανα της λαΪκής μας μουσικής και οι παρέες μου είναι σχεδόν αποκλειστικά μουσικοί.
Χουδέτσι και βλάστη σ.σ. - Γιορτές της γης- είναι οι αγαπημένοι μου προορισμοί -google it-
με έλουσες με χαρακτηρισμούς πρωτάκουστους (για το άσπιλο πρόσωπο και κούτελο που φοράω)
κάθησα και εξήγησα με επιχειρήματα...με χιούμορ, με καλή διάθεση....
εσύ παρόλο που απο οτι λες δεν είσαι μουσικός ξέρεις καλύτερα απο μένα...
λες να ανατρέξω σε ποιές δηλώσεις του Τσιτσάνη??
βάζεις μετά και στίχους απο τραγούδια τα οποία λες να μην τα ξέρω??
ή αφου υπέθεσες οτι είμαι ασφαλίτης λες κάτσε να τα βάλω να καταλάβει ο χαζός τι λέω..
Λοιπόν κοίταξε να δεις τι γίνεται......
όταν ήμουν έφηβος ,μέχρι και τα εικοσικάτι μ' αρέσανε, τα παιζα κιόλας
αλλα μεχρι τότε ούτε συμφορές αμέτρητες με είχαν βρεί
ούτε είχα τη παραμικρή ιδέα για τη πραγματική λαϊκή μουσική της χώρας αυτής ,
οταν έμαθα άρχισαν να με χαλάνε και οι στίχοι και οι ρυθμοί και τα όργανα και οι φωνές
και τα κουστούμια τους και τα πτυχία τους και οι απαξιωτικές δηλώσεις τους
και οι κολωτούμπες τους: μια τους λέγανε ευτελείς μουσικούς τους ρεμπέτες
την άλλη τους αποθέωναν-ΔΙΑΒΑΣΕ ΛΙΓΟ ΔΕ ΒΛΑΠΤΕΙ ΚΑΛΟ ΚΑΝΕΙ-
τα τατσι πιτσι με τις εξουσίες και τη μπουρζουαζία
το: athens by night....
το συρτάκι , το σιχαίνομαι, ντρέπομαι όταν ένας ξένος μου πει: oh mpouzouki.... syrtaki
-τον σιχαίνομαι εκείνες τις στιγμές τον θοδωράκη- δικαίωμα μεν μου αλλα ζητώ συγνώμη
ποιος σου είπε οτι ο χιωτης και ο ζαμπετας θεωρούνται καθαροί λαΪκοί????
στα κυριλομάγαζα παίζανε!!!!!
Ψάξε το λόγο που διασκευάστηκε ο επιτάφιος με λαΪκά όργανα
άκουσε τον με τη φαραντούρη τα φαγκοτα και τα όμποε
και ξαναέλα να μου πεις οτι είναι λαΪκή μουσική της ταβέρνας
βρες μου εναν αμανέ σε κομματι του θοδωρακη ή σε πειράζει να παραδεχτείς οτι
κομμάτι της λαΪκής μας μουσικής ήταν και οι αμανέδες???
Για τον Κύριο Κύριο Αντώνη Ρέμο μπορώ να πω?
Επιτρέπεται?
τέλος παντων γράφω εν θερμώ γράφω πολλά
με έχεις κουρδίσει αδερφάκι μου...
@ SultanOfSwing Μέσα στις απαντήσεις μας δεν επιτρέπονται υποτιμητικοί χαρακτηρισμοί των συνομιλητών, όταν μάλιστα δεν τους γνωρίζουμε. Μπορούμε να αντικρούσουμε με σοβαρά επιχειρήματα, χωρίς να προκαλούμε, ενισχύοντας εποικοδομητικές συζητήσεις και όχι στείρους καυγάδες.
@ Hp Πολύ ενδιαφέρουσες οι απόψεις σου και δίνουν έναυσμα για ανταλλαγή απόψεων. Πλην όμως εκτίθενται σε λάθος thread και αναλώνεσαι σε διαμάχη επί προσωπικού. (off the record προσωπικά ενθουσιάστηκα για το ψάξιμό σου στο μπιτ-μπαζαρ, ασχολείσαι και ψάχνεις το είδος που προτιμώ)
-------------------------------------
Απευθυνόμενη και στους δύο : Με λύπη μου, ειλικρινά, τα σχόλια σας θα χαρακτηριστούν αρνητικά γιατί είστε 100% εκτός θέματος.
Εδώ συζητάμε για την απόλυση ενός στιχουργού που θεωρείται καταξιωμένος από ένα μέσον.
ΥΓ. Θα παρακαλέσω για μιά ακόμη φορά όσοι έχετε τόσο ενδιαφέρουσες θέσεις πάνω σε θέματα μουσικά όπως Θεοδωράκης, προσέγγιση ή όχι στο λαϊκο τραγούδι κλπ.. ανοίξτε καινούργιο θέμα για να συζητηθεί εκτενώς.
Είναι κρίμα να κλείνουν αρνητικά επειδή βρίσκονται off topic.
Ειπώθηκαν διάφορα, βρήκα και την άποψη του στιχουργού για το θέμα σε συνέντευξή του στο Ποντίκι και την Χρυσούλα Παπαϊωάννου όπου δήλωσε τα εξής:
"Δεν είμαι δημόσιος υπάλληλος. Έγραφα το Χρονολόγιο επι τόσες δεκαετίες. Είχα ένα αναγνωστικό κοινό το οποίο άλλοτε με επαινούσε και άλλοτε με έβριζε. Δεν είμαι δημοσιογράφος της σειράς.......
....Μου είπαν να λήξει η συνεργασία μας γιατί σταμάτησαν τους συνταξιούχους και δεν μπορούσαν να κάνουν εξαίρεση με μένα. Βέβαια μου είπαν επίσης ότι ύστερα απο λίγο καιρό θα με καλέσουν να ξαναγράφω. Εγώ όμως δεν θέλω....."
Αγαπημένος ο Λευτέρης. Μεγάλος στιχουργός και πολύ καλός συγγραφέας. Έγραψε τρία πολύ ωραία βιβλία. Το πρώτο είναι το Οι παλιοί συμμαθητές, πραγματικά εξαιρετικό βιβλίο, και το δεύτερο το Είναι γλεντζές πίνει γάλα που αν και δεν είναι πολύ φροντισμένο προς το τέλος είναι και αυτό πολύ καλό. Επίσης η βιογραφία του για τον Μάνο Λοΐζο είναι πολύ ωραία. Όμως έγραψε και κάποιες μετριότητες όπως τα βιβλία του Εν αρχή ην ο Καζαντζίδης και Μάγκες πιάστε τα γιοφύρια. Προχειρότητες. Αν δεν ήταν ο Λευτέρης θα έλεγα αρπαχτές. Όντως δεν έχει ανάγκη από χρήματα ο Λευτέρης, υπάρχει και το ίντερνετ μπορεί να αρθρογραφεί σε όποιο site επιθυμεί αφιλοκερδώς.
[ τροποποιήθηκε από τον/την Ragtime, 05-02-2014 17:23 ]