Καλημέρα...δυστυχώς υπάρχει πάντα αυτη η τάση τόσο από μαθητές όσο και από δασκάλους να κατατάσοσυν βιαστικά μια φωνή αναλόγως των πρώωτν δυνατοτήτων η της χροιάς τους.
Στην πραγματικότητα ως έκταση φωνής σε μια δεδομένησ τιγμλη της καλλιέργειάς της ορίζεται ως η ΑΝΕΤΗ εκταση αυτης,δλδ αυτη που βγταινει αβιαστα και εκτο ςαυτου μπορει να ταργουδηθει σε ολες τις εντασεις.
Συνεπως νοτες η τονικοτητες αν προτιματε που απαιτουν ανοδο της εντασης της φωνης για να τραγουδηθουν η staccato τροπο για να πραχθουν και δεν μπορουν αν δεσουν ομαλα με τις χαμηλοτερες νοτες ΔΕΝ λογιζονται ως εκταση.
Πραγματι υποι αυτες τις προυποθεσεις ειναι εξιοθευμαστο να εχει καποιος 2,5 οκταβες εκταση.
Γενικα οι 2 οκταβες επιτρεπουν στον τραγουδιστη να ερμηνευσει σεχδον ολο το ρεπερτοριο σε οποια φωνητικη κατηγορια και αν ανηκει.
Να συμφωνησω με τις καταταξεις που παραθετει ο Κ Στεφανος...και επισης πολυ ωραια τα βιντεακια που παραθετει ως παραδειγματα.
Οι εκτασεις αυτες ειναι ενδεικτικες και μπορουν να αλλαξουν..
πχ υπαρχουν μπασσοι που φτανουν το G4 και βαρυτονοι με B4 η και C5(του τενορου)
Επισης υπαρχουν φωνες με μεγαλη εκταση φωνης και καλυπτουν ολα τα φασματα πχ μπασσου βαρυτονου τενορου βλεπε βασιλη παπακωνσταντινου που τραγουδαει απο D2-D5(!!)
Για τις γυναικειες φωνες τα πραγματα δεν ειναι πολυ διαφορετικα.
υπαρχουν Σοπρανο με πολυ ωραιες χαμηλες νοτες που θα ζηλευε και μια δεινη αλτο ενω αντιθετα καποιες κοντρα αλτο μπορει να αγγιζουν νοτες σοπρανο.
Αυτο δε λεει κατι απο μονο του.
Σε οποιο επιπεδο καλλιεργειας και να βρισκεσαι παντα θα υπαρχει το ιδανικο ευρος φωνης που θα κουραζεσαι λιγοτερο ακομη κι αν εχεις 3 οκταβες ανετη εκταση.
Για τη μακροζωια του φωνητικου σου οργανου ας επιλεξεις αυτο το ευρος.
Οποτε ειμαι σιγουρος πως υπο αυτες τις προυποθεσεις οι 2,5 οκταβες σου αναφερονται στα ορια της φωνης σου και οχι στο ανετο ευρος της.
Τα ορια,σε αντιθεση με οτι θα ακουσεις απο πολλους καθηγητες φωνητικης ειναι ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΑ για το τραγουδι.
Αλλωστε η μικρη αρχικα εκταση μιας φωνης,εκεινη που ειναι εντελως ανετη γαι σενα ειναι και η πιο ''ευπλαστη''.
Οταν ξεκινησα να μαθαινω τραγουδι ειχα μια εκταση οριακη απο Ε2 σε D4.Η ανετη μου ομως εκταση ηταν απο Α2 εως Α3.Μια ταπεινη οκταβουλα.
Στην αρχη πασχιζα να δειυρνω τη φωνη μου φτανοντας ορια ξερω γω ξεφωνιζοντας D4 η Ε4.
Ακομη κι οταν μπηκα στο νοημα κι επιασα πως δουλευει το φωνητικο μου οργανο παλι πασχιζα να αυξησω τα ορια.Πχ στο F η αργοτερα G4 κτλ.
Με τον καιρο διαπιστωσα πως η ανετη εκταση της φωνης μου ηταν η σταθερα και η αξια που αυξανοταν και αυτη η παραμετρος που ποτε και υπο οπιεσδηποτε συνθηκες δεν θα με απογοητευε.
Στην παρουσα εχω δυο οκταβες ανετη εκταση απο F2 σε F4 και εχω απολυτη εμπιστοσυνη πως ουτε θα κανω ''κοκκορακια'' ουτε θα βλαψω το φωνητικο μου οργανο.
Η δε φωνητικη μου κατηγορια ειναι μαλλον λυρικος βαρυτονος κι αυτο προεκυψε με τα χρονια ως συμπερασμα.
Αγαπω πολυ και το ρεπερτοριο των μπασσων γιατι ξεοκουραζεται η φωνη μου και δεν εχω προβλημα να τραγουδησω και Ε2 η και D2.
Tα ορια μου ειναι πολυ πιο πανω:Απο C#2 εως C#5 αλλα αποφευγω να τραγουδαω εκει γιατι η φωνη εχει κακη ποιοτητα και σιγουρ ακανω ζημια στο λαρυγγα μου.
Ξερω ομως πως με τα χρονια θα μπορω ολο και πιο πολλες νοτες απο αυτο το ευρος αν ενταξω στη γκαμα μου.
Αυτα τα λιγα.
προστατεψε τη φωνη σου και τις αξιες της(χροια,ογκο,καθαροτητα και σταθεροτητα τονου,κτλ)και ασε την εκταση ως μια δευτερευουσα παραμετρο.
Το μονο σιγουρο ειναι πως αν αφιερωθεις στην χαλαρη σου εκταση με τις σωστες ασκησεις εκγυμνασης του φωνητικου σου οργανου,αυτη θα ξεπερασει καποια στιγμη ακομη και αυτες τις 2,5 οκταβες(!!)
[ τροποποιήθηκε από τον/την freddieKrueger, 18-09-2021 14:46 ]