ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997

    Αίσχος: Η ανεργία αντικείμενο εκμετάλευσης για διαφήμιση

    mary_omikron
    19.09.2012, 12:54

    Η επινοητικότητα μερικών ανθρώπων (εταιρίας εν προκειμένω) να κερδίσουν δεν έχει ιερό και όσιο. Επιδιώκει πωλήσεις και κέρδη εκμεταλευόμενη την απόγνωση άνεργων παιδιών, σαρκάζοντας  -δήθεν- τις επιλογές των κυβερνήσεων και με το προσωπείο "ζητάω νέες ιδέες" επιβραβεύει με 5.000 ευρώ όποιον/όποια αποδειχθεί ο καλλίτερος άνεργος της χρονιάς.

    -------------------------------------------------------------

    Benetton: Unemployee of the Year, Ο άνεργος της χρονιάς

    Benetton: Unemployee of the Year, Ο άνεργος της χρονιάς

    Οι νέοι άνεργοι αποτελούν το μοτίβο της νέας διαφημιστικής σειράς της εταιρείας Benetton. Πρωταγωνιστές, όμορφα πρόσωπα νέων ανθρώπων, ντυμένα με γούστο τα οποία όμως είναι καταδικασμένα να ζήσουν τον εφιάλτη. Ο τίτλος της καμπάνιας είναι «Ο άνεργος της χρονιάς».

    Τίτλος προκλητικός, που σαρκάζει τις επιλογές των κυβερνήσεων, οι οποίες υιοθετούν το μοντέλο της αυστηρής δημοσιονομικής πειθαρχίας. Αυτά τα νέα πρόσωπα είναι και τα κατεξοχήν θύματα αυτών των πολιτικών.

    Με την πρωτότυπη αυτή κίνηση, ο Αλεσάντρο Μπένετον, προσπαθεί να «χτυπήσει» το πρόβλημα της ανεργίας, καλώντας περίπου 100 εκατομμύρια νέους να του προτείνουν φρέσκιες ιδέες για τη καινούργια καμπάνια της κολεξιόν του.

    Ο πρόεδρος του Ομίλου «Benetton», 48 ετών, με την νέα του διαφημιστική εκστρατεία, η οποία αναμένεται να προκαλέσει αντιδράσεις, προωθεί το πρόβλημα των άνεργων νέων, κάτω των 30 ετών οι οποίοι καθημερινά ρίχνονται στη «μάχη» για μία θέση στην αγορά εργασίας.

    Στις διαφημίσεις της νέας του καμπάνιας εμφανίζονται νεαρά άτομα, γεμάτα αποφασιστικότητα, άλλα να παίρνουν μέρος σε διαδηλώσεις διαμαρτυρίας, άλλα να περιμένουν στην ουρά για να δώσουν μία συνέντευξη και άλλα να βρίσκονται στο γραφείο ανεργίας. Μεταξύ άλλων, στις διαφημίσεις, απεικονίζονται πρόσωπα νεαρών ανθρώπων που περιγράφονται με φράσεις όπως: «Βαλεντίνα, 30 ετών, μη-δικηγόρος από την Ιταλία» ή «Ένο, 28 ετών, μη-ηθοποιός από την Αμερική».

    Η νέα παγκόσμια διαφημιστική εκστρατεία περιλαμβάνει αφίσες, μπλουζάκια, μια ταινία και έναν διαγωνισμό για την επιλογή των «100 ανέργων της χρονιάς», ο καθένας από τους οποίους θα κερδίσει 5.000 ευρώ για την ιδέα του. Οι διαγωνιζόμενοι πρέπει να είναι μεταξύ 18 και 30 ετών και - απαραιτήτως - άνεργοι. Θα πρέπει να καταθέσουν την ιδέα τους στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.unhatefoundation.org και θα επιλεγούν μέσω διαδικτυακής δημοσκόπησης από τους υπόλοιπους διαγωνιζόμενους στην ίδια ιστοσελίδα. Ο διαγωνισμός θα διαρκέσει μέχρι τις 14 Οκτωβρίου.

    «Αυτό που χρειάζεται να κάνουμε είναι να σκεφτούμε»

    Ο «βαρόνος» της Benetton, υποστηρίζει ότι το οικονομικό μοντέλο που εφαρμόστηκε μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, ένα μοντέλο το οποίο βασίστηκε σε μια αμείλικτη αύξηση του ΑΕΠ για την εξασφάλιση της ευημερίας, κατέστη απαρχαιωμένο εξαιτίας των ραγδαίων αλλαγών που συντελέστηκαν στα τέλη του 20ου αιώνα και στις αρχές του 21ου με την εξέλιξη της τεχνολογίας. «Αυτό που χρειάζεται να κάνουμε είναι να σκεφτούμε. Πρέπει να αποδεχτούμε ότι το ΑΕΠ δεν είναι το μοναδικό που θα πρέπει να χρησιμοποιούμε», τόνισε σε συνέντευξή του στη «ναυαρχίδα» του ομίλου στη Βρετανία, που είναι το κατάστημα της κοσμοπολίτικη συνοικίας «Νάιτσμπριτζ» του Λονδίνου.

    Σύμφωνα με τον ίδιο, για την εκστρατεία «στρατολογήθηκε» ομάδα 50 εμπειρογνωμόνων της Benetton, οι οποίοι και του προσκόμισαν στατιστικά στοιχεία που καταδείκνυαν πως ο αριθμός των ανέργων σε ολόκληρο τον κόσμο, ηλικίας 15 με 29, ξεπερνά τα 100 εκατομμύρια. Όπως είπε ο ίδιος, «εμπνεύστηκε» από ένα πρόσφατο ταξίδι του στην Ιαπωνία. Ο Μπένετον φωτογράφισε ως παράδειγμα προς μίμηση την Ιαπωνία, η οποία επέζησε σφοδρής οικονομικής κρίσης στα τέλη της δεκαετίας του '90 και μιας οικονομίας που τα τελευταία 20 χρόνια έχει συρρικνωθεί. «Την ίδια στιγμή κατάφεραν να την κάνουν καθαρότερη οικονομία. Πηγαίνεις στο Τόκιο και βλέπεις ότι ο θόρυβος είναι μικρότερος, κυκλοφορούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και δεν υπάρχει ατμοσφαιρική ρύπανση ή τουλάχιστον είναι μικρότερη», αναφέρει, ολοκληρώνοντας τη συνέντευξη ο Μπένετον.

    Υπενθυμίζεται ότι η προηγούμενη καμπάνια του ίδιου οίκου ρούχων, με τον τίτλο «Unhate» είχε ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων ιδιαίτερα από το Βατικανό, καθώς σε μία από τις φωτογραφίες της καμπάνιας απεικονίζονταν ο Πάπας Βενέδικτος 16ος να φιλά στο στόμα τον ιμάμη του Καΐρου.

    Για «σοβαρή έλλειψη σεβασμού προς τον Πάπα» έκανε λόγο τότε, ο εκπρόσωπός του, Φεντερίκο Λομπάρντι, ο οποίος είχε προειδοποιήσει ότι θα προχωρήσει σε «διαβήματα προκειμένου να διασφαλιστεί ο σεβασμός προς το πρόσωπο του Αγίου Πατέρα».

    Η εκστρατεία αυτή κατέληξε στη σύναψη συμφωνίας τον Μάιο, με την εταιρεία να κάνει δωρεά σε καθολική φιλανθρωπική οργάνωση για να τερματιστεί κατ' αυτόν τον τρόπο η νομική διαμάχη που είχε με το Βατικανό εξαιτίας της επίμαχης διαφήμισης.

    http://www.madata.gr/epikairotita/world/223946.html


    -----------------
    Η ανάγκη να έχεις πάντα δίκιο, σφραγίδα ενός χυδαίου πνεύματος.. (Αlbert Camus)

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : mary_omikron στις 19-09-2012 14:01 ]


    Post αρνητικής αξιολόγησης
    renabill
    03.03.2014, 00:39
    αυτό μπορεί να θεωρείται χυδαία διαφήμιση αλλά ισχύει 100%.
    optiras
    09.03.2014, 20:25

    Η συγκεκριμένη φίρμα έχει <<βαρύ ποινικό μητρώο>> όσον αφορά τις προκλητικές ή/και απαίσιες ή/και κακόγουστες ή/και κιτς διαφημίσεις η/και σε διαφημίσεις συζητήσιμης ηθικής..

    Για να είμαστε ειλικρινεις όμως, πετυχαίνει τον στόχο της: ακόμα και εμείς με αυτούς ασχολούμαστε...

    Είναι ένα από τα κολπάκια της μοντέρνας διαφήμισης:καλύτερα να σε ξέρουν και να ασχολούνται μαζί σου, έστω και κατακρίνοντάς σε, παρά να μην σε λογαριάζει κανείς...

    Σε αυτή την περίπτωση οι πιθανές αντιδράσεις μας είναι μία ή και κάποιος συνδιασμός από τις παρακάτω πιθανότητες:

    -1) αγνόηση της εταιρίας

    -2) μποϊκοτάζ

    -3) κριτική στην επιλογή της εταιρείας

    -4) ενημέρωση για το ποιόν της εταιρείας

    -5) νομική αντίδραση αν αυτή μπορεί να σταθεί

    Αναλυτικά

    1)Όσον αφορά την  πρώτη επιλογή, κατά την γνώμη μου, μάλλον δεν είναι η ενδεικνυόμενη αντίδραση, μια και η οποιαδήποτε εταιρεία θα πρέπει να πληρώνει τις συνέπειες των επιλογών της, μπας και συνετιστεί και το κόψει.Πολύ καλά έκανες λοιπόν και ανέβασες το θέμα...

    2)Η δεύτερη επιλογή δεν θα ήταν καθόλου άσχημη και προσωπικά μάλλον θα την ενεργοποιήσω-αν και φαντάζομαι ότι η εταιρεία μάλλον δεν θα πάρει είδηση μια και ποτέ δεν ήμουν φαν της. Ωστόσο η δραστηριοποίηση σε ομαδες καταναλωτών ή και απλών πολιτών δεν θα χαλούσε παρά την επιτυχία της εταιρείας

    3)Κριτική στην επιλογή της εταιρίας μπορεί να γίνει π.χ. βομβαρδίζοντας με e-mail διαμαρτυρίας την εταιρεία, γράφωντας γράμματα διαμαρτυρίας σε ευαίσθητες εφημερίδες ελληνικές και ξένες και σε περιοδικά, ανοίγοντας σχετικές δελίδες στο φατσοβιβλίο κτλ

    4)Ποια είναι όμως η μπένετον που θέλει να μας παρουσιαστεί ως η καλή και ευαίσθητη εταιρεία (στην αργκό του μάρκετινγκ το κολπάκι αυτό λέγεται και εταιρική υπευθυνότητα); Μήπως δεν ήταν αυτή που παράτησε την κύρια ασχολία της- τα ρούχα- για να ασχοληθεί με επενδύσεις; Μήπως δεν συμμετείχε στην <<άγρια>> και χωρίς ελέγχους/κανόνες ιδιωτικοποιήση που έλαβε χώρα στην  γειτονική ιταλία μετά την πολύ μεγάλη οικονομική κρίση που ακολούθησε την εποχή  της επιχείρησης "καθαρά χέρια"; Μήπως δεν είναι η ιδιοκτήτρια του μεγαλύτερου μέρους των ιταλικών αυτοκινητοδρόμων;Μήπως δεν μετέφερε τα εργοστάσια της εκτός της ιταλίας (π.χ στην γειτονική τουρκία), μήπως δεν έχει εργοστάσια σε χώρες όπου οι εργαζόμενοι δεν έχουν δικαιώματα δημιουργόντας εν μέρει την ανεργία που τώρα θέλει να λύσει; Μήπως δεν απέλυσαν κόσμο από τους αυτοκινητοδρόμους της ιταλίας;

    Η μπένετον βασίζεται σε πολύ καλή διαφήμιση, έχει πολύ καλό γραφείο τύπου, πολύ καλούς και ακριβοπληρωμένους φωτογράφους (ποιος ξεχνά τον ολιβιέρο τοσκάνι;), διαφημιστικά γραφεία κτλ...

    Βασίζεται και αυτή στην εικονική πραγματικότητα, που όμως δεν έχει σχέση με την τραγική πραγματικότητα...Αυτοί πουλάν ελπίδα και live your paramyth στην ελλάδα και στον κόσμο...Ας μην τσιμπάμε, πίσω από το τυράκι υπάρχει η φάκα...Το τυράκι είναι λίγο και η φάκα τεράστια!

    Στην ιταλία η εταιρεία έχει δεχθεί πολύ μεγάλη κριτική για τις πρακτικές της, και από τον Μπέπε Γκρίλο...Δυστυχώς σήμερα στην χώρα μας βλέπουμε το σενάριο που παίχθηκε στην ιταλία πριν από 20 περίπου χρόνια...

    Αστείο λοιπόν, μια εταιρία που συνέβαλε στην κρίση, τώρα να αυτοπροτείνεται να μας βοηθήσει στην επίλυση των προβλημάτων που και η ίδια δημιούργησε

    Μπένετον αυτοί λοιπόν;Βγαίνετον εμείς!

    Λινκς:

    united cruelity of Benetton, πολύ καλό κείμενο κριτικής στα ιταλικά

    link που παραπέμπει σε στιγμιοτυπά ιστοσελίδας διαμαρτυριών για προηγούμενη διαφημιστική καμπάνια της εταιρίας

    Κριτική στους μπένετον στο βιβλίο << η κάστα>> του Σέρτζιο Ριτσο που αναφέρεται στους πολιτικούς και σε αυτούς που είχαν ιδιαίτερη μεταχείρηση και κέρδη από αυτούς (μεταξύ των οποίων και οι μπένετον).    Εδώ η παρουσίαση του βιβλίου από την ιταλική ανεξάρτητη εφημερίδα καταναλωτών il salvagente.

    Επίσης κριτική στους μπένετον και στο βιβλίο "οι σινιόρι των αυτοκινητοδρόμων" του Τζόρτζιο Ραγκάτσι (εδώ συνέντευξη του συγγραφέα από την ιστοσελίδα του Μπέπε Γκρίλο)

    Αναφορά σε απολύσεις, υπεράριθμους εργαζόμενους, περικοπές μισθών στους αυτοκινητοδρόμους της ιταλίας στο άρθρο με τίτλο <<Αυτοκινητόδρομοι. Για την ιταλία ή για τους μπένετον;>> από την ιταλική κομμουνιστική online εφημερίδα contropiano


    optiras
    09.03.2014, 20:55

    Βέβαια η συγκεκριμένη διαφήμιση δεν είναι ούτε η μοναδική ούτε και η μοναδική που είναι τελείως ανήθικη.

    Να θυμηθούμε τηγν περίπτωση της ελληνικής air fast tickets :στην περίπτωση αυτή ενδιαφέρον είναι το τι έγινε με την αντίδραση του κόσμου.Πολύ καλό το << κακή διαφήμιση, κάκιστη απάντηση>>

    Κριτική στην διαφήμιση, την πέμπτη εξουσία όπως την ανέφερε, έκανε το περιοδικό postmedia, που δεν είχε καμία διαφήμιση αλλά δυστυχώς έπαψε να βγαίνει (και αυτό θα πρέπει να μας προβληματίσει) .Υλικό για σκέψεις και προβληματισμό στην ιστοσελίδα του περιοδικού που υπάρχει ακόμη                                                                                     


    optiras
    09.03.2014, 21:41

    Παράθεση:

    Το μέλος Animista στις 09.03.2014, 20:46 έγραψε...

    Aυτό πάντως με τον πάππα να φιλάει στο στόμα τον Ιμάμη του Καϊρου, το βρίσκω όχι μόνο καλόγουστο, αλλά και άκρως διασκεδαστικό!!!{#emotions_dlg.lol}{#emotions_dlg.lol}{#emotions_dlg.lol} Θα έλεγα όμως ότι αποτελεί μεγάλη ανακρίβεια για τον καθολικισμό!! Κανονικά θα έπρεπε να τον βάλουν να φιλάει στο στόμα έναν ραββίνο αφού καθολικισμός και Εβραίοι-μασσόνοι είναι πλέον ΕΝΑ!! Αυτή η διαφήμηση δεν τιμάει καθόλου τον φουκαρά ιμάμη, ο οποίος αν και δεν ασπάζομαι τη θρησκεία του διόλου έχει πολύ μεγαλύτερη αίσθηση του ιερού από τον πάπα Βενέδικτο που είναι αρχηγός μιας εκκλησίας που έχει χάσει προ πολλού την αίσθηση του  ιερού!! 

    Άλλο η κριτική, άλλο η πρόκληση και η έλλειψη σεβασμού σε σύμβολα...(αυτό το λέει ένας άθεος)...

    Οι μπένετον με την συγκεκριμένη διαφήμιση ήθελαν απλώς να προκαλέσουν για να τραβήξουν την προσοχή...Δεν ξέρω πως θα αισθανόσουν έαν στην διαφήμιση γλωσσόφιλα αντάλλαζε ο αρχιεπίσκοπος της εκκλησίας της ελλάδος...

    Εμένα θα εξακολουθούσε να μου φαίνεται προσβλητική διαφήμιση...Και θα έλεγα ότι δεν δείχνει σεβασμό, όχι προς το όποιο θύμα της διαφημιστικής καμπάνιας, αλλά προς τους υποψήφιους πελάτες του μπένετον...

    και είμαι της γνώμης πως αν μια εταιρεία δεν μπορεί να κάνει ούτε καλό προϊόν ούτε καλή διαφήμιση κάτι κάνει λάθος...Πόσο μάλλον και όταν ξοδεύει εκατομμύρια σε διαφήμιση που προέρχονται από τις απολύσεις και τις περικοπές των μισθών των εργαζομένων της...Στα παιδιά των οποίωνς ο κανίβαλος του μάρκετινγκ θέλει να δείνει και βραβεία.

    Να δώσουμε το βραβείο της πιο κανιβαλικής διαφήμισης στην μπένετον ή στην δική μας π.χ. jumbo; Ο κανιβαλισμός ποτέ δεν μου άρεσε και ποτέ δεν τον έβρισκα διασκεδαστικό...Ούτε στις διαφημίσεις...