ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997
    anonimimousikos
    10.10.2022, 22:58

    Καλησπέρα σας! Παίρνω το πτυχίο μου στο πιάνο σε 1-2 χρόνια και μου έχει μείνει σαν υποχρεωτικό μάθημα μόνο το 2ο έτος πριμα βιστα. Έχετε κανένα χρήσιμο tip να με βοηθήσετε γιατί δυσκολεύομαι κάπως. Έχω ένα μικρό θεματάκι με το να κρατάω σωστά το tempo καθώς και να διαβάζω γρήγορα τις νότες που ακολουθούν. Γενικά δεν θα έλεγα καθόλου ότι είναι το δυνατό μου σημείο αλλά δεν είμαι και χάλια. Δυνατό μου σημείο είναι τα θεωρητικά. Θα εκτιμούσα ιδιαιτέρως την οποιαδήποτε συμβουλή σας!!


    freddieKrueger
    27.10.2022, 15:07
    Μουσικο αυτι φιλε.Σχετικο οχι απολυτο. Ενα αυτο. Δευτερον πως μετρας το χρονο; Θελει μετρονομο και σωστη μετρηση των μετρων πχ 4/4 με 4 κινησεις κτλ Χωρις εξασκημενο μουσικο αυτι,συμπαθα με φιλε αλλα δεν εισαι μουσικος. Πολλοι απλα παιζουν τελεια παρτιτουρες που διαβαζουν. Για μενα δεν ειναι μουσικοι αλλα εκτελεστες παπαγαλοι. Ξεκινα αργα με ευκολες νοτες και αξιες τεταρτου η και μισου. Βαλε ενα drone στο youtube πχ πχ πληκτρολογησε drone in A Και βρες την τονικη βαφτισε την Ντο Και ξεκινα Αργα στην αρχη Πιστευω σε ενα τριμηνο να χεις γινει απιαστος Καλη επιτυχια!
    anonimimousikos
    09.03.2023, 21:22

    Σ ευχαριστώ πολύ για τη συμβουλή!


    klapatas
    24.11.2023, 07:22
    Η πριμα Βίστα δεν ειναι θεμα ταλεντου ή αυτιου, ειναι θεμα εξασκησης αλλα στην Ελλάδα οι περισσότεροι στα ωδεια ουτε καν δινουν σημασια οπως και σε αμετρητα αλλα χρησιμα, αρκούνται στην παπαγαλια 20-30 εργων απο την προκαταρκτική μεχρι το διπλωμα. Παρολα αυτα το ωδειο ειναι υποχρεωμένο κα σου παρασχει υιν καλυτερο δασκαλο στην πριμα βιστα και στο ντικτε. Ενας αλλος τροπος ειναι να παιζεις καθε μερα μια σελιδα απο εργα που δεν εχεις ξαναπαιξει σε επιπεδο πτυχιου οσο πιο γρήγορα μπορεις, τα λαθη δεν εχουν καμια σημασια.
    freddieKrueger
    24.11.2023, 10:18

    Αν όμως δεν έχεις εξασκημένο αυτί δε λέγεσαι μουσικός.

    Το πριμα βιστα είναι ένα μέσο.Ένα εργαλείο.Όπως και οι παρτιτούρες.

    Το να μπορείς να παίζεις αμέσως μια παρτιρούρα με την "πρώτη ανάγνωση" είναι μεν χρήσιμο αλλά όχι ο σκοπός.

    Σκοπός είναι να ακούς κάτι και να αντιλαμβάνεσαι σε πρώτη φάση τα βασικά:ρυθμό,είδος μέτρου,αν είναι αργό ή γρήγορο το tempo,αν είναι ματζότε μινόρε ή modal harmony και τη φόρμα του κομματιού.

    Αμέσως μετά να είσαι σε θέση να το εναρμονίσεις με τ αυτί και τέλος να το παίξεις όσο καλύτερα μπορείς.

    Σε ένα επόμενο στάδιο να δωσεις δικό σου ύφος στο κομμάτι ή και να αυτοσχεδιάσεις.

    Όταν ο φίλος/φίλη που άνοιξε το θέμα πιο πάνω λέει ότι έχει αδυναμία στο σωστό μέτρημα,πρέπει να πάει πίσω τη μελέτη του.

    Στα βασικά σολφεζ.Να μάθει να κρατά χρόνο σε απλές αξίες και τόνους που τραγουδά.

    Κατόπιν να προχωρήσει σε όλο και πιο σύνθετες μουσικές φράσεις με αξίες παύσεις τονισμούς κτλ

    Αυτό σταδιακά να το περάσει και στο πιάνο αλλά σε απλά πολύ απλά,παιδικά κομμάτια.

    Μόλις καταφερει αυτα να παει και σε αλλα διαρκως πιο δυσκολα και να στοχευει στην πριβα βιστα εκτελεση τους.

    Κακώς μερικοί δάσκαλοι που προχωράνε ένα μαθητή τάξεις όταν έχει κενά στην αντίληψη του ρυθμού.

    Χωρίς σωστό μέτρημα μουσική ΔΕΝ υφίσταται.

    Στο σκέλος της παπαγαλίας συμφωνώ μαζί σας.

    Όπως και στην εξάσκηση σε διάφορα κομμάτια,αλλά όχι όμως αμέσως στα δύσκολα.

    Το αυτί βοηθάει πολύ το πριμα βιστα με την έννοια της ακουστικής μνήμης.

    Να κλείσω γράφοντας πως άλλο μουσικός άλλο εκτελεστής παρτιτούρας.

    Το να είσαι σε θέση να διαβάζεις και να εκτελείς παρτιτούρες είναι ΜΕΣΟ και όχι ΣΚΟΠΟΣ.

    Ο μουσικός που μπορεί να το κάνει ΚΑΙ αυτό έχει ένα παραπάνω εργαλείο στην τσέπη του.

    Όπως και την ικανότητά του να παίζει αυτό που ακούει σε ΟΛΟΥΣ τους 12 τόνους της δυτικής μουσικής 

    [ τροποποιήθηκε από τον/την freddieKrueger, 24-11-2023 10:20 ]


    XrysaOikonomaki
    11.02.2024, 07:06
    Δεν φταις εσύ που πάσχεις στην prima vista. Η prima vista κανονικά πρέπει να ξεκινάει από το πρώτο εξάμηνο που ξεκινάς να μαθαίνεις πιάνο. Γι'αυτό βλέπουμε μουσικούς που σπουδάζουν στο εξωτερικό να έχουν άνεση στην prima vista, ενώ εμείς οι κλασικοί κουτσαίνοντας προσπαθούμε να βγάλουμε άκρη. Όπως και να έχει: Όταν πιάνεις ένα κομμάτι που δεν γνωρίζεις, μελέτησέ το αρχικά σα να είναι εφημερίδα. Παρατήρησε τον τίτλο, τον οπλισμό, το τέμπο που προτείνει, τις δυναμικές. Μετά ρίξε μια ματιά συνολικά για να δεις τι μουσική ροή έχει, αν έχει αλλοιώσεις κάπου που δεν ανήκουν στην τονικότητα, εάν έχει να παίξεις μεγάλα διαστήματα, δύσκολες συγχορδίες, πολύ χαμηλές ή πολύ ψηλές νότες. Προσπάθησε νοητά να φανταστείς πως θα ακουγόταν το κομμάτι εάν θα έπαιζες. Προσπάθησε νοητά πρώτα να βάλεις τα χέρια σου στο πιάνο και όχι πρακτικά. Έχοντας κάνει αυτή την προεργασία, όταν θα πας να παίξεις την παρτιτούρα θα σου φανεί πιο οικεία. Αλλιώς είναι σα να μπαίνεις σε ένα σκοτεινό δωμάτιο και ψαχουλεύοντας ψάχνεις να βρεις τα κατατόπια. Γενικά για την prima vista, η ύλη του μαθήματος δεν σου φτάνει. Καλό είναι καθημερινά για κανα δεκάλεπτο να πιάνεις κομμάτια που δεν γνωρίζεις και να προσπαθείς να εξοικειωθείς. Δοκίμαζε κομμάτια που είναι ένα επίπεδο κάτω από αυτό που βρίσκεσαι. Η prima vista είναι ένα καταπληκτικό εργαλείο, γιατί μπορείς να "περνάς" πρώτα ένα κομμάτι και με τα δύο χέρια, να παίρνεις μια εικόνα δυσκολιών κλπ, οπότε σώζεις χρόνο μελέτης. Αντιμετώπισέ το σαν εργαλείο δουλειάς, αγκάλιασε με περιέργεια τις παρτιτούρες με άγνωστο κείμενο, ώστε να μειωθεί το άγχος της πρώτης προσέγγισης. Το άγχος δημιουργεί εγκεφαλικό "πάγωμα" με αποτέλεσμα να μην μπορείς να ακολουθήσεις τη ροή του άγνωστου κειμένου. Αυτά σου τα γράφω από προσωπική εμπειρία και έχοντας περάσει από εκεί που βρίσκεσαι αυτή τη στιγμή.