ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997

    Νέος Θανάσης Παπακωνσταντίνου!!!!!

    thomas_k
    12.03.2006, 22:24
    Κατ'αρχάς γεια σε όλους εδώ!!!
    Επιτέλους βρήκα ένα χώρο για λάτρεις της καλής ελληνικής μουσικής.
    Αρχίζω με ένα θέμα που αφορά έναν από τους πιο αγαπημένους και πιο "προσωπικούς" μου καλλιτέχνες,τον Θανάση Παπακωνσταντίνου.Αυτές τις μέρες ανακοινώθηκε από τη Λύρα ότι πολύ σύντομα έρχεται ο καινούργιος του δίσκος.
    Λέγεται "Η βροχή από κάτω" (πρωτότυπα,όπως πάντα στην περίπτωση του Θανάση).
    Ξέρει κανείς κάποιες λεπτομέρειες? Μετά από την υπέροχη "Αγρύπνια" ελπίζω να μας ξαφνιάσει και πάλι ευχάριστα ο Θανάσης.Φιλικά!
    vasiloukos
    12.03.2006, 23:50
    Αυτό κ αν είναι νέο...

    Μετά τον απίστευτο ''Βραχνό Προφήτη΄'' και την αποκαλυπτική ''Αγρυπνία'' περιμένουμε έναν δίσκο... πιο τέλειο απ' το τέλειο...

    Είναι δυνατόν;;;

    Αχάριστοι που ναι οι άνθρωποι! Απαιτητικοί.....!!!
    andreas_f330
    13.03.2006, 00:11
    http://www.koiladatwntempwn.gr/
    thomas_k
    13.03.2006, 23:56
    Από την ιστοσελίδα της Λύρας:

    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ (ας πούμε)

    Είμαι στο τρένο για Αθήνα και είναι να γράψω ένα δελτίο τύπου για τους ανθρώπους της «ΛΥΡΑ», που θα αφορά στο νέο μου δίσκο «Η βροχή από κάτω». Ο μονότονος ήχος των τροχών στις ράγες δημιουργεί το σωστό περιβάλλον για κάτι τέτοιο, μια και πολλά από τα κομμάτια βασίζονται σε λούπες, που έφτιαξα από ετερόκλητες πηγές.

    Τώρα που το σκέφτομαι, υπάρχει και άλλη μια σύνδεση. Σ’ ένα αντίστροφο ταξίδι με τρένο, πριν από τέσσερα χρόνια –αν θυμάμαι καλά- έγραψα τα «Μολύβια». Είναι οι στίχοι ενός τραγουδιού (;) που περιλαμβάνεται στο δίσκο και αναφέρεται στα μολύβια που αναπαύουν οι μαραγκοί στο αυτί.

    Μία από τις διαστροφές μου είναι να εστιάζω την προσοχή σε πράγματα τα οποία οι πολλοί τα προσπερνάνε, ανύποπτοι για την ένταση που κρύβουν.

    Μ’ αυτό το δίσκο προσπάθησα –ενδόμυχα- να ανιχνεύσω καινούρια συναισθήματα, να προσεγγίσω το παράδοξο. Όσο εκλογικευμένη είναι η καθημερινότητά μου τόσο στην τέχνη αφήνω περιθώριο ν’ ανθίσει το αναπάντεχο και το τυχαίο, σε σημείο που –ειδικά γι’ αυτή τη δουλειά- να αμφιβάλλω αν όντως είναι δημιουργία αυτό που κάνω ή παιχνίδι. Κι ακόμα περισσότερο –επειδή εργάστηκα δύο χρόνια εσώκλειστος στο ησυχαστήριό μου για το ηχογράφημα, με σύμμαχο και αντίπαλο τον υπολογιστή – αναρωτιέμαι αν έχουν τα κομμάτια τη ζωικότητα και τη συναισθηματική φόρτιση που χρειάζεται η μουσική για να μπορεί να φιλά τα μέτωπα των ανθρώπων.

    Για τον «εξανθρωπισμό» τους οφείλω πολλά στον Κώστα Θεοδώρου (δικός του και ο όρος), ο οποίος έπαιξε και ενορχήστρωσε αρκετά από αυτά, όπως και στους υπόλοιπους μουσικούς που συμμετείχαν.

    Να μην ξεχάσω τη Μάρθα Φριντζήλα για τη φωνητική, γραφιστική, αλλά και συνολικότερη υποστήριξη, τον Τίτο Καργιωτάκη και τον Χρήστο Χαρμπίλα για τη δημιουργική ηχοληψία και τον Μάνο Χαμηλάκη για τη συνάφεια «περιτυλίγματος» και περιεχομένου.

    Για άλλη μια φορά βρήκα αποκούμπι σε ποιητές. Στον Λόρκα και στον Νίκο Καρούζο συγκεκριμένα.

    Εν κατακλείδι, θα ήθελα βεβαίως την ανταπόκριση του κόσμου, αλλά και να μην υπάρξει θα προστρέξω στο εισαγωγικό κομμάτι του δίσκου:

    «Σαν αστραπή από μακριά ό,τι δεν μπόρεσε να υπάρξει σκίζει τη νύχτα βιαστικά, άηχα κι ύστερα σβήνει. Κι ούτε στη μνήμη φίλημα ούτε ελεημοσύνη ούτε απ’ τα δίχτυα του ψαρά να πολεμάει να φύγει».


    Θανάσης Παπακωνσταντίνου

    Υ.Γ.1. Εννοείται ότι από αυτό που διαβάζετε λείπουν οι μουτζούρες του πρωτότυπου.

    Υ.Γ.2. Μόλις πέρασα το Λιανοκλάδι.


    --------------------------------------------------------------------------------
    CD1


    1. Ο,ΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΣΕ (απαγγελία: Αριστοτέλης & Κωσταντής Παπακωνχταντίνου) ( Συνθέτης/ές:ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΑΝΑΣΗΣ Στιχουργός/οί:ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΑΝΑΣΗΣ) (1.16')
    2. ΒΑΛΙΑ ΚΑΛΝΤΑ ( Ερμηνευτής/ές:ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΑΝΑΣΗΣ Συνθέτης/ές:ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΑΝΑΣΗΣ Στιχουργός/οί:ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΑΝΑΣΗΣ) (4.19')
    3. Ο ΣΚΥΛΟΣ ΤΩΝ ΑΣΤΡΩΝ ( Συνθέτης/ές:ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΑΝΑΣΗΣ) (5.20')
    4. ΟΡΥΧΕΙΑ ( Ερμηνευτής/ές:ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΑΝΑΣΗΣ Συνθέτης/ές:ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΑΝΑΣΗΣ Στιχουργός/οί:ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΑΝΑΣΗΣ) (3.32')
    5. ΑΫΠΝΗ ΠΟΛΗ ( Ερμηνευτής/ές:ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΑΝΑΣΗΣ - ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ ΜΑΡΘΑ Συνθέτης/ές:ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΑΝΑΣΗΣ Στιχουργός/οί:LORCA FEDERIKO GARCIA) (5.01')
    6. ΜΟΥ 'ΚΛΑΣΕΣ Τ' ΑΡΧΙΔΙΑ ΚΥΡΙΕ ΜΟΙΡΑΡΧΕ ( Συνθέτης/ές:ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΑΝΑΣΗΣ) (2.13')
    7. SARA ( Ερμηνευτής/ές:ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΑΝΑΣΗΣ Συνθέτης/ές:ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΑΝΑΣΗΣ Στιχουργός/οί:ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΑΝΑΣΗΣ) (4.31')
    8. Η ΒΡΟΧΗ ΑΠΟ ΚΑΤΩ ( Συνθέτης/ές:ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΑΝΑΣΗΣ) (1.48')
    9. ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ ΣΚΙΑΣ ( Συνθέτης/ές:ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΑΝΑΣΗΣ) (3.32')
    10. ΤΑ ΜΟΛΥΒΙΑ ( Ερμηνευτής/ές:ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΑΝΑΣΗΣ Συνθέτης/ές:ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΑΝΑΣΗΣ Στιχουργός/οί:ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΑΝΑΣΗΣ) (6.16')
    11. O TSELNIKAS (φωνές: Κατερίνα Μπλάντα, Μάρθα Φριντήλα) ( Συνθέτης/ές:ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΑΝΑΣΗΣ) (4.34')
    12. Ο SATIE ΣΤΗ ΧΙΜΑΡΑ ( Συνθέτης/ές:ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΑΝΑΣΗΣ) (2.51')
    13. ΤΩΡΑ ΤΕΛΟΣ (φωνές: Αριστοτέλης & Κωσταντής Παπακωνσταντίνου) ( Συνθέτης/ές:ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΑΝΑΣΗΣ) (1.22')
    14. κι άλλη ΑΫΠΝΗ ΠΟΛΗ (remix: Θανάσης Παπακωνσταντίνου) ( Ερμηνευτής/ές:ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΑΝΑΣΗΣ Συνθέτης/ές:ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΑΝΑΣΗΣ Στιχουργός/οί:LORCA FEDERIKO GARCIA) (5.39')


    ageras
    15.03.2006, 11:58
    Ιδου και το εξώφυλλο!!





    επισυναπτόμενα: thanasisnew copy.jpg 
    jorge
    15.03.2006, 23:17
    Αν κάποιος fan του Θανάση επιθυμεί να εκπροσωπήσει το MusicHeaven σε μια παρουσίαση που θα γίνει από τη ΛΥΡΑ, ας επικοινωνήσει μέσω της σελίδας επικοινωνίας.
    dimitrapan
    16.03.2006, 00:36
    Πολύ μου αρέσει ο Θανάσης και πολύ χαίρομαι που βγάζει και δίσκο...

    Αλλά βρε παιδιά, μόνο σε μένα χτύπησε κάπως αυτό το "ΜΟΥ 'ΚΛΑΣΕΣ Τ' ΑΡΧΙΔΙΑ ΚΥΡΙΕ ΜΟΙΡΑΡΧΕ"??????

    Έλεος δηλαδή!
    melanie1325
    16.03.2006, 09:03
    Quote:

    Το μέλος dimitrapan στις 16-03-2006 στις 00:36 έγραψε:

    Πολύ μου αρέσει ο Θανάσης και πολύ χαίρομαι που βγάζει και δίσκο...

    Αλλά βρε παιδιά, μόνο σε μένα χτύπησε κάπως αυτό το "ΜΟΥ 'ΚΛΑΣΕΣ Τ' ΑΡΧΙΔΙΑ ΚΥΡΙΕ ΜΟΙΡΑΡΧΕ"??????

    Έλεος δηλαδή!





    ΘΕΟΣ!!!
    spathasref
    17.03.2006, 18:42
    Θανασσόπληκτοι ορμάτε!!! Είναι στα ράφια!!!


    natmast
    22.03.2006, 09:51
    Καλημέρα. Ημουν χθες στην παρουσίαση και ήταν πράγματι πολύ ωραία. Παρόλο που δεν είμαι φαν του Θανάση τον συμπάθησα πολύ χθες. Ηταν μαζί ακι κάποιο παιδί από Θεσσαλονίκη που ξέρω ότι είναι από το site. Δυστυχώς δεν θυμάμαι το όνομα του. Ας διαβάσει το σημερινό άρθρο στην Καθημερινή που έγραψα να μου πει αν του άρεσε.
    Νατασα
    jorge
    28.03.2006, 15:18
    Μόλις μου έστειλαν το CD και το βάζω στο CD player... Το πρώτο που έχω να πω είναι οτι το βιβλιαράκι είναι καταπληκτικό και αφορμή να μην αγοράζει κάποιος CDs από πλανόδιους.
    nefos
    11.12.2006, 01:07
    @ Εντελώς παράφωνος είναι, αλλά έλα που αρέσει στο φιλαράκι Tazz.

    _______________________________________________________________________



    ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

    «Το ύφος μου είναι ότι δεν έχω ύφος»

    Της ΝΑΤΑΛΙ ΧΑΤΖΗΑΝΤΩΝΙΟΥ

    Επιμένει πως είναι παράφωνος. Και άχαρος στη σκηνή. Και ότι κάνει μόνον «τραγουδάκια». Αλλά εδώ και χρόνια, κάθε φορά που ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου παίζει τα «τραγουδάκια» του, το κοινό σπεύδει.

    «Νομίζω ότι οι σημαντικότερες στιγμές στη ζωή ενός ανθρώπου είναι όταν φεύγει η γη κάτω από τα πόδια του», λέει ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου. Και πρσθέτει: «Και η τέχνη αυτό κάνει: περιγράφει τα μυστήρια, χωρίς να τα εξηγεί».



    Νέοι κυρίως, σχεδόν ένα κίνημα ακροατών που γεμίζει ασφυκτικά όποιον χώρο φιλοξενεί τον ίδιο και την μπάντα του, που ξέρει όλα τα τραγούδια απέξω κι ανταλλάσσει στο διαδίκτυο απίθανες πληροφορίες.

    Πρώτοι αυτοί, αφού κατέλαβαν κάθε σπιθαμή ελεύθερου χώρου στον «Σταυρό του Νότου» τις βραδιές που εμφανιζόταν, κυκλοφόρησαν την είδηση για τον νέο του δίσκο. Ο «Διάφανος» («Λύρα») έρχεται εννέα μήνες έπειτα από τη «Βροχή από κάτω». Αν εκείνος ο δίσκος αποδομούσε τη μουσική φόρμα και την παραδοσιακή στιχουργική και σύστηνε έναν Παπακωνσταντίνου πιο πειραματικό από ποτέ, εδώ εκείνος επιστρέφει σε οικειότερες φόρμες: 11 τραγούδια και δύο «περίεργα» ορχηστρικά ξαναβρίσκουν στην ερμηνεία τον ίδιο τον δημιουργό, τον Σωκράτη Μάλαμα, τη Μάρθα Φριτζήλα τον Φώτη Σιώτα και την εδώ και καιρό σταθερή μπάντα του.

    Το προσωπικό του ύφος παραμένει γοητευτικά απρόβλεπτο, μοιρασμένο σε τραγούδια που είτε έχουν σαφή αφηγηματικό χαρακτήρα είτε επιδεικνύουν υπερρεαλιστικές αρετές στην περιγραφή καθημερινών εικόνων: τα εκκλησάκια των δρόμων, τα πατσατζίδικα, οι μετανάστες, τα κομμωτριάκια, είναι όσα ταπεινά αποκτούν πρωταγωνιστικό ρόλο στην προσωπική εικονοποιία ενός τραγουδοποιού που παραμένει παράδοξα λαϊκός.

    - Ο «Διάφανος», το ομώνυμο του δίσκου...

    «Είναι εμπνευσμένος από την ποίηση του Περουβιανού Καίσαρα Βαλιέχο που, αν και προϋπήρξε του σουρεαλιστικού κινήματος, ήταν κατά κάποιο τρόπο σουρεαλιστής. Το 'χω ξανακάνει 2-3 φορές αυτό: με τον Πεσόα, με τον Κορμπιέ, με το "Αστρο του Πρωινού" που έβαλα μια φράση από ένα ινδιάνικο ποίημα ("και τούτη η μέρα ας μας βρει μ' αυτούς που αγαπούμε"). Οταν νιώθω εγκλωβισμένος στιχουργικά, καταφεύγω στη λογοτεχνία για να εμπνευστώ ή και για να χρησιμοποιήσω αυτούσιες φράσεις. Μπορεί να είναι ιεροσυλία. Τουλάχιστον αναφέρω κάθε φορά από πού έχω πάρει και τι».

    - Το «Στην Αμερική» είναι η ιστορία των ελλήνων μεταναστών. Γιατί τώρα;

    «Είναι σημαντικό η Ελλάδα που δεν εξάγει πια μετανάστες αλλά εισάγει, να θυμάται. Ο Κούντερα έχει πει πως "Ο αγώνας του ανθρώπου ενάντια στην εξουσία είναι ο αγώνας της μνήμης ενάντια στη λήθη"».

    - Το μεγαλύτερο μέρος του δίσκου είναι οι παρατηρήσεις ενός μοναχικού.

    «Ξένοι δεν είμαστε κατά κάποιο τρόπο όλοι μεταξύ μας; Εχουμε βέβαια βαθιά μέσα μας ένα κοινό υπόβαθρο. Γι' αυτό μας αγγίζει η Τέχνη. Και γι' αυτό κάτι που κάνει κάποιος αιώνες πριν και χιλιόμετρα μακριά, μπορεί να αγγίξει σήμερα εμένα».

    - Εχετε καιρό να γράψετε ερωτικό τραγούδι. Γιατί;

    «Αφήνω να τα γράψουν οι πιο ερωτύλοι κι αλανιάρηδες. Κι ύστερα εδώ και καιρό δεν αντέχω τον λυρισμό με τον οποίο είναι συνυφασμένος ο έρωτας. Και στα διαβάσματά μου. Οσο πιο γυμνό από συναισθήματα είναι κάτι που διαβάζω τόσο περισσότερο με αγγίζει».

    - Στο δίσκο υπάρχει κι ο συνδετικός κρίκος με τη «Βροχή από κάτω»: το «You, the universe»...

    «Το Διαδίκτυο είναι ένα καινούριο, φοβερό σύμπαν τόσο χαοτικό όσο και το σύμπαν μας. Κι έχει κι αυτό τις μαύρες τρύπες του. Αυτό με μαγεύει μουσικά: σκέφτομαι ότι με ήχους από υπολογιστές μπορείς να φτιάξεις κομμάτια που δεν μπορεί να γράψεις με κανένα άλλο μουσικό όργανο».

    - Στον αντίποδα, γράψατε ένα ωραίο, λαϊκό τραγούδι για ένα «Κομμωτριάκι».

    «Το έγραψα με σκοπό να κάνω επιτυχία. Δεν θα υπάρχουν στην Ελλάδα 30.000 κομμωτριάκια; Μόνο αυτά να αγοράσουν τον δίσκο, θα κάνω επιτέλους μια φορά κι εγώ χρυσό δίσκο! Αλλά, για να σοβαρευτώ, αισθάνομαι πολύ τρυφερά για όσους κάνουν δουλειές που δεν τις γουστάρουν και ο νους τους ταξιδεύει. Οταν κάποιος κάνει 30 χρόνια μια δουλειά απάνθρωπη, μηχανιστική όπως την περιέγραψε ο Τσάπλιν στους "Μοντέρνους Καιρούς", εμφανίζει νευρώσεις, φτιάχνει ψεύτικους κόσμους, θέλει να ξεφύγει».

    - Αλλο χαρακτηριστικό, ο υπερρεαλισμός σας: τα «360 χιλιόμετρα» είναι μια τέτοια περιγραφή της διαδρομής Λάρισα-Αθήνα όπου λέτε π.χ. πώς στάζει από εκκλησάκια ταγκισμένο λάδι.

    «Αν σκύψεις στα πιο ασήμαντα, ανακαλύπτεις θησαυρούς. Αυτά τα εκκλησάκια εμένα μου φέρνουν ρίγος. Συνήθως κρύβουν μια απώλεια. Και είναι και σημαντικά τροχαία σήματα. Εμένα συχνά με έχουν σώσει. Αλλά δεν θέλω να δίνω απαντήσεις για το τι σημαίνει κάθε τι. Είναι σαν να ακυρώνω τον ακροατή μου. Προτιμώ να τον αφήνω να φτιάξει τον δικό του κόσμο. Ούτως ή άλλως δεν ξέρω τι ακριβώς εννοώ».

    - Πάντως είναι εντυπωσιακό το ρεύμα σας στους νέους.

    «Και εμένα μ' έχει εντυπωσιάσει αυτό. Ισως να συμβαίνει γιατί οι νέοι, που είναι το πιο προωθημένο κομμάτι της κοινωνίας ως προς την αποδοχή και την κατανόηση της τέχνης αλλά κι αυτό που βομβαρδίζεται περισσότερο απ' την ασχήμια, έχουν μια αγωνία να γνωρίσουν αυθεντικά πράγματα».

    «Εχω το θράσος της άγνοιας»

    - Κάποιος μου είχε πει για σας: «Τολμά να κάνει αλλαγές στις κλίμακες τόσο τολμηρές, που ίσως να μην έκανε αν είχε σπουδάσει μουσική».

    «Εχω το θράσος της άγνοιας. Συχνά σκέφτομαι ότι αυτολογοκρίνομαι επειδή δεν γνωρίζω μουσική. Και τεχνικά δεν είμαι κανένας σπουδαίος οργανοπαίκτης. Αλλά ίσως, αν ήμουν τεχνικά άρτιος, να μην ήταν αυτό το αποτέλεσμα. Οπως κάποιος που είναι τυφλός και εξασκεί τις υπόλοιπες αισθήσεις του, έτσι κι εγώ που δεν γνωρίζω θεωρία της μουσικής, έχω αναπτύξει άλλους δρόμους. Εχω π.χ. εξασκήσει τα κουρδίσματα».

    - Και ερμηνευτικά; Συχνά λέτε πως δεν ξέρετε να τραγουδάτε.

    «Τα τραγούδια υπάρχουν σαν αρχέτυπα μέσα μου. Τα ακούω πριν τα πω. Οταν τα συγκρίνω με ό,τι τελικά βγαίνει, καταλαβαίνω πως υπολείπομαι. Και στη σκηνή βγαίνω σαν ξυλάγγουρο. Στη δική μου περίπτωση τα τραγούδια παλεύουν μόνα τους να βγουν από το βούρκο. Και το παράδοξο είναι ότι, παρά τα βαρίδια που τους βάζω, τα καταφέρνουν».

    - Μήπως οι «ατέλειες» είναι το ύφος σας;

    «Το ύφος μου είναι ότι δεν έχω ύφος».

    - Υπάρχει όμως και κάτι απροσδιόριστο που αφορά τους καλλιτέχνες. Ο,τι λέμε «περνάει κάτω». Τι είναι αυτό;

    «Από τα μυστήρια της ζωής. Βλέπεις ανθρώπους που αξίζουν κι είναι σαν να υπάρχει ένα τείχος μπροστά τους και δεν κάνουν τίποτα. Και βλέπεις ένα χωριατόπαιδο σαν εμένα, χωρίς εφόδια και κάτι κάνω. Είναι μοιραίο; Δεν ξέρω. Κάποτε έκανα γιόγκα. Καθόμουν πίσω, ντρεπόμουν κιόλας. Προσπαθούσα να συγκεντρωθώ αλλά έρχονταν οι σκέψεις σαν καλικαντζαραίοι και δεν με άφηναν να χαλαρώσω. Μια μέρα ήρθε λοιπόν η δασκάλα και μας ζήτησε να γράψουμε σε ένα χαρτί την ημερομηνία γέννησης και το βαφτιστικό μας, για να το μελετήσει και να μας δώσει ένα όνομα που θα ανταποκρίνεται σε ό,τι πραγματικά είμαστε. Το πραγματικό σου όνομα είναι "Σιντάρτα", μου είπαν αργότερα. Επαθα πλάκα. Οχι μόνο γιατί είχα μόλις διαβάσει τον Εσσε και είχα συγκλονιστεί, αλλά και γιατί το χαρακτηριστικό μου είναι ότι δεν μπορώ να ενστερνιστώ καμία διδασκαλία. Ψάχνω μόνος μου να βρω άκρη».

    - Αλλά τα ανεξήγητα σας ενδιαφέρουν.

    «Νομίζω ότι οι σημαντικότερες στιγμές στη ζωή ενός ανθρώπου είναι όταν φεύγει η γη κάτω από τα πόδια του. Γι' αυτό, παρότι είμαι ορθολογιστής κατά βάση, αφήνω σιγά σιγά περιθώριο στο ανεξήγητο. Δεν είναι μόνο η λογική το κλειδί. Και η τέχνη αυτό κάνει: περιγράφει τα μυστήρια, χωρίς να τα εξηγεί».


    ενετ- 10/12/2006

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : nefos στις 11-12-2006 01:10 ]