Απ'την στιγμή που κάποιος προσφέρει μιά οποιαδήποτε υπηρεσία δωρεάν,δίνει σ'αυτόν που ζητά την υπηρεσία το "άλλοθι" γιά να τον προτιμήση έναντι ενός που ζητά αμοιβή γιά την ίδια υπηρεσία.
Θα ήταν ευχής έργον να προσφέρωνται όλα "τζάμπα" απ'όλους μας πρός όλους μας,όμως αυτό ανήκει στην σφαίρα τής φαντασίας μας.
Στην πραγματική ζωή,όλοι μας πρέπει να αμοιβόμαστε γιά τίς υπηρεσίες που προσφέρουμε στους άλλους και όλοι μας πρέπει να αμοίβουμε τους άλλους γιά τίς υπηρεσίες που μάς προσφέρουν.
Οποιος,λοιπόν,θεωρεί ότι δέν είναι κακό να παίξη τζάμπα σε ένα μαγαζί,άς πάη μετά να ζητήση κι'από τον φούρναρη τής γειτονιάς του να τού δώση τζάμπα ψωμί.Και να μάς πή τί απάντηση θα λάβη απ'τον φούρναρη...
επειδη η εννοια των υπηρεσιων ειναι λιγο αφηρημενη , θεωρω μεγαλη υποθεση και την προσφορα 'βηματος ' (σκηνης ) . Οποτε καποιος που παιζει δωρεαν ,δεν ειναι ακριβως δωρεαν , του εχει παραχωρηθει βημα και μαλιστα αν το μαγαζι εχει ονομα , αυτο μεταφραζεται σε ακροαση του απο πιθανους τυχαιους θαμωνες που σε αλλη περιπτωση δεν θα εφτανε να ακουστει .(σημειωση ουδεμια σχεση εχω με μαγαζια και επισης δεν ειμαι μουσικος λαιβ εμφανισεων ) .
ειναι δικαιωμα του καθενος , η οπτικη με την οποια βλεπει την μουσικη , και η αξιολογηση των 'υπηρεσιων ' του .
αν καποιος θεωρει μεγαλη υποθεση και που θα παιξει η θα ακουστει καπου και δεν θελει κατι αλλο ειναι δικαιωμα του .Δεν μπορει κανεις να του απαγορευσει .
επισης φανταζομαι οτι στην πλευρα των εμμισθων μουσικων μιλαμε για νομιμους επαγγελματιες , με φανερες αποδοχες .Γιατι αν μιλαμε για 'μαυρους ' επαγγελματιες τοτε το ολο ακουγεται λιγο παραλογο .
δηλαδη να ζητα ο υδραυλικος της γειτονιας που δεν δινει αποδειξεις , σε ενα γειτονα που γνωριζει απο αυτα , να μην βοηθαει τους γειτονες του σε 'υδραυλικα ' ζητηματα γιατι του χαλαει την πιατσα .
υποθετω ομως οτι μιλαμε για την πρωτη περιπτωση .
Παράθεση:
|
Σωστά.Τού έχει παραχωρηθεί βήμα χωρίς να πληρώση τον μαγαζάτορα-ο οποίος όμως δέν θα δώση τα ποτά στους πελάτες του τζάμπα,θα πάρη λεφτά γι'αυτά.Δέν θα έπρεπε κι'αυτός να παραχωρήση τα ποτά τζάμπα;
Παράθεση:
|
Αν το μαγαζί έχη "όνομα",δέν τον νοιάζει τον μαγαζάτορα να πληρώση τον καλλιτέχνη,αφού ούτως ή άλλως θα συρρεύση κόσμος στο μαγαζί του (και θα πληρώση τα ποτά).Γιατί ο καλλιτέχνης να τού προσφέρη το "μπουναμά" τού να παίξη τζάμπα (επειδή ο ίδιος ο καλλιτέχνης δέν βιοπορίζεται απ'την μουσική),αποκλείοντας έτσι κάποιον άλλον καλλιτέχνη-ίσως καλλίτερον απ'αυτόν-που όμως θα ζητήση να πληρωθή επειδή βιοπορίζεται απ'την μουσική του;
Παράθεση:
|
Οπότε,είσαι session μουσικός ή καθηγητής μουσικής,σωστά;
Τότε,να πηγαίνω και εγώ στα στούντιο και στα ωδεία και να προσφέρω τίς υπηρεσίες και τίς γνώσεις μου τζάμπα διότι
Παράθεση:
|
και να προτιμούν εμένα αντί γιά σένα που θές και να πληρώνεσαι...
Θα σού άρεσε να το κάνω αυτό;
ειναι νομιζω ηδη απαντημενα τα περισσοτερα
αυτο που θελω να πω ειναι , οτι στα πλαισια της ελευθεριας , δεν μπορουμε να απαγορευσουμε σε καποιον που δεν θελει αμοιβη να συνεχισει να εμφανιζεται , η να του πουμε οτι για να μην κανει ζημια σε αλλους να το γυρισει στο 5 χ 5 και να μεινει σπιτι του . Οπως κανεις δεν μπορει να απαγορευσει σε ενα ενοικο πολυκατοικιας να βοηθαει αμισθι στα ηλεκτρολογικα , υδραυλικα κτλ .
Ιδανικη κατασταση για τους 'επαγγελματιες ' θα ηταν να ηταν 5 ολοι και ολοι , με μινιμουμ πλαφον αμοιβη αλλα αυτο δεν μπορει να συμβει .
η οπτικη του μουσικου και οι απαιτησεις του μπορει να ειναι τελειως ανεξαρτητες απο του μαγαζατορα και να μην αφορα καθολου τον μουσικο τι κανει ο δευτερις με τα ποτα , τα εισιτηρια .
ουτως η αλλως και ο 'τζαμπαδωρος' πιθανων θα εξυπηρετησει καποια στιγμη τον αμοιβομενο ανοιγοντας του ενα λαιβ και κανοντας πιο ελκυστικο το ολο πακετο του λαιβ .
στο ολο θεμα διαφωνω με την λογικη της 'νουθεσιας ' που περιλαμβανει το 'μην'
Το όλο θέμα έχει να κάνη με αυτό που οι Αγγλοι ονομάζουν "consideration".Δηλαδή πρίν κάνω κάτι,σκέπτομαι τί συνέπειες μπορεί να έχη αυτό και σε άλλους εκτός από εμένα.
Αν,ώς μουσικός,κάνω συναυλίες τζάμπα επειδή δέν με νοιάζει να πάρω λεφτά διότι βγάζω το ψωμί μου με δραστηριότητα εκτός μουσικής,στερώ από κάποιον που βιοπορίζεται απ'την μουσική την δυνατότητα να κάνη συναυλίες,αφού οι μαγαζάτορες θα προτιμούν εμένα γιά να παίξω στο μαγαζί τους και όχι τον εκ τής μουσικής βιοποριζόμενο.Ομοίως άν κατ'εξακολούθησιν παίζω τζάμπα σε ηχογραφήσεις,στερώ από κάποιον session μουσικό που βγάζει το ψωμί του απ'αυτό το πράγμα,την δυνατότητα να δουλέψη.
Αν,ώς ένοικος πολυκατοικίας,βοηθάω κατ'εξακολούθησιν τους γείτονές μου στα υδραυλικά άνευ αμοιβής επειδή δέν με νοιάζει να βγάλω λεφτά απ'αυτό,στερώ από κάποιον τεχνίτη που έχει μαγαζί με υδραυλικά-άρα και έξοδα-την δυνατότητα να δουλέψη γιά να βγάλη το ψωμί του.
Είναι άλλο πράγμα λοιπόν το να παίξης τζάμπα μιά στο τόσο σ'ένα φεστιβάλ ή σ'έναν διαγωνισμό και άλλο πράγμα να παίζης συνεχώς σε διάφορα μαγαζιά τζάμπα.Οπως είναι επίσης άλλο πράγμα να φτιάξης μιά φορά στο τόσο την χαλασμένη βρύση στο σπίτι ενός φίλου σου που δέν ξέρει από υδραυλικά κι'άλλο πράγμα να το κάνης αυτό συνέχεια,πηγαίνοντας σε σπίτια αγνώστων.
Αυτήν την περίπτωση εξετάζει ο Kay στο άρθρο του-δέν λέει ότι πρέπει να ζητήσης πληρωμή γιά να παίξης με την κιθάρα σου στην παρέα σου που μαζευτήκατε στην παραλία.....
μα ακριβως επειδη τα ορια ειναι αφηρημενα λιγο ειναι αδιανοητο ο βοηθων στα υδραυλικα να πει στον 3ο που του ζηταει βοηθεια , α εξαντληθηκανοι δωρεαν βοηθειες , τωρα θα πας σε επαγγελματια. Αν εχει την ορεξη και τον καλυπτει αυτο το πραγμα μπορει στον ελευθερο χρονο να το κανει δεν υπαρχει ηθικος νομος που να το απαγορευει .Με την εννοια αυτη καταργειται η ελευθερια πολλων δραστηριοτητων στην κοινωνια .
Αλλωστε αν κοβει την δουλεια απο εναν επαγγελματια ,κανει καλο σε εναν αλλο συνανθρωπο που ισως δεν θα ειχε την δυνατοτητα να πληρωσει . Οποτε μια η αλλη ερχεται αλλα δεν νομιζω οτι ειναι αυτη λογικη . Ενας χομπιστας υδραυλικος που βοηθαει ολη την γειτονια , αν ισχυε αυτη η λογικη , 'ευεργετει' 100 και κανει κακο σε εναν,αρα προσφερει εμμεσως σε περισσοτερους ψωμιαπο αυτους που το στερει . Αλλα οπως προειπα δεν συμφωνω με την λογικη αυτη ,δεν υπαρχει βαρομετρο και κριτης του 'πρεπει ' .
επισης η εννοια της αμοιβης ειναι και αφηρημενη .Οπως ειπα για καποιον ερασιτεχνη το να πατησει μια σκηνη , ειναι μια ηθικη αμοιβη .
φανταζομαι ο παιζων τζαμπα , θα παιζει απο ευχαριστηση , οποτε αυτο απο μονο του ειναι καπως περιορισμενο ,δηλαδη δεν εχει το χαρακτηρα 'κατεργου ' η μονιμης εργασιας και ρουτινας , οποτε η ποσοτητα εμφανισεων λογικα ειναι και πιο περιορισμενη . Αλλα και να εμφανιστει υποθετικα ενας ερασιτεχνης που να λεει 'παιζω τζαμπα 24 ωρες το 24αωρο οπου θελετε , παλι ειναι δικαιωμα του και δεν ειχε κανεις το δικαιωμα να του το απαγορευσει .
Αν επισης ενας συνειδητα καλος μαγαζατορας , που ενδιαφερεται στο μαγαζι του να παιζεταιμουσικημε καλη σχεση κοστους -ποιοτητας, προτιμα εναν ερασιτεχνη -τζαμπαζτη ,σημαινει οτι εχει δοκιμασει και επαγγελματιες και δεν ειδε ποιοτικη διαφορα .Αυτο δεν ειναι προβλημα του ερασιτεχνη αλλα της επαγγελματικης συνειδησης του επαγγελματια .
Οπως ειπα ελπιζω σαν επαγγελματιες μουσικους να εννοουμε τους εγγεγραμενους φορολογουμενους μουσικους ,με νομιμες αμοιβες σε μαγαζια και οχι 'μαυρα εργαζομενους ' . Γιατι στην περιπτωση αυτη ολοι ειναι ερασιτεχνες αρα ουδεις εχει λογο στο πως ο καθενας θελει και αν θελει να αμοιβεται .
Ουδεις πιεζει κανενα να γινει καποια συμφωνια .
Καλως υπαρχουν και οι επαγγελματιες αμοιβομενοι νομιμα , καλως και οι ερασιτεχνες τζαμπαδωροι-χομπιστες η οτι αλλο .
Δέν νομίζω ότι μπορώ να συνεχίσω την κουβέντα αυτή μαζί σου.Αν νομίζης ότι μπορείς να παίξης τζάμπα επί τρίωρον σε μιά συναυλία με το γκρούπ σου,αφού έχεις κουβαλήσει και στήσει και ολόκληρο εξοπλισμό,χωρίς να πάρης φράγκο και να είσαι ευχαριστημένος επειδή "πάτησες σε μιά σκηνή",τί άλλο να πώ-είσαι ο Καραμουρτζούνης τής μουσικής.
Εγώ πάντως,δέν θα το έκανα.
Εγκαταλείπω την συζήτηση,διότι έχω και συνάχι και θα σάς κολλήσω όλους εδώ μέσα άν φταρνιστώ
Μήν μπλέκης τίς βούρτσες με τίς π..υτζάμες.Οι πυροσβέστες που υπηρετούν στην Πυροσβεστική Υπηρεσία είναι δημόσιοι υπάλληλοι-πληρώνονται από το κράτος-και όχι ιδιωτικοί υπάλληλοι.
Αν και όταν το κράτος αποφασίση να καταργήση την Πυροσβεστική Υπηρεσία και να καλή σε κάθε πυρκαγιά τους εθελοντές πυροσβέστες (που θα πληρώνουν εξ ιδίων τίς στολές,τον ατομικό εξοπλισμό τους καθώς και τά πυροσβεστικά οχήματα και αεροπλάνα,αφού δέν θα πληρώνωνται από το κράτος),τότε τα ξαναλέμε επ'αυτού.....
Αλλο πράγμα η Χαλκιδική κι'άλλο η Χαλκίδα,που έλεγεν και ο Ρασούλης
Παιδιά έχετε μια απίστευτη επιθετικότητα απέναντι στους λίγους από εμάς που υποστηρίζουμε μια διαφορετική άποψη. Εγώ αυτό που λέω είναι όχι να παίζω τζάμπα, αλλά ότι παίρνω ότι μου δίνει ο μαγαζάτορας διότι ξεκινώντας από τα λίγα αν με μάθει κόσμος σιγά σιγά θα φέρνω πιο πολύ κόσμο στα live και άρα θα έχω πρόσωπο να ζητήσω περισσότερα. Το ίδιο κάνω και στη δουλειά μου: ένας νέος ελέυθερος επαγγελματίας (οτιδήποτε, δεν έχει σημασία, γιατρός, δικηγόρος, υδραυλικός κλπ) ξεκινάει με χμηλότερες τιμές από τον έμπειρο, γιατί αλλιώς πώς θα τον προτιμήσει ο κόσμος αν ζητάει τ ίδια λεφτά? Δεν έχει να κάνει με το αν είσαι καλός ή κακός, έχει να κάνει με το ότι ο κόσμος που ζητάει μια υπηρεσία προτιμάει ή να πληρώσει για τον έμπειρο ή να κάνει οικονομία και να πάει στον λιγότερο έμπειρο. Και προσέξτε: Άλλο η εμπειρία, άλλο η ικανότητα. Για τον ίδιο λόγο οι Metallica ζητάνε 50 ευρώ είσοδο, οι Schooldrivers 10 κι εγώ όσα θέλει ο μαγαζάτορας. Αν εγώ ζητήσω 50, ποιος παλαβός θα βρεθεί να μου τα δώσει? Μέχρι και οι φίλοι μου (που θα τα έδιναν άνετα για τους Metallica) θα με βρίσουν. Μια φορά μάλιστα που είχε είσοδο το μαγαζί 15 ευρώ (λόγω της headliner μπάντας) οι μισοί μου φίλοι γκρίνιαξαν.
Μη λέτε λοιπόν ηλιθιότητες (για να γίνω κι εγώ επιθετικός, γιατί τόσο καιρό τώρα με έχετε στη γωνία και βαράτε) ότι δε θεωρώ καλή τη μουσική μου και γι'αυτό ρίχνω την τιμή μου. Δηλαδή οι Iron Maiden όταν ξεκινούσαν (που προφανώς ήξεραν ότι ξεχωρίζουν) ζητούσαν 40 λίρες εισητήριο στα καταγώγια του Λονδίνου? Ο καθένας ακολουθεί τη δική του "πολιτική" σε αυτό το θέμα και στοχεύει σε ότι αυτός θεωρεί σωστό: Άλλος ζητάει λίγα για αρχή και ελπίζει να κερδίσει μακροπρόθεσμα, άλλος ζητάει πολλά και ελπίζει σε μια καλή αρπαχτή που μπορεί ή μπορεί και να μην την πετύχει.
Και σας πληροφορώ πρώτον ότι εγώ που παίζω φθηνότερα (αλλά σπάνια) βρίσκω πίστα πιο δύσκολα από άλλους που παίζουν πιο ακριβά αλλά πιο συχνά (και χτίζουν κοινό). Παίζοντας όμως φθηνά, με άκουσαν 5 άνθρωποι και μπήκα σε συλλογή που αν ζήταγα παλαβά λεφτά δε θα έμπαινα ποτέ, και άρα μακροπρόθεσμα βγήκα ωφελημένος- και αποδείχτηκε φυσικά και ότι η μουσική μου είναι πιθανώς καλύτερη και από αυτών που παίζουν πιο ακριβα.
Αυτά. Δεν περιγράφω άλλο.
Πιστεύει κανείς οτι όλες αυτές οι μπάντες που παίζουν δωρεάν σε μαγαζιά, θα αρνιόνταν αμοιβή εάν τους έδιναν?
Οταν είσαι νέος και άγνωστος μουσικός θέλεις να κοινοποιήσεις την μουσική σου με οποιονδήποτε τρόπο, μερικοί το κάνουν και με events στους δρόμους.
Οταν κάποιος θέλει να "στήσει" μια δουλειά -οποιαδήποτε- υποχρεωτικά πρέπει να κάνει μια επένδυση, να βάλει ένα κεφάλαιο, εν προκειμένω ο μουσικός βάζει κεφάλαιο την δωρεάν μουσική του και επενδύει σε μελλοντική αναγνωρισιμότητα που θα αποφέρει και πληρωμή. Οσο πιο γνωστός (και καλος εννοείται) τόσο μεγαλλίτερη.
Οποιος βγει καινούργιος και άγνωστος σε ένα επάγγελμα δικαιούται να κάνει διάφορα τρυκ για να τραβήξει κόσμο, φθηνότερες τιμές, μπόνους, διαφήμιση, καλλίτερη ποιότητα και υπηρεσίες και διάφορα τέτοια αποδεκτά.
Ενας νέος μουσικός γιατί να μην το κάνει -ένα διάστημα- για διαφήμιση? Γιατί να μην δεχθεί χαμηλή ή και καθόλου αμοιβή αν παίζοντας σ΄ενα δύο τρία δέκα μαγαζιά εμπλουτίζει την διαδρομή του γίνεται γνωστός και χτίζει σιγά σιγά το "ονομά του" ώστε μελλοντικά να είναι σε θέση να πει δούλεψα στους τάδε και θέλω τόσα?
ΥΓ. @nkab23 δεν επιτίθενται, απλά ο καθένας έχει την άποψή του και την υποστηρίζει σθεναρά... άλλωστε το δίκαιο έχει πάντα δύο πλευρές
Παράθεση:
|
Γιατι πχ ειναι παρανομο να δουλευει ανασφαλιστος κ χωρις αμοιβη.Οπως επισης ειναι παρανομο κ για τον εργοδοτη του να μην του κολλαει ενσημα.
Αν θελει στην τελικη να παιζει τσαμπα,να κανει πρωτα κανονικα εναρξη στην εφορια ως μουσικος (εφοσον θεωρει εαυτον μουσικο) να πληρωνει μιν 650 ευρω φορο επιτηδ. το χρονο + 520 καθε διμηνο ΟΑΕΕ (φερνω καποια παραδειγματα) κ ας κοβει τπυ με 0 αξια αμα μπορει.
Απλα πραγματα.
Υπαρχει διαφορα απο αυτον που θελει απλα να κανει το μερακι του (κ ο οποιος μπορει να το κανει κ σπιτι του ή σε προβαδικο) κ σε αυτον που θελει να κανει εμφανισεις,cd κ "καριερα"
Ο πρωτος καταλαβαινω πως δεν τον νοιαζει καθολου μα καθολου αν κανει κ 5 live τσαμπα για το ξεχαρμανιασμα.
Ο δευτερος ειτε ειναι ονομα ειτε οχι πρεπει να συμπεριφερεται επαγγελματικα.Πραγμα που σημαινει οτι θα εχει κ αυξημενα εξοδα.Αν τον παιρνει οικονομικα να πληρωνει απο την τσεπη του καλως.Αλλα ας ειναι σωστος επαγγελματιας.Ας κανει εναρξη στην εφορια κ ας πληρωνει κ την ασφαλεια του οπως καθε αλλος ελληνας επαγγελματιας.Απο κει κ περα αν αντεχει να δινει 5000 το χρονο (ενα ποσο γραφω μπορει να ειναι κ λιγοτερα κ περισσοτερα) χωρις να βγαζει ουτε 1 ευρω μαγκια του.
Υ.γ. Την εποχη που ζουμε ο καλυτερος τροπος να δημοσιοποιησεις την δουλεια σου δεν ειναι τα live αλλα το internet.Και μαλιστα με αυτον τον τροπο εχεις πολλους περισσοτερους πιθανους "ακροατες" απο οτι το οποιοδηπoτε live που θα μαζεψει 50 ατομα.Μονο στο MH να ανεβαζεις την μουσικη σου εχεις παραπανω πιθανοτητες να κανεις γνωστη τη δουλεια σου απο το ενα Live στο ά ή ΄β "μαγαζι".
-----------------
“you have to play a long time to be able to play like yourself.”
Miles Davis
[ τροποποιήθηκε από τον/την JULIOS, 19-10-2014 12:31 ]
[ τροποποιήθηκε από τον/την JULIOS, 19-10-2014 12:36 ]
Απαραίτητη προϋπόθεση να κάνουν έναρξη επιτηδεύματος στην Εφορία όταν αρχίσουν να πληρώνονται, και σ΄αυτό συμφωνώ απόλυτα.
Αλλά ως τότε δεν ξέρω κατά πόσον είναι παράνομο να προσφέρουν δωρεάν την μουσική τους. Παρανομούν βάσει νομοθεσίας? Υπάρχει Νόμος που το απαγορεύει ή έγκειται στο άγραφο ηθικόν?
Δεν ανήκω στον χώρο, δεν γνωρίζω αν απαγορεύεται απ΄την νομοθεσία και θεωρώ αποδεκτή την δωρεάν προσφορά μουσικής βάσει όσων έγραψα στο προηγούμενο post... αν όμως υπάρχει Νόμος τότε κακώς το κάνουν.
-----------------
Η ανάγκη να έχεις πάντα δίκιο, σφραγίδα ενός χυδαίου πνεύματος.. (Αlbert Camus)
[ τροποποιήθηκε από τον/την mary_omikron, 19-10-2014 13:21 ]
Ναι πλέον η νομοθεσία έχει γίνει πολύ αυστηρή.. Άν παίξω σε ένα μαγαζί με την κιθάρα μου και μπει αυτός ο ελεγκτής της εφορίας και δει οτι εγω δεν πληρώνομαι, θα φάω προστιμο 10χιλ ευρώ... κανονικά το πρόστιμο παει στον μαγαζάτορα αλλα υπάρχει παραθυράκι στον νόμο που τα χρεώνει στον εργαζόμενο(απο οτι εχω ακουσει).. Μπορούμε να πούμε δηλαδή οτι ειναι και τυχερός ο nkab23 που δεν είναι φυλακή αυτή τη στιγμή, για χρέη στην εφορία..(τραβηγμενο σενάριο..αλλα υπαρκτο).
οπως και τραβηγμένο το σενάριο με το μπλοκάκι που λεει ο χούλιο.. εγω παίζω σε μαγαζιά και έχω το απλό βιβλιάριο ενσύμων, ίσα ίσα για να είμαστε καλυμένοι νομικά.. μιας και ειμαι χομπιστας μουσικος!
παρόλα αυτα νομίζω το καλύτερο είναι να γυρνάμε την πλάτη σε stage με ακριβή είσοδο και κακοπληρωτές ιδιοκτήτες.
[ τροποποιήθηκε από τον/την HELL, 19-10-2014 16:01 ]
Κουβεντα γινεται αλλα τελικα ουτε στο τι ειναι νομιμο δε μπορουμε να καταληξουμε
Απλα πραγματα.
Απαξ κ παιζεις ειτε θα σε ασφαλισει ο εργοδοτης-μαγαζι ειτε θα εισαι ελευθερος επαγγελματιας για να εισαι/ειναι (ο εργοδοτης-μαγαζι) νομιμος.
Αν οπως λεει ο φιλος,πας με προσληψη-απολυση μιας μερας κ σου κολλησει ενσημο ολα ειναι καλα.Η αλλη λυση ειναι να εισαι ελευθερος επαγγελματιας.Σε οποιαδηποτε αλλη περιπτωση δεν εισαι νομιμος.
Τις 10.000 που γραφετε ολοι ως προστιμο το βαζει η ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ οταν δεν υπαρχει πινακας προσωπικου κ συμβαση εργασιας οπως οφειλει να κοινοποιησει μεσω νετ ο εργοδοτης στην Επ.Ε( αυτα σε περιπτωσεις ανασφαλιστης εγρασιας).Απο κει κ περα εχει επιπλεον προστιμο για την μη αναγγελια προσληψης στον ΟΑΕΔ κ φυσικα για τα οποια ενσημα του χρεωσει το ΙΚΑ.
Με λιγα λογια συνολικα θα παει παραπανω το προστιμο εφοσον κ εαν δεν εχει γινει ΝΟΜΙΜΗ ΠΡΟΣΛΗΨΗ.
Η εφορια δεν εχει καμια σχεση με τα παραπανω.
Η οποια αμοιβη ειναι αλλο θεμα.Εχει να κανει με το τι συμφωνει η μια πλευρα με την αλλη (ή απλα μπορει να παρει ως αμοιβη το ΝΟΜΙΜΟ)
Απλα κ καθαρα πραγματα.ΔΩΡΕΑΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΗ.Ελπιζω να εγινα κατανοητος.
Δεν επιτρεπεται να δουλευεις ΤΣΑΜΠΑ ακομα κ αν το θελεις.(εφοσον θες να εισαι νομιμος δλδ)
-----------------
“you have to play a long time to be able to play like yourself.”
Miles Davis
[ τροποποιήθηκε από τον/την JULIOS, 19-10-2014 16:52 ]
[ τροποποιήθηκε από τον/την JULIOS, 19-10-2014 16:54 ]
Εντάξει, κατάλαβα... προσβλέποντας στην αναγνωρισιμότητα ρισκάρουν. Στενάχωρο.
Παράθεση:
|
πολυ ευστοχο παραδειγμα
γενικα ολοι οι εθελοντες θα επρεπε να εκλειψουν αν ακολουθουσαμε την λογικη της προστασιας της 'καστας ' και της 'κλικας ' με την καλη η κακη εννοια οποιοδηποτε χωρου .
αν θυμαμαι καποτε , δεν ξερω αν το κανει ακομα , υπηρχε ενα μαγαζι που μια μερα την εβδομαδα ειχε ελευθερο stage για οποιονδηποτε ηθελε να ανεβει να παιξει απο το κοινο .Οποιος ηθελε εφερνε την κιθαρα του και επαιζε . Δεν πληρωνε κανενα ο μαγαζατορας , και δεν ηταν κανεις παρανομος .Εκτος αν ειναι παρανομο και το τραγουδι σε βραδυα karaoke βραδυα . Οποτε οποιοσδηποτε μαγαζατορας που θα ηθελε να φιλοξενησει εθελοντες κιθαροδους , μπασιστες και αλλους θα τους φιλοξενουσε υπο το καθεστως της ελευθερης σκηνης , νεων ταλεντων κτλ
θα ηταν χρησιμο να ψαχτει το θεμα αυτο νομικα γιατι εχω την εντυπωση οτι κρυβει πολλες εκπληξεις .
Παράθεση:
|
Εθελοντισμος σε επιχειρησεις (ειτε ατομικου ειτε οχι) κερδοσκοπικου χαρακτηρα οπως οι μουσικες σκηνες,πιστες κτλ δεν υπαρχει.
Οσο αφορα το karaoke ειναι εντελως αλλο πραγμα.Παρεχει υπηρεσια το μαγαζι στον ΠΕΛΑΤΗ ο οποιος πληρωνει για το ποτο του κ για να τραγουδησει.Το ιδιο ισχυει κ για τις ανοιχτες σκηνες.Μπαινεις,πληρωνεις,πινεις κ παιζεις.
Βεβαια απο την αλλη κ με το τσαμπα 'live" για να "ακουστει η μουσικη μας" το ιδιο ακριβως γινεται.Πληρωνεις για να παιζεις,σωστα?
Απο οτι βλεπω το "παιζω τσαμπα" την ωρα που κερδιζει λεφτα ο καθε "μαγαζατορας" βρισκει μεγαλο εδαφος σε ανθρωπους που θεωρουν τον εαυτο τους μουσικους (ερασιτεχνες ή μη)
(Μακαρι κ οι μαγαζατορες να ανοιγουν τσαμπα το μαγαζι τους,να μη χρεωνουν τα ποτα κτλ για να παιζει ο καθενας απο μας.)
Οπως γραφω κ παραπανω το ΝΟΜΙΜΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ Κ ΝΑ ΑΣΦΑΛΙΖΕΤΑΙ ΟΠΟΙΟς ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΑΝ ΜΟΥΣΙΚΟΣ,ΣΤΗΝ ΚΑΘΕ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΚΗΝΗ.
Καντε ενα κοπο να παρετε τηλ την Επιθεωρηση Εργασιας κ θα σας τα πουν οπως τα λεω κ εγω.
Δουλειά και τσάμπα δεν πάνε μαζί. Έτσι λέγανε και λένε ακόμα κάποιοι.
Όμως πόσοι πτυχιούχοι με βαριά βιογραφικά δουλεύουν ΤΣΑΜΠΑ ακόμα και 12/6 κάνοντας μια πρακτική ή μια έρευνα μήπως και αποκτήσουν μια αναγνώριση εκεί έξω?!
Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για το επάγγελμα του μουσικού (και καλλιτεχνών γενικότερα) που ΔΕΝ υπάρχει η προστασία ή αυτό που λέμε επαγγελματικά δικαιώματα για να παει να κάνει ένα live. Είναι αναμενόμενο λοιπόν και γι' αυτό δεν φταίει ο κάποιος που πάει να κάνει το κέφι του εθελοντικά μια φορά το 3μηνο αλλά οι εργασιακές σχέσεις των μουσικών.
Στο κάτω κάτω πόσοι επαγγελματίες μουσικοί ζουν ΜΟΝΟ από τα live στην Ελλάδα, ακόμα κι αν γεμίζουν το μαγαζί? Γιατί ο παραγωγός, ο ηχολήπτης, ο γραφίστας να μη ζητήσουν κι αυτοί το λόγο από το μουσικό όταν κάθε μπάντα πάει κάνει την δική της παραγωγή?
Το γράμμα του νόμου ας το αφήσουμε στην άκρη γιατί αν υπολογίσουμε τα νόμιμα, θα μείνουν στο χέρι λιγότερα απ' όσα μένουν τώρα...
Παράθεση:
|
Το γραμμα του νομου αφορα το μινιμουμ αμοιβης κ την υποχρεωση ασφαλισης κ οχι το ποσο που μπορει να κανονισει ο καθενας μουσικος κτλ με τον εκαστοτε επιχειρηματια φιλε μου.
Και η ολη κουβεντα δεν αφορα αυτο,αλλα το ΤΣΑΜΠΑ...Ουτε αμοιβη,ουτε ασφαλεια κτλ.