Γεια σας.
Επιδει δεν μπορει να μου διδαξει καπιος κιθαρα (απετυχα και στο μουσικο Αλιμου για μια ερωτηση κιολας) μπορει καπιος ενα sait για να μαθω μονος μου;
Επειδη χρησιμοποιω 3DS για να μπενω στο Internet γραψτε μου αποκατω sait τα οποια ειναι για κινητο.
Φίλε δεν ξέρω τι είναι αυτά τα κινέζινα που λες 3Ds για κινητό και άλλα τέτοια,αλλά ένα βιντεάκι Youtube που μπορεί να σε κατατοπίσει για να παίξεις 3 βασικές συγχορδίες με πολύ πολύ απλό τρόπο είναι το παρακάτω...
Το βιντεάκι ήταν ενδεικτικό.Υπέθεσα πως ήθελες να ξεκινήσεις απ το μηδεν.
Γενικά στο νετ δεν πιστευώ πως υπάρχει ειδικό σαιτ εκπαίδευσης για κιθάρα...
Αν ήδη έχεις κάνει κάποια βηματα μονος σου,μπορείς έτσι και να συνεχίσεις...με πειραματισμούς,ψάξιμο,προσωπική μελετη σε παρτιτουρες η ταμπλατουρα,όπως και άλλα σχετιζόμενα πιο advanced βιντεάκια από αυτό που σου παράθεσα ως ενδεικτική αρχή...
Μην περιμένεις πάντως να μάθεις κιθάρα αποκλειστικά από το ιντερνετ...
Το ιδανικότερο θα ήταν η καθοδήγηση από κάποιο δάσκαλο...το αμέσως λιγότερο ιδανικό από κάποιον που να ξέρει να παίζει καλά,για να σε βοηθήσει σε κάποια βασικά πραγματάκια και να σου δώσει 'ιδέες' να βελτιώσεις το παίξιμό σου...
τι κι αν απέτυχες στο μουσικό σχολείο?Η εκπαίδευση δεν σταματά ποτέ...
Μάλιστα θα σου πρότεινα να μάθεις πρώτα το ντο ματζόρε (C) - όχι όπως το δείχνουν τα περισσότερα βιβλία αλλά όπως δείχνω στο video που θα ου ακούγεται πιο ''γεμάτο''γιατί μετά θα είναι πιo δύσκολο.
Ξεκίνα να κρατάς δύο χορδές και να παράγεις καθαρό ηχο γρατζουνώντας τες...Μετά 3 χορδές,4 κοκ μέχρι να πετύχεις το πλήρες κράτημα και των 6 χορδων...μετα προσάρμοσε το σχημα κάποιας απλής σχετικά συγχορδίας πχ της Αm με μπαρέ στο πρωτο ταστο οπότε και έχεις την Bbm,στο δεύτερο τάστο οπότε και έχεις την Βm,στο τρίτο τάστο οπότε και έχεις την Cm κοκ...
Να το παω: Cmaj Dmaj Emaj Fmaj Gmaj Amaj Bmaj και ιστερα Cm Dm Em Fm Gm Am Bm;Και μετα: Cmaj (με μπαρε) κ.τ.λ; @STEFANE
ΟΧΙ.
Θα πρέπει να μάθεις να τα αλλάζεις σε κάθε τονικότητα ανά τριάδες ή πιο πληρέστερα με περισσότερα σχήματα. Όταν έχεις χρόνο μελέτησε το άρθρο: ‘’Μαθήματα αρμονίας’’
Θα σού αναφέρω μόνο τρία σχήματα έτσι για ξεκίνημα: {προτίμησε αφού μάθεις να αλλάζεις το 1ο από κάθε σχήμα και μετά το 3ο που δείχνω με έντονα γράμματα και θα είσαι σίγουρος ότι η εναρμόνιση οποιασδήποτε μελωδίας Δυτικής Μουσικής θα είναι τέλεια).
Για εκμάθηση αυτών των 3 τονικοτήτων που σου δίνω και για να κάνεις τις αλλαγές που σου προτείνω θα σου πάρει πολύ καιρό. Μάθε λοιπόν το 1ο σχήμα κι όταν είσαι έτοιμος προχώρα και στα υπόλοιπα.
Για μελωδία σε C τονικότητα:
C-F-G7-C
C – E7 – Am – G7 –C
C – A7 – Dm – G7 – C
C – Am – Dm – G7 – C
C- Em – Dm – G7 - C
Για μελωδία σε D τονικότητα:
D – G – A7 – D
D – F# - Bm – A7 – D
D – B7 -Em – A7 – D
D – Bm – Em – A7 – D
D – F#m – Em – A7 – D
Για μελωδία σε A τονικότητα:
A – D – E7 – A
A – C# - F#m – E7 – A
A – F#m – Bm – E7 – A
A – F#m – Bm – E7 – A
A – C#m – Bm – E7 - A
Να ξεκινήσεις με τα μπαρέ ( Δύσκολο στην αρχή αλλά μετά από ένα 2μηνο θα έχεις συνηθίσει)
-----------------
''Οταν η ψυχή χάσει την αρμονία της τότε η μελωδία και ο ρυθμός βοηθούν να επανέλθει στην τάξη'' Πλάτωνας
[ τροποποιήθηκε από τον/την STEFANOS604, 29-07-2013 17:29 ]
Δείτε στα 2 αυτά τραγούδια πως το πρώτο το ενορχηστρώνω με 3 βασικά ακόρντα της τονικότητας D ματζόρε(D – G – A7 )που είναι αρκετά για να ακούγεται η συνοδεία καλή ενώ στο δεύτερο το ενορχηστρώνω με 3 επιπλέον ακόρντα (τα B7 – Em - F#m ) – δηλαδή 6 ακόρντα (D - G– B7 -Em – A7 - F#m) για να ακούγεται η συνοδεία καλή.
Είναι θέμα εξάσκησης.
Θα μπορούσες στο 2ο τραγούδι στη θέση του Em και F#m να βάλεις το Α και στη θέση του Β7 το G οπότε η ενορχήστρωση να είναι πάλι με τα 3 βασικά ακόρντα (δοκίμασε το) και δες τη διαφορά.
Σε D ματζόρε
Σε C ματζόρε - για να γίνει σε D ματζόρε – το C D F G G7 A7
Γεια σου!Εγώ έμαθα ΜΟΝΗ μου κιθάρα με αυτον εδώ τον τύπο!!!Θα σου μάθει τα πάαααντα!!!Κάνει μία ολοκληρωμένη σειρά μαθημάτων.Μέσα σε μία ευδομάδα έμαθα να παίζω 6 από τα αγαπημένα μου τραγούδια!Τώρα ξέρω να παίζω ότι τραγουδι θέλω!!!(Θα σου μάθει και μπαρέδες και σολο κτλ!Και τώρα θα ξεκινήσει και μαθήματα για ηλεκτρικήηηη!!!!)
Το μέλος STEFANOS604 στις 29.07.2013, 14:38 έγραψε...
Μάλιστα θα σου πρότεινα να μάθεις πρώτα το ντο ματζόρε (C) - όχι όπως το δείχνουν τα περισσότερα βιβλία αλλά όπως δείχνω στο video που θα ου ακούγεται πιο ''γεμάτο''γιατί μετά θα είναι πιo δύσκολο.
Καλό είναι να μαθαίνει κάποιος το Ντο και έτσι, αλλά όχι από την αρχή!
Υπάρχει λόγος που στα βιβλία δεν το δείχνουν κατευθείαν έτσι, και προφανώς δεν είναι ότι "είναι πιο δύσκολο".
Για αρχή, ο πιο σωστός τρόπος για να παίξουμε το Ντο, και αυτός που μαθαίνουμε πραγματικά, δεν είναι με ανοιχτή την 6η χορδή, αλλά με κλειστή.
Δηλαδή η πιο μπάσα νότα που ακούγεται είναι η Ντο, και αυτό δεν είναι "ένας τρόπος", είναι ο μόνος τρόπος.
Αυτό στο βίντεο δεν είναι Ντο, είναι Ντο με μπάσο Σολ, το οποίο γράφεται C/G.
Όταν ένα κομμάτι είναι σε Ντο περιβάλλον, και ξεκινάει με Ντο συγχορδία, το C/G ακούγεται άσχημο σε ένα εξασκημένο αφτί.
Για παράδειγμα, αν παίξει κάποιος το "Να μ'αγαπάς" του Σιδηρόπουλου και αντί για C παίζει πάντα, σε όλη τη διάρκεια του κομματιού, ένα C/G, μοιάζει ότι θέλει να πάει αλλού (σε G συνήθως)...
Από την άλλη, στο "Wish you were here" των Pink Floyd ταιριάζει πολύ καλά, καθώς είμαστε σε περιβάλλον Σολ.
Παρεπιπτόντως, πέρα από την περαιτέρω θεωρητική ανάλυση που μπορώ να κάνω, ας μην ξεχνάμε και το πιο βασικό: επαγγελματίες κιθαρίστες, τραγουδοποιοί, κτλ δεν το χρησιμοποιούν συνέχεια, παρά μόνο όπου χρειάζεται.. πχ πριν από ένα Σολ.
Αν θα δεις στην περιγραφή , αναφέρομαι σε χασαποσέρβικα και ειδικά σε ρεμπέτικα . Το γράφω έτσι ‘δραματικά’ να μαθευτεί απ' την αρχή επειδή από τον εαυτό μου (δυστυχώς το έμαθα σε μεγάλη ηλικία και χρειάστηκα χρόνια για να το συνηθίσω) αλλά και άλλους κιθαρίστες (που έχω ρωτήσει) που μάθαμε το C με τον τρόπο που δείχνουν τα εικονογραφημένα βιβλία ακόρντων μετά είναι δύσκολο να γίνει ο δακτυλισμός C/G και φυσικά όπου δεν ταιριάζε το G δεν το χτυπάμε.
Ο ρόλος της κιθάρας στα ρεμπέτικα είναι να κρατάει τη μπασογραμμή (καθώς παλιά --λόγω οικονομικών προβλημάτων-δεν υπήρχε κοντραμπάσο )και συγχρόνως να παίζει και το ρυθμό και στα ρεμπέτικα σε C το ακόρντο όπως το δείχνω ταιριάζει 'γάντι'. Επειδή η τεχνική αυτή είναι κυρίως μπασοπαίξιμο, πολλοί αποκαλούν αυτή την τεχνική ''μπασοκίθαρο''.
λοιποννν αν θελεις να μαθεις ακορντα κατεβασε μια εγαρμογη στο κινητο σου που λεγεται real guitar εμενα πρωσοπικα με βοηθαει παρα πολυ. οσο για το μπαρε εχω να σου προτεινω κατι αλλα δεν ξερω αν θα σε βολεψει. οταν κανεις μπαρε να βαζεις πιεση με τον αντιχειρα οσο πιο χαμηλα μπορεις στο μπρατσο της κιθαρας και να πιεζεις καλα ..οταν θα γυμναστουν τα χερια σου δεν θα πονανε και η πιεση που θα βαζεις δεν θα ειναι τοσο πολυ οσο στην αρχη