Η μικρή εταιρεία ELP Laser Turntable (http://elpj.com/), με έδρα την Ιαπωνία, έχει πατεντάρει και πουλάει ειδικά κατασκευασμένα μηχανήματα, τα οποία παίζουν βινύλια χωρίς βελόνα. Παρακάτω θα δείτε ένα βίντεο το οποίο παρουσιάζει τόσο την ιδέα/φιλοσοφία πίσω από την δημιουργία αυτών των μηχανημάτων όσο και μια παρουσίαση της εφαρμογής αυτής.
Ο πρόεδρος της ELP αγαπάει τη μουσική και εξηγεί γιατί ο αναλογικός ήχος είναι καλύτερος από τον ψηφιακό. Υπάρχουν γενικά πολλές απόψεις πάνω στο θέμα, με την βασική ειδοποιός διαφορά να είναι πως ο αναλογικός ήχος παράγει φυσικά ηχητικά κύματα ενώ το CD αναπαραγάγει ψηφιακά τη μουσική, η οποία είναι γραμμένη σε δυαδικό κώδικα.
Από την πλευρά της επιστήμης της φυσικής, εξηγείται ως εξής: Τα αυλάκια του βινυλίου είναι χαραγμένα και η βελόνα αναπαραγάγει ηχητικά κύματα, διαφορετικών συχνοτήτων, από την τριβή. Πλέον όμως αυτό γίνεται και χωρίς βελόνα και χωρίς τριβή άρα και δίχως φθορά.
Το μόνο πρόβλημα είναι, καθώς η ίδια η εταιρεία θέλησε να πουλήσει την πατέντα, ότι οι μεγάλες εταιρείες (βλέπε SONY) απέρριψαν την πρόταση λόγω δύο ζητημάτων. Πρώτον, το CD έχει αντικαταστήσει ουσιαστικά το βινύλιο από το 1988 και δεν παρουσιάζει επιχειρηματική ευκαιρία. Και δεύτερον είναι το κόστος και η δύσκολη διαδικασία κατασκευής.
Ένα μηχάνημα ζυγίζει περίπου 19 κιλά και το κόστος τους κυμαίνεται από 12, 390€ σε 16,370€. Πολύ, πολύ, μα πάρα πολύ ακριβό.
Ίσως στο μέλλον, να έχουμε μία ουσιαστική ανανέωση της βιομηχανίας βινυλίου, όχι μόνο στη παραγωγή δίσκων, που ικανοποιούν τους φετιχιστές (ε, φετίχ δεν είναι πλέον;) αλλά και στην κατασκευή μηχανημάτων παραγωγής, παρόμοιου τύπου (χωρίς βελόνα) όπου δεν θα έχουμε και φθορά του βινυλίου με τη χρήση.
Μέχρι τότε, έχουμε ακόμη.
http://rockoverdose.gr/news_details.php?id=38422
Σιγουρα ο αναλογικος ηχος για πολλους ειναι ποιο ζεστος και καλυτερος, ομως το συγκεκριμενο μηχανημα αναπαραγη το ηχο του βινυλιου μεσω μιας δεσμης Laser αρα ψηφιοποιοηται παρολο που ευγενεστατος κυριουλης στο βιντεο μας λεη πως δεν υπαρχη καμια ψηφιοποιηση μηπως μας δουλευουν ? Ισως αν μας εδινε περισοτερες πληροφοριες να μας επειθε και αν κατεβαζε και την τιμη μπορη και καποιος να το αγοραζε για να το καναμε ενα τεστ!
Mα καλά το άν είναι ψηφιακός ή αναλογικός ο δίσκος δεν εξαρτάται από το πως έχει περαστεί μέσα του η μουσικη; Μπορεί το λείζερ να μεταβάλλει το αναλογικό σε ψηφιακό;;; Πρώτη φορά ακούω κάτι τέτοιο!! Μακάρι να βγει πάντως κατι και γι αυτούς κάτι ανάλογο γιατι πολλοί από αυτούς δεν έχουν κυκλοφορήσει σε cd!
Εγώ θα υποθέσω ότι ο κυριούλης στο βίντεο που λέει ότι δέν ψηφιοποιείται ο ήχος έχει δίκιο διότι γιά να ψηφιοποιήσης έναν ήχο χρειάζεται το μαραφέτι που λέγεται A/D converter,δηλαδή μετατροπέας αναλογικού σε ψηφιακό και γιά να επανακτήσης τον ήχο χρειάζεσαι το άλλο μαραφέτι που λέγεται D/A converter.Το laser από μόνο του δέν κάνει αυτήν την λειτουργία.
Επίσης θα υποθέσω ότι το συγκεκριμένο μηχάνημα στηρίζεται στην ανάκλαση τής δέσμης laser πάνω στο αυλάκι τού βινυλίου και στην επιστροφή της σε κάποιο φωτοκύτταρο όπου μετριούνται οι διαφορές τών χρόνων επιστροφής αυτής τής δέσμης και με κάποιο λογισμικό και άλλες ψηφιακές διατάξεις "μεταφράζονται" σε ηχητικές δονήσεις.Δυστυχώς ή ευτυχώς στο γραφείο δέν έχω υπολογιστή με κάρτα ήχου,οπότε θα χρειαστη ν'ακούσω τίς εξηγήσεις τού κυριούλη το βράδυ που θα δώ το βίντεο στο σπίτι.
Το μηχάνημα είναι ογκώδες,βαρύ και ακριβό,αλλά ογκώδη,βαριά και ακριβά ήταν και τα πρώτα κινητά τηλέφωνα,ώς δέ εκ τούτου λίγοι είχαν από δαύτα και εθεωρούντο πάμπλουτοι.Με την κατάλληλη διαφήμιση όμως,φτάσαμε να έχη κινητό με βιντεοκάμερα και internet ακόμη και ο λούστρος τής γειτονιάς.Οπότε μήν εκπλαγήτε άν σε λίγα,ελάχιστα χρόνια,δήτε τέτοια μηχανήματα να πωλούνται στο Μοναστηράκι...
Hastaroth, τα κινητά είχανε δυστυχώς αμέσως ζήτηση και γι αυτο΄εξελίχθηκαν!! ΔΥΣΤΥΧΩΣ!! (παρεπιπτόντως, βγήκα εχθές απο το σπίτι χωρίς κινητό γιατί το άφησα να φορτιστεί, κι ένιωσα μια υπέροχη αίσθηση ελευθερίας!!! Απορώ ποιός μας υποχρεώνει τελικά να τα κουβαλάμε συνέχεια μαζί μας ρε γαμώτο!) Διερωτάμαι αν θα έχει κι αυτό το μηχάνημα την ανάλογη ζήτηση ώστε να εξελιχθεί!!! Είναι τοσο τρελαμένος ο κόσμος με την ψηφιακή τεχνολογία και τοσο βαρεμένος γενικά που δεν ξέρω αν θα δεχόνταν την επιστροφή σε κάτι παρελθοντικό!! Μάλλον διψάει για καινούριες ανακαλύψεις λες και αυτές είναι που μας βγάζουν από το τέλμα μας!!! Τι απληστία ο κόσμος θεέ μου!!!
Μπορεί στην Ελλάδα να μήν υπάρχουν τόσο πολλοί που επιμένουν...βινυλιακώς (άν και ξέρω ότι δυό-τρία μαγαζιά στην Αθήνα-ιδίως ένα μεγάλο στο Μοναστηράκι-κάνουν αρκετό τζίρο απ'τα βινύλια),όμως σε ολόκληρον τον κόσμο,τουλάχιστον τον Δυτικό,το κοινό τού βινυλίου είναι σημαντικό πλέον.Αλλωστε ένα μηχάνημα που θα "παίζη" βινύλια χωρίς να τα φθείρη,χωρίς να "κολλάη" η βελόνα του και που επιπλέον θα δίνη στον χρήστη πληροφορίες γιά την διάρκεια τού κομματιού και σε ποιό σημείο του βρίσκεται η αναπαραγωγή-κάτι που τα κλασσικά pick-up plates δέν μπορούν να το κάνουν,είναι μιά τεχνολογική εξέλιξη,πέραν τού ότι ο ήχος που ακούς είναι ο αυθεντικός αναλογικός ήχος που ηχογραφήθηκε και όχι το ψηφιακό "περίπου" του.
Επίσης μήν συγκρίνης το κινητό με το pick-up.Το πρώτο ικανοποιεί κυρίως την ανάγκη τής άμεσης επικοινωνίας,που πολλές φορές μπορεί να αποβή σωτήρια γιά κάποιον-ασχέτως άν εμείς πολλές φορές κάνουμε λάθος χρήση τών κινητών μας.Το δεύτερο ικανοποιεί την ανάγκη μας ν'ακούμε μουσική.Διαφορετικός σκοπός χρήσης,διαφορετική νοοτροπία..
Βινύλια με μια απλή αναζήτηση στο google
http://www.protothema.gr/culture/article/416521/deka-stekia-tou-vinuliou/>
http://www.3345rpm.gr/
http://www.public.gr/cat/music/vinyl-lp/
και πάρα πολλά ακόμη
Η ανάγκη να έχεις πάντα δίκιο, σφραγίδα ενός χυδαίου πνεύματος.. (Αlbert Camus)
[ τροποποιήθηκε από τον/την mary_omikron, 07-05-2015 14:53 ]
Υποδεέστερο ώς πρός τί όμως;Μηχανική αντοχή,πιστότητα ηχογράφησης;Δέν αρκεί να λέμε ότι ένα πράγμα είναι "υποδεέστερο" από κάτι άλλο.
Επίσης να υπενθυμίσω ξανά ότι ένα "συμβατικό" πικ-άπ/γραμμόφωνο ή όπως αλλιώς το λένε,όσο καλά ζυγισμένο βραχίονα κι'άν έχη,όσο καλά ρυθμισμένο κινητήρα και όσο άριστη βελόνα,δέν έχει τίς δυνατότητες ούτε να δείχνη στον χρήστη την διάρκεια τού τραγουδιού και το σημείο (frame) στο οποίο βρίσκεται ανά πάσα στιγμή η εκτέλεση,ούτε την δυνατότητα να γυρίσης τον δίσκο πρός τα πίσω σε όποιο ακριβώς σημείο του θέλεις χωρίς να "χαλάσης" τον δίσκο (μπορείς μέν να σηκώσης τον βραχίονα και να γυρίσης το πλατώ πρός τα πίσω αλλά δέν θα ξέρης σε ποιό σημείο ακριβώς να σταματήσης).Συνεπώς το μηχάνημα που μάς παρουσιάζει στο βίντεο ο συμπαθητικός ούτος Ιάπων είναι σαφώς μιά μεγάλη τεχνολογική εξέλιξη.
Από εκεί και πέρα,το πόσο θα μειωθή η τιμή του σε επίπεδα "λογικά" έως "φθηνά" εξαρτάται από το πόσο γρήγορα θα διαδοθή η χρήση του ώστε να δικαιολογήση μαζική παραγωγή.Ομως πιστεύω ότι αυτό θα συμβή σε πολύ λιγώτερο χρονικό διάστημα απ'όσο υπολογίζουμε....
Mακάρι να συμβεί αυτό σύντομα, όμως εγώ έχω τις αμφιβολλίες μου αν εταιρείες σαν την SONY που είναι πολύ "κεντικές" σε αυτο΄το είδος, δεν το αγοράζουνε για να το προωθήσουν!!!
Σε εποχές κρίσης σαν αυτή που διανύουμε μόνο η βόρεια Ευρώπη θα μπορέσει να ανταποκριθεί στα κόστη του!!! Ο νότος θα μείνει πάλι στην απ΄έξω!! Θα περιμένουμε τη γεναιόδωρη θεία εξ΄Αμερικής να μας το φέρει, όπως τότε που πρωτοβγήκαν το μπλέντερ!!!
Παράθεση:
|
Αυτο που λες για το ευρος δεν ισχυει,πριν 30-40 χρονια το μονο μεσο αποθηκευσης για ενα στουντιο ηταν η μπομπινα.Η μπομπινα μετα πηγαινε στο εργοστασιο οπου εκει γινοταν η χαραξη.
Για να γινει χαραξη ενος δισκου το τελικο μιξ θα επρεπε να δειχνει -3 ντιμπι και αυτο γιατι τα παραπανω ντεσιμπελ ασκουσαν πιεση στην βελονα χαραξης με αποτελεσμα η βελονα να πηγαινει ποτε δεξια ποτε αριστερα και ποτε με πιο πολυ βαθος.Αυτο ειχε σαν αποτελεσμα να καταστρεφει το βινυλιο......
Η διαφορα λοιπον ειναι με τι δυνατοτητα εχει το καθε μηχανημα,στο δισκο δεν μπορουμε να παμε πανω απο τα -3 ντιμπι,αλλα αυτο δεν εχει να κανει με το δυναμικο και συχνοτηκο ευρος της ηχογραφησης.
Σε μια ηχογραφηση οταν γραψω μια κιθαρα στο πισι αν περασω τα 0 ντιμπι ο ηχος θα παραμορφωση,στο ψηφιακο μετα το μηδεν δεν εχει και αν εχει θα δουμε πως ο λιμιτερ στην προσπαθεια του το σημα να μην περασει τα μηδεν ντιμπι αρχιζει και κοβει συχνοτηκα και δυναμικα.
Σε μια ηχογραφηση ταινιας οταν γραψω μια κιθαρα και αν η μπομπινα μου εχει την δυνατοτητα να περασω τα μηδεν ντιμπι,οπως μια studer μπομπινα που με αφηνει να παω στα +4 εως και +6 ντιμπι ο ηχος και συχνοτηκα αλλα και δυναμικα δεν θα υποστει καμια συμπιεση οπως στο ψηφιακο συστημα.
Αυτη λοιπον ειναι η ουσιαστικη διαφορα μεταξυ αναλογικου και ψηφιακου συστηματος!
Στο σιντι επισης εχει βρεθει πως ανα δευτερολεπτο κατα την καταγραφη του υπαρχουν 220 ψηφιακα λαθη,οχι στο γκλας μαστερ αλλα σε καποια εξωτερικη η εσωτερικη σιντιερα.
Λαθη που φυσικα δεν τα ακουει το αυτι,ομως υπαρχουν..................
Η αναπαραγωγη του ηχου παιζει ελαχιστο ρολο,οπως λες και εσυ εαν γραψω στο πισι μου ενα τραγουδι και μετα το παω για χαραξη δισκου,αυτο δεν το κανει αναλογικο και ετσι ειναι!
Αν ομως γραψω ενα τραγουδι μου σε μπομπινα και μετα το γραψω σε σιντι ουτε ομως αυτο ειναι ψηφιακο.
Γενικα η ψηφιακη ηχογραφηση ειναι χειροτερη απο την αναλογικη και αυτο γιατι καθε ψηφιακο μεσο ειτε software ειτε hardware εχει ενα δικο του κονβερτερ και ενα δικο του master clock.
Το master clock σε καθε μηχανημα ψηφιακο ειναι ρυθμισμενο διαφορετικα και αυτο φερνει λαθη χρονισμου,καθυστερησεις,ακυρωση φασης και πολλα αλλα.
Ακομα και ενας καλος κονβερτορας δεν μπορει να τα διορθωση,αυτο στην αναλογικη ηχογραφηση δεν υπαρχει........
Παράθεση:
|
Μην ψαρωνεις φιλε αυτο το μηχανημα εχει κονβερτερ!!! και a/d και d/a πως αλλιως θα γινοταν;;;
Το λειζερ ειναι ενα ψηφιακο πραγμα οπως και να το δεις,αυτο το μηχανημα θυμιζει πολυ το DAT,η μετατροπη του ηχου a/d γινεται πριν φτασει στο λειζερ και μετα το λειζερ γινεται d/a ωστε να βγει και να παει στα ηχεια μας.
Καθε in και out σε ενα μηχανημα εχει κονβερτορα,στο out του μηχανηματος που θα συνδεθουν τα ηχεια μας (left-right) οι εξοδοι ειναι αναλογικες,εκτος εαν μιλαμε για εξοδους με οπτικες ινες η για spdf,πραγμα που αρκετα ηχεια δεν εχουν!
Οσο αναφορα το in αυτο ειναι εσωτερικο και ειναι πριν το λειζερ και ετσι κανει το a/d convert.
Το θεμα ειναι 1ον) οτι ηχος οτι και να ειναι δεν θα επηρεαστει πανω απο ενα 10 με 15% με αυτο το συστημα και ισως να λεω και πολυ.
2ον) κανονικα πρεπει να δουμε την ποιοτητα του κονβερτορα,εγω υποψιαζομαι παντως πως εκει ειναι ολα τα λεφτα στο μηχανημα και για αυτο ειναι και τοσο μεγαλο και βαρυ!
3ον) τα λεφτα που ζηταει ειναι παρα πολλα για αυτο που στην ουσια προσφερει,τι οτι σου δειχνει το χρονο;;; δινεις 16.000 ευρα απλα για να σου δειχνει το χρονο;;; εγω δεν θα εδινα ουτε 300.
4ον) οκ δεν εχει φθορα ο δισκος,θετικο,αλλα με τοσα λεφτα που θα δωσω παω και παιρνω με τα μισα λεφτα ολους τους δισκους μου διπλους και τριπλους και μου μενουν και λεφτα!!
Εμενα μου φαινεται πως ο προεδρας πουλαει φυκια για μεταξωτες κορδελες!!!!!
Υπάρχουν λάθη που δεν ακούγονται... !!!! Αυτό είναι επιχείρημα; Τι στιγμή που όλα τα λάθη μάλιστα στο βινύλιο και περισσότερα είναι και ακούγονται.
Αυτο που ειπα ειναι επιστημονικα διαπιστωμενο,σε ειδικα εργαστηρια και δεν εχω να πω κατι αλλο...........
Τα πολλα λαθη στο βινυλιο δεν μας ειπες ποια ειναι;;;
Στο στούντιο κλπ κλπ, μπομπίνες και άλλά εξαρτήματα της εποχής των σπηλαίων. Σήμερα το mastering γίνεται ψηφιακά γιατί έχει πολύ περισσότερη ακρίβεια έτσι. Πρέπει να καταλάβετε ότι το ψηφιακό ή αναλογικό είναι στον τρόπο που γίνεται κάτι και όχι στον ήχο.
Ναι μονο τα ροπαλα μας λειπουν για να δεσει η εικονα.Αρα τι λες οτι η αναλογικη και η ψηφιακη ηχογραφηση εχουν τον ιδιο ηχο!μαλιστα,ασχολιαστο ΔΙΟΤΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΕΧΕΙ ΑΥΤΙΑ ΚΑΙ ΑΚΟΥΕΙ!!!
Δεν γνωρίζετε τι είναι η RIAA, δεν γνωρίζετε τι εστί κβαντισμός, αλλά πάνω απ' όλα δεν γνωρίζετε να διαβάζετε τεχνικά χαρακτηριστικά. Το ότι η ηχογράφηση στα σημερινά βινύλια είναι από ψηφιακό μάστερ, το προσπερνάτε έτσι άπλα.
Αρα δεν ξερουμε γραμματα!!! Κανενας δεν προσπερναει φιλε μου,εσυ μαλλον δεν εχεις καταλαβει η δεν ξερεις γιατι γινεται αυτο!!!
Με διαφορά 26dB στο δυναμικό εύρος και απόκριση συχνότητας που δύσκολα μπορεί να ξεπεράσει τα 12KHz, το βγάλατε ανώτερο το βινύλιο;
Δεν θελω να σε τρομαξο αλλα εαν δεν ακους στο βινυλιο πανω απο τα 12khz πρεπει να πας σε ωριλα!
Όταν το μηδέν στο CD είναι 26dB πιο πάνω από το βινύλιο, κάθεστε και λέτε ότι πάνω από το μηδέν κλιπάρει; Ενώ στο βινύλιο τι κάνει; Δεν φτάνει ποτέ σε τέτοια μεγέθη και αρχίζει η παραμόρφωση από πολύ πιο χαμηλά.
Αυτα τα 26 ντιμπι που τα βρηκες;;;υπαρχουν σε ολα τα σιντι;;; ειναι καποια συνταγη;;;
Εγω παντως δεν εχω ακουσει παραμορφωση σε βινυλιο μεχρι τωρα,εκτος και αν μιλας για βινυλια του 1945.
Τα λάθη χρονισμού τα θεωρείτε μεγαλύτερο σφάλμα από την παραμόρφωση; Γνωρίζετε ότι τα ρολόγια πλέον είναι συγχρονισμένα ακόμα και σε μια απλή σύνδεση USB;
Τα λαθη χρονισμου ειναι μεγαλυτερα σφαλματα απο την παραμορφωση,γιατι;;;
Αν εχω ενα τρακ σε σημειο με παραμορφωση το μεσο αυτι δεν το πιανει,ειδικα σημερα που ολοι εχουν μαθει να ακουν με τσιτα τα γκαζια!!
Εαν ενα τρακ ειναι γεματο με παραμορφωση τοτε εχει γινει η πολυ κακο μιξ η πολυ κακο μαστερ!αρα στην ουσια δεν υπαρχει τρακ παρα μονο μια παραμορφωση.
Καθε εταιρεια ειτε software ειτε hardware ειναι διαφορετικη,αρα και τα μηχανηματα της διαφορετικα,αρα και καθε master clock τρεχει διαφορετικα,εκτος εαν πιστευεις οτι ολα τα μηχανηματα ειναι τα ιδια...........
Τα λαθη χρονισμου ειναι πολυ πιο σημαντικα φυσικα,διοτι μια ακυρωση φασης χαλαει την στερεο εικονα του μιξ,μπορει ενω εχεις δυο κιθαρες δεξια αριστερα και παιζουν σολο ξαφνικα να χανεις νοτες!εαν εγω χασω μεσα στο μιξ μελωδικες γραμμες τι θα πω στο παραγωγο,ε ενταξει πως κανεις ετσι,τι ηθελες να ακους το σολο απο τις κιθαρες;;
Ο χρονισμος φερνει delay!! ελα μωρε πως κανεις ετσι ρε παραγωγε επειδη επεσε μερικα μιλισεκοντ πιο αργα ο ηχος στο δεξι καναλι απο το αριστερο;;;
Καλα παραγωγε τωρα εισαι υπερβολα που ενω ειμαι στα -4 ντιμπι και παραμορφωσε ο ηχος,μην τα θες ολα δικα σου!!!
ΠΟΣΑ ΑΛΛΑ ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ;;;;;;;
Ναι οντως ενα ψηφιακο eq ειναι πιο συγκεκριμενο απο ενα behringer που κανει 250 ευρω πιο λεπτομερες οπως λες,αλλα εσενα ποιος σου ειπε πως οταν καποιος κανει μαστερ σε ενα δισκο,σιντι οπως θες πες το.......βαζει ενα eq behringer;;;
Υπαρχουν ειδικα μηχανηματα πολυ μεγαλης αξιας που ειναι πολυ καλυτερα απο τα ψηφιακα,αρκει να εχεις βαθια τσεπη!!!