Απόλυτο αυτί δε σημαίνει να είναι κάποιος ακριβής στο να αναπαράγει μια νότα ή μελωδία ή συγχορδία-ακκόρντο που άκουσε.
Αυτό λέγεται σχετικό αυτί και όσοι το έχουν είναι προικισμένοι με ένα υπέροχο δώρο μια και μπορούν όχι μόνο να αναπαράγουν με μεγάλη ακρίβεια ότι ακουν,αλλά να αναγνώσουν παρτιτούρες κάνοντας αυτόματη μεταφορά(τρανσπόρτο) στον τόνο που τους βολεύει.
Όποιος έχει απόλυτο αυτί είναι σε θέση να ονομάσει επακριβώς τη νότα που ακούει πχ ένα Σι ύφεση ή να μαντέψει μεταξύ ποιών ημιτονίων βρίσκεται με μεγάλη ακρίβεια.
Πχ αυτό είναι ένα "ψηλό Μι" αλλά χαμηλότερο του Φα.
Οκ είναι χάρισμα αλλά επί της ουσίας δεν προσφέρει πολλά.
Μεγαλύτερη πρόκληση είναι να αναγνωρίζει κάποιος διαστήματα ή να αποκρυπτογραφεί μελωδίες παρά να ονομάζει νότες.
Θυμάστε στην ταινία Rainman με τον Ντάστιν Χόφμαν που ήξερε απέξω όλο τον τηλεφωνικό κατάλογο μιας πολιτείας των ΗΠΑ;
Αξιοθαύμαστο μεν αχρείαστο δε.
Θα προτιμούσα στη θέση του απόλυτου αυτιού να είχε κάποιος χάρισμα να συνθέτει ωραίες μελωδίες ή να γράφει προτότυπες αρμονικές ακολουθίες.
Ο φίλος πιο πάνω μας περιγράφει το σχετικό αυτί εκτός και αν η κιθάρα είχε όλες τις χορδές ξεκούρδιστες.
Και πάλι αν έχεις πολύ καλό σχετικό αυτί είσαι σε θέση να ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΕΙΣ πως ακούγεται η κάθε χορδή κι ας μην έχεις γνώση αν είναι πχ Μι ή Μι ύφεση.
Από εκεί και πέρα έχοντας φυσικά έχοντας τη μια χορδή μπορείς αν αντιλαμβάνεσαι τα διαστήματα με μεγάλη ακρίβεια να κουρδίσεις καλά και τις άλλες χορδές