Στην κλασσική μουσική είναι γνωστές ως ελάσσονες και στην λαϊκή μουσική με το όνομα μινόρε. Είναι κλίμακες που συνήθως έχουν ένα θλιμμένο ύφος.
Οι σχετικές κλίμακες Ματζόρε & Μινόρε έχουν τον ίδιο αριθμό διέσεων/υφέσεων (#/b) όπως φαίνεται στο παρακάτω σχεδιάγραμμα:
Παρατηρείστε ότι ξεκινάμε από το C και ανεβαίνουμε πέμπτες μέχρι το F# που στο πιάνο (Equal Temperament) είναι το ίδιο πλήκτρο με το Gb και με τον ίδιο τρόπο συνεχίζουμε με πέμπτες επιστρέφουμε στο C.
Με παρόμοιο τρόπο αρχίζοντας από το Αm και ανεβαίνοντας πέμπτες φτάνουμε στο D# που στο πιάνο (Equal Temperament) είναι το ίδιο πλήκτρο με το Eb και με τον ίδιο τρόπο συνεχίζουμε με πέμπτες επιστρέφουμε στο A.
Αυτός είναι ο γνωστός μας κύκλος των πέμπτων.
Έτσι κάθε πέμπτη που μετακινούμαστε έχουμε μια επιπλέον δίεση (# ) μέχρι το F# και από το Gb κάθε πέμπτη έχουμε και μια ύφεση (b) λιγότερη.
Παρακάτω φαίνονται οι κλίμακες, που είδαμε παραπάνω αλλά στο πεντάγραμμο, του G Φυσικού μινόρε , του G Μελωδικού Μινόρε και του G Αρμονικού Μινόρε.
http://www.music.vt.edu/musicdictionary/appendix/scales/scales/minorscales.HTML
H Φυσική Κλίμακα Μινόρε λαμβάνεται από την Κλίμακα Ματζόρε χρησιμοποιώντας την 6η νότα της Ματζόρε σαν Τονική της Μινόρε. Τα ημιτόνια της κλίμακας αυτής κείνται μεταξύ 2ης και 3ης και 5ης και 6ης των νοτών της.
Ας πάρουμε την κλίμακα C Ματζόρε (τα άσπρα πλήκτρα του πιάνου) που είναι κλίμακα χωρίς διέσεις/υφέσεις.
Η 6η νότα της είναι η Α που γίνεται τονική της Am Φυσικό που είναι η: A B C D E F G A .
H 3η νότα της Α μινόρε φυσικό είναι η τονική της C ματζόρε.
Γι’ αυτό η Α μινόρε λέγεται ότι είναι η Σχετική Μινόρε της C Ματζόρε ή το ίδιο ότι η C Ματζόρε είναι η Σχετική Ματζόρε της Α Μινόρε.
Η Σχετική Μινόρε είναι 3 ημιτόνια κάτω από την Σχετική Ματζόρε ή η Σχετική Ματζόρε είναι 3 ημιτόνια πάνω από την Σχετική Μινόρε.
Η Ματζόρε και η Σχετική Μινόρε έχουν ακριβώς τον ίδιο οπλισμό.
Η Φυσική Μινόρε είναι ο Αιολικός Δρόμος (Aeolian mode) της Σχετικής Ματζόρε.
Δηλαδή ο Δυτικός δρόμος που λέγεται Αιολικός λέγεται και Φυσικό Μινόρε.
Ρίξτε μια ματιά και στο Κλίμακες-Δρόμοι-Μακάμια.
Είναι άλλη μια ονομασία του Φυσικού Μινόρε ή όπως είπαμε ο γνωστός Αιολικός Τρόπος (Δρόμος). Το αναφέρω και με την ονομασία αυτή γιατί στην Ελλάδα το συναντάμε και με την ονομασία ΝΗΣΙΩΤΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ή και Καθαρό Μινόρε.
Διαστήματα Νησιώτικου Μινόρε : Τ-Η-Τ-Τ-Η-T-T .
Η Δυτική μουσική έχει τεράστιο ρεπερτόριο στο Φυσικό (Διατονικό / Νησιώτικο) Μινόρε .
Το Ελληνικό ρεπερτόριο που έχω υπ’ όψη μου είναι μικρό:
Ενδεικτικό Ελληνικό Ρεπερτόριο Διατονικού Μινόρε:
Θαλασσάκι μου -Με σκότωσε γιατί την αγαπούσα - Ζεϊμπέκικο της Ευδοκίας-Όταν σφίγγουν το χέρι-Είναι βαριά η μοναξιά-Έλα μαζί μου-Ήτανε μια φορά μάτια μου- Οι θαλασσιές οι χάντρες.
Στην κλασική μουσική θεωρία η Μελωδική Μινόρε και η Φυσική Μινόρε συνδυάζονται σε μια κλίμακα. Η Μελωδική όταν ανεβαίνουμε την κλίμακα και η Φυσική όταν κατεβαίνουμε την κλίμακα.
Για να μετατρέψουμε μια Φυσική Κλίμακα Μινόρε σε Μελωδική Μινόρε απλώς αυξάνουμε και την 6η και την 7η νότα κατά ένα ημιτόνιο
Πχ για να μετατρέψουμε την G μινόρε φυσικό σε G μινόρε Μελωδικό (βλέπε την 1η εικόνα) μετατρέπουμε την Εb σε E και την F σε F#.
Συνήθως η μελωδική μινόρε χρησιμοποιείται κατά την ανιούσα και τότε είναι γνωστή σαν Μινόρε Τζαζ ( Jazz minor ) και έχει πολλές χρήσεις στους αυτοσχεδιασμούς στην Jazz και παίζεται σ’ αυτή τη μορφή και στην ανιούσα και στην κατιούσα , είναι δε εύκολο να τη θυμόμαστε σαν κλίμακα ματζόρε με την 3η νότα σε ύφεση.
Δηλαδή στην Jazz δεν υπάρχει αυτή η προηγούμενη ‘'ανωμαλία’' .
Δηλαδή η κλασική μελωδική ανεβαίνει σαν μελωδική και κατεβαίνει σαν αιολικός τρόπος.
Δηλαδή ανεβαίνει 1 2 b3 4 5 6 7 και κατεβαίνει b7 b6 5 4 b3 2 1 (Η 1η κλίμακα της παρακάτω φωτογραφίας)
Η Jazz μελωδική ανεβοκατεβαίνει με την Jazz φόρμουλα: 1 2 b3 4 5 6 7
Με λίγα λόγια είναι ένα Μινορομάντζορο (Η 2η κλίμακα της παρακάτω φωτογραφίας)
Δηλαδή κάθε μια απ’ τις 2 κλίμακες χρησιμοποιείται ως έχει και κατά την ανιούσα και κατά την κατιούσα.
Δυστυχώς δεν έχω ενδεικτικό Ελληνικό ρεπερτόριο για Μελωδικό Μινόρε.
Για να μετατρέψουμε οποιαδήποτε Κλίμακα Φυσικού Μινόρε σε αντίστοιχη Αρμονικού Μινόρε απλώς ανεβάζουμε την 7η νότα κατά ένα ημιτόνιο.
Πχ για να μετατρέψουμε την G μινόρε φυσικό σε G μινόρε Αρμονικό μετατρέπουμε την F σε F#.
Το χαρακτηριστικό της ελάσσονος αρμονικής είναι το τρι-ημιτόνιο μεταξύ VI - VII (όξυνση του προσαγωγέα).
Προσαγωγέας είναι η VII νότα μιας κλίμακας ή πιο απλά η προτελευταία νότα της κλίμακας. Ρίξτε μια ματιά στο post αυτό για παραπάνω λεπτομέρειες για τον προσαγωγέα.
Για μεγαλύτερη εξάσκηση μελετήστε την παρακάτω φωτογραφία με όλες τις κλίμακες Αρμονικού Μινόρε στις οποίες έχουμε τεράστιο ελληνικό ρεπερτόριο.
Η Wikipedia για την Αρμονική Μινόρε αναφέρει:
‘’The harmonic minor is also occasionally referred to as the Mohammedan scale[2] as its upper tetrachord corresponds to the Hijaz jins, commonly found in Middle Eastern music. The harmonic minor scale as a whole is called Nahawand-Hijaz[3] in Arabic nomenclature, and as Bûselik Hicaz [4] in Turkish nomenclature. And, as an Indian raga, it is called Kirwani.’’
Μετάφραση: ‘’Η αρμονική μινόρε αναφέρεται και σαν κλίμακα Mohammedan καθώς το άνω της τετράχορδο αντιστοιχεί στην Hijaz jins που τη βρίσκουμε στη μουσική της Μέσης Ανατολής. Η αρμονική μινόρε λέγεται και Nahawand-Hijaz στα Αραβικά , σαν Bûselik Hicaz στα Τούρκικα και σαν Kirwani στα Ινδικά.
Δείτε εδώ και όλες τις παραγόμενες κλίμακες χιτζάζ από τις αντίστοιχες αρμονικές μινόρε.
(Η αγγλική ορολογία απλώς σας βοηθάει για περαιτέρω σέρφινγκ στο διαδίκτυο το λεγόμενο και Googling)
Ζεϊμπέκικα (9/8)
ΟΙ ΑΝΔΡΕΣ ΔΕΝ ΜΙΛΟΥΝ ΠΟΛΎ -ΠΟΣΟ Σ' ΑΓΑΠΩ- ΤΙ ΣΟΥ'ΚΑΝΑ ΚΑΙ ΠΙΝΕΙΣ - ΒΑΔΙΖΩ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΙΛΩ - ΠΡΙΝ ΤΟ ΧΑΡΑΜΑ ΜΟΝΑΧΟΣ - ΠΡΩΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ - ΈΝΑ ΒΡΑΔΥ ΠΟΥ 'ΒΡΕΧΕ
Χασάπικα (2/4)
ΜΑΝΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΠΑΝΑΓΙΑ - ΕΦΥΓΕΣ ΚΑΙ ΠΟΥ Μ' ΑΦΗΝΕΙΣ - ΑΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΚΟΙΜΗΘΩ - ΧΑΡΑΜΑΤΑ Η ΩΡΑ ΤΡΕΙΣ - ΚΆΘΕ ΛΙΜΑΝΙ ΚΑΙ ΚΑΗΜΟΣ - ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΜΑΓΙΣΣΑ - ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ ΠΑΨΕ ΝΑ ΠΟΝΑΣ - ΝΤΡΑΓΚΑ-ΝΤΡΟΥΓΚ ΤΟ ΚΑΜΠΑΝΑΚΙ - ΣΑ ΜΑΓΕΜΕΝΟ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΜΟΥ - ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΚΙ ΟΠΛΟΦΟΡΩ - ΟΛΟΙ ΟΙ ΡΕΜΠΕΤΕΣ - ΚΆΘΕ ΒΡΑΔΥ ΘΑ ΣΕ ΠΕΡΙΜΕΝΩ - ΣΤΟ ΚΑΤΩ ΚΑΤΩ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ - ΡΙΞΕ ΜΙΑ ΖΑΡΙΑ ΚΑΛΗ - ΤΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ - ΕΣΕΝΑ ΔΕ ΣΟΥ ΑΞΙΖΕ ΑΓΑΠΗ – ΦΡΑΓΚΟΣΥΡΙΑΝΗ - ΜΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΣΠΥΡΙΔΩΝΑ - ΑΝ Μ' ΑΞΙΩΣΕΙ Ο ΘΕΟΣ – ΑΧΑΡΙΣΤΗ - ΑΡΧΟΝΤΙΣΣΑ
Χασαποσέρβικα (2/4)
ΜΗ ΜΟΥ ΛΕΣ ΓΙΑΤΙ ΞΕΧΝΑΩ – ΚΑΡΟΤΣΕΡΙ-ΠΡΟΣΕΧΕ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΠΩΣ ΜΙΛΑΣ-ΓΛΥΚΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-Η ΓΚΑΡΣΟΝΑ- ΤΟ ΕΜΒΑΤΗΡΙΟ-3οςΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ-ΒΡΕ ΠΩΣ ΜΠΑΤΗΡΙΣΑΜΕ—ΠΕΡΑ ΣΤΟΥΣ ΠΕΡΑ ΚΑΜΠΟΥΣ-ΟΛΑ ΚΑΛΑ ΚΙ ΟΛΑ ΩΡΑΙΑ-ΑΝΟΙΞΑ ΣΤΟΝ ΚΗΠΟ ΣΟΥ ΠΗΓΑΔΙ-ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΥΠΟΜΟΝΗΣ- ΤΙΚ ΤΑΚ ΚΑΝΕΙ Η ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ-ΣΑΝ ΤΟΝ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ
4/4 (Καντάδες-Ταγκό-Χαμπανέρα)
ΑΝΑΠΝΟΗ ΜΟΥ - ΤΟ ΜΙΝΟΡΕ ΤΗΣ ΑΥΓΗΣ - Σ' ΑΓΑΠΩ ΓΙΑΤΙ ΕΙΣ' ΩΡΑΙΑ - Η ΒΟΣΚΟΠΟΥΛΑ - ΚΡΑΤΗΣΑ ΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ - ΜΗ ΜΟΥ ΘΥΜΩΝΕΙΣ ΜΑΤΙΑ ΜΟΥ - ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΟΝΕΙΡΑ - ΜΑΡΑΜΕΝΑ ΤΑ ΓΙΟΥΛΙΑ - ΠΟΥ ΝΑ 'ΣΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΟ ΒΡΑΔΥ - ΕΊΝΑΙ ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ - ΠΏΣ ΝΑ ΜΗΝ ΚΛΑΙΣ
ΕΦΥΓΕΣ ΕΙΝ' ΌΛΑ ΛΥΠΗΜΕΝΑ - ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΦΕΥΓΕΙ ΣΤΙΣ 8
ΒΑΛΣ (3/4)
ΑΣΤΑ ΤΑ ΜΑΛΛΑΚΙΑ ΣΟΥ - ΚΥΜΑΤΑ ΔΟΥΝΑΒΕΩΣ – ΜΕΝΕΞΕΔΕΣ ΚΑΙ ΖΟΥΜΠΟΥΛΙΑ - ΣΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΤΟΝ ΚΗΠΟ - ΜΗ ΜΟΥ ΧΤΥΠΑΣ ΤΑ ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ - ΜΗ ΣΚΑΛΙΖΕΙΣ ΤΗ ΣΤΑΧΤΗ - ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΞΕΧΑΣΕΙΣ ΤΑ ΤΟΣΑ - ΚΟΥΡΟ ΣΙΒΟ - ΈΝΑ ΠΟΤΗΡΙ ΜΕΣ' ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΟΥ - ΑΣΤΟ ΤΟ ΧΕΡΑΚΙ ΣΟΥ
5/8
ΑΧ ΔΕΣΠΟΙΝΑΚΙ - ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ - Ο ΣΤΡΑΤΗΣ - ΑΠΑΝΩ ΜΟΥ ΕΧΩ ΠΑΝΤΟΤΕ - ΠΑΜΕ ΓΙΑ ΥΠΝΟ ΚΑΤΕΡΙΝΑ
ΚΑΠΟΤΕ ΗΜΟΥΝΑ ΠΑΙΔΙ - ΑΧ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ ΜΟΥ - ΆΛΛΟΣ ΓΙΑ ΧΙΟ ΤΡΑΒΗΞΕ
6/8 – 12/8
ΕΛΕΝΗ - ΠΑΕΙ ΚΙ ΑΥΤΉ Η ΚΥΡΙΑΚΗ – ΘΑΛΑΣΣΟΓΡΑΦΙΑ - ΧΡΩΜΑΤΑ ΚΙ ΑΡΩΜΑΤΑ - Η ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ ΦΥΛΛΟ -ΦΥΛΛΟ
ΓΙΕ ΜΟΥ - ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΑ ΚΑΙ ΧΕΙΜΩΝΕΣ – ΑΓΩΝΙΑ - ΤΑ ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΦΕΛΗ - ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΓΡΗΓΟΡΑ ΝΥΧΤΩΝΕΙ
ΛΕΝΓΚΩ ΛΕΝΓΚΩ ΜΑΝΑ - ΕΚΕΙΝΗ ΕΚΕΙΝΗ - ΜΑΛΙΣΤΑ ΚΥΡΙΕ - ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ Η ΚΑΡΔΙΑ – ΓΚΕΛ ΓΚΕΛ
Δείτε επίσης το ρεπερτόριο με το δρόμο ΟΥΣΑΚ & ΧΙΤΖΑΖ.
Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.
Στείλε το άρθρο σου
σχολιάστε το άρθρο
#25604 / 25.10.2012, 22:13 / Αναφορά τρομερό άρθρο ευχαριστούμε |
#27673 / 02.08.2013, 15:27 ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΣ ΑΡΘΡΟΥ Σε μία διατονική κλίμακα οι νότες πρέπει να γράφονται με τα ονόματα τους και όχι με τις εναρμόνιες. Πχ οι νότες της G#m είναι οι :G#-A#-B-C#-D#-E-Fx(F##)-G#. Αν στην κλίμακα δεν αναφερόταν η F##(Fx) αλλά η εναρμόνια G τότε θεωρείται ότι είναι λάθος γραφής (ο αρχάριος θα αναρωτηθεί ότι λείπει η νότα που έχει όνομα Φα). Στο όργανο μας όμως τέτοιες νότες δεν υφίστανται και έτσι χρησιμοποιούμε τα εναρμόνια ισοδύναμα. Πχ τα ονόματα C# και Db προφανώς δεν είναι τα ίδια, όμως συμπίπτουν σαν πλήκτρα στο πιάνο ενώ σε άταστα όργανα που μπορούν να παίζουν μικροδιαστήματα, όπως π.χ. βιολιά, δεν συμπίπτουν απαραίτητα σαν τονικά ύψη. Οι διπλές διέσεις χρησιμοποιούνται όταν γράφεται μουσική σε μινόρε τονικότητες που περιέχουν πολλές διέσεις . Μερικά Εναρμόνια Ισοδύναμα είναι τα: C#/Db, D#/Eb, G#/Ab και A#/Bb (αυτά είναι τα μαύρα πλήκτρα στο πιάνο) E/Fb, E#/F, B/Cb and B#/C (αυτά είναι μερικά άσπρα πλήκτρα στο πιάνο)
Όλες οι νότες με διπλές διέσεις και υφέσεις έχουν επίσης Εναρμόνια Ισοδύναμα που είναι τα : C##/D, D##/E, F##/G, G##/A και A##/B για τις διπλές διέσεις και C/Dbb, D/Ebb, F/Gbb, G/Abb και A/Bbb για τις διπλές υφέσεις Η παρακάτω φωτογραφία δείχνει το σωστό γράψιμο των διπλών διέσεων στις κλίμακες αρμονικού μινόρε:
Πολλοί αναρωτιούνται γιατί οι διπλές διέσεις ή διπλές υφέσεις είναι απαραίτητες αφού κάθε νότα που συμβολίζεται με διπλή δίεση/ύφεση θα μπορούσε να γραφεί εναρμονικά; Η απάντηση είναι στο νόημα .Όταν πχ πάρουμε μια συγχορδία , όταν τη γράψουμε στο πεντάγραμμο δεν γράφουμε μόνο το πώς ηχεί αλλά και το πώς είναι λογικά δομημένη αλλά και το πώς θα ονομάζεται. Ας γράψουμε για παράδειγμα (με τη γνωστή διαδοχή τόνων –ημιτονίων) την G κλίμακα: G, A, B, C, D, E, F#, G Τώρα ας φτιάξουμε την G# κλίμακα: G#, A#, B#, C#, D#, E#... η επόμενη νότα φαίνεται ότι πρέπει να είναι η G …..όμως το όνομα G ήδη έχει χρησιμοποιηθεί και η κάθε κλίμακα πρέπει να χρησιμοποιεί το όνομα κάθε γράμματος μόνο μια φορά. Να γιατί χρησιμοποιούμε τη διπλή δίεση και η επόμενη νότα θα είναι η Fx (F##). Όταν όμως αναφερθούμε σε τονικότητα οργάνου τέτοια νότα Fx δεν υπάρχει και εκεί ΘΑ χρησιμοποιήσουμε την G που είναι εναρμόνιο ισοδύναμο. Νομίζω αυτό καλείται Διατονική Αντικατάσταση |
#27757 / 24.08.2013, 12:18 Εμπλουτισμός άρθρου: Πολλές απ’ τις παρακάτω κλίμακες αρμονικού μινόρε, σπάνια χρησιμοποιούνται και δεν αναγράφονται ούτε στον κύκλο των 5ων (οι φυσικές μινόρε) .Τις αναφέρω επειδή το θέμα είναι και θεωρητικό. Το συμπέρασμα που θα πρέπει να ξέρει ένας που δεν θα ασχοληθεί επισταμένως με θέματα αρμονίας είναι: Σε μια παρτιτούρα συγκεκριμένης κλίμακας (πχ G#m αρμονικό) οι νότες γράφονται με τα ονόματα τους και όχι με τις εναρμονιές τους. (Η συγκεκριμένη παρτιτούρα θα έχει στα μέτρα της κάπου και τη νότα Fx – τον προσαγωγέα- και όχι την εναρμόνια της G γιατί τότε πιθανόν να πηγαίναμε σε μετατροπία).
|
#28105 / 12.11.2013, 15:56 Εμπλουτισμός άρθρου: Κλίμακες μινόρε και Ακόρντα αυτών Λαμβάνοντας αφορμή από ένα διευκρινιστικό σχόλιο ΕΔΩ του μέλους mpjxprt παραθέτω τα παρακάτω που πιστεύω είναι σημαντικά: Η μινόρε αρμονική θα έχει τον ίδιο οπλισμό με τη μινόρε φυσική αλλά με όξυνση προσαγωγέα , όμως η όξυνση του προσαγωγέα επηρεάζει και όσα ακόρντα περιλαμβάνουν τον προσαγωγέα . Πχ στην Am φυσικό η 7ηνότα είναι G Στη Am αρμονικό με την όξυνση κατά ένα ημιτόνιο η 7ηγίνεται G# που λέγεται προσαγωγέας. Έτσι πχ το ακόρντο C της μινόρε φυσικό επηρεάζεται και γίνεται :
|
#25607 / 26.10.2012, 11:51 / Αναφορά εισαι ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ |
#25662 / 31.10.2012, 20:51 / Αναφορά Κε Στέφανε για μία ακόμη φορά μας ξελασπώσατε!!!!!!!!!! |
#25664 / 31.10.2012, 22:02 Νεκταρία ευχαριστώ για το σχόλιο Σε τι απ' όλα τα αναφερόμενα για τις κλίμακες μινόρε σας 'ξελάσπωσα' ; Ίσως ένα σχόλιο δώσει δυνατότητα για περαιτέρω ανάλυση... |
#25691 / 03.11.2012, 16:07 Σε όλο το άρθρο αναφερόμουν! Μας κάνετε την ζωή πιο εύκολη, σε κάθε ερώτηση των μαθητών μας! |
#25693 / 03.11.2012, 17:31 / Αναφορά Ευχαριστώ πάλι για τα καλά λόγια. Είναι ενθαρρυντικό που ένας μουσικός τα λέει σε έναν ερασιτέχνη. Το χαρακτηριστικό των εκλαϊκευμένων θεωρητικών άρθρων μου που με χιούμορ λέω ότι είναι έτσι γραμμένα ώστε να μοιάζουν με τον προσαγωγέα που οδηγεί κυρίως στη φυσαρμόνικα και την κιθάρα.... Η εκλαΐκευση με προϋποθέσεις –τέτοια έχω τη γνώμη ότι ακολουθούν τα θέματα αυτά-οδηγεί σε ανάταση γνώσεων. Πιστεύω δε ότι αφορούν «underground» γνώση και, άρα, πρέπει να είναι κάποιου επιπέδου, σε αντίθεση με τα άρθρα μου που αφορούν περιγραφές οργάνων , δακτυλισμούς, κουρδίσματα ….. Ο στόχος είναι να γίνει η μετάδοση της πληροφορίας που αν τυχόν δεν είναι πλήρως τεκμηριωμένη, μπορεί να γίνει και από μία απλή παρατήρηση με σχόλιο ή με εμπλουτισμό με επιπλέον πληροφορίες (Εξάλλου κανείς δεν τα ξέρει όλα και από την εμπειρία μου στο διαδίκτυο διαπίστωσα ότι πολλές φορές το σχόλιο είναι ανώτερο του άρθρου) . |
#25856 / 18.11.2012, 10:06 / Αναφορά Παιδιά σήμερα φόρτωσα το πρόγραμμα Band in a box . Είναι καταπληκτικό τουλάχιστον για το χαρακτηριστικό του : Φορτώνοντας οποιαδήποτε μελωδία ή τραγούδι αυτόματα παίρνεις τα ακόρντα του.Δηλαδή σου δείχνει σε real time τα ακόρντα οπότε είναι πολύ βοηθητικό ειδικά για κάποιον που μαθαίνει κιθάρα. Μόλις ολοκληρώσω τη μελέτη θα σας αναφέρω όλα τα χαρακτηριστικά του. |
#26076 / 09.12.2012, 20:11 / Αναφορά Ωραία περιγραφή αλλά απέκτησα και καινούριο ρεπερτόριο αν και πολλά δεν τα ξέρω |
#26077 / 09.12.2012, 20:25 Ευχαριστώ Πολλά από απ΄αυτά είναι καντάδες όπως το 'ΑΝΑΠΝΟΗ ΜΟΥ' Άκουσε το με φυσαρμονικα + πιάνω και από το Τώνη Μαρούδα και μάθε το με την κιθάρα και θα με θυμηθείς όταν σε ακούν να το παίζεις και να το τραγουδάς: Είναι απ’ τα καλύτερα της εποχής μου:
|
#26078 / 09.12.2012, 20:59 / Αναφορά Υπέροχο τραγούδι Αλλά σήμερα δεν τραγουδάμε τέτοια. |
#26079 / 10.12.2012, 08:55 Επειδή ανήκω σε ομάδα πεζοπόρων και το καλοκαίρι πολλές φορές κατασκηνώνουμε σε παραλίες έχοντας μαζί μου την κιθάρα και τα βράδια τραγουδώντας τέτοια παλιά τραγούδια (καντάδες) οι νεαροί/νεαρές φαίνονται ενθουσιασμένοι. Είναι θέμα ακουσμάτων γιατί σήμερα τα ραδιόφωνα , οι τηλεοράσεις , τα νυχτερινά κέντρα ακόμα και συναυλίες μας προσφέρουν συχνά κακής ποιότητας στίχους και τραγούδια. Συνιστώ τους νέους να βάλουν στο ρεπερτοριό τους τέτοια τραγούδια. |
#26140 / 18.12.2012, 21:29 / Αναφορά Πολύ καλό και το ρεπερτόριο χιτζάζ - ουσακ. Με βοήθησε πάρα πολύ. Τώρα κατεβάζω τα αντίστοιχα τραγούδια που είχα ξανακούσει απο το http://kithara.to/ Ευχαριστώ |
#26141 / 18.12.2012, 22:26 χαίρομαι Για ουσάκ , αν σ' αρέσει ο Ζαγοραίος δες στο Youtube και θα βρεις πολλά |