ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997

    Μουσικοι vs. Ηχοληπτες!

    noizreduction
    25.06.2013, 14:41

    Ειναι ενα θεμα που εδω και καιρο απασχολουσε συζητησεις με φιλους ηχοληπτες ( κυριως απο εξωτερικο ) και μιας και ειναι κατεξοχην μουσικοθεμα, επισυναπτω τις αρχικες σκεψεις σε ενα pdf που δουλεψα ως αρθρο.

    Επειδη το πρωτοτυπο το ειχα γραψει στα αγγλικα κι εκανα τη μεταφραση αναποδα ( ναι, συμβαινουν κι αυτα ) μπορει να φαινεται χαοτικο σε καποια σημεια, ομως πιστευω πως βγαζει νοημα


    Τροφη για συζητηση, αναμενω τις σκεψεις και τα προβληματα σας!


    trelakias
    25.06.2013, 17:22

    11-6 ????  Στημένο είναι {#emotions_dlg.ban}

    Ευχάριστο και με νόημα το άρθρο. Είναι λίγο γελοίος ο ανταγωνισμός αυτός αλλά τα προβλήματα όντως γίνονται σοβαρά όταν κάποιος είναι ξερόλας-επιδειξίας και όχι επαγγελματίας... Στην Ελλάδα που είμαστε και τα δύο σε υπερβολικό βαθμό την πληρώνει και η μπάντα και ο ηχολήπτης μαζί. Και στην τελική την πληρώνει και η live σκηνή γενικότερα...

    Για το ύφος χιλίων καρδιναλίων συμφωνώ ότι έχει παίξει το ρόλο του το ίντερνετ.  Από την άλλη όμως βοηθάει να λιγοστέψουν οι κομπογιαννίτες, μιας και ξέρουν ότι έχουν να κάνουν με άτομα που γνωρίζουν λίγο-πολύ.  Ακόμα καλύτερα και για τις δυο πλευρές θα ήταν αυτοί που γράφουν στα ίντερνετ και στα φόρουμ να γνωρίζουν πολύ καλά το αντικείμενο...!!

    Για τις λεπτομέρειες της setlist φαίνεται λογικό και δεν το γνώριζα, όπως και για το stage plan.

    Θα έχει ενδιαφέρον στη συνέχεια να μπει στην αντιπαράθεση και ο μαγαζάτορας-διοργανωτής... Όλα αυτά ακούγονται ωραία αλλά δεν ξέρω κατά πόσο είναι εφικτά στο μπαράκι-καφενείο-ταβέρνα που θα παρουσιαστεί ένας ηλεκτρολόγος-DJ-υδραυλικός-ηλεκτρονικός να κάνει τον ηχολήπτη και θα σου πει κιόλας στριμώξου γιατί εδώ θα μπουν τα τραπεζάκια...  Μια τέτοια κατάσταση (που αφορά την πλειοψηφία) τι stage plan να έχει...?

    Τέλος ένα ελαφρυντικό για τους μουσικούς.  Ο μουσικός μπορεί να είναι ένα παιδί 17 χρονών, ένας 50άρης ή κάποιος που δεν γνωρίζει τελοσπάντων κάτι πέρα από τη μουσική του.  Η καλοπροαίρετη καθοδήγηση του ηχολήπτη, που έχει σπουδάσει για τη δουλειά που κάνει, είναι απαραίτητη.  Πάντα με την ανάλογη ευγένεια και από τις δυο πλευρές...

     

    ΥΓ:  Μακάρι όλοι οι ηχολήπτες και μουσικοί να ήταν έτσι και ως ακροατές να απολαμβάναμε τέτοιες δουλειές...!

    [ τροποποιήθηκε από τον/την trelakias, 25-06-2013 17:27 ]


    hp
    25.06.2013, 20:01

    Πολύ ωραίο άρθρο.

     Στον ήχο έχω μικρή εμπειρία, πολύ κουβάλημα P.A. λίγο κονσόλα stage φυσικά.
    Μέσα σε τρια καλοκαίρια τα είδα όλα... αυτά που λες.

    Τι μου έμεινε?

    Kαλλιτέχνες με προκλητική-ανάγωγη συμπεριφορά απέναντι στους ηχολήπτες πάνω στη σκηνή, χάνουν την εκτίμηση που τους έχω. Μέχρι που μου τη σπάει η χροιά τους η ερμηνεία τους και καταντούν αχώνευτοι, χωρίς πλάκα.

    Δεν έχω απαιτήσεις απο τον ήχο (σαν ακροατής) αν δε χρειάζονται ωτοασπίδες, αν υπάρχει μια σχετική ισορροπία στη μίξη, όλα καλά. Μένω στη επαρχία με τους καλαμπορτζοηχητικούς αφεντικούς οπου και καλό εξοπλισμό να έχουν δε σημαίνει πως θα χρησιμοποιηθεί σωστά.

    Το αλκοόλ κουφαίνει.

    Η καλή, σφιχτή, δεμένη, προβαρισμένη μπάντα έχει περισσότερες πιθανότητες να παίξει με εναν απολύτως στρωμένο ήχο γιατί και ο λιγότερο ταλαντούχος ηχολήπτης έχει μια καλή βάση να δουλέψει επάνω.

    ...βάλε μου και λίγο μιούτ!!!


    -----------------

    ..one good thing about music, when it hits you feel no pain..

                   ...so hit me with MUSIC....                 -Bob Marley-

    [ τροποποιήθηκε από τον/την HP, 25-06-2013 20:51 ]


    noizreduction
    25.06.2013, 22:16

    Να ξεκαθαρισω πως δεν ειχα σκοπο να κανω τους μεν καλους και τους δε κακους. Η αναλογια προκυπτει λογω της μικροτερης μου εμπειριας ως live μουσικος ή μαλλον της ανεκτικοτητας μου ως προς το τι ηχο θελω στο monitor μου, χωρις να το ψαχνω πολυ.

    Επισης, να τονισω πως δεν προκειται για ανταγωνιστικη προσεγγιση, αλλα για τα κακως κειμενα που κανουν μια καλη μερα να τελειωσει ασχημα. Ειτε για τον ηχοληπτη, ειτε για τη μπαντα! Κι επειδη πολλες φορες ως ηχοληπτης μπορει να κανω τα ιδια λαθη που περιγραφω, προτιμω να ασκω μια αυτοκριτικη πριν ξεκινησω ενα live ή ενα στησιμο.


    Σε ενα live ειναι δυσκολο να μαθω τα παντα σε εναν νεο ή παλιο μουσικο. Μπορω μονο να τον μαθω να εμπιστευεται τη δουλεια μου, οπως εγω εμπιστευομαι τον εξοπλισμο, τη δεξιοτεχνεια του και την εμπειρια του στο σανιδι. Δεν θα του κανω κριτικη που παιζει μπουκωμενα σολο, ομως δεν θελω να μου κανει ενοχλητικη κριτικη που χρησιμοποιω αλλη μαρκα μικροφωνο απο αυτη που του εβαζε καποιος αλλος ηχοληπτης! Και στην περιπτωση που πετυχω εναν κακο ηχοληπτη, ως μουσικος, παρα πολυ απλα δεν θα πιεσω τα πραγματα γιατι οπως ειπα, ειτε τον προσβαλλω, ειτε του επισημανω το λαθος, παλι το ιδιο πραγμα θα κανει.

    Το stage plan μπορει να ειναι για ενα απλο μαγαζι, εως ενα σταδιο 100.000 ανθρωπων! Δεν ειναι μονο για την καλη διοργανωση του event, αλλα και για τον εξοπλισμο που θα χρειαστει να φερω ως ηχοληπτης, τα καλωδια που πρεπει να εχω, τις γραμμες που θα υπολογισω. ΠΑΝΤΑ παω να δω το χωρο κι αν δεν μου αρκει με την πρωτη, θα παω και δευτερη ( συνηθως με καποιον φιλο ηλεκτρολογο που θα μου υποδειξει τις καλυτερες λυσεις για τη τροφοδοσια του εξοπλισμου μου ) ή εαν ειναι μακρια θα στειλω δικο μου ατομο και στη χειροτερη θα χρειαστω φωτογραφιες και διαστασεις.

    Ηχοληπτης που δεν ζηταει stage plan εχει ενα μεγαλο ποσοστο αποτυχιας στο να ικανοποιησει το μουσικο και τον εργοδοτη του, ειτε ειναι σφηνωμενος σε μια ταβερνα, ειτε σε ενα μεγαλο live. Και πολυ πιθανον να μην ειναι οργανωμενος ως ανθρωπος!

    Ο κομπογιαννιτης ηχοληπτης δεν θα μπορεσει να συνετιστει κι απο εναν "καρδιναλιο" μουσικο, ο οποιος μπορει να εχει διαβασει 15 αρθρα και να τα εχει κανει αχταρμα στο μυαλο του. Ο κοσμος του διαδικτυου ειναι ενα χαος και πολλες πληροφοριες ειναι απο τραγικες εως απλως εγκυκλοπαιδικα απαραδεκτες! Αλιμονο εαν καθε φορα καναμε πραξη ο,τι διαβαζουμε! Και στο κατω κατω, εαν αυτες οι γνωσεις εφταναν ( σωστες ή οχι ), ολοι θα καναμε τους ηχοληπτες ή τους μουσικους!!

    HP, αναφερομαι κυριως στο θεμα του stage και λιγοτερο στο FOH, μιας και οι τελευταιοι εχουν αλλη αρμοδιοτητα κι ενδεχομενως λιγο πιο ευκολη μιας και δεν αντιμετωπιζουν το μενος των μουσικων σε περιπτωση που δεν μιξαρουν σωστα κατι!


    GiannisPaok4
    17.09.2013, 23:36

    Ντάξ να πω και γω τώρα το δικό μου.

    Ρε μάγκα, εγώ τι φταίω που σε κοιτάει το γκομενάκι από κάτω, και κάθε φορά που σου κλήνει το μάτι κατεβάζεις ένα σφινάκι, και τα ακούς στερεοφωνικά???

    Αυτό το πράγμα με εκνευρίζει αββισαλέα και απίθμενα!! Δεν μπορείς ενώ παίζεις στην σκινή να είσαι μεθυσμένος. Είτε μουσικός είτε ηχολήπτης!!! Λογικό η αντίληψη να μειωθεί και να μήν καταλαβαίνουμε τι ακούμε!!

    Η φωνή σου καλά ακουγότανε πρίν τσιτώσεις το πεταλάκι!!! Φυσικά μικρόφωνίζει και για να μην μικροφωνήσει εγώ έχω γίνει human Gate!!!!

    Εντάξει βασικά αυτά έχουν και την πλάκα τους απλά ο αλληλοσεβασμός είναι κάτι που θα πρέπει να υπάρχει σε κάθε Live γιατί και οι μουσικοί θέλουν να παρουσιάσουν κάτι καλό στο κοινό τους και οι ηχολήπτες να κάνουν μία καλή δουλειά που θα μπεί στα θετικά του βιογραφικού τους!!!

    Το χειρότερο είναι όταν ο μαγαζάτορας σου λέει έχω τα δικά μου, και τα δικά του φτάνουν για μία κιθάρα. Πας φέρνεις τα δικά σου και μετά ανακαλύπτείς ότι λύπουν 2 clips για μικρόφωνα και το 10μετρο καλόδιό σου....

    Πολύ ωραίο το άρθρο πάντος θανάση μπράβο!!