Η SONY BMG παραδέχεται ότι επιβραβεύει με διάφορους τρόπους όσους παίζουν τα κομμάτια της!
Μια απο τις μεγαλυτερες δισκογραφικές εταιρίες παγκοσμίως, η
SONY BMG Music Entertainment, συμφώνησε να μην προσφέρει πλέον δωράκια, ταξίδια και άλλες παροχές με αντάλλαγμα ραδιοφωνικό χρόνο για τους καλλιτέχνες της, σε ραδιοφωνικούς σταθμούς.
Ο συμβιβασμός αυτός ήρθε στα τέλη του προηγούμενου μήνα, στη Νέα Υόρκη, με 10 εκατομμύρια δολλάρια από την
SONY BMG να δίνονται υπέρ οργανισμών μουσικής εκπαίδευσης. Αυτή όμως είναι η αρχή μιας σειράς μεγάλων σχετικών ερευνών του Eliot Spitzer, γενικού εισαγγελέα της Νέας Υόρκης, πάνω στο θέμα των κινήτρων που δίνουν οι δισκογραφικές εταιρίες για να κερδίσουν airtime για τις κυκλοφορίες τους. Γιατί το airtime δεν αυξάνει την αναγνωρισιμότητα και το προφίλ του καλλιτέχνη, αλλά και τη θέση του κομματιού στα charts, υποβοηθώντας έτσι τις πωλήσεις.
Η
SONY BMG αποδέχθηκε τις κατηγορίες, αναφέροντας ότι κάποιοι υπάλληλοί της χρησιμοποίησαν αυτές τις τακτικές, λανθασμένα και απολογήθηκε για τις ενέργειές τους. "Η
SONY BMG επιθυμεί να καθορίσει ένα νέο, πολύ πιο υψηλό standard στο radio promotion", αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση.
Οι πρακτικές αυτές, βέβαια, δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο της εταιρίας που βρέθηκε στο στόχαστρο, είναι κοινό μυστικό στη μουσική βιομηχανία, αν και οι ομοσπονδιακοί νόμοι των Ηνωμένων Πολιτειών απαγορεύουν κάτι τέτοιο, άμεσα ή έμμεσα.
Και τί δεν δινόταν στους υπαλλήλους/παραγωγούς των ραδιοφωνικών σταθμών: Laptop, πακέτα διακοπων, χρηματοδότηση διαγωνισμών, κάλυψη συγκεκριμένων πακέτων εξόδων, αλλά και πρόσληψη ανεξάτητων promoters προκειμένου εκείνοι να δώσουν χρήματα στους σταθμούς. Κάποιοι, μάλιστα, υπάλληλοι της εταιρίας προσπάθησαν να κρύψουν τα "φακελάκια", καταγράφοντάς τα ως χρηματικά δώρα σε νικητές διαγωνισμών που δεν υπήρξαν ποτέ, σύμφωνα με την έκθεση του γενικού εισαγγελέα.
Για την έρευνα, οι άνθρωποι του εισαγγελέα απόκτησαν πρόσβαση σε απόρρητα έγγραφα, αλλά και e-mail που κατέγραφαν όλα αυτά. Σε ένα γράμμα με ημερομηνία 6 Φεβρουαρίου 2004, ένας promotions executive σημειώνει τα κομμάτια που η εταιρία θέλει να παιχτούν, αλλά και τους όρους πληρωμής για το καθένα! "Η πληρωμή θα γίνει μόνο αφού ένας σταθμός παίξει το κομμάτι 56 φορές σε περίοδο 4 εβδομάδων, από τις 6 το πρωί ως τις 12 τα μεσάνυχτα", αναφέρει χαρακτηριστικά το έγγραφο που δόθηκε στη δημοσιότητα.
πηγη:
avopolis.gr