Να προσθέσω πως ένας σωστός καθηγητής φωνητικής ότι είδος κι αν διδάσκει σέβεται τις βασικές αρχές στήριξης και τοποθέτησης της φωνής μακριά απ το λαιμό.
Είτε κάποιος διδάσκεται κλασσικό είτε μοντέρνο τραγουδι,θα πρέπει να μάθει αν χρησιμοποιεί σωστα τη φωνη του.
Εγω θα λεγα πως η βαση γα το τραγουδι ειναι ΚΟΙΝΗ.
ΟΥΤΩΣ Η ΑΛΛΩΣ δεν γίνεται με το καλημέρα σας κάποιος αρχάριος να ξεκινήσει να τραγουδά κλασσικό ρεπερτόριο.
Απαιοτείται η φωνή του να ωριμάσει αρκετά.
Η σωστή σειρά που δεντηρείται κατά τη γνω΄μη μου είναι:
Βημα 1:Μαθαίνω να μιλώ σωστά-ορθοφωνία.Γνωριμία με τη σωστή στάση του σώματος και με το αίσθημα χαλάρωσης κατά την ανάσα και την ομιλία.Εκμάθηση σωστής άρθρωσης σε συμφωνα και φωνήεντα.
Βημα 2:Μαθαίνω να παταω σωστα σε απλες νοτες και να τραγουδω παιδικες μελωδιες.Γνωριμία με τη σωστη διαφραγματικη ανασα,με τον άνετο ήχο για τραγούδι και με τη σωστή αντήχησή του.
Βήμα 3:Μαθαίνω να τραγουδώ πιο συνθετα κομματάκια από πλευράς έκτασης ή ερμηνείας πάνω σε απλά κομμάτια μοντέρνου ρεπερτορίου.
Βήμα 4:Μαθαίνω να τραγουδώ ακόμη πιο σύνθετα άσματα από τη λαική μας παράδοση.Μαθαίνω να κάνω σωστά και άνετα γυρίσματα στη φωνή μου.
Σ αυτό το σημείο αρχίζω να συνειδητοποιώ πως η φωνή είναι ένα ολοκληρωμένο ΜΟΥΣΙΚΟ όργανο που μπορεί να παράγει κατά βούληση διάφορες μελωδίες με ποικίλλους τρόπους.
Βημα 5:Ενασχόληση με ''βαριά'' είδη τραγουδιού όπως είναι το Heavy Metal ή το κλασσικό τραγούδι.
Προυπόθεση για να μπεις σε αυτα τα τόσο διαφορετικά είδη με μοναδικό κοινό τους τις ΥΨΗΛΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ και ΚΑΤΑΠΟΝΗΣΕΙΣ για το λάρυγγα είναι να έχεις έναν ΕΝΤΕΛΩΣ ανοιχτο λαιμο,ανετη δυνατη ανασα με καλη στηριξη φωνης και ΣΩΣΤΗ τοποθετηση.
Αυτα ειναι τα σωστα βηματα στα οποια καποιος σεβεται τη φωνη του.
Οποιοδηποτε αλμα κατευθειαν σε βαρυ ρεπερτοτιο μπορει να βλαψει τη φωνη η να κοστισει τη μη βελτιωση της με το χρονο.