Όσο ταλέντο κι αν έχεις, δεν πρέπει να αγνοείς ότι η φωνητική λειτουργία έχει όρια απόδοσης. Αν δεν το προσέξεις μπορεί να βλάψεις κάποτε τη φωνή σου, γι αυτό να τηρείς τους κανόνες της καλής υγείας του λάρυγγα.
Ένας έμπειρος ΩΡΛ με έναν καλά εκπαιδευμένο δάσκαλο της φωνητικής τέχνης μπορούν να σε βεβαιώσουν αν έχεις επαγγελματικό μέλλον σαν τραγουδιστής αφού είναι οι μόνοι που μπορούν να δουν και να ακούσουν και με ειδικά μηχανήματα αν έχετε φυσικά φωνητικά προσόντα.
Εγώ αυτό που μπορώ να σου πω είναι , ( ειδικά αν παίζεις κιθάρα -αν όχι είναι ευκαιρία στην ηλικία σου να ξεκινήσεις - θα σου δείχνει τον τόνο που σου ταιριάζει ) είναι να τραγουδάς χαμηλότερα από τα όρια σου και στο γραπτό σου ρεπερτόριο να σημειώνεις την τονικότητα με την οποία το τραγούδι σου ‘’βγαίνει εύκολα’’. έτσι στο μέλλον θα λες εύκολα στην ορχήστρα : πχ παιδιά ''Πάμε σε ΡΕ ΜΙΝΟΡΕ'' , '' ΛΑ ΧΙΤΖΑΖ'' ....
Αν ο τραγουδιστής δεν μπορεί να τραγουδήσει τις υψηλότερες ή τις χαμηλότερες νότες του τραγουδιού τότε απαιτείται μεταφορά σε χαμηλότερη ή υψηλότερη τονικότητα (το λεγόμενο Φωνητικό Τρανσπόρτο -Δείτε ΕΔΩ :).
Στο τραγούδι και την εκπαίδευση σ’ αυτό οι όλες διαδικασίες θα πρέπει να είναι όχι μόνο άνετες αλλά και ευχάριστες.
Εννοώ ότι θα κάνει κακό στην καλλιέργεια της φωνής η μη σωστή κατάταξη της. {Ένας εμπειρικός κανόνας είναι πως –στο περίπου- οι γυναίκες τραγουδάνε κατά μία 4η ή 5η ψηλότερα. Βέβαια από bass μέχρι Soprano είναι μεγάλη η έκταση. Δείτε το ΕΔΩ: }
Επομένως το τραγούδι θα πρέπει να τραγουδιέται όχι στην αρχική τονικότητα που το τραγουδάει κάποιος επώνυμος τραγουδιστής αλλά στην τονικότητα που εσύ νοιώθεις άνετη για σένα.
Μαγνητοφώνησε κάτι να σ’ ακούσουμε και εδώ πιθανόν να πάρεις σωστές συμβουλές. Πάντως να εμπιστευτείς πρώτα το δάσκαλο της φωνητικής.
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ