Παράθεση:
ΟΚ, δεν μιλούσα για τον καλλιτέχνη ή τον παραγωγό αλλά για τον ηχολήπτη. |
Οπως εξηγησα και πιο πανω, ο ηχοληπτης εχει ως πρωτο μελημα την καλυτερη δυνατη ληψη του ηχου, οπως παραγεται απο την ηχητικη πηγη. Απο εκει και περα, ο παραγωγος καθοριζει τον 'ηχο' και πολλες φορες παρεμβαινει στη δουλεια του ηχοληπτη οταν θελει απο το πρωτογενες σημα να συλλαβει με διαφορετικο τροπο τον ηχο.
Επομενως το αξιωμα πως ο ηχοληπτης τηρει το σεβασμο στον ηχο ισχυει, απλως εχει τις εξαιρεσεις του οταν εισερχεται και η μεταβλητη του...παραγωγού!
Παράθεση:
Αυτό που σκεφτόμουνα ήταν περισσότερο κάτι σαν τη μουσική του J.M. Jarre. Και περισσότερο σκεφτόμουν τα samples ανεξάρτητα από που προέρχονται. Δηλαδή, ο καλλιτέχνης παίρνει έναν πρωταρχικό ήχο τον φέρνει στα μέτρα του μέσω του synthesizer ή του PC του και αυτό θα χρησιμοποιήσει στο έργο του που είναι η πρωταρχική δημιουργία και είναι απολύτως ψηφιακό καθώς και η μετέπειτα διαδικασία. Σωστά; Εκεί δεν υπάρχει μικρόφωνο. |
Ο Jarre ξεκινησε να "υπαρχει" την εποχη των αναλογικων synthesizers, οπου η παραγωγη του ηχου γινοταν με
αναλογικους ταλαντωτες ( βλεπε Moog και συναφη εταιριες ), οποτε η αναλογικη χροια που εχει στα "εργα" του υπαρχει ακομα ( γι' αυτο και στο gig του εχει αρκετα αναλογικα synths των 70s-80s ).
Επισης να σημειωσω πως synthesizer ειναι το μηχανημα
που παραγει τον ηχο μεσω γεννητριας/
ταλαντωτη και δε διαχειριζεται ετοιμα samples ( ακομα και τα wavetables synths εχουν σε ROM samples απο ηχους, μονο και μονο για να μπορεσουν να τα συνδυασουν μαζι με τη μηχανη συνθεσης. Τα roms φροντιζουν την attack του δειγματος, ενω η μηχανη συνθεσης τα υπολοιπα μερη του envelope, δηλαδη τα decay, sustain, release ) σε αντιθεση βεβαια με τα samplers, που σιγουρα διαχειριζονται ετοιμα
προηχογραφημενα samples. Αρα, παλι απαιτειται η συλληψη του ηχου, επομενως αναλογικη τεχνολογια.
Μη ξεχνας επισης πως αναλογικη τεχνολογια ειναι και τα καλωδια, τα οποια μεταφερουν σε μορφη ηλεκτρικη τασης τον ηχο! Και πολλα περιφερειακα μας ακομα συνδεονται με καλωδια, ενω σπανια θα βρεις καποιο Synth ( ακομα κι αν ειναι Modelling κι οχι με πραγματικη γεννητρια ) να παρεχει και ψηφιακη εξοδο ( ειτε Coaxial, ειτε τυπου Tosslink ).
Επομενως,
η ψηφιακη τεχνολογια προσπαθει να μιμηθει ακομα την αναλογικη, με τα υπερ και τα κατα αυτης της διαδικασιας. Γι' αυτο εξαλλου υπαρχει η αμφιδρομη σχεση αυτων των 2 τεχνολογιων, αφου η μια εκφραζει τον πραγματικο κοσμο ( εν δυναμει ), ενω η αλλη το κοσμο των δεδομενων που ειναι πιο ευκολα διαχειρισιμα!
Εαν αναφερεσαι τωρα στην αμεση δημιουργια μεσα στον υπολογιστη, και παλι τα samples ειναι προ-ηχογραφημενα με αναλογικο τροπο. Βεβαια εδω εχουμε και τα VSTi Plug Ins ( ή Software Instruments, ή οπως αλλιως τα ονομαζουν οι κατασκευαστες τους αναλογα με το DAW ), τα οποια
ειναι η μονη μορφη δημιουργιας μεσα στον υπολογιστη, οπως πολυ σωστα επεσημανες, οποτε εκει δεν εχουμε κανενα "χασιμο" ποιοτητας, αφου δεν υφισταται καμια μετατροπη ( παρα μονο μια...τη μετατροπη σε CD format, οπου συμβαινει αυτη ως commercial use ).
Παράθεση:
Είχα την εντύπωση ότι το loudness war ήταν ένας ανταγωνισμός μεταξύ των εταιριών για όλο και μεγαλύτερη ένταση με αποτέλεσμα το κλιπάρισμα σε πολλές περιπτώσεις (αν και τα low-fi boom boxes επωφελούντο από αυτό ). |
Δυστυχως το Loudness War ειναι ενας εμμεσος τροπος να κερδισει μια "εταιρια" το αυτι του ακροατη, το οποιο λογω ψυχοακουστικης ( και βεβαια του masking effect οπου ο πιο δυνατος ηχος αναγκαζει τον εγκεφαλο να επικεντρωθει προσωρινα σε αυτον και να αποσπασθει απο το περιβαλλον ) αναγκαζει τον εκαστοτε ακροατη να ακουσει ενα κομματι, ακομα κι αν δε του αρεσει.
Στα μεσα των 90s ( και με την αναπτυξη των DSP τεχνολογιων σε πιο commercial use απο τα Studios ) πλεον ειχαμε την απολυτη υπερ-παραγωγη του Loudness War, που βεβαια ηταν ενα "ενιαιο" πραγμα, χωρις δυναμικες διαφορες και χωρις αυτο το "χαρακτηριστικο" που ξεχωριζε τα μουσικα κομματια!
Μη θυμισω το Californication που αποτελει το κομβικο σημειο στο οποιο ηχοληπτες old school βγηκαν κι αρχισαν να "ξε-μπροστιαζουν" τους νεοτερους loudness maniacs για τη συμπεριφορα τους ( και δεν ειχαν αδικο, αφου το τελικο αποτελεσμα του Californication ηταν...ψηφιακα καμμενο! )!
Ειναι μεγαλη συζητηση αυτη παντως και παντα ο ακροατης ειναι ερμαιο των διαφορων "κολπατζηδων" ;)!
Οι bold χαρακτηρες ειναι απλως για επισημανση καποιων εννοιων κι οχι σημειο τριβης στη συζητηση μας!
-----------------
Dreamcatcher Music DreamCatcher
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : noizreduction στις 23-01-2012 16:26 ]