Έλαβα πριν μερικές ημέρες ένα ακόμη ενδιαφέρον e-mail...σας το παραθέτω (αφού το
τροποποίησα λίγο γιατί δεν έχω την συγκατάθεση τού γράφοντος) και θα συμπληρώσω παρακάτω:
"Σήμερα το πρωί έφτασε στα χέρια μου ο λογαριασμός τού Ο.Τ.Ε.. Το ποσό
που έπρεπε να πληρώσω χωρίς τον Φ.Π.Α. ήταν 105 Ευρώ και 47 λεπτα, ενώ, η
ημερομηνία παροχής υπηρεσιών ήταν από τις 25 Γενάρη μέχρι και τις
29 Μάρτη. Έκπληκτος κοιτάζω τον συντελεστή τού Φ.Π.Α. και βλέπω ότι είναι 19%,
και το ποσό τού Φ.Π.Α. να είναι 20,03 Ευρώ.
Θυμάμαι ότι έχω ακούσει κάτι σχετικό από το
ραδιόφωνο πριν από μερικές
μερες αλλά δεν θυμόμουν τί ακριβώς είχε ειπωθεί ότι θα γίνει τελικά.
Έτσι το απόγευμα αποφασίζω να τηλεφωνήσω στο 134.
Κι εδώ ξεκινάει μία τραγελαφική ιστορία. Δυστυχώς δεν έχω καταγράψει
την συνομιλία αλλα σκοπεύω να το ξανακάνω μόλις πέσει αντίστοιχος
λογαριασμός στα χέρια μου.
Εξηγώ λοιπόν στον υπάλληλο στο Τηλεφωνικό Κέντρο ότι ο Φ.Π.Α. αυξήθηκε
από την 1η Απριλίου οπότε δεν είναι λογικό να μου χρεώνουν 19% για
υπηρεσίες που είχα πριν από αυτήν την ημερομηνία. "Κολλάει" για λίγο και
μου λέει να περιμένω βάζοντας με σε αναμονή να ακούω τον Μιχαλη
Χατζηγιαννη.
Μετά από 3 λεπτά περίπου με ενημερώνει ότι υπάρχει απόφαση (!) που
λέει ότι η χρέωση τού Φ.Π.Α. μπορεί να ισχύσει αναδρομικά από την 1/1/05 (!!)
Τον ρωτάω έκπληκτος να μου πει ποιός τον ενημέρωσε γι' αυτό και μου απαντά
"ο Επόπτης μου". Τού εξηγώ πολύ ευγενικά ότι αμφισβητώ πως υπάρχει τέτοια απόφαση
και του ζητάω να μιλήσω απευθείας με αυτόν που τού το είπε.
Μετά απά άλλη μία τρίλεπτη αναμονή ακούω μια φωνή: "Χριστός Ανέστη και
χρόνια σας πολλά". Μετά το ξερό μου "γειά σας" μου λέει από μόνος του ότι
έχει εντοπιστεί αυτό το πρόβλημα - τής "έξτρα" χρέωσης τού Φ.Π.Α. - και ότι
πρέπει να καλέσω το Λογιστήριο όπου ανήκω για να ζητήσω να γίνει διόρθωση στον
επόμενο λογαριασμό μου. Μενω "κάγκελο" γιατί περίμενα ότι θα μου
ανέπτυσσε κάποια θεωρία γι' αυτό που ισχυρίστηκε προηγουμένως ο
Τηλεφωνητής και σκέφτομαι την βλακεία μου να μην καταγραψω την συνομιλια.
Μού δίνει το τηλέφωνο όπου θα πρέπει να τηλεφωνήσω αύριο και κλείνουμε
το τηλέφωνο...
Αν υπολογίσουμε ότι από εμένα προσπάθησαν να κλέψουν περίπου 1 Ευρώ
και πολλαπλασιάσουμε επί τον αριθμό τών συνδέσεων που έχει ο Ο.Τ.Ε. τότε το
ποσό θα είναι αρκετά μεγάλο. Κάμποσα εκατομμύρια Ευρώ σίγουρα.
Το εξοργιστικό είναι ότι αν και έχουν υποχρέωση να επιστρέψουν το
πλήρες ποσό, με τον ανάλογο τόκο-προσαύξηση βέβαια αφού το ίδιο ισχύει αν
εσύ τούς καθυστερήσεις κάποια πληρωμή, προσπαθούν να περισώσουν ότι
μπορούν από τα κλοπιμαία τους. Αρκετός κόσμος δεν θα προσέξει ,ή, δεν θα μπει
στην διαδικασία να ζητήσει πίσω αυτά τα λεφτά. Αλλά και αν τα ζητήσει, αν
δεν επιμείνει δεν θα τα πάρει.
Ας προωθήσουμε αυτήν την είδηση με e-mail σε όλους τούς γνωστούς μας.
Ας αντιδράσουμε ως ώριμοι καταναλωτές και όχι σαν αποχαυνωμένοι πολίτες
χωρίς δικαιώματα. Ας βομβαρδίσουμε το Τηλεφωνικό τους Κέντρο ζητώντας
να αφαιρέσουν τίς "έξτρα" χρεώσεις και να παραδεχτούν δημόσια την απάτη
που έστησαν σε συνεργασία με το Κράτος."
Ο φίλος που έστειλε το μήνυμα αυτό έχει κάποιο δίκηο...όμως ο Ο.Τ.Ε.
φρόντισε να αναγράψει πως "Λογαριασμοί που εκδίδονται από 1/4/05
παίρνουν Φ.Π.Α. 19% ανεξάρτητα περιόδου χρήσης (εγκ. Υπ. Οικ. ΠΟΛ.
1056/31.03.05)"...σε άπταιστα Ελληνικά...όπως θα παρατηρήσετε αν κοιτάξετε
στο μεσο-αριστερό "κουτάκι" τού λογαριασμού σας.
Στο ίδιο "κουτάκι", στα τέλη τού 2003, γραφόταν το ότι "κατ'όπιν αποφάσεως
τής Ε.Ε.Τ.Τ., παύει η ισχύς τού μέτρου τα υπεραστικά τηλεφωνήματα να χρεώνονται
ως αστικά κάθε Κυριακή...", όμως την ίδια περίοδο, και για καιρό μετά, διαφημιζόταν στην T.V.
από τον Ο.Τ.Ε. με βαρύγδουπο τρόπο η Κυριακάτικη "ταύτιση"
αστικής & υπεραστικής μονάδας (!)
Φαντάζεστε λοιπόν το πόσοι θα ήταν αυτοί που νομίζοντας πως χρεώνονται με μικρότερο ποσό θα
επιμήκυναν τα εκτός Νομού τηλεφωνήματά τους...ένας πρόχειρος υπολογισμός
με οδήγησε σε αρκετά εκατομμύρια Ευρώ (!!)
Εν τώ μεταξύ, κάτι άκουσα στην T.V. σχετικά με αντιδράσεις που ξεσήκωσε αυτή η
εξώφθαλμη "παραπλάνηση Καταναλωτού"...όμως στην πορεία το θέμα ξεχάστηκε...
Πήρα λοιπόν τον δρόμο για την Εισαγγελία στην Ευελπίδων...κι αφού πέρασα "ξυστά"
από τον Μάκη (ναι, τον Τριανταφυλλόπουλο) κατευθύνθηκα προς τον όχλο
που είχε γεμίσει τον χώρο...μετά δε, από χρονοβόρα περιπλάνηση κατέληξα
στο γραφείο τού Εισαγγελέα, ομολογώ όμως πως η αδιάφορη στάση του
καθώς και ο τρόπος που ρουφούσε το πούρο του, πώς να το πω, με
αποθάρρυναν (ίσως έκανα λάθος)...λίγες μέρες μετά ένας φίλος μου
δικηγόρος μού "εξήγησε" πως "τέτοιες κινήσεις είναι καλύτερο να γίνονται από
μεγάλο αριθμό καταναλωτών", άρα έχει δίκηο κι ο φίλος που γράφει τα παραπάνω...
Όμως, για να είμαστε κατά το δυνατόν αντικειμενικοί, πρέπει να ομολογήσουμε πως
και οι Εναλλακτικοί (λεγόμενοι) Πάροχοι Σταθερής Τηλεφωνίας δεν μας τα λένε και πολύ καλά...
γι'αυτό σκέφτηκα να σας γράψω ορισμένα συμπεράσματα που έχω αποκομίσει
από την πολυετή "θητεία" μου στον χώρο αυτόν:
1.Μήν κάνετε Δρομολόγηση...ταλαιπωρηθήτε λίγο πληκτρολογώντας τους 4-ψήφιους
κωδικούς τών Εταιριών (ή βάζοντάς τους στην "μνήμη" τής συσκευής σας)
ώστε να αποφύγετε την περίπτωση να μείνετε χωρίς τηλέφωνο εαν "πέσει" το
Δίκτυο τής Ιδιωτικής Εταιρίας που σας εξυπηρετεί...
2.Προτιμήστε τα λεγόμενα "βασικά" προγράμματα των Εταιριών αυτών,
κι αποφύγετε τα πολύπλοκα τού τύπου "σας χαρίζουμε τόσα Λεπτά ομιλίας με
τάδε πάγιο ή χρέωση Πιστωτικής Κάρτας ή σε συνδυασμό με σύνδεση Internet...κλπ"
3.Μακριά από εξόφληση μέσω Πιστωτικών Καρτών...στο Ταμείο κι ας έχει κάποια "προμήθεια"
4.Μοιράστε τα τηλεφωνήματά σας ως εξής:
α.αστικά μέσω Ο.Τ.Ε.
β.υπεραστικά, προς κινητά και εξωτερικό μέσω τού Ιδιωτικού Φορέα που διαλέξατε,
κάτι που θα σας βοηθήσει να ελέγχετε καλύτερα την ακρίβεια τών χρεώσεων
που βλέπετε στους Λογαριασμούς σας.
Εαν θέλετε να πάρετε μία "γεύση" τού Τηλεπικοινωνιακού πολέμου που διεξάγεται
εδώ και χρόνια στην χώρα μας, κάντε μία αναζήτηση στο Διαδίκτυο,
και βρείτε πληροφορίες σε site όπως το www.telecompare.gr...
Καλή Τύχη,
Θα επανέλθουμε...