Γιατί η παγκόσμια μουσική έχει ρυθμιστεί στην συχνότητα των 440Hz;
Το μεγαλύτερο κομμάτι της παγκόσμιας μουσικής έχει ρυθμιστεί στα 440Hz από το Διεθνή Οργανισμό Τυποποίησης (ISO), που εγκρίθηκε το 1953. Οι πρόσφατες ανακαλύψεις, σχετικά με την παλμική / ταλαντευόμενη φύση του σύμπαντος, δείχνουν ότι αυτό το σύγχρονο διεθνές πρότυπο έντασης του ήχου μπορεί να δημιουργήσει ανθυγιεινή επίδραση ή αντικοινωνική συμπεριφορά στη συνείδηση των ανθρώπων.
Η συχνότητα A=432 Hz, γνωστή ως Βέρντι ‘Α’ είναι ένας εναλλακτικός συντονισμός που είναι μαθηματικά συνεπής με το σύμπαν. Η μουσική με βάση τα 432 Hz εκπέμπει ευεργετική θεραπευτική ενέργεια, διότι είναι ένας καθαρός ήχος των θεμελιωδών μαθηματικών για τη φύση.
Υπάρχει μια θεωρία ότι η μετάβαση από τα 432 Hz στα 440 Hz υπαγορεύτηκε από τη ναζιστική προπαγάνδα του υπουργού Joseph Goebbels. Χρησιμοποίησε αυτή την αλλαγή για να κάνει τους ανθρώπους να σκέφτονται και να αισθάνονται με ένα συγκεκριμένο τρόπο, και να τους κάνει αιχμαλώτους ενός συγκεκριμένου τρόπου συνείδησης. Στη συνέχεια, γύρω στο 1940, οι ΗΠΑ επέβαλαν τα 440 Hz σε όλο τον κόσμο, και τελικά το 1953 έγινε το πρότυπο ISO 16.
Τι είναι τα 440 Hz; Τα 440 Hz είναι ένα αφύσικο πρότυπο συχνότητας συντονισμού που απέχει από τη συμμετρία των ιερών δονήσεων και αρμονιών, πράγμα που έχει κηρύξει πόλεμο στο υποσυνείδητο μυαλό του δυτικού ανθρώπου.
Σε ένα έγγραφο με τίτλο “Μουσική Λατρεία Ελέγχου”, ο Δρ. Leonard Horowitz γράφει: «Η μουσική βιομηχανία προβάλλει αυτή την επιβαλλόμενη συχνότητα, η οποία “εκτρέφει” τους πληθυσμούς με μεγαλύτερη επιθετικότητα, ψυχοκοινωνικές αναταραχές και συναισθηματικές διαταραχές που προδιαθέτουν τους ανθρώπους σε σωματική ασθένεια.»
Απλά βγείτε στο δρόμο και ρίξτε μια ματιά τριγύρω. Τι βλέπετε; Τα παιδιά στο σχολείο, τους νέους ενήλικες στο δρόμο τους προς τη δουλειά, μια γυναίκα με το μωρό της στο καροτσάκι, ένας άντρας βγάζει το σκύλο του βόλτα – και τι έχουν όλοι αυτοί κοινό; iPods και MP3 Players! Δαιμόνιο, έτσι δεν είναι;
“Αν θες να μάθεις τα μυστικά του σύμπαντος, να σκέφτεσαι από την πλευρά της ενέργειας, της συχνότητας και των δονήσεων.” – Nikola Tesla
Μειώνουν με επιτυχία τις δονήσεις, όχι μόνο της νέας γενιάς, αλλά και των υπόλοιπων από μας επίσης. Αυτές οι καταστροφικές συχνότητες παρασύρουν τις σκέψεις προς την αναστάτωση, τη δυσαρμονία και το διχασμό. Επιπλέον, ενθαρρύνουν το ελεγκτικό όργανο του σώματος, τον εγκέφαλο, σε δυσαρμονικό συντονισμό, ο οποίος τελικά δημιουργεί την αρρώστια και τον πόλεμο.
Η κρυμμένη δύναμη της Συμπαντικής Συχνότητας και Δόνησης Η συχνότητα και η δόνηση κατέχουν ακόμη μια πάρα πολύ σημαντική κρυμμένη δύναμη που επηρεάζει τη ζωή μας, την υγεία μας, την κοινωνία μας και τον κόσμο μας. Η επιστήμη της Κυματικής (δηλαδή η μελέτη του ορατού ήχου και δόνησης) αποδεικνύει ότι η συχνότητα και η δόνηση αποτελούν τα “αντικλείδια” και τα οργανωτικά θεμέλια για τη δημιουργία όλης της ύλης και της ζωής σε αυτόν τον πλανήτη.
Όταν τα ηχητικά κύματα κινούνται μέσω ενός φυσικού μέσου (την άμμο, τον αέρα κλπ.), η συχνότητα των κυμάτων έχει άμεση επίπτωση στις δομές που δημιουργούνται από τα ηχητικά κύματα, καθώς περνούν μέσα από το συγκεκριμένο μέσο.
“Αν κάποιος επιθυμεί να μάθει εάν ένα βασίλειο κυβερνάται καλά, εάν τα ήθη του είναι καλά ή κακά, η ποιότητα της μουσικής του θα παρέχει την απάντηση.” Κομφούκιος
Η μουσική έχει μια κρυφή δύναμη να επηρεάζει το μυαλό μας, το σώμα μας, τις σκέψεις μας και την κοινωνία μας. Όταν η μουσική βασίζεται σκόπιμα σε ένα πρότυπο ρύθμισης που απομακρύνεται από τις φυσικές αρμονίες που βρίσκονται στη φύση, το τελικό αποτέλεσμα μπορεί να είναι η “ψυχική δηλητηρίαση” των μυαλών της ανθρωπότητας.
Όπως το ντοκιμαντέρ Kymatica αναφέρει, η γνώση της επιστήμης του ήχου δείχνει πως ο ήχος είναι κάτι περισσότερο από απλά δονητικά σήματα. Και όχι μόνο ο ήχος αλληλεπιδρά με τη ζωή, αλλά τη διατηρεί και την αναπτύσσει. Λειτουργεί ως αγωγός της συνειδητής πρόθεσης μεταξύ ανθρώπων, κοινωνιών και ολόκληρων πολιτισμών.
Για να κατανοήσουμε καλύτερα τη δύναμη της συχνότητας του ήχου, δείτε το εκπληκτικό βίντεο που ακολουθεί:
H μουσική που ακούμε αποτελείται από σύνθετες κυματομορφές και όχι απλούς τόνουςτων πχ 432 ή 440 Hz ή και 443Hz (που κουρδίζουν Φιλαρμονικές Αυστρίας-Γερμανίας) ή οι κοινές φλογέρες της εποχής μπαρόκ στους 415 Hz….
Η καλή μουσική (με την αντικειμενική της έννοια αλλά και υποκειμενικά) θα είναι καλή είτε παιχτεί με A=440 ή A=432…το να θα αισθάνεται κάποιος καλύτερα αν ένα μουσικό κομμάτι είναι στα 432 αντί όταν το ακούσει στα 440Hz δεν είναι τίποτε άλλο παρά καθαρή αυθυποβολή και είναι λάθος να πιστεύουμε κάτι τέτοιο (πιστεύω είναι όπως στα φάρμακα το placebo).
Στα 432, απλώς θα ακουστεί με χαμηλότερες συχνότητες από ότι έχουμε συνηθίσει , θα πέσει ο τόνος , θα διευκολυνθεί ο τραγουδιστής να τραγουδήσει το κομμάτι ευκολότερα, ο παίχτης κιθάρας θα κάνει ευκολότερα τα πατήματα των δακτυλισμών…. και απλά δεν θα πρόσθετε/αφαιρούσε κάτι παραπάνω.
Παίδες μήν κουράζεσθε.Ολόκληρη η συγκερασμένη (ήτοι δωδεκάφθογγη) κλίμακα,που υπαγορεύει ότι π.χ. η Ντο δίεση είναι "εναρμόνιος" (δηλαδή ίδια) με την Ρε ύφεση,είναι παράφωνη,άν το εξετάσουμε από μαθηματική σκοπιά.Ωστόσο μιά χαρά ακούμε όλην την Δυτικήν μουσικήν,γραμμένη και παιγμένη πάνω σ'αυτήν την κλίμακα και τίς παραφυάδες της εδώ και αιώνες,χωρίς να γίνεται τούτο αντιληπτόν ακόμη και από "εξησκημένα ώτα"-κατά πως γράφει στο πανεπιστημιακόν σύγγραμμα Γενικής Φυσικής (Τόμος "Ακουστική") ο μέγας και ευκλεής Καίσαρ Αλεξόπουλος που ήταν καθηγητής στο Πανεπιστήμιο τής Αθήνας (εδώ και κάτι χρόνια πάντως διδάσκει στον παράδεισο...).
Οπότε στο άν το Λα πρέπει να είναι 440 ή 432Hz θα κολλήσουμε;
Και οι κατασκευαστές διαπασών και λοιπών κουρδιστηρίων τί θα κάνουν,κλέπται θα γίνουν;
Σε ότι όργανο κι αν παίζουμε (συγκερασμένο – πχ πιάνο) ή ασυγκέραστο (πχ βιολί) εκείνο που καθορίζει τη μελωδία είναι τα διαστήματα (είτε παίζουμε σε 12φθογγο , είτε σε φυσικό) .
Με απλά λόγια ο τόνος αναφοράς, σε κάποια όρια βέβαια, μπορεί να είναι αυθαίρετος (και ήταν με πολλές μεταλλάξεις στο παρελθόν : 415 , 421 , 432 , 440 ,443,480 Hz ..) .
Εδώ και χρόνια σταθεροποιήθηκε σαν τόνος αναφοράς το 440 Hz ώστε τα όργανα που δεν έχουν ευρείες δυνατότητες κουρδίσματος – όπως τα πνευστά και τα πιάνο που παράγονται από διαφορετικές εταιρείες να είναι συμβατά.
Δείτε πχ ένα παράδειγμα ασυμβατότητας με τη φλογέρα ,που και σήμερα, είναι παράγεται με τόνο αναφοράς 415 Hz (εποχή Baroque) στο Video μου εδώLink
> και η οποία φυσικά δεν μπορεί να συμμετέχει σε σημερινό συγκρότημα γιατί θα ακούγεται παράφωνα , εκτός αν τα έγχορδα που θα τη συνοδεύουν κουρδιστούν στους 415 Hz.
Γι αυτό τέτοια όργανα : Φλογέρες German Fingering – Ζουρνάδες , τσαμπούνες παίζονται συνοδευόμενα μόνο από κρουστά (κυρίως νταούλι , τουμπερλέκι ).
Αν όμως τα όργανα που θα συνοδεύουν μιά φλογέρα κουρδιστούν με βάση τα 415Hz,δέν θ'ακούγεται όλο το σύνολο παράφωνο,αφού καμμία απ'τις υπόλοιπες νότες δέν θα είναι ηχητικώς "φυσιολογική";
ΥΓ.Τον Αύγουστο τού 2010,ευρισκόμενος γιά διακοπές στην Σέριφο,παρακολούθησα ένα φεστιβάλ σουραυλότουμπου (δηλαδή σουραύλι συνοδευόμενο από τουμπί (είχα γράψει και στο blog μου σχετικώς
Το μέλος Hastaroth στις 08.01.2016, 15:17 έγραψε...
...Αν όμως τα όργανα που θα συνοδεύουν μιά φλογέρα κουρδιστούν με βάση τα 415Hz,δέν θ'ακούγεται όλο το σύνολο παράφωνο,αφού καμμία απ'τις υπόλοιπες νότες δέν θα είναι ηχητικώς "φυσιολογική";...
ΟΧΙ. Θα ακούγονται σύμφωνα
Να ξεκαθαρίσουμε κάτι:
Κανένα πνευστό ή όργανο με σταθερό εργοστασιακό κούρδισμα με τόνο αναφοράς τους 440Hz (πχ τρομπέτα …..ή πλήκτρα ) δεν θα μπορέσει να συνεργαστεί με την εδώLink
> φλογέρα μου αφού αυτή φτιάχτηκε με τόνο αναφοράς τους 415 Hz άρα τότε θα ακούγονται παράφωνα.
Όμως τα έγχορδα μπορούν να κουρδιστούν σε διάφορους τόνους αναφοράς.
Όπως δείχνω όμως στο Video μου ο τόνος Α=440Hz με τον τόνο Α = 415 Hz διαφέρουν περίπου 1 ημιτόνιο.
Επομένως αν παίζουμε μια μελωδία με τη φλογέρα τονικότητας C σε κλίμακα C ματζόρε τότε με την κιθάρα (αφού το standard κούρδισμα της είναι στους 440 Hz) θα συνοδεύουμε με ακόρντα ΣΙ (Β) δηλαδή 1 ημιτόνιο κάτω .
(Αν κούρδιζα την κιθάρας μου με μια νότα της φλογέρας ή με κουρδιστήρι στους 415 αν υπήρχε τέτοιο (σήμερα τα κουρδιστήρια ξεκινάνε από 420HZ) τότε θα ακουγότανε τέλεια – όμως προτίμησα να δείξω την ολίγων cents παραφωνία αφού :
440/21/12= 415.3047 οπότε στρογγυλοποιημένο δίνει τη μικρή παραφωνία.