Symfwnw me ton parapanw alla kapoies a3ies einai diaxronikes!An zousa tote mporei na ekrina diaforetika alla gia kalh h' kakh mou tyxh zw twra kai krinw me vash ta viwmata mou kai ta shmerina dedomena.Den nomizw na prattw alogista pou krinw etsi...Epeidh mou akougetai ligo asxhmo to "krinw" tha elega apla oti lew thn gnwmh mou.Den einai swsto na krinoume allous otan kala kala den mporoume na krinoume ton eayto mas.To sxolio to ekena gia emena!
Νομίζεις δηλαδή ZOI ότι με τα δεδομένα της εποχής ήταν σωστός ο Μ. Αλέξανδρος; Δηλαδή τον κρίνεις με τα τότε δεδομένα έτσι λες;Ας τον κρίνω λοιπόν και εγώ έτσι...
Μήπως έχεις ιδέα πότε ο Αρχαίος Ελληνικός Πολιτισμός ήταν στην μεγαλύτερη ακμή του;Διάβασε να τους Αρχαίους Ελλήνες Φιλόσοφους να δεις τη λένε για την αρετές που πρέπει να έχει ο άνθρωπος και τι πιστεύουν και αν πραγματικά νομίζεις ότι η εποχές τότε ήταν εποχές πολέμων κάνεις μεγάλο λάθος.Και αν έχεις αμφιβολίες για αυτό επειδή ήταν πραγματικά πολλά χιλιάδες χρόνια πίσω!!!Μπορώ να πω όσα ξέρουμε από την Ιστορία μας....γιατί αν αρχίσω να σου λέω τι βιβλία να διαβάσεις σίγουρα δεν θα το κάνεις είσαι αρκετά φανατισμένη...ΕΓΩ ΔΕΝ ΑΡΝΗΘΗΚΑ ΟΤΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΗΤΑΝ ΕΞΥΠΝΟΣ ΚΑΙ ΜΠΡΑΒΟ ΤΟΥ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΩ ΜΠΡΑΒΟ ΠΟΥ ΣΚΟΤΩΣΕ ΤΟΣΟΥΣ ΛΑΟΥΣ! ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΒΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΓΙΝΕ ΓΝΩΣΤΗ ΚΑΙ ΕΜΕΙΝΕ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ ΣΤΟΝ ΧΡΥΣΟ ΑΙΩΝΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕΤΑ ΠΟΥ ΑΡΧΙΣΑΝ ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ΚΑΙ Η ΠΑΡΑΚΜΗ! ΓΙΑΤΙ ΓΙΑ ΠΕΙΤΕ ΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΕΓΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΙ ΣΥΝΕΒΕΙ;;;; ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΠΟΥ ΣΚΟΤΩΝΟΤΑΝ ΜΕΤΑΞΙ ΤΟΥΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ;;;; ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΑΡΧΙΣΕ Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΜΕ ΤΟΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΤΕΛΕΙΩΣΕ...Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΗΤΑΝ ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ΦΟΒΕΡΟΣ ΚΑΙ ΕΙΧΑΜΕ ΑΡΚΕΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΡΑΤΗΓΟΥΣ ΑΛΛΑ ΤΟ ΝΑ ΚΑΤΑΚΤΑΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΣΚΟΤΩΝΕΙ ΔΕΝ ΗΤΑΝ "ΠΡΟΝΟΜΟΙΟ" ΟΥΤΕ Η ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΤΙΣ ΕΠΟΧΗΣ ΗΤΑΝ ΑΠΛΑ Η ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΜΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ! ΟΛΟ ΠΟΛΕΜΟΥΣ ΕΚΑΝΕ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟ ΠΛΗΡΩΣΕ ΠΟΛΥ ΑΚΡΙΒΑ...ΚΑΙ ΧΑΘΗΚΑΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΣΧΕΔΟΝ ΑΠΟ ΟΣΑ ΕΙΧΑΝΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ!ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ....ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΠΟΤΕ ΑΚΡΙΒΩΣ Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ ΗΤΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ!
Δεν παραξενεύει κανέναν μας ότι 2.500 χρόνια μετά δεν έχει βρεθεί κανένας τρόπος διακυβέρνησης, κανένα πολίτευμα καλύτερο από αυτό της αθηναϊκής δημοκρατίας;
Διοικούσε, αποφάσιζε, δίκαζε ο Αθηναίος πολίτης και το σημαντικότερο απ’ όλα: ο άρχοντας ελεγχόταν από τους πολίτες, δεν είχε εξουσία προσωπική.
Ως αποτέλεσμα της δημοκρατίας ήταν ο πολιτισμός να φτάσει στη μεγαλύτερη ακμή του και η περίοδος αυτή της ελληνικής ιστορίας να ονομαστεί «χρυσός αιώνας».
Ο Περικλής ήταν ο άνθρωπος που το όνομά του συνδέθηκε με ολόκληρο το «χρυσό αιώνα» (5ος π.Χ. αι.).
Όταν έγινε στρατηγός της Αθήνας, ήταν περίπου 34 ετών. Ανήκε στο δήμο του Χολαργού. Πατέρας του ήταν ο Ξάνθιππος, ο νικητής της Μυκάλης και μητέρα του ήταν η Αγαρίστη, ανεψιά του Κλεισθένη. Δάσκαλοί του ήταν ο θαυμάσιος μουσικός, Δάμωνας και ο σπουδαίος φιλόσοφος, Αναξαγόρας.
Ο Περικλής είχε ένα σπουδαίο χάρισμα: ήξερε να μιλάει ήρεμα, αλλά και συναρπαστικά και κατάφερνε να κάνει τους άλλους να τον πιστεύουν.
Λένε πως κάποτε ο βασιλιάς της Σπάρτης ρώτησε έναν αντίπαλο του Περικλή αν μπορούσε να τον νικήσει στην πάλη και εκείνος απάντησε:
«Όταν εγώ παλεύοντας ρίχνω τον Περικλή κάτω, εκείνος λέει πως δεν έχει πέσει, με νικά και αλλάζει τη γνώμη των θεατών».
Ο Περικλής μιλούσε όταν ήταν ανάγκη και όχι συχνά. Για την εξυπνάδα του, την ηρεμία, αλλά και τους συναρπαστικούς λόγους του προς τους Αθηναίους πολίτες ονομάστηκε «Ολύμπιος» (δηλ. ήρεμος, έξυπνος και δίκαιος σαν τους 12 θεούς του Ολύμπου).
Στα χρόνια του Περικλή ολοκληρώθηκε η αθηναϊκή δημοκρατία, που είναι η πρώτη δημοκρατία του κόσμου.
Από τα πολλά πειράγματα των κωμικών ποιητών για τον Περικλή, μια ολόκληρη σειρά αναφέρεται στο μεγάλο του κεφάλι: «σχινοκέφαλος» (δηλ. αυτός που το κεφάλι του μοιάζει με το θάμνο του σχίνου) ή «κεφαληγερέτης» (δηλ. αυτός που το κεφάλι του σηκώνεται ψηλότερα από τα κεφάλια των άλλων).
Κανείς από όλους τους αρχαίους Έλληνες δεν έχει τα χαρίσματα του Περικλή, που υπήρξε πραγματικά μοναδικός και γι’ αυτό άλλωστε ολόκληρος ο 5ος π.Χ. αι. (ο χρυσός αιώνας) ονομάζεται και «αιώνας του Περικλή».
[Όλα τα μεγάλα έργα της εποχής του Περικλή, που τα θαυμάζουμε μέχρι σήμερα για την τελειότητά τους, ήταν το δεύτερο μεγάλο δώρο (εκτός από την ολοκλήρωση της δημοκρατίας), που ο Περικλής χάρισε στην Αθήνα και στον κόσμο ολόκληρο.]
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ
ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ
Ο ναός της Αθηνάς Παρθένου (γνωστός και ως Παρθενώνας) χτίστηκε από τους αρχιτέκτονες Ικτίνο και Καλλικράτη. Είναι ο μεγαλύτερος απ’ όλους τους ναούς, που είναι χτισμένοι σε δωρικό ρυθμό. Ο Παρθενώνας (ο μοναδικός αρχαίος ελληνικός ναός, που είναι φτιαγμένος ολόκληρος από μάρμαρο) χτίστηκε τεράστιος (ύψος 19μ.) για να χωρέσει μέσα του το χρυσελεφάντινο άγαλμα της Αθηνάς (ύψος 13,5μ.). Η μοναδικότητά του φαίνεται στην κατασκευή του: κανένα κομμάτι μάρμαρο του ναού δεν είναι ίδιο με τα άλλα (το καθένα έχει το δικό του ξεχωριστό σχήμα και μέγεθος). Το μοναδικό και ανεπανάληπτο αυτό κτίριο χρειάστηκε μόνο 9 χρόνια για να χτιστεί (447-438 π.Χ.).
ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ
Είναι ένα μεγαλόπρεπο κτίριο από ολόκληρα μάρμαρα, που χτίστηκε από τον αρχιτέκτονα Μνησικλή (437-432 π.Χ.). Είναι η είσοδος στην Ακρόπολη (Προπύλαια = προ+πύλη, δηλ. πριν την είσοδο στον Παρθενώνα). Δεν πρόλαβαν να τα στολίσουν με ανάγλυφα μάρμαρα, όπως τον Παρθενώνα, εξαιτίας του Πελοποννησιακού πολέμου.
ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΝΙΚΗΣ
Ο ιωνικός ναός της Αθηνάς Νίκης ήταν το κομψό στολίδι του χώρου των Προπυλαίων. Σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα Καλλικράτη και χτίστηκε το 427 π.Χ. Στη ζωφόρο του για πρώτη φορά αναπαριστάται ένα ιστορικό γεγονός: η μάχη των Πλαταιών.
ΕΡΕΧΘΕΙΟ
Σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα Φιλοκλή. Εδώ κατέληγε η πομπή των Παναθηναίων. Ο μισός ναός ήταν αφιερωμένος στην Αθηνά Πολιάδα (*πολιούχος, προστάτης της πόλης) και ήταν ιωνικού ρυθμού, ενώ ο άλλος μισός ήταν αφιερωμένος στον Ποσειδώνα και ήταν δωρικού ρυθμού. Ο ναός οφείλει το όνομά του στον Ερεχθέα μυθικό βασιλιά της Αθήνας. Εδώ βρίσκονται τα σημάδια του αγώνα της Αθηνάς με τον Ποσειδώνα και η ιερή ελιά. Οι έξι (6) Καρυάτιδες συμβολίζουν τις « υδριαφόρες» στην πομπή των Παναθηναίων και κοιτούν προς τον Παρθενώνα.
ΓΛΥΠΤΙΚΗ
ΦΕΙΔΙΑΣ
Ο μεγαλύτερος γλύπτης της αρχαιότητας, το όνομα του οποίου έμεινε αθάνατο στους αιώνες για τα γλυπτά του Παρθενώνα και τα χρυσελεφάντινα αγάλματά του.
Ένα από τα παλιότερα έργα του είναι ένα χάλκινο σύνολο με τον ήρωα Μιλτιάδη ανάμεσα στην Άρτεμη και τον Απόλλωνα, φτιαγμένο με τα λάφυρα της μάχης του Μαραθώνα.
Κατηγορήθηκε ότι είχε κρατήσει για τον εαυτό του ένα μέρος από το χρυσάφι, που η πολιτεία του είχε εμπιστευθεί για την κατασκευή του χρυσελεφάντινου αγάλματος της Αθηνάς. Ο Φειδίας, όμως, είχε φροντίσει να κατασκευάσει το άγαλμα με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορεί να το λύσει. Έτσι, πήρε τα χρυσά του μέρη, τα ζύγισε μπροστά στους κατηγόρους του και αθωώθηκε.
Μετά από λίγο τον κατηγόρησαν για ασέβεια, γιατί είχε βάλει το πρόσωπο το δικό του και του Περικλή στις μορφές του Δαίδαλου και του Θησέα, που ήταν σκαλισμένες στην ασπίδα του χρυσελεφάντινου αγάλματος της Αθηνάς. Αυτή τη φορά κατάφεραν να τον φυλακίσουν. Άλλοι λένε πως πέθανε στη φυλακή (μάλλον δηλητηριασμένος) και άλλοι πως κατάφερε να αποδράσει και να πάει στην Ηλεία (όπου έφτιαξε το χρυσελεφάντινο άγαλμα του Δία).
ΧΡΥΣΕΛΕΦΑΝΤΙΝΟ ΑΓΑΛΜΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΠΑΡΘΕΝΟΥ
ο αριστούργημα του «χρυσού αιώνα» είχε γίνει από το Φειδία. Έφτανε σε ύψος 13,5μ. περίπου και ήταν φτιαγμένο από ελεφαντόδοντο και χρυσάφι (που μπορούσε να βγαίνει και να ζυγίζεται). Το χρυσάφι ζύγιζε 1.150κ. περίπου. Στα βυζαντινά χρόνια το χρυσελεφάντινο άγαλμα μεταφέρθηκε και αυτό στην Κωνσταντινούπολη, μαζί με το μπρούντζινο άγαλμα της Αθηνάς Προμάχου. Το άγαλμα δεν έχει σωθεί και είναι άγνωστο πώς καταστράφηκε.
ΑΓΑΛΜΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΠΡΟΜΑΧΟΥ
Το άγαλμα αυτό έγινε από το Φειδία για να θυμίζει τη μεγάλη νίκη των Αθηναίων στο Μαραθώνα. Ήταν τοποθετημένο στα Προπύλαια. Η θεά είχε την εμφάνιση πάνοπλου πολεμιστή, που φοράει κράνος και κρατάει ασπίδα και δόρυ. Το άγαλμα είχε 11μ. ύψος και ήταν κατασκευασμένο από ορείχαλκο (μπρούντζο). Λέγεται πως η μύτη του δόρατος της Αθηνάς και το λοφίο του κράνους της φαίνονταν από το Σούνιο. Τον 7ο αι. μ.Χ. μεταφέρθηκε στην Κωνσταντινούπολη και καταστράφηκε το 1.204 από τους σταυροφόρους.
Σημείωση: πρόμαχος *προ + μάχη (αυτός που στη μάχη πηγαίνει μπροστά)
ΖΩΦΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ
Είναι μια ανάγλυφη παράσταση πάνω στον Παρθενώνα. Έγινε από το Φειδία και τους συνεργάτες του και είχε μήκος 160μ. και ύψος 1μ. περίπου. Αποτελούνταν από 360 ανθρώπινες μορφές (θεοί, ιερείς, άρχοντες, άνδρες, γυναίκες, νέοι, γέροι) και 250 περίπου ζώα (κυρίως άλογα). Αναπαριστά την πομπή των Αθηναίων στη μεγάλη γιορτή της θεάς, τα Παναθήναια.
Σήμερα ένα μέρος της ζωφόρου έχει καταστραφεί, ενώ κάποια κομμάτια της βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο (Λονδίνο), κάποια άλλα στο Μουσείο του Λούβρου (Παρίσι) και κάποια στο Μουσείο της Ακρόπολης (Αθήνα). Αγωνιζόμαστε για την επιστροφή των μαρμάρων της ζωφόρου του Παρθενώνα (από το Λονδίνο και το Παρίσι) στην Ελλάδα.
ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ
ΙΠΠΟΔΑΜΟΣ
Ονομαστός Έλληνας αρχιτέκτονας και πολεοδόμος του 5ου π.Χ. αι. Θεωρείται εφευρέτης του πολεοδομικού σχεδίου. Ένα τέτοιο παράδειγμα ήταν η πόλη του Πειραιά. Ένα άλλο σπουδαίο έργο του είναι η ρυμοτομία της Ρόδου.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
ΣΩΚΡΑΤΗΣ
Ο μεγαλύτερος φιλόσοφος της αρχαίας Ελλάδας. Ήταν γιος του Σωφρονίσκου, ενώ η μητέρα του, η Φαιναρέτη ήταν μαία (μαμή). Ακολούθησε το επάγγελμα του πατέρα του και παντρεύτηκε την Ξανθίππη, με την οποία καυγάδιζε συνεχώς. Ο ίδιος ήταν εξαιρετικά άσχημος, αλλά είχε το χάρισμα να γοητεύει τους γύρω του. Δίδασκε πως η αγάπη στην πατρίδα και η υπακοή στους νόμους είναι η μεγαλύτερη υποχρέωση του ανθρώπου. Ο Σωκράτης προσποιούταν πως δεν ήξερε τίποτα. Έλεγε συχνά: «Εν οίδα, ότι ουδέν οίδα» (= ένα ξέρω, ότι τίποτα δεν ξέρω). Έτσι, έκανε ερωτήσεις στους συνομιλητές του και σιγά σιγά έλυναν μόνοι τους τις απορίες τους. Επίσης έλεγε: «Γνώθι σαυτόν» (γνώρισε τον εαυτό σου, γίνε καλύτερος άνθρωπος). Μαθητής του Σωκράτη ήταν ο Πλάτωνας.
ΠΛΑΤΩΝΑΣ
Ένας από τους μεγαλύτερους φιλοσόφους της αρχαιότητας. Το πραγματικό του όνομα ήταν Αριστοκλής, αλλά ονομάστηκε Πλάτωνας από τις μεγάλες πλάτες του. Ήταν μαθητής του Σωκράτη. Ίδρυσε στην Αθήνα τη σχολή του που ονομάστηκε Ακαδημία, γιατί ήταν χτισμένη στο άλσος του Ακάδημου κοντά στον Κηφισό ποταμό. Το έργο του Πλάτωνα προκάλεσε το θαυμασμό των ανθρώπων σε όλες τις εποχές.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ
Ένας από τους σπουδαιότερους αρχαίους φιλοσόφους, για πολλούς ίσως ο μεγαλύτερος. Γεννήθηκε στα Στάγιρα, μια πόλη της Χαλκιδικής. Όταν μεγάλωσε πήγε στην Αθήνα, όπου παρακολούθησε μαθηματικά στην Ακαδημία του Πλάτωνα. Γρήγορα ξεχώρισε για την εξυπνάδα του, τόσο που ο Πλάτωνας τον φώναζε «μυαλό». Το 342 π.Χ. έγινε δάσκαλος του Μ. Αλέξανδρου. Αργότερα ίδρυσε το Λύκειο ή αλλιώς Περιπατητική Σχολή, που ονομάστηκε έτσι, γιατί το μάθημα γινόταν ενώ μαθητές και δάσκαλος περπατούσαν. Ο Αριστοτέλης ασχολήθηκε με όλες τις επιστήμες και έγραψε πολλά βιβλία. Μπορούμε να πούμε ότι ο Αριστοτέλης έγραψε μια μεγάλη εγκυκλοπαίδεια.
Μετά με την ανάληψη της αρχηγίας των δημοκρατικών από τον Περικλή (490-429 π.Χ)έγινε η λήξη του Πρώτου Πελοποννησιακού Πολέμου.Τότε χτίστηκαν τα μνημεία της Ακρόπολης! Σου παρέθεσα όλα αυτά για να δείς τι πραγματικά στην Ελληνική Ιστορία είναι το πολύ σημπαντικό για μένα προσωπικά αν θες αν και πιστεύω ότι δεν ξέρεις και τόσο καλά τα γεγονότα σχετικά με την Αρχαία Ελλάδα.Δεν ήταν όλα ρόδινα όλα τα χρόνια...στο έγραψα και πιο πάνω και τον "Χρυσό Αιώνα" πραγματικά βάδισαν σωστά για αυτό έγιναν τόσα άλματα πραγματικά στην επιστήμη την δικαιοσύνη και κάθε τομέα.Η ιστορία μας έχει πολλούς πολέμους στην ιστορία της όπως και η ιστορία αρκετών λαών που θέλησαν όπως ο ΧΙΤΛΕΡ πχ να μιμηθούν τον Αλέξανδρο το ίδιο και ο Μ. Ναπολέων σου ξαναλέω για αυτό και αυτόαποκαλέστηκε Μέγας...
Εγω προσωπικά δεν είμαι περίφανη για τους πολέμους των Ελλήνων είτε μεταξύ τους είτε με άλλους λάούς!Του Αλέξανδρου όμως την εκστρατεία την θεωρώ απαράδεκτη γιατί τυχαίνει να έχω διαβάσει πολύ Αρχαία Ελληνική Ιστορία και Φιλοσοφία και ξέρω τι πίστευαν περίπου από όσα μπόρεσα να διαβάσω...γιατί πολλά έχουν καταστραφεί...Λοιπόν το θεωρούσαν τρομερό κακό τον πόλεμο και αυτό το είπε και ο Περικλής και αρκετοί φιλόσοφοι και ο Αριστοτέλης.Πιο συγκεκριμένα πόλεμο δικαιούσουν να κάνεις μόνο αν σε απειλούσαν...ποτέ επεκτατικό για αυτό και ο Αλέξανδρος ήταν ο πρώτος που έκανε αυτό το πράγμα ως εκστρατεία!Πάτησε δηλαδή πολλές φιλοφίες είχε κρατήσει και κάποιες αλλά την βασική για την ζωή την είχε πατήσει. Αν θες πληροφορίες για το τι πίστευαν οι αρχαίοι μας σχετικά μιάς και λες ότι ο πόλεμος ήταν κάτι το σύνηθες....και αν δεν σου φτάνουν όσα σου παρέθεσα....
ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΝ ΘΕΣ...
Αριστοτέλη "περί Ψυχής", Πλάτωνος "Πολιτεία", Πλωτίνου "Εννεάδες", Πορφύριου "Η ζωή του Πλωτίνου", Πλούταρχου "Περί του Σωκράτους Δαιμονίου" ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΓΙΑ ΑΡΧΗ!!!! ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ ΛΙΓΟ ΤΗΝ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΑΠΕΧΕΙ Ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ...
Μ'αρέσει ότι λέω να το έχω ψάξει πολύ πριν για αυτό μπορεί να είναι απλώς η γνώμη μου αλλά κοιτάω να μπορεί και να σταθεί πίστεψε με το έχω ψάξει το θέμα...Τον Αλέξανδρο τον θεωρώ μεγάλο στρατηγό αλλά δεν μπορώ να τον θαυμάσω γιατί και μετα τότε δεδομένα και με τα τώρα είναι δολοφόνος...Μακάρι να διαβάσεις τα βιβλία αυτά ώστε να δείς πως ήταν τότε!
Ένα ακόμη τελευταίο να πω για να καταλάβεις...Λέγεται ότι ο Αριστοτέλης καταράσθηκε τον Αλέξανδρο όταν πληροφορήθηκε την εκτέλεση του Καλλισθένη από τον ΙΔΙΟ ΤΟΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ!Αυτά επειδή νομίζω παρανοήσαμε και νομίζουμε ότι ο ελληνικός πολιτισμός βασίζεται σε πολέμους!
Φιλάκια!
χεχεχε πάντως χαίρομαι που εγώ και μερικοί άλλοι σου δίνουμε τροφή για συζήτηση...Οσο για το ότι δεν έχω δίκιο για ξαναδιάβασε το κομματάκι που αναφέρω αν έχω δίκιο ή όχι δεν το λέω για όλο το κείμενο φυσικά και λέω την απόψη μου!Αυτά που λες εσύ δεν είναι καθόλου τεκμηριωμένες απαντήσεις άρα δεν μπορείς να καταρρίψεις τα δικά μου επιχειρήματα, γλύκα.
Τέλος πάντως δεν περιμένω να σε πείσω για τίποτα εγώ έχω διαβάσει κάποια πράγματα και πάνω από όλα κοιτάω τον σεβασμό στην ζωή που είναι και το όνομα σου αυτό εν μέρη και οι αρχαίοι μας πίστευαν, (αν διαβάσεις τα βιβλιαράκια που είπα θα δείς)χαίρομαι και εγώ πολύ που μιλάμε γενικά και λέμε της απόψεις μας και δεν είσαι εδώ για να της καταρρίπτεις μη το βλέπεις έτσι όπως είπες απόψεις είναι αυτές...
Φιλούδια πολλά!
ZOI
12.06.2003, 20:12
αναφερεις τον περικλη και το θαυμα της ακροπολεως.πραγματικα εξαιρετικο.ειναι μνημειο ομορφιας και καλαισθησιας.με τι λεφτα φτιαχτηκε?που τα βρηκε η αθηνα?μηπως ηταν η εποχη που ακολουθουσε εκεινη την ιμπεριαλιστικη πολιτικη και εκμεταλλευοταν τους συμμαχους της οικονομικα?μηπως ετσι γεμισε τα ταμεια?παρολαυτα εγω οσο σκληρο κι αν ακουγεται προτιμω που κατασκευαστηκαν ολοι αυτοι οι καταπληκτικοι ναοι.και τοτε εγιναν πολεμοι.διοτι ξεσπασαν εξεργεσεις μεσα στη συμμαχια.οι συμμαχοι κουραστηκαν να τους εκμεταλλευται η αθηνα προς οφελος της και στασιασαν.βεβαια μπηκε στη μεση και η περσια που δυναμιτισε τετοιες αποσταστικες τασεις και τις χρηματοδοτησε.
μαλλον εχεις δικιο,δεν ξερω την ιστορια.εχω απειρα ακομα να μαθω.τουλαχιστον η φιλοδοξια ελπιζω να ειναι κατι.
ο ιδιος ο ηρακλειτος ομως υποστηριξε οτι αρχη ολων ειναι η διαμαχη και ο πολεμος.
οσο για τη φιλοσοφια,δεν εχω διαβασει δυστυχως τα παντα.εχω διαβασει καποια πραγματα και τουλαχιστον για αυτα μπορω να εκφερω γνωμη.δεν πιστευω σε αυθεντιες.(εκτος ισως απο τον μπουσκαλια)την αξια της φιλοσοφιας την βλεπω ως εξης.προχωρα η ανθρωπινη σκεψη και οξυνεται ο κριτικος νους.πολλοι φιλοσοφοι υποστηριξαν πραγματα πολυ αυθαιρετα τα οποια και καταρριφθηκαν.σε αλλους οι θεωριες τους διατηρηθηκαν,επιβιωσαν και θαυμαστηκαν πολλα χρονια,μεχρι και σημερα.δεν θαυμαζω λιγοτερο τετοιους ανθρωπους.ομως πραγματικα μου ειναι δυσκολο να συγκρινω τα εργα τους.τωρα αν καταραστηκε ο αριστοτελης τον Αλεξανδρο,δεν μπορω να το ξερω.αλλα το βρισκω πραξη εξαιτιας της θλιψης και του πονου.ή μηπως ο μεγαλος αριστοτελης ετσι πιστευε οτι εκδικουνταν τον Αλεξανδρο?χλωμο το βρισκω.
επισης οσον αφορα τις δολοφονιες των φιλων τους.νομιζω οτι η μοναξια της κορυφης ειναι αβασταχτη.λιγοι ειναι οι ανθρωποι που μπροστα στη δυναμη ,την εξουσια και τον πλουτο παρεμειναν πιστοι στον Αλεξανδρο.εγω τουλαχιστον τετοια μοναξια δε θα μπορουσα να τη βιωσω.πραγματικα δε ξερω αν ειχε πραγματικους φιλους.ακομα και για τον ηφαιστιωνα δεν μπορω να ειμαι σιγουρη.κακα τα ψεμματα,οι συνομωσιες υπηρχαν και δεν μπορουσε να βασιστει σε κανενα.το ξαναλεω λοιπον.ηταν οξυθυμος, το δεχομαι.ηταν παρορμητικος,το δεχομαι.εκανε λαθη,το δεχομαι.για μενα το εργο του τα αντισταθμιζει ομως.η προσωπικοτητα του και η δυναμη της ψυχης του καλυπτουν τα ελαττωματα του και τις ατελειες του.
vre moro mou tote den eixane tosi aksia ta lefta!!!!Ti nomizeis oti itan tote san tora????? Auta ola ta erga den eginan gia ton Perikli! Kai den ginontousan polemoi epi epoxis tou gia auto legetai kai xrisos eonas i vasi tote dothike... sta grammata kai tis epistimes! Meta apo ton eona auton arxise i fthora!Oi athineoi to latreuan iparxoun keimena sxetika mi leme oti theloume, exeis diavasei ta biblia pou eipa?
epipleon na po oti... Ola auta ta tromera oraia oikodomimata den xtistikan apo tous athineos oute skotonontas oute leilatontas oute plirontas tous!!! To kanane giati i thriskeia pou eixane eixe kapoia mistikistika simeia to dekatheo.Thelane kai ta xtizane den einai opos tora poy xtizoun epi xrimasi kai me to zori merikes fores!!! To epevale i thriskeia na latreuoun tous theous tous kai ola auta ta ktiria pou ftiaxtikan eksipiretousan polla apo auta tis thriskeutikes teletes den eginan me kanenos to aima kai tin ekmetaleusi!Den arnoume kapoia pragmata opos tin doulia an kai simfona me arketa keimena i douloi den itan auto pou nomizoume kapoioi filakismenoi... telos panton epeidh i apopsis se auto to thema den einai apolites kai kathe vivlio grafi alla den mporo na to ksero sigoura! Den zousa tote, omos simfona me ta akrivi stoixeia o eonas ekeinos itan o lamproteros olon kai den to grafoun sinxrona vivlia auto to grafoun tote istorikoi! Zoitsa milao me apodikseis alla esu milas me prosopikes sou apopseis kai les aorista oti grafoun merika vivlia sxolika isos!!!!Exeis diavasei vre arxaia keimena na deis ti perigrafoun?Den thelo na fano oti ksero istoria giati kaneis den mporei na kserei an den zouse ekei kai emeis tora stin epoxi mas vlepeis pos diastreulonoume tin istoria , den eixane vgalei ton Aleksandro omofilofilo? Orgiazoun!Ti na peis apo ekei kai pera gia antikeimeniki istoria?Den ekana ipotimitika sxolia mi to perneis etsi oti eipa to eipa epeidi den paratheteis kai polla stoixeia aplos apopseis gia tin dolofonia ton filon tou apo ton idio les apla oti i monaxia tis korifis...? Ela tora vre den nomizo na tolmise kaneis na tou parei ta inia!Kai o xaraktirismos dolofonos mporei na einai arketa omos omos stin ousia opiosdipote skotonei xoris idietero logo (gia na prostateusei tin zoi tou as poume) auto einai....
ZOI
12.06.2003, 21:03
δεν ειπα εγω οτι το εκανε για την παρτη του ο περικλης.ισα ισα ειπα οτι για μενα καλα εκανε.προτιμω που φτιαχτηκε αυτο το εργο.ομως μην ξεχνας τι εκαναν οι αθηναιοι στο λαο της μηλου για παραδειγμα.τωρα οσο για τα ιστορικα στοιχεια δεν εκρινα απαραιτητο να παραθεσω την πορεια του Αλεξανδρου.
οσο για τους δουλους εχω διαβασει καποια πραγματα για αυτο που λες.μου φαινονται αρκετα πιθανα, αν κρινω απο τις υπολοιπες αντιληψεις της εποχης.αλλα δεν μπορω να ξερω.
I athineoi kai stous spartiates ekanan polla! Den leo oti zito i athineoi ego aplos prospatho na anadikso kapoies fisiognomies tis arxaias istorias pou kata tin gnomi mou vasi oson exo diavasei ekanan kalo stin anthropotita kai itan sxetikos sosti ta dedomena tis epoxis ekeinis eksartonte apo tin kathe epoxi... ipirxe kai megalos skotadismos me tous emfilious px! alla kai megali anthisi! me ton perikli px!Den einai stathera ta pragma kathe epoxi allazoun kai malista grigora.O Megas Aleksandros einai ena kefalaio prin tin pliri katareusi...O anthropos autos itan polu ikanos kai eksipnos krima pou xrisimopiise to mialo tou gia na kanei polemous kai gia na provalei stin ousia ton eauto mou mazi kai tis idees tou (oles i poleis pou idrise tis idrise me to onoma tou einai katharo idos provolis), den leo oti itan lathos oles, merikes itan sostes kai itan arketes i sostes mi ksexname ton daskalo tou e? Omos ekane simfona me emena kai me ta pisteuo, ton arxaion (alla thelei kai psaksimo auto gia na to breis to ti akrivos pisteuan) to xeirotero olon pou itan na aferesei zoes xoris idietero logo apla kai mono gia na epektinei tin autokratoria tou auto gia mena aneri ola tou ta kala!Den vrisko idietero logo na epektinei tin autokratoria tou...i idies tou M. Aleksandrou kata 80% isos kai perissotero itan tautismenes me ta pisteuo tis epoxis pou eixane arketes aretes kai aksies omos asxetos an eixe ta kala tou o anthropos ekane to megisto kako...skotose se oti keimeno filosofou kai na diavaseis tha deis oti oso sostos kai an thes na eisai prepei prota apo ola na sevesai tin anthropini zoi den exeis dikeoma na tin afereis me to etsi thelo, merikoi istoriki Galloi neoteroi apodidoun to tin parakmi se auto sto oti i Ellines kanane auto to mega lathos na skotosoun ite o enas ton allon ite allous lathos, Poion ofelise o polemos stin istoria eksalou?I galliki epanastasi se Arxaioellinikes idies vasistike ston perikli kai stin dimokratia! To kinima tou Diafotismou an exete akousei ,Volteros Mondeskie... kai ta lipa! Oloi eirinistes kai oloi filellines eixane metaletisei polu ton politismo mas....Ta mona kaka tou Aleksandrou an thes kai na sta paratheso zoitsa giati nomizeis oti exo megali kontra kai den thelo! einai oti den itan eirinistis kai oti gia prosopiki tou provoli (apodedigmeno auto istorika) kai legontas oti ithele na proothisei kapoies idees tou ekane tous polemous provale kai ton eauto tou kai eixe kavalei en oligis to kalami me liga logia!Auta einai ta vasika tou mionektimata den nomizo na exei kai polla alla auta einai arketa gia na ton odigisoun ekei pou ton odigisan exoume tin tasi omos na oreopioume tous anthropous pou kataktoun laous me tin via giati? O ioulios kesar to idio den ekane?Den dineis kamia simasia stous anthropous ta ekatomiria pou skotothikan vre Zoi? Poios tou edose to dikeoma na to kanei auto? Kaneis pote den exei to dikeoma na sterei tin zoi apo kanenan na to ksereis auto...kai tote auta pisteuan kai tora auta pisteuoume.
dEUS
13.06.2003, 15:04
ENAS TROPOS YPARXEI GIA NA DIAVASEIS ISTORIA KAI NA THN KATANOHSEIS!PREPEI NA VGALEIS TON EAFTO SOU APO OPIODIPOTE SINOLO.NA THN DIAVAZEIS SAN NA EISAI KAPIOS AGRAMMATOS,ENAS ANTHROPOS OURANOKATEVATOS.NA KSEXNAS PROSTIGMIN OTI EISAI ELLINAS.DILADI NA EISAI ANTIKEIMENIKOS.MONO TOTE THA THN KATANOHSEIS KAI THA APOKTISEIS PRAGMATIKA GNWSEIS...ALLIWS THA EISAI ENAS ANTHROPOS IPODOULWMENOS STIN ETHNIKI TOU SINEIDISI POU TO MONO POU KANEI EINAI NA PSAXNEI NA DIAVAZEI ISTORIA MONO KAI MONO GIA NA EPIVEVEWSEI TIS DIKES TOU APOPSEIS KAI TA DIKA TOU PORISMATA,ME APOTELESMA NA EISAI KLEISTOMIALOS,NA APORIPTEIS OPIADIPOTE ALLI DIAFORETIKH APOPSI ME OPIADIPOTE DIKEOLOGIA!
NA MATHEIS NA AGAPAS THN PATRIDA SOU ,NA MATHEIS OMWS KAI NA THN KRINEIS...
OSO KAIRO MELETAW ISTORIA K DIAVAZW ELLINES ISTORIKOUS OI PERISSOTEROI APO AFTOUS PROSPATHOUN NA FEROUN THN ISTORIA STA METRA TOUS...ANALOGA ME THN KATAGWGH TOUS,TIS POLITIKES TOUS APOPSEIS KTL.
EIMASTE ENAS LAOS O OPIOS KATOIKEI STA MERH POU ANAPTIXTHIKE O ARXAIOS ELLINIKOS POLITISMOS KAI ONOMASTIKAME ELLHNES K OPIOS KATOIKEI AFTHN THN GH POU EMEIS ZOUME SIMERA THA THELEI NA ONOMAZETE ELLINAS.AKOMA KAI TA SKOPIA EXOUN KATHE DIKEWMA NA THELOUN NA ONOMAZONTE MAKEDONIA OPWS K KATHE LAOS POU KATOIKEI STA MERH THS VOREIO MH ELLINIKHS MAKEDONIAS.OI LOGOI PROFANESTATOI...
AS EIMASTE SIGKEKRIMENOI OTAN MILAME GIA ISTORIA...EIDIKA GIA THN ISTORIA TOU TOPOU MAS POU EXOUN ZHSEI LAOI KAI LAOI...
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από:: dEUS στις 13-06-2003 15:12 ]
ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΦΑΓΕΑ ΜΕΓΑΛΕΞΑΝΔΡΟ
Θέλω να σας πω παιδιά, ότι πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε πιο ανοιχτά μερικά πράγματα. Λένε πχ κάποιοι «για το γλυκό του χαμόγελο», «για τα ωραία του μάτια» κτλ, κτλ. Αυτά δεν μπορεί να είναι κριτήρια για να δούμε αν είναι «θετική» ή όχι μια προσωπικότητα στην παγκόσμια ιστορία. Αυτά είναι (και συγνώμη) παιδιάστικα εργαλεία ερμηνείας του κόσμου, που πιστεύω σήμερα, ακόμη και τα παιδιά τις έχουν ξεπεράσει, καθώς η γνώση και η πληροφόρηση που τους προσφέρεται, τους ανοίγει πολύ περισσότερο τα μάτια (δεν λέω ότι έχετε όλοι αυτά τα εργαλεία ανάλυσης, μην με παρεξηγείτε!!!)
Λίγα στοιχεία λοιπόν θα προσθέσω για τον σφαγέα Μεγαλέξανδρο, που η καταστροφική του μανία και το πάθος του για γη, αυτοκρατορία, οικονομικούς πόρους και εξουσία, τον έφτασε μέχρι το Αφγανιστάν, σφάζοντας, λεηλατώντας τους λαούς και τους πολιτισμούς, και ύστερα χτίζοντας στα αποκαϊδια Αλεξάνδρειες.
1) Ο πατέρας του Αλέξανδρου, ο Φίλιππος, κατέλαβε την υπόλοιπη Ελλάδα με φονικές μάχες. Ήτανε άλλη μια μοναδική ιστορική στιγμή που όλες οι ελληνικές πόλεις-κράτη συνασπίστηκαν ενάντια στον νέο φοβερό κοινό εχθρό: Τους Μακεδόνες. Ο Φίλιππος κατάφερε και εξουδετέρωσε τις δυνάμεις των Ελλήνων, με την πολύτιμη συνεισφορά του Αλέξανδρου, που διακρίθηκε στη μάχη της Χερώνειας (338 πΧ). Ύστερα οι Μακεδόνες επιδόθηκαν σε ασύλληπτες αγριότητες, για να εδραιώσουν την κυριαρχία τους.
Με το θάνατο του Φιλίππου, οι ελληνικές πόλεις ξεσηκώθηκαν, ελπίζοντας ότι θα ανακτήσουν την ελευθερία τους. Ήταν όμως πολύ γελασμένοι. Ο γιος του Φιλίππου, ο Αλέξανδρος θα αποδειχτεί πολύ πιο αιμοδιψής από τον πατέρα του. Σε μια αστραπιαία επιχείρηση θα πνίξει πάλι στο αίμα τις ελληνικές πόλεις, οι οποίες έχασαν πια οριστικά την ελευθερία τους. Αυτό ήταν και το τέλος της δημοκρατίας. Η απολυταρχία έφερε το νέο σκοταδισμό.
2) Πολλοί λαοί, υποδουλωμένοι στους Μακεδόνες, από την αρχή επεζήτησαν την ελευθερία τους, και εξεγέρθηκαν. Η παγίωση του Αλεξάνδρου στην ηγεσία αυτού του κράτους, ήρθε από το πνίξιμο της εξέγερσης των Τριβαλλών και των Θρακών στο αίμα.
3) Η νίκη του ενάντια στους Έλληνες, σημαδεύεται από τις απίστευτες αγριότητες που έγιναν στη Θήβα. Το 335 πΧ, ο Αλέξανδρος φτάνει στη Θήβα όπου αφού την κυριεύει, καταστρέφει τα πάντα και κατασφάζει. Ήταν από τις πρώτες φορές στην ιστορία που κάηκαν μέχρι και τα θεμέλια, η πόλη «εκθεμελιώθηκε». Αυτή την πρακτική θα την συναντήσουμε ξανά πολύ αργότερα, από τους Βανδάλους, τους Ούνους, και κυρίως τους Μογγόλους.
4) Η «πρακτική» της εκθεμελίωσης, συνεχίστηκε και εις βάρος των ελληνικών πόλεων της Μ. Ασίας. Η Αλικαρνασσός και η Τύρος καταστράφηκαν και αυτές μέχρι τα θεμέλια, κάηκαν ολοσχερώς με το πρόσχημα της «συμμαχίας τους με τους Πέρσες».
5) Ο Αλέξανδρος αρχίζει τις επεκτατικές του εκστρατείες, που θα καταλήξουν μέχρι και το σημερινό Αφγανιστάν. Στο διάβα του καίει και λεηλατεί, εκτός από εκεί που δεν βρίσκει αντίσταση.
6) Φυσικά και δεν τον δεχόντουσαν οι λαοί ως «απελευθερωτή». Σε σχετικό ντοκυμαντέρ του BBC πολλές ντόπιες παραδόσεις τον έχουν εμφανίζουν ως «δικέρατο» ως το «απόλυτο κακό» κτλ. Είναι αλήθεια φυσικά ότι και μερικοί λαοί δεν τον έχουν ως κάτι το αρνητικό στις παραδόσεις τους, αλλά ως κάτι το αξιοσημείωτο. Και λογικό είναι, μια που οι Μακεδόνες είχαν ένα άλφα επίπεδο ανάπτυξης, και φάνηκαν «σαν εξωγήινοι» σε κάποιους λαούς που ήταν ακόμα σε ημιπρωτόγονο στάδιο.
7) Προφανώς και δεν σεβάστηκε το αρχαίο ελληνικό πνεύμα. Εκτός του ότι το πολίτευμά του ήταν πολύ μακρυά από τη μεγαλύτερη κατάκτηση του ελληνικού πολιτισμού, τη δημοκρατία, ο Αλέξανδρος είχε διαπράξει και «ύβρι», δηλαδή, όποτε τον συνέφερε, ταύτιζε τον εαυτό του με το Θεό (για τους Έλληνες οι θεοί ήταν κάτι εντελώς διαφορετικό από τους θνητούς, και η εξομοίωση οιουδήποτε θνητού με θεό, θεωρούταν ύβρις).
8) Οι Μακεδόνες πάντοτε θεωρούνταν «βάρβαροι» από τους Έλληνες, παρόλο που μιλούσαν μια γλώσσα συγγενική με την αρχαία ελληνική. Επειδή ακριβώς είχαν μια βάρβαρη λογική – πουλούσαν σκλάβους, σκοτώναν γυναικόπαιδα – ήταν απεχθείς για τους Έλληνες (αυτή είναι η ρομαντική εκδοχή. Μια πιο γειωμένη εκδοχή είναι ότι οι Μακεδόνες πάντοτε αποτελούσαν απειλή για τις πόλεις –κράτη, λόγω της πολεμόχαρης πολιτικής τους, και γι’ αυτό οι τελευταίες δεν τους επέτρεπαν να συμμετάσχουν στους Ολυμπιακούς Αγώνες). Ο Δημοσθένης πχ, βάρβαρους τους ανέβαζε, βάρβαρους τους κατέβαζε.
Αυτά τα λίγα πάνω κάτω για το Μεγάλο σφαγέα Αλέξανδρο. Δυστυχώς, για λόγους προπαγάνδας, στα σχολικά βιβλία δεν αναφέρονται τέτοια πράγματα. Μένουν μόνο στις εκστρατείες του κτλ, δημιουργώντας μία μυθοπλασία στα μυαλά των νέων, καταπατώντας την ιστορική αλήθεια.
Εδώ μέχρι και η ίδια η ιστορία (ή και η ίδια η μυθολογία, γιατί σε τέτοια θέματα ιστορία και μυθολογία καμιά φορά συμπλέκονται), παρόλο το συμφέρον της για το αντίθετο, μας δίνει μερικά «αρνητικά» στοιχεία για τον χαρακτήρα του Αλέξανδρου (βέβαια, τα αρνητικά και τα θετικά στοιχειά του χαρακτήρα του, ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΠΑΙΖΟΥΝ ΚΑΝΕΝΑ, ΜΑ ΚΑΝΕΝΑ ΡΟΛΟ στην κρίση την οποία πρέπει να κάνουμε για το έργο του. Απλά τα γράφω ως αντιστάθμισμα στην «μεγαλοψυχία» του, στην «αγνότητά» του, στο «ωραίο του χαμόγελο»)
Α) Είναι γνωστό ότι σε κατάσταση μέθης, σκότωσε το φίλο του, επειδή εκείνος αρνούταν να τον προσκυνήσει, μια και οι Έλληνες δεν προσκυνούσαν θνητούς.
Β) Έλυσε τον γόρδιο δεσμό που χρόνια προσπαθούσαν στρατηλάτες και αρχηγοί να τον λύσουν, με τον πιο άξεστο τρόπο: τον έκοψε με το σπαθί του! Και αυτό μας το παρουσιάζουν ως «φοβερή ικανότητα!»
Γ) Είχε παντρευτεί δεκάδες κόρες σατραπών και βασιλιάδων, για να εξυπηρετήσει πολιτικά σχέδιά του, και το ίδιο συμβούλευε να κάνουν και οι αξιωματικοί του [εγκυκλοπαίδεια «Υδρόγειος», τόμος 2, σ.165]
Δ) Όταν επισκέφτηκε το ναό του Άμμωνα Δία, ο επικεφαλής των ιερέων το προσφώνησε κατά λάθος «παιδίος» αντί «παιδίον» που σημαίνει «παιδί μου». Ο Αλέξανδρος εκμεταλλεύτηκε το εκφραστικό λάθος του ιερέα, και διέδωσε σκόπιμα παντού ότι τον αποκάλεσε «παιδί Διός», δηλαδή «παιδί του Δία», για να ενισχύσει τη φήμη ότι ήταν ημίθεος.
(επίσης οι περισσότερες πηγές αναφέρουν ότι ο Μ. Αλέξανδρος ήταν ομοφυλόφιλος. Αυτό φυσικά δεν είναι κακό. Η συντηρητική κοινωνία μας όμως, με το που ακούσει κάτι τέτοιο, γίνεται έξαλλη.)
Αυτά πάνω κάτω για τον Αλέξανδρο. Δυστυχώς, το ελληνικό κράτος συνεχίζοντας μια λογική συσκότισης, μας αποκρύπτει τα λόγια των ιστορικών, τις πηγές κτλ. Έτσι, φτάνουμε στο θλιβερό φαινόμενο να «αισθανόμαστε και περήφανοι» που ο σφαγέας Αλέξανδρος ήταν Μακεδόνας, δηλαδή Έλληνας με μια πιο ευρεία έννοια.
Kosta den thelw na krinw kati apo ayta pou eipes oute eimai eidikos na sou pw ti einai alhtheia kai ti oxi.Apla eisai ligo sklhros sthn kritikh sou.Nomizw prepei na vlepoume ta pragmata kai apo tis dyo pleyres tous.An diavases ki egw den eimai ypermaxos ths lanthanousas(kata thn gnwmh mou) latreias pou deixnoyn merikoi pros ton Mega Ale3andro alla "sfageas" einai ligo sklhro asxeto apo to an htan h' oxi.Nomizw kaneis mas den mporei na apanthsei me sigouria se leptomereies gia thn zwh tou M.Ale3androu alla sto synoliko ergo tou.Alloi lene oti skotwse kai ton patera tou gia na ton diadextei kai alloi oti h Olympiada ton skotwse gia na dei ton gio ths Vasilia.Mpoyrdes!!!!!!Ki egw vgainw kai lew oti me vash ena keimeno pou vrhka o M.Ale3andros h3ere mpiliardo kai malista Snooker
.To "apolyto" den vgazei pouthena...Den lew oti den skotwse oute peirazei thn aisthitikh mou pou ton apokaleis sfagea.Apla sou thymizw oti den prepei na krinoume me vash amfisvitoumenes metafraseis keimenwn!!!
Ania
29.10.2005, 12:54
min ethelotyfloume!asxeta me ta synaisthimata pou ton kyrievan(px thymos) den prepei na ksexname oti o megas aleksamdros itan enas megalos sfageas!poios mporei na me diavevaiwsei oti o bush den ton exei protypo?oti sto mellon o bush den tha thewreitai o neos megas aleksandros?diladi o irwas,o evergetis...k na mou to thimithite an kati tetoio symvei,o ellinikos laos tha prosvlithei ma tin sygkrisi giati o bush den einai ellinas!!!
vaia
29.10.2005, 22:54
loipon.epeidh polla eidan ta matakia mou edw.......
8a h8ela na pw kai egw thn dikia mou apopsh sxetika me to 8ema.KAT'ARXAS,SORRY GIA TA GREEKLISH....
loipon!!!o M.ALEKSADROS oti ekane to ekane gia to kalo ths patridas tou tote makedonia)opoios kanei kati pou exei sxesh me thn patrida tou,sthn ellada ton "baftizoun" oloi.....ratsisth,e8nikisth,fasista,ktl...ktl.....
egw eimai uper tou genikou sumferontos kai gia thn akribeia tou ELLHNIKOU kai MONO sumferontos.twra an me peite kai mena fasista,akrodekseio,ktl DEN ME APASXOLEI!!!o M. Alleksandros ekane polla kala me thn ekstrateia tou alla taytoxronos kai polla kaka.alla etsi blepete ginetai ston polemo.
kai mh mou peite oti AUTOS phge ekei,ti tou eftegan ta paidakia kai oi alloi oi aploi an8rwpoi.....
kai auto giati an den phgaine autos prwtos,olo kai kapoios allos 8a phgaine prwtos.olo kai kapoios allos ginotan tote autos o "kakos", ktl ktl ktl ktl......
kserete sthn Ellada parathreitai ena MONADIKO "fainomeno".oti kai an kanei kapoios sto telos 8a ftaiei!!! sto telos 8a psirizoume oloi mas giati to ekane kai an den to ekane auto...8a htan alliws.......
auta! kserete egw eimai UPERHFANOS gia OLOUS TOUS ELLHNES. eyxaristw
vaia
29.10.2005, 22:56
Quote:
|
Το μέλος vaia στις 29-10-2005 στις 22:54 έγραψε:
loipon.epeidh polla eidan ta matakia mou edw.......
8a h8ela na pw kai egw thn dikia mou apopsh sxetika me to 8ema.KAT'ARXAS,SORRY GIA TA GREEKLISH....
loipon!!!o M.ALEKSADROS oti ekane to ekane gia to kalo ths patridas tou tote makedonia)opoios kanei kati pou exei sxesh me thn patrida tou,sthn ellada ton "baftizoun" oloi.....ratsisth,e8nikisth,fasista,ktl...ktl.....
egw eimai uper tou genikou sumferontos kai gia thn akribeia tou ELLHNIKOU kai MONO sumferontos.twra an me peite kai mena fasista,akrodekseio,ktl DEN ME APASXOLEI!!!o M. Alleksandros ekane polla kala me thn ekstrateia tou alla taytoxronos kai polla kaka.alla etsi blepete ginetai ston polemo.
kai mh mou peite oti AUTOS phge ekei,ti tou eftegan ta paidakia kai oi alloi oi aploi an8rwpoi.....
kai auto giati an den phgaine autos prwtos,olo kai kapoios allos 8a phgaine prwtos.olo kai kapoios allos ginotan tote autos o "kakos", ktl ktl ktl ktl......
kserete sthn Ellada parathreitai ena MONADIKO "fainomeno".oti kai an kanei kapoios sto telos 8a ftaiei!!! sto telos 8a psirizoume oloi mas giati to ekane kai an den to ekane auto...8a htan alliws.......
auta! kserete egw eimai UPERHFANOS gia OLOUS TOUS ELLHNES. eyxaristw VAG_LP
|
|
Μεγάλη προσωπικότητα σίγουρα. Ήταν ο Νο1 ιμπεριαλιστής της εποχής του.Και δολοφόνος σίγουρα.Πώς αλλιώς θα έφτανε μεχρι τις Ινδίες χωρίς να ματώσει το σπαθί του?Δέν το κατακρίνει κανένας αυτό...και καλά κάνει,αφού "Ουαί τοις ηττημενοις" και τιποτα παραπέρα απο αυτό.Ήταν ο παιδικός μου ήρωας πάντως, μαζί με τον Αχιλλέα και τον
Bob Dylan.
Quote:
|
Το μέλος vaia στις 29-10-2005 στις 22:54 έγραψε:
egw eimai uper tou genikou sumferontos kai gia thn akribeia tou ELLHNIKOU kai MONO sumferontos.
|
|
Dhladh to mono geniko symferon einai to elliniko, h egw den to epiasa?
Ypo8etw pws 8a yosthrizeis k ka8e allo polemo o opoios aposkopei na katakthsei mia allh xwra. Nomizw pws k o Xitler to symferon ths xwras tou yphretouse, kai gia thhn akriveia tou GERMANIKOU kai MONO symferontos.
Quote:
|
Το μέλος DeLaSane στις 03-11-2005 στις 21:27 έγραψε:
Quote:
|
Το μέλος vaia στις 29-10-2005 στις 22:54 έγραψε:
[i]
egw eimai uper tou genikou sumferontos kai gia thn akribeia tou ELLHNIKOU kai MONO sumferontos.
|
|
Dhladh to mono geniko symferon einai to elliniko, h egw den to epiasa?
Ypo8etw pws 8a yosthrizeis k ka8e allo polemo o opoios aposkopei na katakthsei mia allh xwra. Nomizw pws k o Xitler to symferon ths xwras tou yphretouse, kai gia thhn akriveia tou GERMANIKOU kai MONO symferontos.
[/I]
|
|
ετσι πιστευε αυτος De la Sane, αλλα τελικα αν ριξεις μια ματια στις
απωλειες που ειχαν οι Γερμανοι στο Β' Παγκόσμιο πόλεμο τελικα, απεδειχθη μαλλον οτι δεν ηταν προς το συμφερον τους ο πολεμος.η συζητηση αυτη ειναι μεγαλη και off topic...