ΟΚ, ας το κάνουμε ακόμη πιο απλό ...
Τα Μπάσα που ακούγονται σε ένα ακόρντο είναι τα εξής (κι αυτό ισχύει στην συντριπτικά μεγαλύτερη πλειοψηφία των ακουσμάτων των συγχορδιών) :
Β1 : (1ο Μπάσο ή 1ο χτύπημα) είναι η 1η της συγχορδίας (ή το όνομα της συγχορδίας αν θέλετε). Δηλαδή σε συγχορδία Ντο Ματζόρε, το πρώτο Μπάσο είναι το Ντο
Β2 : (2ο Μπάσο ή 2ο χτύπημα) είναι η 5η της συγχορδίας. Δηλαδή σε συγχορδία Ντο Ματζόρε, το δεύτερο Μπάσο που "πρέπει" να χτυπηθεί/ακουστεί είναι το Σολ (και όχι η 3η δηλ. το Μι)
Για παράδειγμα σε ρυθμό 2/4 χτυπάμε πρώτα το 1ο Μπάσο της συγχορδίας, μετά τα καντίνια (όλα μαζί - ή κάνουμε "strum"), μετά το 2ο Μπάσο και τέλος πάλι τα καντίνια.
Για τους μπαρέδες έχουμε :
Ε-style : Το 1ο μπάσο βρίσκεται είτε στην 1η είτε στην 3η χορδή, το 2ο μπάσο στην 2η χορδή. Θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε -για οικονομία- μπαρέ 3 χορδών (καντίνια) και να χρησιμοποιήσουμε το 1ο μπάσο της 3ης χορδής (να μην χτυπήσουμε την πρώτη χορδή).
Α-style : Το 1ο μπάσο βρίσκεται στη 2η χορδή ενώ το 2ο μπάσο βρίσκεται είτε στην 1η είτε στην 3η χορδή. Ομοίως, θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε -για οικονομία- μπαρέ 2 χορδών (καντίνια) και να χρησιμοποιήσουμε το 2ο μπάσο της 3ης χορδής (να μην χτυπήσουμε την πρώτη χορδή).
C-style : Εδώ το 1ο μπάσο βρίσκεται στη 2η χορδή, αλλά δεν βρίσκεται 2ο μπάσο στις μπάσες χορδές Αν θέλουμε δηλαδή να είμαστε "αυστηροί" έχουμε πρόβλημα ... Προσωπικά είτε δεν χρησιμοποιώ τους C-style Μπαρέδες (έχουν και δυσκολίες στο πιάσιμο) είτε χρησιμοποιώ το μικρό δάκτυλο για πιάσιμο και του 1ου μπάσου αλλά και του 2ου (εναλλάξ φυσικά).
Μπαρέ 4ων δακτύλων χρησιμοποιώ σπάνια και μόνο σε εβδόμες.
Πάντως, σε όλες τις περιπτώσεις strumming (χτύπημα όλων των χορδών) εγώ προσωπικά πιάνω πλήρεις μπαρέδες (πιο "γεμάτος" ήχος).
/Πέτροc
-----------------
... ο έξυπνος ζητάει συγνώμη. ο πονηρός βρίσκει δικαιολογία, ο ηλίθιος επιμένει ...
[ τροποποιήθηκε από τον/την mpjxprt, 31-07-2014 13:23 ]