Έχω φίλο που μπήκε στη παρέα μας (που παίζουμε και τραγουδάμε σε παρεούλες) πριν 7 έτη και που στην αρχή ''φοβόταν'' να τραγουδήσει. Σήμερα ξεχωρίζει με το θάρρος που του δώσαμε...
Φαντάσου λοιπόν κάποιος που το πάει για επαγγελματικά, όπως θα θες εσύ...
Μεταξύ όλων που που ασχολήθηκαν μαζί σου θα σου πρότεινα να ακούσεις τη ''φωνή'' του Frieddie
Παράθεση:
|
freddieKrieger το ποιος είμαι και το αν έχω πτυχία εσωτερικού-εξωτερικού, αν είμαι στον χώρο, κάνω lives, διδάσκω κτλ δεν θα κάτσω να τα αναφέρω εδώ μέσα γιατί είτε το κάνω είτε όχι είναι ένα και το αυτό. This is the internet γι'αυτό κι επικρατεί αυτό το μπάχαλο.
Επίσης στην προσπάθεια σου να επιχειρηματολογήσεις είπες ακριβώς τα ίδια με μένα. Το ότι του έδωσα μια γενική εικόνα δεν σημαίνει ότι αυτό κάνει μόνο ένας καθηγητής φωνητικής. Το να μαθει τεχνική και να είναι σωστός και τα συναφή που προκύπτουν γίνεται θεωρητικά όπως έγραψα. Το να έχει φωνή και βάση για να δουλέψει ως επαγγελματίας είναι άλλη ιστορία. Άλλο το μαθαίνω να τραγουδάω σωστά και καλά για την παρέα και γιατι μου αρέσει και άλλο να το κάνω ως επαγγελματίας με δισκογραφία, καριέρα και τα συναφή.
Όπως επίσης δεν θα το παίξω μάντης Κάλχας για την ηλικία του ή για το αν είναι στην μεταφώνηση ή για το αν στο μέλλον θα καπνίσει για να αλλοιώσει την χροιά του.
Το ότι έχεις συναντήσει πολυ ασχημες φωνες που δεν ηξεραν ουτε νοτα να τραγουδησουν και τωρα τραγουδουν πολυ καλα επίσης δεν είναι επιχείρημα. Τα κριτήρια του καθενός του τι είναι χάλια και τι καλά διαφέρουν. Εχει διαφορά το τραγουδάω σωστά και καλά με το έχω φωνή για καριέρα.
Από εκεί και πέρα εκτίθεσαι όταν γράφεις ότι τα συγκεκριμένα τραγούδια που έχουν μικρή έκταση με νότες απλές και προσβάσιμες ότι δεν είναι εύκολα. Φανερώνει ποιος είναι και ποιος δεν είναι ¨επίπεδου". Τώρα το αν τα θεωρείς υποκειμενικά δύσκολα είναι άλλη ιστορία. Αλλά οι νότες, τις οποίες ο συγκεκριμένος ουδέποτε πάταγε και ίδιος, μιλάνε απο μόνες τους και το πεντάγραμμο δεν αλλάζει ούτε αμφισβητείται από κανέναν.
Εκτός βέβαια αν το εννοείς από άποψη τονικότητας. Εκεί μπορεί να σου δώσω ενα μικρό δίκιο γιατί όλες οι φωνές ως γνωστον δεν ειναι ίδιες γι'αυτο και αλλάζουμε εξάλλου τονικότητες στο σύγχρονο τραγούδι. Και λέω ένα μικρό δίκιο γιατί η original είναι piece of cake για βαρύτονο και τενόρο , για μην πω και για έναν αξιοπρεπή μπάσο.
Να μου έλεγες ότι προσπάθησε να πει ένα κομμάτι του ιδίου μουσικού είδους όπως το "ο δικός μου ο δρόμος" του Τερζή που έχει 2 οκτάβες έκταση να έλεγα ναι έχεις δίκιο είναι δύσκολο. Ακόμα και τραγουδιστές με εμπειρία θα δυσκολευτούν ειδικά στην original τονικότητα.
Το ξαναγράφω διαβαζουν και άτομα του χώρου καλό θα ήταν να μην γράφουμε ότι να 'ναι.
Giorgo δεν έχω να αποδείξω τίποτα σε κανέναν πόσο μάλλον σε σένα για να ανεβάσω ηχογραφήσεις και τα συναφή. Δεν μπήκα εδω μέσα ούτε να διαφημιστώ ούτε να δείξω αν έχω έκταση και ψηλές νότες ούτε να κονταροχτυπηθώ με κανέναν ούτε να βρω μαθητές ή δεν ξέρω κι εγώ τι, γιατί δεν χρειάζομαι τίποτα από αυτα. Ο χώρος που φιλοδοξείς να μπεις επαγγελματικά είναι μικρός και οι περισσότεροι, για να μην πω όλοι, γνωριζόμαστε μεταξύ μας.
Giorgo καλή σου τύχη κι ελπίζω να βρεις τον δρόμο σου όποιος και να είναι αυτός. Και αν θελεις άκουσε με και πήγαινε σε 5-6 καθηγητριες σοβαρες να σου πουν την γνώμη τους κι άσε τα forum. Αυτά δεν γίνονται από το σπίτι και τον υπολογιστή γιατί όπως βλέπεις καταλήγουν σε διαλόγους χωρίς νόημα.
[ τροποποιήθηκε από τον/την ChrisDs, 05-10-2016 02:53 ]
Παράθεση:Το μέλος ChrisDs στις 05.10.2016, 02:45 έγραψε... ..... Και αν θελεις άκουσε με και πήγαινε σε 5-6 καθηγητριες σοβαρες να σου πουν την γνώμη τους κι άσε τα forum. Αυτά δεν γίνονται από το σπίτι και τον υπολογιστή γιατί όπως βλέπεις καταλήγουν σε διαλόγους χωρίς νόημα. |
Τεκμηριωμένη η άποψη σου και σεβαστή.
Γιατί όμως γράφεις το ανωτέρω παρατιθέμενο? Ήδη παρακολούθησαν και είπαν τη γνώμη τους άλλα 2 άτομα με γνώσεις και σπουδές επί της φωνητικής κλαι σίγουρα και πολλοί φίλοι του που ίσως τον παρότρυναν να κάνει uploading τα video και να πάρει μια γνώμη. Αν δεν είναι οικονομικά ανεξάρτητος γιατί να πληρώσει άλλες 5 καθηγήτριες; Αν είναι να πάει και σε 10.
Τότε γιατί μπήκες στο forum?
Ο διάλογος είτε γίνεται σε forum είτε σε αίθουσα ωδείου είτε σε ''ώτα μη ακουόντων'' ΠΑΝΤΑ φέρνει αποτέλεσμα.
Ο φίλος μας να λάβει υπ' όψη και τις δικές σου παρατηρήσεις και ας αποφασίσει.
Παράθεση:
|
Πρωτ απ ολα δεν ειπαμε ακριβως τα ιδια κι ουτε εκανα καποια προσπαθεια επιχειρηματολογιας.Ανεφερε αληθειες κι εδωσα ελπιδα σ ενα πολυ νεαρο παιδι να κανει τα πρωτα του βηματα.
Για να μαθεις να πετας πρεπει πρωτα να.μαθεις να περπατας και για να μαθεις περπατημα θανπρεπει να μαθεις να μπουσουλας.
Οι αποψεις μας διαφερουν χιλιομετρα.Κατα τη δοκη αου γνωμη ο δασκαλος φωνητικης σε μαθαινει να πατας στις νοτες.Κατα τη δικη μου σε υποβαλλει σε μια σειρα ασκησεων που αλλαζουν τη λειτουργια του σωματος συνολικα.
Ποιος μιλησε για καριερα?Μονο στο μυαλο σου υπαρχει αυτο.
Εδω μιλαμε.για τραγουδι.Ο μικρος μας φιλος δεν ρωτησε ποτε να μπορει να ανεβει σε πιστα η να κανει δισκογραφικη δουλεια.
Οχι δε χρειαζεται να εισαι μαντης καλχας για να προδικασεις την πορεια ενος νεαρου παιδιου.Ξερεις πως εχει τη ζωη μπροστα του πως εχει υγιες σωμα και νου αρα μπορει να τα καταφερει.
Παρακατω αναφερεις φωνητικες κατηγοριες κλασσικου τραγουδιου βαρυτονος,μπασσος,τενορος.Εκτος θεματος για ενα παιδι που τωρα θα ξεκινησει να μαθαινει τραγουδι και ειναι και στη μεταφωνηση.
Η μελωδια του παντελιδη μπορει να εχει μικρη εκταση αλλα δεν κρινεται μονο εκει η δυσκολια.Εχει γυρισματα παυσεις αξιες κτλ που καθοριζουν το πως θα ειναι καποιος σωστος σε χρονο και τονο.
2 οκταβες ειναι ενα αξιοπρεπες δυσκολο κομματι για προχωρημενες φωνες.
Οταν καποιος ξεκιναει τραγουδι ξεκιναει με.τα πολυ πολυ απλα που μπορει να ειναι μια μουσικη φραση απο 3 νοτες.Κ βημα βημα εξελισσεται.
Να σαι σιγουρος πως δεν εκτιθεμαι εγω.Εσυ εκτιθεσαι με.επιχειρηματολογια ανθρωπου που δειχνει πως δεν ξερει πολλα.
Δε κρινω τα πτυχια σου αλλα τα γραφομενα σου.
Και επισης δε μ αρεσει το υφος σου.
Ουτε σοβαρα επιχειρηματα εχεις ουτε και μιλας ως γνωστης.
Αυτα
Παράθεση:
|
Κύριε Stefanos δεν γνωρίζω την ιδιότητα σας αλλά όποιος είναι του χώρου ξέρει πολύ καλά ότι μεγάλη μερίδα εκεί έξω που διδάσκει και αποκαλούν τους εαυτούς τους "καθηγητες" και "καθηγήτριες" φωνητικής πρώτον δεν γνωρίζουν την φωνητική τέχνη και δεύτερον ψάχνουν "θύματα". Δεν μπορώ καν να σας περιγράψω πόσες κατεστραμένες φωνές έχω συναντήσει από προβλήματα απλά μέχρι χειρουργείου, αλλά και πόσα άτομα τα κοροιδεύουν χωρίς καμία δυνατότητα μόνο και μόνο για να τους παίρνουν τα λεφτά.
Εϊναι υποχρέωση του κάθε μαθητή που θέλει να ασχοληθεί με το τραγούδι να ψάξει για τον σωστό καθηγητή που έχει γνώσεις αλλά και που μπορεί να επικοινωνεί μαζί του. Η σχέση καθηγητή μαθητή ειδικά στον κλάδο μουσική για μένα προσωπικά θεωρείται ιερή.
Επίσης οι σωστοί καθηγητές δεν χρεώνουν όταν πηγαίνεις να σε ακούσουν οπότε δεν υπάρχει θέμα οικονομικό. Σε όσους θέλει μπορεί να πάει. Αν τον αναλάβουν και βέβαια θα πληρώσει όταν ξεκινήσει μαθήματα.
Το παρατιθέμενο το γράφω γιατί βλέπω ότι γράφονται ανακρίβειες που δεν δικαιολουγούνται από άτομα με βασική γνώση μουσικής θεωρίας και πολλά άλλα. Αν πραγματικά τον ενδιαφέρει να ψάξει καθηγητή-καθηγήτρια. Αυτές οι δουλειές δεν γίνονται από φορουμ και υπολογιστές με ηχογραφήσεις κάκιστες.
Όταν λοιπον κάποιος γράφει πράγματα αυταπόδεικτα και βασικής γνώσης προσπαθώντας να δείξει τις ανακρίβειες η ερώτηση που πρέπει να γίνει είναι "γιατί μπήκε στο φόρουμ" ? Κανένα πρόβλημα αποχωρώ από το φόρουμ και ας συνεχίσει ο καθένας να γράφει ότι θέλει, σωστό είναι λάθος είναι δεν έχει καμία σημασία απολύτως προφανώς. Δεν χάθηκε ο κόσμος. Δικαίωμα του καθενός είναι εξάλλου δεν έχουμε δικτατορία αυτό έλειπε. Όπως πολύ σωστά γράψατε όσοι διαβάζουν και έχουν γνώσεις, και τονίζω το έχουν γνώσεις γιατί στο συγκεκριμένο τομέα η πλειοψηφία είναι ημιμαθείς στην καλύτερη, κρίνουν.
Παράθεση:Να απαντησω επι της ουσιας. |
Δεν έχω κανένα ύφος ούτε επιθετικό ούτε τίποτα. Εϊμαι απλά έκπληκτος με τις ανακρίβειες που διαβάζω όπως και με το γεγονός ότι διαστρεβλώνονται τα γραφόμενα μου.
Φιλικά να σε ενημερώσω λοιπόν, γιατί προφανώς δεν το γνωρίζεις, ότι οι κατατάξεις της ανθρώπινης φωνής είναι ίδιες και για το σύγχρονο και για το κλασικό. Τα ίδια ακριβώς είναι δεν αλλάζουν. Άλλες είναι οι διαφορές μιας φωνής σύγχρονου και κλασικού. Η ορολογία είναι κοινή.
Από εκεί και πέρα μου φαίνεται δεν διαβάζεις σωστά τι γράφω ή εγώ δεν γίνομαι κατανοητός. Δεν έγραψα τι κατηγορία φωνή έχει το παιδί, γενικά μιλούσα. Μίλησα ΚΑΙ για καριέρα. Είμαι πολύ σαφής σε αυτά που γράφω. Διαχώρισα αν θα ασχοληθεί ερασιτεχνικά από το κομμάτι που λέγεται καριέρα σε περίπτωση που θελήσει κάτι τέτοιο μελλοντικά. Κάλυψα όλες τις περιπτώσεις με λίγα λόγια.
Και πως θα μάθει το κάθε άτομο να πατάει στις νότες, να είναι σωστός και να προχωρήσει για πες μου? Χωρίς ασκήσεις? Χωρίς Oral? Χωρίς να έρθει σε επαφή με κάποιο όργανο και τις νότες? Χωρίς να μάθει διαφραγματικές, μάσκα για να μην κάνει ζημιά στις φωνητικές και να χαλαρώνει το σώμα και πολλά άλλα? Με την προυπόθεση πάντα ότι μπορεί.
Αν έχουμε φτάσει στο σημείο να κάνουμε επεξήγηση και τα αυτονόητα τεχνικά και θεωρητικά ζητήματα μεταξύ ατόμων που "υποτίθεται" ότι γνωρίζουν τότε τι να πω. Άρα τα ίδια λέμε σε αυτό το σημείο απλά δεν τα ερμηνεύεις σωστά και προτιμάς να χρησιμοποιείς ως απόδειξη γνώσης και επιχειρηματολογία τα αυτονόητα.
Τώρα όσον αφορά τις παύσεις, τα γυρίσματα και τα συναφή. Φτάσαμε την παυση σε ένα τόσο απλό σύγχρονο τραγούδι να το αναφέρουμε ως σημείο δυσκολίας και ως κάτι που πρέπει να διδαχτεί? Δεν είναι κλασικό, σύγχρονο είναι ακόμα και αν κοπιάρεις τον τρόπο που λέει κάποιος ένα τραγούδι τις παύσεις τις γνωρίζεις, κόβεις όπου κόβει. Όποιον άνθρωπο εκεί έξω ακούσεις να τραγουδάει κάτι για τον χαβαλέ του σταματάει εκεί που σταματάει και ο τραγουδιστής του τραγουδιού που ακούει. Μην μεγαλοποιούμε αυτονόητα πράγματα.
Από εκεί και πέρα ερμηνευτικά κάνεις ότι θέλεις αυτό είναι άλλη ιστορία. Αντε το πολύ να δεχτώ τα γυρίσματα. Αλλά όχι και ότι ο συγκεκριμένος αοιδός είχε τα γυρίσματα ή τις καντέντσες τις δύσκολες μην τρελαθούμε τελείως. Μια μετριότητα που δεν πάταγε νότα ήταν στο τεχνικό κομμάτι. Και αυτό με επιείκεια.
Προσωπικά τόσα χρόνια δεν έχω δει μαθητή που ξεκινάει οποιασδήποτε ηλικίας να τραγουδάει για πρώτο του τραγούδι κομμάτι με 3 νοτούλες. Ακόμα και το "χάρτινο το φεγγαράκι" που είναι συνήθως το πρώτο που δίνεται ειδικά σε μαθητές σύγχρονου είναι παραπάνω από 3 νοτούλες. Μπορεί να είμαι απλά τυχερός και να έχω συναναστραφεί είτε ως μαθητής είτε αργότερα με άτομα που "το είχαν", αλλά τόσα χρόνια τόση τύχη δύσκολο μου φαίνεται.
Το αντικειμενικό κομμάτι είναι ένα και δεν αλλάζει. Όπως έγραψα και πιο πάνω οι νότες είναι νότες. Το αν υποκειμενικά κάποιος το θεωρεί δύσκολο ή όχι είναι άλλη ιστορία. Κι εμένα πχ αν μου βάλεις να τραγουδήσω κομμάτια που είναι γραμμένα για συγκεριμένη κατάταξη φωνής θα σου πω ούτε με σφαίρες δεν μπορώ, δεν θα ακούγεται σωστά κτλ χωρίς αλλαγή τόνου. Το ίδιο ισχύει για όλους.
Κι επαναλαμβάνω γιατί πάλι φοβάμαι ότι δεν θα γίνω κατανοητός. Το τι θα κάνει ο Γιώργος και ο κάθε Γιώργος δεν είναι δικό μου θέμα. Ανέβασε ενα κλιπ αυτό άκουσα αυτό έκρινα. Δεν είπε είμαι 15 ή δεν ξέρω εγώ τι. Το κρίνω λοιπόν με βάση αυτό που ακούω όχι με βάση αυτό που δεν βλέπω ή δεν είπε. Το αν περάσει την μεταφώνιση και αλλάξει καθώς και άλλα χίλια "αν" και "ίσως" κανείς δεν το ξέρει. Με βάση αυτό που έβαλε και αυτά που είπε αυτά απάντησα.
Την γενικότερη συμπεριφορά του και το γεγονός ότι δεν μπορεί να δεχτεί κριτική την οποία ο ίδιος ζήτησε ενώ απαντάει με ατάκες δεξιά και αριστερά με ύφος δεν βλέπω να συγκινεί κανέναν πάντως. Μόνο το δικό μου υποτιθέμενο ύφος ενοχλεί.
Άσε με λοιπόν εμένα να εκτίθεμαι δεν έχω κανένα πρόβλημα. Όπως έγραψα και πιο πάνω αποχωρώ να μην χαλάω και την αρμονία. Δεν ήρθε και το τέλος του κόσμου, όλοι να είμαστε καλά αυτό έχει σημασία. Αυτό που θα έπρεπε να σε προβληματίσει είναι μήπως αυτά που γράφω είναι αυταπόδεικτα από την μουσική θεωρία, την τεχνική, την παγκόσμια βιβλιογραφία και διδακτική, καθώς και αυτονότητα, και προκειμένου να δικαιολογηθούν προσωπικές γνώμεις και απόψεις διαστρεβλώνονται.
Και το ξαναγράφω δεν έχω κανένα ύφος ή δεν ξέρω εγώ τι, δυστυχώς ο γραπτός λόγος δεν μπορεί να υποκαταστήσει τον τόνο του προφορικού.
Συγνώμη που σας κούρασα όσους σας κούρασα και ελπίζω έστω όσοι είσασταν διατεθειμένοι να αποκομίσατε και κάτι ως γνώση.
[ τροποποιήθηκε από τον/την ChrisDs, 05-10-2016 19:59 ]
ChrisDs:
Η σχέση μας με το Μusicheaven δεν διαφέρει από άλλη προσωπική μας σχέση. Έχει δηλαδή αδιάφορες , όμορφες ή άσχημες περιόδους , ανάλογα με την ιδιαιτερότητα των σχέσεων που δημιουργούμε με τα άλλα μέλη.
Όσο όμως πιο ενεργή είναι η συμμετοχή, τόσο πιο έντονα και τα συναισθήματα.
Αν συνειδητοποιήσετε (που το πιστεύω απλά το λέω σαν σχήμα λόγου) αμφότεροι τους λόγους για τους οποίους συμμετέχετε (ήδη βοηθήσατε με τα γραφόμενα σας εκτός από τον Γιώργο , εμένα και τους άλλους επισκέπτες) τόσο πιο σπάνια θα απογοητευόσαστε. Τα πέρασα όχι μόνο εδώ αλλά και αλλού …..
Προσωπικά μ’ αρέσουν οι έντονες και αρνητικές πολλές φορές διαφωνίες, ειδικά αν τα μέλη μάχονται μόνο με επιχειρήματα.
Πάντως η μάχη σας ήταν κατά 90% με επιχειρήματα (και μάλιστα τεκμηριωμένα ο καθένας όπως τα βλέπει απ' τη σκοπιά του και όπως τα αντιλήφθηκε στιγμιαία) και το σπουδαιότερο δεν χρησιμοποιήσατε ποδοσφαιρικούς όρους κι αυτό είναι καλό και ενθαρυντικό σημάδι.
Ο Freddie έχει αρκετά ενεργή συμμετοχή στο Μusicheaven και ίσως γι’ αυτό τα συναισθήματα του είναι εντονότερα ,αλλά και σεις δεν κρατήσατε ύφος καρδιναλίου κρατώντας τις γνώσεις σας για εντός του ωδείου (αν δουλεύετε σε τέτοιο) ή για εσωτερική κατανάλωση σε κάποια υπηρεσία που εργάζεστε, ούτε βλέπω να εγγραφήκατε έτσι για να ‘’χτυπήσετε’’ διαφήμιση.
Προσωπικά ChrisDs θα σε παρακαλούσα (σαν γεροντότερος) να παραμείνεις αφού έχεις να προσφέρεις πολλά στο μέλλον και η αποχώρηση σου θα είναι απώλεια για την ιστοσελίδα (ή τουλάχιστον πες addios and no goodbye) , τον δε Freddie να ρίξει τους τόνους .
Η ωφέλεια θα είναι για όλους και ειδικότερα για την ιστοσελίδα που μας φιλοξενεί.
Ευελπιστώ να εισακουστώ.
Ευχαριστώ
Κανω copy τα γραφομενα σου Chris ds για να αποφυγω τις πολλαπλες παραθεσεις.Κατοπιν αριθμω τις παραγραφους-επιχειρηματα σου και απαντω ξεχωριστα με διαφορετικους μη πλαγιους χαρακτηρες.
Γραφεις λοιπον επι λεξη
1)Δεν έχω κανένα ύφος ούτε επιθετικό ούτε τίποτα. Εϊμαι απλά έκπληκτος με τις ανακρίβειες που διαβάζω όπως και με το γεγονός ότι διαστρεβλώνονται τα γραφόμενα μου.
Δεν ειμαι καπου ανακριβης.Νομιζω πως γραφω με πολυ σαφηνεια αυτο που θελω να πω.Εσυ κοβεις φτερα και αποδοκιμαζεις μια ακαλλιεργητη νεα φωνη επειδη επι του παροντος δεν τραγουδαει,ενω εγω παροτρυνω τον νεο αυτο ανθρωπο να μαθει να τραγουδαει και να γινει χειριστης της φωνης του.
2)Φιλικά να σε ενημερώσω λοιπόν, γιατί προφανώς δεν το γνωρίζεις, ότι οι κατατάξεις της ανθρώπινης φωνής είναι ίδιες και για το σύγχρονο και για το κλασικό. Τα ίδια ακριβώς είναι δεν αλλάζουν. Άλλες είναι οι διαφορές μιας φωνής σύγχρονου και κλασικού. Η ορολογία είναι κοινή.
Να σ ενημερωσω κι εγω εξισου φιλικα λοιπον πως σε οποιο ειδος τραγουδιου η καταταξη μιας φωνης δε γινεται στην αρχη της εκμαθησης τραγουδιου αλλα στην μακρα πορεια της.Δεν κρινεται μονο απο το ηχοχρωμα και δεν κρινεται στη μεταφωνηση.Πολυ βιαστικα συμπερασματα βγαζεις.
3)Από εκεί και πέρα μου φαίνεται δεν διαβάζεις σωστά τι γράφω ή εγώ δεν γίνομαι κατανοητός. Δεν έγραψα τι κατηγορία φωνή έχει το παιδί, γενικά μιλούσα. Μίλησα ΚΑΙ για καριέρα. Είμαι πολύ σαφής σε αυτά που γράφω. Διαχώρισα αν θα ασχοληθεί ερασιτεχνικά από το κομμάτι που λέγεται καριέρα σε περίπτωση που θελήσει κάτι τέτοιο μελλοντικά. Κάλυψα όλες τις περιπτώσεις με λίγα λόγια.
Τότε απλα ησουν εκτος θεματος.Το παιδι εδω ρωτησε κατι συγκεκριμμενο.Αν αξιζει ν ασχοληθει ενας δασκαλος φωνητικης μαζι του για να μαθει να τραγοδουδαει σωστα.Δεν ειπε τιποτα για καριερα.Αρα συμφωνουμε πως ηταν δικη σου εκτος θεματος προσθηκη.
4)Και πως θα μάθει το κάθε άτομο να πατάει στις νότες, να είναι σωστός και να προχωρήσει για πες μου? Χωρίς ασκήσεις? Χωρίς Oral? Χωρίς να έρθει σε επαφή με κάποιο όργανο και τις νότες? Χωρίς να μάθει διαφραγματικές, μάσκα για να μην κάνει ζημιά στις φωνητικές και να χαλαρώνει το σώμα και πολλά άλλα? Με την προυπόθεση πάντα ότι μπορεί.
Ειπα εγω πως τα μαθηματα δεν χρειαζονται για να μαθει κανεις τραγουδι?
Απαξιωσα εγω πουθενα το ρολο ενος συνοδευτικου μουσικου οργανου?Που ακριβως τα ειπα ολα αυτα?
Ολοι μπορουν φιλε να μαθουν να ανασαινουν με το διαφραγμα και να τοποθετησουν τη φωνη στη μασκα.Αρκει να εχουν μετρια νοημοσυνη τουλαχιστον και να μην εχουν σοαβρη παθηση υγειας.
5)Αν έχουμε φτάσει στο σημείο να κάνουμε επεξήγηση και τα αυτονόητα τεχνικά και θεωρητικά ζητήματα μεταξύ ατόμων που "υποτίθεται" ότι γνωρίζουν τότε τι να πω. Άρα τα ίδια λέμε σε αυτό το σημείο απλά δεν τα ερμηνεύεις σωστά και προτιμάς να χρησιμοποιείς ως απόδειξη γνώσης και επιχειρηματολογία τα αυτονόητα.
Για μενα και για σενα αυτονοητα για καπιους αλλους καθολου.Δεν υπαρχουν αυτονοητα και δεν υπαρχουν πραγματα ''για πλακα''.Εξηγεισε στο Γιωργο τι εννοεις με τον ορο μασκα και αναπνοη με το διαφραγμα λοιπον,Αυτο εχει μια ουσια.
6)Τώρα όσον αφορά τις παύσεις, τα γυρίσματα και τα συναφή. Φτάσαμε την παυση σε ένα τόσο απλό σύγχρονο τραγούδι να το αναφέρουμε ως σημείο δυσκολίας και ως κάτι που πρέπει να διδαχτεί? Δεν είναι κλασικό, σύγχρονο είναι ακόμα και αν κοπιάρεις τον τρόπο που λέει κάποιος ένα τραγούδι τις παύσεις τις γνωρίζεις, κόβεις όπου κόβει. Όποιον άνθρωπο εκεί έξω ακούσεις να τραγουδάει κάτι για τον χαβαλέ του σταματάει εκεί που σταματάει και ο τραγουδιστής του τραγουδιού που ακούει. Μην μεγαλοποιούμε αυτονόητα πράγματα.
Κι ομως αυτος που θα αντυιμετωπισει την καλλιεργεια της φωνης του σαν την εκμαθηση ενος μουσικου οργανου και επομενως οταν θα το εχει τεχνικα εκπαιδευσει σε ικανο βαθμο να τραγουδα νοτα νοτα μια μελωδια με αυστηρο ρυθμο και τηρωντας τις παυσεις και τα σημεια στιξης,τοτε αυτος θα αποκτησει φωναρα.
Οταν γινει τεχνικα αρτιος θα μπορει με ανεση να απολαυσει με ευκολια πραγματι το τραγουδι ασχετως αν ειναι μια μιαμιση η και δυο οκταβες εκταση και να βγαλει και ψυχη.
7)Από εκεί και πέρα ερμηνευτικά κάνεις ότι θέλεις αυτό είναι άλλη ιστορία. Αντε το πολύ να δεχτώ τα γυρίσματα. Αλλά όχι και ότι ο συγκεκριμένος αοιδός είχε τα γυρίσματα ή τις καντέντσες τις δύσκολες μην τρελαθούμε τελείως. Μια μετριότητα που δεν πάταγε νότα ήταν στο τεχνικό κομμάτι. Και αυτό με επιείκεια.
Ο Παντελιδης ειχε ωραια φωνη.Μπορει να εκανε τονικα λαθη για να τα εντοπισουν οσοι δεν μπορουσαν αυτο που αυτος εκανε και να τον κρινουν αρνητικα.Σημειωση δεν ειμαι θαυμαστης του Παντελιδη,τα τραγουδια του εχουν οντως γελοια εκταση και προσωπικα οντως δεν μου ειναι τιποτα να τα τραγουδησω.Αλλα αυτο ειναι υποκειμενικο.
Οταν ο Παντελιδης φτανει το πολυ μεχρι D4 και ουτε στα πιο πολλα κομματια του(σπανια εχει χτυπησει Ε4 η και F#4) ειναι απλα περιπατος για μια εξσκημενη φωνη.
Αυτο ομως δεν ακυρωνει την αξια του τραγουδιστη.Κι ο Τζωνυ Κας πανευκολος ειναι και προσωπικα αν θες να ξερεις εχω φωνη βαρυτονου με ανετη εκταση απο D2 εως G#4 χωρις να βαζω μεσα τα ορια μου που αγγιζουν το ντο του τενορου.
8)Προσωπικά τόσα χρόνια δεν έχω δει μαθητή που ξεκινάει οποιασδήποτε ηλικίας να τραγουδάει για πρώτο του τραγούδι κομμάτι με 3 νοτούλες. Ακόμα και το "χάρτινο το φεγγαράκι" που είναι συνήθως το πρώτο που δίνεται ειδικά σε μαθητές σύγχρονου είναι παραπάνω από 3 νοτούλες. Μπορεί να είμαι απλά τυχερός και να έχω συναναστραφεί είτε ως μαθητής είτε αργότερα με άτομα που "το είχαν", αλλά τόσα χρόνια τόση τύχη δύσκολο μου φαίνεται.
Η φραση ''το εχεις'' ειναι απλα η οπιτκη γωνια ενος ημιμαθους.Η φραση ''δεν το ειχες αλλα το απεκτησες με κοπο'' ειναι η φραση αυτου που ξερει.
Προσωπικα ακομη και τωρα που εχω προχωρησει αρκετα με τη φωνη μου μου αρεσει να τραγουδω απολαυστικες αλληλουχιες με νοτες πολλες φορες εντελως απλες και με ευκολη εκταση.Εκει πανω εχει τυχει να χτισω κατι πιο πολυπλοκο και τεχνικα δυσκολο.μην υποτιμας τιποτα.Ουτε το φεγγαρακι ουτε τυο μικρο καραβι.
9)Το αντικειμενικό κομμάτι είναι ένα και δεν αλλάζει. Όπως έγραψα και πιο πάνω οι νότες είναι νότες. Το αν υποκειμενικά κάποιος το θεωρεί δύσκολο ή όχι είναι άλλη ιστορία. Κι εμένα πχ αν μου βάλεις να τραγουδήσω κομμάτια που είναι γραμμένα για συγκεριμένη κατάταξη φωνής θα σου πω ούτε με σφαίρες δεν μπορώ, δεν θα ακούγεται σωστά κτλ χωρίς αλλαγή τόνου. Το ίδιο ισχύει για όλους.
10)Κι επαναλαμβάνω γιατί πάλι φοβάμαι ότι δεν θα γίνω κατανοητός. Το τι θα κάνει ο Γιώργος και ο κάθε Γιώργος δεν είναι δικό μου θέμα. Ανέβασε ενα κλιπ αυτό άκουσα αυτό έκρινα. Δεν είπε είμαι 15 ή δεν ξέρω εγώ τι. Το κρίνω λοιπόν με βάση αυτό που ακούω όχι με βάση αυτό που δεν βλέπω ή δεν είπε. Το αν περάσει την μεταφώνιση και αλλάξει καθώς και άλλα χίλια "αν" και "ίσως" κανείς δεν το ξέρει. Με βάση αυτό που έβαλε και αυτά που είπε αυτά απάντησα.
Εγω δηλαδη πως το καταβα οτι ειναι πιτσιρικας?Για πες?Μηπως ειμαι ο μαντης Καλχας?
11)Την γενικότερη συμπεριφορά του και το γεγονός ότι δεν μπορεί να δεχτεί κριτική την οποία ο ίδιος ζήτησε ενώ απαντάει με ατάκες δεξιά και αριστερά με ύφος δεν βλέπω να συγκινεί κανέναν πάντως. Μόνο το δικό μου υποτιθέμενο ύφος ενοχλεί.
Μια κιριτικη ειναι αποδεκτη αν εχει την ιδιοτητα της ευγενειας και της επιχειρηματολογιας χωρις να κοβει φτερα.Αν καποιος θελει να προσπαθησει κατι ας το κανει.Ποιοι ειμαστε εμεις να τον προστατεψουμε απο το να φαει τα μουτρα του?Λογικη ειναι αυτη?Καλυτερα να προσπαθησει και να αποτυχει στην τελικη παρα να μην το επιχειρησει καν.Γιατι να κανει οικονομια επιλογων?
Άσε με λοιπόν εμένα να εκτίθεμαι δεν έχω κανένα πρόβλημα. Όπως έγραψα και πιο πάνω αποχωρώ να μην χαλάω και την αρμονία. Δεν ήρθε και το τέλος του κόσμου, όλοι να είμαστε καλά αυτό έχει σημασία. Αυτό που θα έπρεπε να σε προβληματίσει είναι μήπως αυτά που γράφω είναι αυταπόδεικτα από την μουσική θεωρία, την τεχνική, την παγκόσμια βιβλιογραφία και διδακτική, καθώς και αυτονότητα, και προκειμένου να δικαιολογηθούν προσωπικές γνώμεις και απόψεις διαστρεβλώνονται.
Και το ξαναγράφω δεν έχω κανένα ύφος ή δεν ξέρω εγώ τι, δυστυχώς ο γραπτός λόγος δεν μπορεί να υποκαταστήσει τον τόνο του προφορικού.
Συγνώμη που σας κούρασα όσους σας κούρασα και ελπίζω έστω όσοι είσασταν διατεθειμένοι να αποκομίσατε και κάτι ως γνώση.
Φιλε Γιωργο, τα πολλα λογια ειναι φτωχια που λενε και με λογια κανεις δε πηγε μπροστα... Ξεκινα και πανε σε δασκαλους να κανεις μαθηματα και να δεις με ποιον θα ταιριαξεις.
Εν ολιγοις ναι αξιζει, ακομα και αν ησουν ο πιο παραφωνος της γης, να ακολουθησεις αυτο που αγαπας και εκφραζεσαι μεσα απο αυτο, παραπανω συζητηση για το αν και που θα φτασεις δεν χρειαζεται και δεν οφελει αφου εισαι ακομα στην αρχη. Αντι να καπνιζεις και να δινεις 40 - 50€ (δεν εχω ιδεα απο τιμες) στα τσιγαρα η να βγαινεις καθε μερα για καφε η οτιδηποτε αλλο, δωστα για να βελτιωθεις σε αυτο που αγαπας.
Απο τη στιγμη που μιλαμε για προσωπικη εκφραση μην σε ενδιαφερει τι θα πει ο καθενας.
Για τα εκτος θεματος θα ηθελα να πω τη γνωμη μου και να μιλαμε για μερες αλλα δεν ειναι το καταλληλο μερος χαχαχα!
Καλη συνεχεια σε ολους!
Πες μου την γνωμη σου σε παρακαλο σε ενα μηνιμα προσοπεικο σε παρακαλο !
Παράθεση:
|
O ChrisDs κυρίως που τις εξέφρασε τον παρακαλώ να επιστρέψει έχει να προσφέρει πολλά